Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-07-2004, 23:46
Verwijderd
Citaat:
Sovereign schreef op 18-07-2004 @ 00:43 :
Wat zijn we weer gemeen vandaag. Par for the course, eh?
De arrogantie die van die opmerking afdroop schoot me in het verkeerde keelgat, that's all
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-07-2004, 00:07
El Kim
El Kim is offline
Citaat:
nare man schreef op 18-07-2004 @ 00:46 :
De arrogantie die van die opmerking afdroop schoot me in het verkeerde keelgat, that's all
Helemaal als het misplaatste arrogantie is
Oud 18-07-2004, 00:09
Verwijderd
Citaat:
*Kim EL* schreef op 18-07-2004 @ 01:07 :
Helemaal als het misplaatste arrogantie is
Inderdaad. Leuven, so what? Als je nou naar Harvard ging, oke, dan had je misschien enig recht van spreken.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2004, 00:13
El Kim
El Kim is offline
Citaat:
nare man schreef op 18-07-2004 @ 01:09 :
Inderdaad. Leuven, so what? Als je nou naar Harvard ging, oke, dan had je misschien enig recht van spreken.
Harvard is ook niet alles. Bush heeft er gestudeerd, en hij heeft een IQ van 84
Oud 18-07-2004, 00:15
Verwijderd
Citaat:
*Kim EL* schreef op 18-07-2004 @ 01:13 :
Dat komt omdat het bestuur van Harvard niet het lef had om tegen de familie Bush te zeggen: 'sorry, uw zoon is te dom, dus die 38.000 dollar collegegeld kunt u in uw zak houden'
Met citaat reageren
Oud 18-07-2004, 08:53
Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
*Kim EL* schreef op 18-07-2004 @ 01:13 :
84 is nog te hoog.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2004, 10:27
Sven
Sven is offline
Ik irriteer me ook altijd mateloos aan de mensen die alle powerpoint slides over zitten te pennen, en dan gaan zeiken als het te snel gaat Terwijl gewoon bekend is dat die hele zooi te downloaden is van het blackboard..

Mijn collegeblokken zijn vooral van nut tijdens werkcolleges..

Laatst gewijzigd op 18-07-2004 om 10:30.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2004, 11:14
swie
swie is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 17-07-2004 @ 23:39 :
Ik ga in Leuven studeren en ik weet niet of ze al die spelletjes daar zo zullen associeren.
Nee dat zullen ze niet doen .

Maar wat ze niet weten kunnen ze niet boos op zijn. plus da zijn klassen van circa 100 man en je moet niet naar de lessen gaan. Zo is dat toch op de katholieke hogeschool van Leuven.

Wat markeerstiften en cursusboeken is voldoende. handboeken en labojas en zo zal wel in de eerste weken geregeld worden
Met citaat reageren
Oud 18-07-2004, 11:33
IjSbLoKiE
IjSbLoKiE is offline
Heb op de middelbare school de laatste jaren eigenlijk nooit een schrift gebruikt... alleen op het begin 2 weekies ofzo en daarna had ik het wel weer gezien, op het hbo zal het toch anders moeten ben ik bang voor ben van plan het vanaf het begin meteen goed aan te pakken
Met citaat reageren
Oud 18-07-2004, 12:31
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ahum, ik bedoelde idd appreciëren
Oud 18-07-2004, 14:00
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 16-07-2004 @ 14:51 :
Ja, bizar he? Mij valt dat ook op, het zijn inderdaad van die bloedfanatieke grietjes die anderhalf uur in een hoek van negentig graden over hun papier gevouwen liggen en bijna in trance zo vijftien A4'tjes volschrijven tijdens één college

Of sukkels die met samenvattingenboekjes werken voor een tentamen, hahaha
Dat jou nou toevallig alles zo komt aanwaaien, dat wil niet zeggen dat dat voor andere mensen ook zomaar geld. Voor hen die met fanatisme en heel veel inzet het nét halen, verdienen wat meer respect van je dan voor sukkels uitgemaakt te worden.
Overigens maakte ik op de middelbare school ook vrij veel aantekeningen, maar dat was niet omdat ik dom ben. Als ik aantekeningen maak dan leer ik alles alvast een keertje - ik steek er meer van op dan alleen luisteren. Dus dat kan bij iedereen verschillend zijn. Je trekt te snel conclusies, denk ik.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2004, 15:44
Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Zegt al het genoemde nu eigenlijk wat over het niveau van ons studenten of het niveau van de colleges................
Oud 18-07-2004, 16:34
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 16-07-2004 @ 13:52 :

