![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
is je elfje fan van tolkien? of zou tolkien ook elfjes gezien hebben?
http://www.glyphweb.com/arda/n/nienna.html wat toevallig zeg |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Nienna, je zegt helemaal aan het begin dat je aan je ketting een beschermelfje Nienna hebt hangen, en je vertelt daar dat je elfjes ziet, maar later heb je het er ineens over dat je met 1 elfje praat en dat is Nienna...hoe zit het nou? ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
en erover praten sluit toch niet uit dat wij er wat vraagtekens bij mogen zetten, daar kan ze toch ook over praten, uitleggen. maar, als dit weer een belachelijke reactie was mag je hem gerust verwijderen ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar de manier waarop jij je vraag stelt is ok. Dat geroloog dat dan weer verschijnt irriteert me. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
niet bestaan dan,
Laatst gewijzigd op 22-07-2004 om 02:15. |
![]() |
||
Citaat:
Ik ben het er dan weer wel mee eens dat je iemand in zijn/haar waarde moet laten en dat je niet iets zomaar voor onwaar af moet doen. Persoonlijk geloof ik er niet in, maar als zij er in wil geloven prima toch? Zou je er een tekening van kunnen maken, want het lijkt me wel tof om te zien wat voor beeld je dan precies waarneemt. En als ze schelden of naar doen, scheld maar lekker hard terug (A).
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
en als jij ze al vergeet ... juist |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||||||
Citaat:
Net als Guinevere03 zou ik dan ook graag wat meer informatie over dat onderzoek willen. Citaat:
Ik ben al een tijdje op de hoogte van de theorie aangaande het "hogere trillingsniveau" en "fijnere energie" etc. etc. Tot nu toe heeft niemand ook maar echt kunnen uitleggen hoe het zit, laat staan het voor me aannemelijk kunnen maken. Blijkbaar is dat ooit begonnen en praat iedereen elkaar nu maar na. Maar dat terzijde. Het bestaan van Aura's in díe zin is absoluut niet "wetenschappelijk bewezen." Aurafotografie is natuurlijk erg leuk, maar neem daarbij in aanmerking dat elk menselijk lichaam van nature al straling uitzendt, die ook kan worden opgevangen. Als dat de aura is, is zij geenszins "van een fijner energieniveau." Bovendien lijkt het me toch al vreemd dat een Aura, die zich op astraal of etherisch niveau zou moeten bevinden, zich spontaan laat waarnemen door een materieel apparaat. Paragnost is ook leuk, en daarmee weet je misschien wel de spirituelere mensen op dit forum te overtuigen. Echter, je moet wel eerst ervan uitgaan dat wat een paragnost ziet ook echt waar is. Bovendien, de kinderen zagen blijkbaar iets, en de paragnost ook. Wie zegt nu, dat het ook daadwerkelijk elfjes waren? Wellicht waren het dezelfde verschijningen, die anderen voor geesten, gidsen of totemdieren aanzien. Trouwens ook vreemd, die paragnost kon de Elfjes dus blijkbaar zien. Maar pas toen de kinderen hem erop wezen, vielen ze hem op? Waar is zijn zicht dan al die tijd geweest? Citaat:
Dat is helemaal niet algemeen bekend, of wat dan ook. Kleinere kinderen schijnen over het algemeen gevoeliger te zijn ja. Ik verwijs hierbij ook even naar de documantaires op Discovery daarover, waar iedereen vast wel bekend mee is. Maar dit wordt er geenszins door ouders "uitgeslagen." In deze wereld kan je gewoon niet overleven zonder geestelijke barriéres, en daardoor wordt dat "paranormale" dus uiteindelijk overvleugeld door normale methoden van communicatie. Dat ouders kinderen vertellen dat iets er niet is, is ook niet vreemd. Heel veel dingen zijn nou eenmaal ook fantasie. Citaat:
Enig idee hoe wazig dit klinkt? Iets met foto's en mensen en speciale camera's. En nu? Citaat:
Ik roep even de twee Turkse kindertjes in herinnering, die van tien hoog uit een flatgebouw zijn gesprongen, omdat ze meenden dat ze op hun eigen vliegende pokémon zaten.
