Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd op 19-07-2004 om 19:01. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
denk aan gabbers, skaters, blablabla, marokanen, turken, blablabla... Hangjongeren?? |
![]() |
||
Citaat:
en dat jij denkt dat het met het negerzijn te maken heeft geeft alleen maar aan hoe beperkt je denkt...wie gaat nou tegen een neger grapjes maken over bananen dat is echt te dom
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Waarom weten negers nou nooit wat ze willen? (Oeh, nieuw topic.) Het enige waar iedereen het over eens is dunkt me, is 'swartje'. Wat een vreselijk vies woord. |
![]() |
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 20-07-2004 om 21:17. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Nou ja.. na het inleidende verhaaltje van dit topic vind ik een meer relevante vraag: Hoe komt het dat niet iedereen situaties goed kan inschatten en waar ligt de grens tussen wel of niet bezitten van zulk inzicht? En vervolgens: Is dit gekoppeld aan intelligentie en in welke mate speelt emotie een rol bij de totstandkoming van een actie? *smirks* Wat wel een goed uitgangspunt is om op door te gaan is wat Nare Man al heel helder heeft toegelicht: sociale en economische omstandigheden vormen levens. Ook al vind ik de beschuldigingen tegen de televisie veel te ver gezocht. Neem als uitgangspunt de mens: mannen. Het ligt in de aard van de man te concurreren. Betere sociaal-economische omstandigheden maken dit 'beschaafd' (ook al kan te hoog beschaafd behoorlijk onbeschaafde situaties opleveren). Denk aan mooie auto's, kleding, baan, vrijwilligerswerk, prominente positie in bestuur van plaatselijke sportclub, etc. Status, mensen! Kijk je in een 'lage' kring in de samenleving, zoals groepen negers uit de arme wijken in bijvoorbeeld Amsterdam, dan zijn er geen andere middelen om status te verwerven dan je eigen lichaam (note: dit is misschien wel de meest groepgerichte vorm van egocentrisch denken ![]() En zouden wij geen mensen zijn als we niet ergens bij wilden horen: ook hier vormen zich groepen. Welke uiteraard de hardheid van het individu reflecteren. Dit is een verklaring voor de vraag waarom 'negers' zich 'altijd zo agressief opstellen meteen'. Want zulke verharding van karakter leidt tot het eerder geuitte geklaag: ze zijn zo agressief tegen me, je hoeft ze maar aan te kijken en ze stellen zich al aanvallend op, etc. Ben jij dan zo'n mietje als ik vragen mag? Dit in het kort ter overdenking.
Laatst gewijzigd op 20-07-2004 om 22:40. |
![]() |
||
Citaat:
Tevens ben ik ook wel eens met negers naar de bioscoop geweest, waar ze direct chocoladekoekjes begonnen te gooien naar mensen die "kankerkazen" waren, zoals ik, maar ik was een vriend van ze dus bij mij deden ze niets. Mijn uitspraken berusten dus niet op vooroordelen, maar slechts op ervaringen. En ja, dr zijn ook zat 'goeie' negers, gewone mensen die de normen en waarden kennen. Maar daar hoor je nooit wat over. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Leve de culturele verschillen he! |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Neh zou ik neit doen, maar ik zou het bijna een terechte opmerking vinden, al geeft dat natuurlijk een vicieuze cirkel. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Niet bepaald gekoppeld aan cultuur en kennis vd taal. Hoewel je het gedrag, zoals gezegd, wel kan koppelen aan bepaalde groepen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
...veel andere dorpen/steden zonder achterstandswijken en met meer dan 25000 inwoners ken ik niet
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||