Hele verhalen schrijven tijdens een college is voor kneuzen. Wij hadden ook van die figuren in het jaar zitten, die elk woord dat de prof zegt op willen schrijven. Dat hou je dus niet bij als hij gewoon een vlot verhaal vertelt. Je kunt veel beter een paar steekwoorden opschrijven als je iets hoort dat je onbekend voorkomt, voor de rest kun je beter het verhaal gewoon direct volgen. Daar heb je echt veel meer aan. Schrijven is voor nerds.
Ik maak nooit aantekeningen tijdens college. Wel een stuk of 5 blokken volgekalkt.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2004, 16:35
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef op 18-07-2004 @ 15:00 :
Als ik aantekeningen maak dan leer ik alles alvast een keertje - ik steek er meer van op dan alleen luisteren.
Ja, keihard nodig als je maximaal 2 uur moet leren voor een proefwerk om een 8 te halen.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2004, 17:09
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef op 18-07-2004 @ 15:00 :
Dat jou nou toevallig alles zo komt aanwaaien, dat wil niet zeggen dat dat voor andere mensen ook zomaar geld. Voor hen die met fanatisme en heel veel inzet het nét halen, verdienen wat meer respect van je dan voor sukkels uitgemaakt te worden.
Overigens maakte ik op de middelbare school ook vrij veel aantekeningen, maar dat was niet omdat ik dom ben. Als ik aantekeningen maak dan leer ik alles alvast een keertje - ik steek er meer van op dan alleen luisteren. Dus dat kan bij iedereen verschillend zijn. Je trekt te snel conclusies, denk ik.
Ik noem ze ook geen sukkels omdat ze hard moeten werken om een voldoende te halen, ik noem ze sukkels omdat ze niet inzien dat het volslagen nutteloos is om een halfuur vantevoren nog met een samenvattingsboekje te lopen. Daarmee breng je jezelf namelijk alleen maar in verwarring en haal je een lager cijfer.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2004, 22:45
Soron
Soron is offline
Citaat:
nare man schreef op 16-07-2004 @ 14:41 :
Laptops zijn sowieso voor kneuzen,
Ligt er natuurlijk aan wat voor studie je doet/gaat doen. Voor een aantal opleidingen is het gewoon een must. Nee... dan zijn opleidingen met tetamens voor kneuzen. Dom zweten voor een dom cijfertje...

Met citaat reageren
Oud 19-07-2004, 12:30
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 18-07-2004 @ 18:09 :
Ik noem ze ook geen sukkels omdat ze hard moeten werken om een voldoende te halen, ik noem ze sukkels omdat ze niet inzien dat het volslagen nutteloos is om een halfuur vantevoren nog met een samenvattingsboekje te lopen. Daarmee breng je jezelf namelijk alleen maar in verwarring en haal je een lager cijfer.
Ik had het over de aantekeningen-maak-typjes, niet over de samenvattingsboekjes een half uur vantevoren, excuseer
Met citaat reageren
Oud 19-07-2004, 12:32
Verwijderd
Citaat:
Soron schreef op 18-07-2004 @ 23:45 :
Ligt er natuurlijk aan wat voor studie je doet/gaat doen. Voor een aantal opleidingen is het gewoon een must. Nee... dan zijn opleidingen met tetamens voor kneuzen. Dom zweten voor een dom cijfertje...

Er zijn maar zeer weinig opleidingen waar je een laptop echt voor nodig hebt. In mijn vriendenkring heeft niemand er een (nodig) terwijl daar mensen tussen zitten die vergevorderd zijn in uiteenlopende studies, van bedrijfseconomie en rechten tot technische natuurkunde en industriëel ontwerpen. Niemand heeft zo'n ding nodig.

De studies waarvoor je het 'nodig' zou hebben, zijn naar zeggen van die studenten dan ook altijd dingetjes als commerciële economie. Maar daarin vervult de laptop alleen een functie als stoer manager-attribuutje, om interessant te lijken.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2004, 13:15
Bjorn008
Bjorn008 is offline
Citaat:
nare man schreef op 19-07-2004 @ 13:32 :
Er zijn maar zeer weinig opleidingen waar je een laptop echt voor nodig hebt. In mijn vriendenkring heeft niemand er een (nodig) terwijl daar mensen tussen zitten die vergevorderd zijn in uiteenlopende studies, van bedrijfseconomie en rechten tot technische natuurkunde en industriëel ontwerpen. Niemand heeft zo'n ding nodig.