|||||||||
Citaat:
En tot nu toe is ook nog niet aannemelijk gemaakt, dát die dingen geen fantasie zijn. Het lijkt me ook godsonmogelijk, dat alles wat een kind bedenkt géén fantasie is. Licht me daar niet over voor, ik heb nog steeds een chronisch loslopende fantasie, en vroeger nog veel meer. Dat kinderen nog denken dat dingen de ze fantaseren echt zijn, komt doordat ze een lagere mate van "wereldbewustzijn" hebben. Zeker bij echt kleinere kinderen is dat zo. Die moeten het onderscheid nog leren tussen datgene wat ze zelf verzinnen, en datgene wat ze van de wereld waarnemen. Citaat:
Hoe kan energie een zelfbewustzijn hebben? Citaat:
Aha, maar dát is niet het soort Aura waar de andere helft van de wereld mee zweert. Natuurlijk zenden mensen elektromagnetische straling uit, en warmtestraling, die waarschijnlijk nog veel belangrijker is. Met een spanning van 70 mV kun je namelijk nauwelijks een magnetisch veld opzetten, of actief veranderen. Terwijl de hitteproductie van een mens veel hoger ligt (en dus infraroodstraling). Bovendien zeggen die mensen die aura's zien, dat ze die wel degelijk visueel waarnemen. Net als dat die kinderen zeggen, dat ze elfjes visueel waarnemen. Ik vraag me ook af, waarom spontaan het visuele centrum in de hersenen geprikkeld zou raken, als men een zeer minieme verandering in een magnetisch veld opmerkt. Immers, als ik voor m'n PC zit, zie ik daar de Aura ook niet spontaan van verschijnen. Citaat:
Dat is wat jij zegt, niet iedereen is die mening toegedaan. Bovendien is het niet zo, dat alles energie is. Dat is wellicht de meest weidverspreide misvatting van de hele natuurkunde. Volgens E = mc² is de Energie in iets gelijk aan de Massa van het object keer de lichtsnelheid. Dat is de energie die je krijgt, als je de massa opheft. Omgekeerd verdwijnt de energie dus, als er massa is. Bovendien is het niet zo, dat het meteen betekent dat compacte energie materie wordt. Als ik een bundel fotonen onnoemlijk dicht concentreer, zal het geen materie worden. Simpelweg omdat de aard van het foton daar niet naar is (in plaats daarvan krijg je dus laser). Bovendien zijn Elfjes iets heel anders dan Aura's. Energie heeft namelijk een bron nodig. Elfjes kunnen niet waargenomen worden, tenzij zij energie uitzenden. Maar om die energie uit te zenden, moeten Elfjes dus ergens door "veroorzaakt" worden. Energie is niet "self-sustaining" in deze vorm. Bovendien vraag ik me af, hoe die dingen dan in een soort ruimtelijke coherente structuur terechtkomen. Volgens de natuurkunde wíl energie zich gelijkmatig verspreiden. Elfjes zijn daarmee in directe tegenspraak. Citaat:
Je gaat aan mijn punt voorbij. Waar het om gaat, is dat deze paragnost pas Elfjes waarneemt nádat de kinderen hem erop wezen. Hij kon ze dus blijkbaar wel waarnemen, maar had ze eerder in zijn leven nog nooit gezien. Dat is enigszins bevreemdend. Citaat:
Citaat:
Geesten zijn inderdaad iets anders dan Elfjes. Bovendien valt het aantal geverifieerde opgenomen geestverschijningen uiteindelijk behoorlijk tegen, geloof ik. Citaat:
En ach. De meest grondige verdediging tegen "foute energieën" is mijns inziens wel de overtuiging dat ze niet bestaan. Wat ze in deze context naar mijn idee ook niet doen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Overigens is het begrip 'aura' een beetje een misvatting, het is namelijk een gevolg van de manier van fotograferen. Wanneer je in een vacuüm fotografeert zul je nooit een aura meten. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||||
http://anomalyinfo.com/articles/sa00017.shtml
hier staan de foto's van de cottingley fairies. De meest bekende foto's. Waar heel veel studie naar gedaan is. Maar niemand is er tot zover in geslaagd ze te falsefiseren. Ze zijn gemaakt in 1911 door een twee meisjes van 10 en 16 jaar oud. Die waren dus nog niet in staat om de foto's zo goed te truceren. Citaat:
@ Tio: je andere argumenten kan ik niet weerleggen. En meer voorbeelden op internet weet ik niet, daar heb je dat boek van Doyle voor nodig. Aangezien ik die twee jaar geleden van de bieb heb geleent kan ik dat nu niet overtypen Citaat:
Citaat:
Bovendien staat er in het boek 'kinderen uit het aquarius tijdperk' (denk ik zo uit me hoofd) een Theorie over dat 'hogere energieën' met de snelheid van het licht bewegen. Dat is bewezen door een beeldje geloof ik dat door de muur heen bewogen wordt. Dus in dat geval is het best mogelijk dat elfjes kunnen materialiseren waneer ze willen. (maar goed, dat is alleen een mogelijkheid die in potentie aanwezig is...blablabla... dat is dus nog nooit bewezen of onderzoek naar gedaan)
|||||
Citaat:
Ik raad je aan in het vervolg de informatie op een dergelijke site zelf ook goed door te lezen. Want het volgende staat op deze zelfde internetsite als waar jij naar linkte: "In an article in the Times of London for March 18, 1983, 76-year-old Frances Griffiths admitted the first four pictures were faked; now 82-year-old Elsie Wright Hill at first refused to comment, but in a second article on April 4 she confirmed the hoax. They had cut out figures drawn on bristol board by Elsie, and stood them up with hat-pins. The fairies in the first photo were traced from an illustration of dancing girls that came from page 104 of a copy of "Princess Mary's Gift Book." Voor het volledige artikel klik hier Citaat:
Andere dieren hebben wel degelijk een soortement van bewustzijn. Bij planten en "lagere" levensvormen zou je daar over kunnen discussiëren. Echter, pure energie heeft niet de mogelijkheid zichzelf een bewustzijn aan te meten, denk ik. Citaat:
Correct, beweging betekent energie. Dit houdt echter in, dat de massa hier energie "in zich draagt." Net zoals hout dat doet, zodat je het kan verbranden. En zoals Mephistophelis al aangaf, massa kan worden omgezet in energie, het ís het niet. Quarks vallen onder de micro-wereld, waar er een soort dualisme heerst tussen energie en materie. Dat is ten eerste niet van invloed op de macro-wereld, en bovendien zou je dan evengoed kunnen zeggen dat alle energie eigenlijk materie is. Citaat:
||
Citaat:
|
Op diezelfde site wordt ook aangegeven, waarom Doyle in zijn boek niet aangeeft, dat het vervalsingen waren. Dat komt omdat hij dat gewoon niet wist.
Op de site staan verder naast de verklaringen van de meisjes zelf ook nog een aantal steekhoudende argumenten waarom de foto's bewerkt zijn.
|
Verwijderd
|
Ik geloof dat ik ergens een boek heb waarin de afbeeldingen staan en de originele afbeeldingen waarvan zij ze hebben nagemaakt. Ik weet niet of ik het nog zal kunnen vinden, maar ik denk van niet. Dat van die 2 meisjes was dus wel onzin, tenzij die elfjes exact dezelfde gedaante hebben aangenomen als in de afbeelding uit het originele boek.
|
![]() |
|||||||||||||
![]() |
Hee, niet zo maar mijn berichten verwijderen omdat er 'niets nuttigs' instaat. Er worden hier echt discussies gevoerd om niets. Pfff, dat ik dit op de laten avond nog eens allemaal moet gaan uitleggen...
Citaat:
Citaat:
Dat zijn hele andere soorten 'aura's' dan de aura's waar al die paranormale mensen het over hadden. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
"Correct, beweging betekent energie. " Dat is totaal incorrect. De verandering van beweging kost energie. Het stoppen van beweging kost energie. Beweging zelf kost juist helemaal geen energie. "Maar in véél boeken staat ook dat ze dat alleen maar beweren om van 'het gezeik' af te zijn en een rustige oude dag tegemoet te gaan." Tuurlijk. Als ik echt iets bijzonders gezien had zou ik daar nooit over liegen. Als ik het gezeik zat was zou ik er gewoon over ophouden. Als elfjes ge-evolueerde vormen energie zijn waar zijn alle andere vormen levende energie dan? Energie doet nergens zoiets als het in elfjes zou moeten doen. Elfjes zouden dus hetzelfde moeten zijn als engelen of als duivels, spirituele wezens gecreeerd door een god. Dat is allemaal zeer onwaarschijnlijk. Er is in iedergeval geen enkel bewijs voor. Dat je in dingen geloofd waar geen bewijs voor is vind ik best. Doe ik ook. Maar begin er dan geen discussie over. En dat er geen bewijs nodig zou zijn om dit soort topics te openen vind ik ook onzin. Dan veranderd dit forum in een plek waar iedereen z'n fantasieverhalen neer kan zetten. Trouwens, als iemand daar behoefte aan heeft heb ik er nog wel een paar. Ik verwacht alleen niet dat andere mensen dat serieus nemen, laat staan dat ze het gaan geloven.
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Ik ben niet van plan het mystiek-forum op te doeken. |
![]() |
||
Citaat:
Is dat volgens jou openstaan voor (bovennatuurlijke) zaken? |
![]() |