De studies waarvoor je het 'nodig' zou hebben, zijn naar zeggen van die studenten dan ook altijd dingetjes als commerciële economie. Maar daarin vervult de laptop alleen een functie als stoer manager-attribuutje, om interessant te lijken.
Een vriend van mij gaat komend schooljaar een soort van informatica opleiding volgen, in mijn ogen is het dan wel handig wanneer je kan beschikken over een laptop. Of wanneer je iets in de richting van webdesign gaat volgen.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2004, 13:17
Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Citaat:
Bjorn008 schreef op 19-07-2004 @ 14:15 :
Een vriend van mij gaat komend schooljaar een soort van informatica opleiding volgen, in mijn ogen is het dan wel handig wanneer je kan beschikken over een laptop. Of wanneer je iets in de richting van webdesign gaat volgen.
Tja, een goede vriend van mij is na de vakantie 2e jaars informatica aan de UvA en hij heeft echt geen laptop nodig. Ze hebben ten eerste op de faculteit zelf genoeg pc's en bovendien komt het toch veelal neer op het volgen van colleges en thuis op de pc alles uitpluizen/uitwerken.
Oud 19-07-2004, 13:24
Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
Nodig? Nee, idd. Handig? Zeker wel. Bij ons op de UvT wordt het trouwens flink aangemoedigd, in de Mensa zie je dan ook redelijk veel mensen met een laptop draadloos internetten.

Op Harvard is de laptop goed ingeburgerd: http://www.fas.harvard.edu/computing/kb/kb0858.html
Met citaat reageren
Oud 19-07-2004, 15:18
Verwijderd
Citaat:
Sovereign schreef op 19-07-2004 @ 14:24 :
Nodig? Nee, idd. Handig? Zeker wel. Bij ons op de UvT wordt het trouwens flink aangemoedigd, in de Mensa zie je dan ook redelijk veel mensen met een laptop draadloos internetten.
Bij ons wordt het absoluut niet aangemoedigd. Ik zie sowieso maar zeer weinig mensen met een laptop werken. Ik heb zelfs wel eens meegemaakt dat een bepaalde hoogleraar in zijn colleges geen laptops duldde - maar dat was dan ook een kleinschalig college (~15 studenten) in een kleine ruimte, waarbij het vrij irritant is dat er constant op zo'n ding geramd wordt. Bovendien was de goede man (zeer terecht) van mening dat je in een college hoort op te letten, en niet als een hersenloze robot alles wat hij zegt hoort over te nemen op een papiertje of tekstverwerker.

Citaat:
Op Harvard is de laptop goed ingeburgerd: http://www.fas.harvard.edu/computing/kb/kb0858.html
Ja, maar ik denk dat het voor ouders die 38.000 dollar collegegeld per jaar betalen ook niet zoveel uitmaakt dat zoonlief ook nog een laptop van 2000 dollar wil hebben.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2004, 15:18
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 19-07-2004 @ 16:18 :
Ja, maar ik denk dat het voor ouders die 38.000 dollar collegegeld per jaar betalen ook niet zoveel uitmaakt dat zoonlief ook nog een laptop van 2000 dollar wil hebben.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2004, 15:40
Gatara
Gatara is offline
Schrijven tijdens een hoorcollege helpt meestal om niet in slaap te vallen
Een collegeblok is dus wel handig.

En werkcolleges zijn meestal wel interessant genoeg om wakker bij te blijven.
Oud 19-07-2004, 16:34
Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Dextro of koffie wil ook wel helpen.
Oud 19-07-2004, 16:55
Verwijderd
Gewoon koffie. Dextro, zoete troep. Bah.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2004, 17:19
Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Citaat:
nare man schreef op 19-07-2004 @ 17:55 :
Gewoon koffie. Dextro, zoete troep. Bah.
Het is inderdaad niet erg lekker, maar voor mijn gevoel helpt het wel aardig. Ach, zolang mijn gevoel dat maar zegt.
Oud 19-07-2004, 18:01
Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
nare man schreef op 19-07-2004 @ 16:18 :Bij ons wordt het absoluut niet aangemoedigd.
Ach, niet meegaan met de ontwikkelingen komt wel vaker voor.

Citaat:
Bovendien was de goede man (zeer terecht) van mening dat je in een college hoort op te letten, en niet als een hersenloze robot alles wat hij zegt hoort over te nemen op een papiertje of tekstverwerker.
De beste man verkondigt onzin. Ik kon prima opletten, juist omdat ik zeer snel kan typen was ik veel eerder klaar met noteren wat de docent vertelde en kon ik i.t.t. tot de rest van de studenten mij zonder problemen concentreren op de inhoud van zijn betoog (docenten zijn vaak genoodzaakt om belangrijke zaken enkele keren te herhalen juist omdat men langzaam schrijft en het vaak niet bij kan houden, iedereen kent dit wel van hoorcolleges). Secundair is het argument natuurlijk ook toepasbaar op die studenten die met de pen aantekeningen maken, dat zou je dus ook niet moeten doen want men "hoort op te letten". Ik kan me maar weinig docenten voorstellen die het maken van aantekeningen niet bevordelijk vinden voor de begripsvorming van het desbetreffende vak.

Citaat:
Dat is geen argument m.b.t. tot de functionaliteit en productiviteit die het integreren van ICT voorzieningen in het onderwijs op kan leveren. Het is op Harvard populair juist omdat men overal van de laptop gebruik kan maken, hij is niet verplicht. Toevallig is een van mij mede studenten voor een korte periode op harvard geweest, de laptop is daar gewoon vervlochten in het onderwijs en dat werkt prima.

Ergo, jij en je docent propaganderen een achterhaald concept.

Laatst gewijzigd op 19-07-2004 om 18:09.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2004, 18:03
Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 19-07-2004 @ 16:18 :
En terzijds, een laptop kost niet zoveel. Je hebt al een leuk ding voor 700 euro, gedeeltelijk gesubsidieerd door de UvT zelfs.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2004, 18:07
Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
Gatara schreef op 19-07-2004 @ 16:40 :
Schrijven tijdens een hoorcollege helpt meestal om niet in slaap te vallen
Zelfs dat helpt niet altijd. Ik ging dan ook sinds het 2e jaar niet naar ~75% van de hoorcolleges meer toe. Totaal overbodig.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2004, 18:12
Verwijderd
Citaat:
Sovereign schreef op 19-07-2004 @ 19:01 :
(...)

De beste man verkondigt onzin. Ik kon prima opletten, juist omdat ik zeer snel kan typen was ik veel eerder klaar met noteren wat de docent vertelde en kon ik i.t.t. tot de rest van de studenten mij zonder problemen concentreren op de inhoud van zijn betoog (docenten zijn vaak genoodzaakt om belangrijke zaken enkele keren te herhalen juist omdat men langzaam schrijft en het vaak niet bij kan houden, iedereen kent dit wel van hoorcolleges). Secundair is het argument natuurlijk ook toepasbaar op die studenten die met de pen aantekeningen maken, dat zou je dus ook niet moeten doen want men "hoort op te letten". Ik kan me maar weinig docenten voorstellen die het maken van aantekeningen niet bevordelijk vinden voor de begripsvorming van het desbetreffende vak.
Jij bent dan een positieve uitzondering maar helaas is niet iedereen de kunst van snel en zorgvuldig typen meester. In de praktijk zijn het toch vaak mutsen en rare figuren die denken dat zo'n ding hip is en het misbruiken om er langzaam en luidruchtig op te typen. Dat dus ten eerste. Ten tweede is het zo dat mensen ook niet het hele college aantekeningen moeten zitten maken. Ik ken genoeg hoogleraren die hun collegecyclus openen met de mededeling dat 'penners' maar beter hun studiemethoden kunnen veranderen, omdat opletten en de rode draad vasthouden veel nuttiger is. Regels stampen kan iedereen. Het is dan misschien wel een verouderd concept, maar het levert wel de beste wetenschappers af omdat de zwakkeren, die een dergelijk betoog niet kunnen volgen, er vanzelf uitgefilterd worden.

Ik heb ook nog nooit iemand commentaar horen leveren op de pijnlijke, ouderwets houten collegebankjes in Leiden. Dat houdt je juist scherp.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2004, 18:19
Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
nare man schreef op 19-07-2004 @ 19:12 :
Ik heb ook nog nooit iemand commentaar horen leveren op de pijnlijke, ouderwets houten collegebankjes in Leiden. Dat houdt je juist scherp.
Het kan ook best een mentaliteitsverschil zijn, als de studenten echt moeten opletten en niet moeten schrijven wordt bij ons gewoon gezegd dat schrijven zodadelijk kan maar dat nu de aandacht er even bij moet zijn. Komt niet vaak voor trouwens, men is de met tempo schrijvende student wel gewend.

Houten bankjes? Eew.

Edit: Heb je trouwens het visitatierapport rechtsgeleerdheid al bekeken? http://www.qanu.nl/comasy/uploadedfi...eidwebsite.pdf
Met citaat reageren
Oud 19-07-2004, 18:27
Verwijderd
Citaat:
Sovereign schreef op 19-07-2004 @ 19:19 :
Het kan ook best een mentaliteitsverschil zijn, als de studenten echt moeten opletten en niet moeten schrijven wordt bij ons gewoon gezegd dat schrijven zodadelijk kan maar dat nu de aandacht er even bij moet zijn. Komt niet vaak voor trouwens, men is de met tempo schrijvende student wel gewend.

Houten bankjes? Eew.
Houten bankjes, traditie hé. Dat heb je niet in een lelijk postmodern Stalinistisch betonblok.

Citaat:
Edit: Heb je trouwens het visitatierapport rechtsgeleerdheid al bekeken? http://www.qanu.nl/comasy/uploadedfi...eidwebsite.pdf
Nee. Maar nu wel. Bedankt, het telt ruim driehonderd pagina's, daar zal ik me eens mee gaan vermeien.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2004, 18:34
Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
nare man schreef op 19-07-2004 @ 19:27 :Houten bankjes, traditie hé. Dat heb je niet in een lelijk postmodern Stalinistisch betonblok.
Boohoo, ik voel me aangesproken.

Citaat:
Nee. Maar nu wel. Bedankt, het telt ruim driehonderd pagina's, daar zal ik me eens mee gaan vermeien.
Enjoy.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2004, 18:51
Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Citaat:
nare man schreef op 19-07-2004 @ 19:27 :
Houten bankjes, traditie hé. Dat heb je niet in een lelijk postmodern Stalinistisch betonblok.
Hmm, die beschrijving komt behoorlijk in de buurt van de VU............. (maar er zijn dus meer van dat soort universiteiten.)
Oud 19-07-2004, 19:35
Str0nk
Str0nk is offline
motivatie
Oud 19-07-2004, 20:18
Verwijderd
Citaat:
Sovereign schreef op 19-07-2004 @ 19:03 :
En terzijds, een laptop kost niet zoveel. Je hebt al een leuk ding voor 700 euro, gedeeltelijk gesubsidieerd door de UvT zelfs.
Nou met een Celeron erin zeker. Ik heb er eentje van 1500 euro, maar dat is misschien ook weer overdreven. Ze zijn gewoon gruwelijk veel duurder dan gewone pc's.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2004, 20:34
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef op 19-07-2004 @ 21:18 :
Nou met een Celeron erin zeker. Ik heb er eentje van 1500 euro, maar dat is misschien ook weer overdreven. Ze zijn gewoon gruwelijk veel duurder dan gewone pc's.
Alsof een tweedehands, wat oudere laptop met een Pentium III 800 oid en 256 MB intern niet meer dan voldoende is om Windows XP met Microsoft Office te draaien en daarmee perfect is voor tekstverwerken.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2004, 20:48
Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Citaat:
nare man schreef op 19-07-2004 @ 21:34 :
Alsof een tweedehands, wat oudere laptop met een Pentium III 800 oid en 256 MB intern niet meer dan voldoende is om Windows XP met Microsoft Office te draaien en daarmee perfect is voor tekstverwerken.
Tssss..... Je koopt toch geen tweedehands, that's so not-done!
Oud 19-07-2004, 20:50
IjSbLoKiE
IjSbLoKiE is offline
Citaat:

Ga volgend jaar commerciele sport economie doen maar heb niets gehoord of gelezen over het nodig zijn van een laptop, hoop dat dat ook zo blijft
Met citaat reageren
Oud 19-07-2004, 21:05
Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Citaat:
IjSbLoKiE schreef op 19-07-2004 @ 21:50 :
Ga volgend jaar commerciele sport economie doen maar heb niets gehoord of gelezen over het nodig zijn van een laptop, hoop dat dat ook zo blijft
The choice is all yours
Oud 19-07-2004, 21:43
Iduna
Iduna is offline
Ik zie dat sommige mensen in deze topic wonen.

- schrijfgerei + college blokken (of een laptop? )
*ik schrijf nauwelijks wat op tijdens colleges, de powerpoints staan altijd op internet/blackboard oid. Die blokken gebruik ik bij de werkgroepen en gewoon tijdens het leren of zo.
- een agenda
- iets met cafeïne en iets te eten

er is maar weinig wat je nu per se moet hebben, volgens mij.

Laatst gewijzigd op 19-07-2004 om 21:51.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2004, 21:44
MacArt
MacArt is offline
Citaat:
Sir_Cramlek schreef op 19-07-2004 @ 21:48 :
Tssss..... Je koopt toch geen tweedehands, that's so not-done!
nee, echte mannen kopen een powerbook voor 2,5k euros

ik heb een laptop, en een goede ook.. maar ik denk niet dat ik m veel ga gebruiken in hoorcolleges (ik ga komend jaar techische natuurkunde doen in twente)
Met name omdat ik nu al weet dat ik voornamelijk schematische zaken en formules zal gaan noteren en af en toe een schetsje moet maken. Misschien eens een enkele keer een steekwoord noteren, maar meer dan dat zeker niet.. En voor die dingen (vooral het tekenen) is een laptop niet echt geschikt, of ik moet een tablet mee gaan slepen oid
Opzich wel jammer, want ik heb een hekel aan papier..

Ik heb op t VWO vaak wel aantekeningen gemaakt, maar durf stellig te beweren dat ik er nog NOOIT naar heb gekeken voor een preofwerk of examen.
De laatste jaren heb ik dit aantekeningen maken dan ook maar laten zitten.. net als het opgaven maken overigens.. en het leren -ahum- Maar in de verwachting dat ik op WO wel iets moet gaan doen (lees: leren) lijkt het me niet onverstandig om af en toe ook echt eens wat op te schrijven. Dus. Voor mij wordt het boodschappenlijstje: wat a4tjes, een paar mapjes en een paar verschillende kleuren pen (wel handig voor tekeningen enzo)

Inmiddels ben ik volledig de draad van m'n verhaal kwijt.. krijg je met dat typen, stel je voor wat er met de draad van andermans verhaal moet gebeuren als ik die van het mijne als verlies
Oud 19-07-2004, 21:58
Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Citaat:
*Juliah* schreef op 19-07-2004 @ 22:43 :
Ik zie dat sommige mensen in deze topic wonen.

Je moet toch ergens onderdak hebben he (en ja ik voel mij aangesproken)
Oud 19-07-2004, 22:04
El Kim
El Kim is offline
Citaat:
Sir_Cramlek schreef op 19-07-2004 @ 22:58 :
Je moet toch ergens onderdak hebben he (en ja ik voel mij aangesproken)

Ontopic: laptop lijkt mij over het algemeen niet nodig, tenzij het verplicht wordt gesteld. De meeste mensen die zo'n ding hebben zijn allemaal kansloze figuren die hun status hopen op te krikken mbv van zo'n ding.
Oud 19-07-2004, 22:34
Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
*Kim EL* schreef op 19-07-2004 @ 23:04 e meeste mensen die zo'n ding hebben zijn allemaal kansloze figuren die hun status hopen op te krikken mbv van zo'n ding. [/B]
Echnie.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2004, 22:36
Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 19-07-2004 @ 21:18 :
Ik heb er eentje van 1500 euro, maar dat is misschien ook weer overdreven.
Nerd! Zo'n dure heb ik nog niet eens.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2004, 22:43
IjSbLoKiE
IjSbLoKiE is offline
Citaat:
Sovereign schreef op 19-07-2004 @ 23:36 :
hoop extra's die je nu net mist, zit onder andere vast een koffie apparaat in en dat soort... jammer zeg
Met citaat reageren
Oud 19-07-2004, 22:46
WB_Oud
WB_Oud is offline
Ik heb een laptop, maar met als doel om het buiten de colleges te gebruiken. Ik ga in september beginnen. Ik denk wel dat hij in de werkgroepen van pas kan komen, dankzij de grote hoeveel informatie die snel en gemakkelijk toegankelijk is ermee. Voor de rest ben ik van plan er gewoon op te typen bij projectwerk, eventueel samenvatten (ik weet nu al dat het niet gaat gebeuren) en dergelijke. Geen slecht woord over de laptop!
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 07:37
Verwijderd
Citaat:
Sovereign schreef op 19-07-2004 @ 23:36 :

Ik moet zeggen dat ik m niet voor school gebruik dus tjsah.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten