Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-07-2004, 15:31
Verwijderd
Ik denk eigenlijk door dezelfde oorzaak als waarom veel blanke paupers zich agressief opstellen: ze zijn gewoon te dom om normaal in de samenleving te kunnen functioneren, eigenlijk.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-07-2004, 16:29
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
nare man schreef op 19-07-2004 @ 16:31 :
Ik denk eigenlijk door dezelfde oorzaak als waarom veel blanke paupers zich agressief opstellen: ze zijn gewoon te dom om normaal in de samenleving te kunnen functioneren, eigenlijk.
*lacht stiekem *
Oud 19-07-2004, 16:52
Myuki
Myuki is offline
hmm vage topictitel...
Oud 19-07-2004, 16:53
Mujahideen
Mujahideen is offline
Negers zijn ook gewoon mensen. Maar het is wel irritant om te zien hoe sommige negers de hele dag op de hoek van de straat staan alsof die straat van hun vader is en dan van die recht-voor-z'n-raap opmerkingen naar (zeer jonge) meisjes maken.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2004, 16:54
Myuki
Myuki is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 19-07-2004 @ 17:53 :
Negers zijn ook gewoon mensen. Maar het is wel irritant om te zien hoe sommige negers de hele dag op de hoek van de straat staan alsof die straat van hun vader is en dan van die recht-voor-z'n-raap opmerkingen naar (zeer jonge) meisjes maken.
jaaaa? zijn negers ook gewoon mensen... de shit gewoon
Oud 19-07-2004, 16:54
MrOizo
MrOizo is offline
Ik ken zeker 2 negers die allebij heel aardig zijn
Oud 19-07-2004, 16:59
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Myuki schreef op 19-07-2004 @ 17:54 :
jaaaa? zijn negers ook gewoon mensen... de shit gewoon
Meestal worden negers afgeschilderd als verstandsloze beesten die de hele dag plannen smeden voor hun volgende misdaad.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2004, 17:13
Verwijderd
Citaat:
Mujahideen schreef op 19-07-2004 @ 17:59 :
Meestal worden negers afgeschilderd als verstandsloze beesten die de hele dag plannen smeden voor hun volgende misdaad.
Net als moslims
Met citaat reageren
Oud 19-07-2004, 17:37
No Quiero
No Quiero is offline
Citaat:
nare man schreef op 19-07-2004 @ 18:13 :
Net als moslims
Ja maar bij moslims is het ook e....eh laat maar.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2004, 18:05
Nijn*
Nijn* is offline
Citaat:
No Quiero schreef op 19-07-2004 @ 18:37 :
Ja maar bij moslims is het ook e....eh laat maar.
Vertel? Je maakt me nieuwsgierig

Laatst gewijzigd op 19-07-2004 om 19:01.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2004, 18:08
Millroy
Millroy is offline
Met een g.
Oud 19-07-2004, 18:16
Nijn*
Nijn* is offline
Citaat:
Millroy schreef op 19-07-2004 @ 19:08 :
Met een g.
Wat?
Oud 19-07-2004, 18:29
Verwijderd
"Wie man's im Walde schreit, laut es zurück"

Als jij over bananen en apen begint, is het logisch dat ze er niet blij mee zijn. Jij bent dan zelf degene die dom bezig is en vooral ook denigrerend; je geeft aan neer op ze te kijken.

Laat dat nou net iets zijn waar veel mensen niet tegen kunnen.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2004, 18:47
Nijn*
Nijn* is offline
Citaat:
******** schreef op 19-07-2004 @ 19:29 :
"Wie man's im Walde schreit, laut es zurück"

Als jij over bananen en apen begint, is het logisch dat ze er niet blij mee zijn. Jij bent dan zelf degene die dom bezig is en vooral ook denigrerend; je geeft aan neer op ze te kijken.

Laat dat nou net iets zijn waar veel mensen niet tegen kunnen.
Goed neergezet..
Oud 19-07-2004, 19:02
Nijn*
Nijn* is offline
Citaat:
mathfreak schreef op 19-07-2004 @ 20:01 :
Je schreef "nieuwschierig", maar het moet "nieuwsgierig" zijn, vandaar dus de opmerking "met een g".
God, wat ben ik weer lekker wakker mensen..
Oud 19-07-2004, 19:08
361899
361899 is offline
Sommigen stellen dat mensen vaak bevooroordeeld zijn.
Ik vind dat mensen vaak te snel al bevooroordeeld worden bevonden. Je hebt 'bevooroordeeld' en 'de feiten erkennen'. Zo is het bijvoorbeeld zo, dat er een groter percentage allochtonen dan autochtonen crimineel is. Geen wonder dat sommigen zich dan eerder 'bedreigd' voelen als ze langs een groepje allochtonen lopen dan langs autochtonen. De kans dat je iets gebeurd is gewoon groter, das is een feit.
Wat dan weer een vooroordeel is, is dat álle allochtonen crimineel zijn.

ik weet dat het hier ging over negers maar ik gebruik allochtonen even als voorbeeld

Ik denk trouwens ook dat (sommige) negers zelf bevooroordeeld zijn. Ze denken dat blanken bij voorbaat al negatief over negers denken.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 00:53
-Flip-
-Flip- is offline
bij de weg.. heb jij ooit een kind van 10 gezien (blank,zwart,paars of groen) die meteen de eerste keer naar je luisterd???? neej jantje(of pietje) ... kinderen blijven kinderen... (en soms zit er wel eentje tussen die lief naar je luisterd... maar niet als je met bananen gaat smijten... en terecht!!! go nigger!!!
Oud 20-07-2004, 11:46
mill's mess
mill's mess is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 19-07-2004 @ 17:53 :
nu zijn dat niet alleen negers...
denk aan gabbers, skaters, blablabla, marokanen, turken, blablabla... Hangjongeren??
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 12:24
mill's mess
mill's mess is offline
1. Eerst draai je je om (hint, hint).... geen verandering.

2. Je draait je nog een keer om en vraagt om zak snoep voor de jongen te kopen in ruil voor geen getrap tegen je stoel.

3. Vader van jongetje gaat schelden/dreigen.

4. Opmerking over bananen komt terug naar het hoofd van vader.

5. relletje....!!

hmm, ik begrijp beide kanten wel...
- Jongetje had moeten stoppen, maar het is een kind zoals Flip als zei. Vader had het kind moeten laten stoppen, maar dat gebeurd blijkbaar niet.
- Opmerking om snoep te kopen is een beetje vreemd, maar ok daar kan ik nog inkomen.
- Vader gaat schelden/dreigen, tja.. dat gaat mij ook te ver, maar...
- een opmerking over bananen maken is nu niet echt het slimste wat je kan doen tegenover een neger. Kans op een relletje is dan natuurlijk ook niet meer uitgesloten.

Zelf heb ik touwens nooit problemen gehad met negers tot in tegenstelling van vele andere groeperingen. Mja, dat komt dan natuurlijk doordat ik een rasta-vrouwtje ben
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 12:32
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
JantjePietje schreef op 18-07-2004 @ 15:46 :
Gisteravond was ik een film in de bioscoop wezen kijken en achter mijn zitplaats zat er een zwarte knul van een jaar of 10. Halverwege de film begon hij te trappen tegen mijn stoel aan. Na de eerste keer dacht ik: ja kan gebeuren. Maar nee, het getrap bleef doorgaan en het werd steeds erger. Op een gegeven moment draaide ik me om. Ik dacht dat het nu wel afgelopen zou zijn. Dus draaide ik me weer om en zei tegen dat ventje: he, weet je wat, ik koop straks wat snoep voor je , als je ophoudt met trappen. Zijn broer of vader, die naast hem zat begon ineens tegen mij te schelden en me te bedreigen. Nu ben ik ook niet vies op mijn mondje gevallen en begon zelf ook te 'schelden'. Ik zei o.a dat ik vandaag geen bananen bij me had, omdat ik geen apen in de bioscoop had verwacht. Ook andere negers uit de zaal begonnen te bemoeien en ik was genoodzaakt tijdelijk de zaal te verlaten, nadat er een bierfles bijna tegen mijn hoofd was gekomen.

Mijn vraag is nu: waarom stellen negers zich zo agressief? Waarom kunnen negers vaak de problemen ( zover je mijn geval een probleem kunt noemen) niet beslechten met woorden? Wat is de psychologie hierachter?
behalve dat ik je verhaal erg grappig vind en dat ik vind dat je echt dom reageert op zoiets is het natuurlijk vette flauwekul om te denken dat negers agressiever zijn omdat er iets negherpsychologisch achter zit. zoals nare al zegt: veel sociaal-economisch minder bedeelden (is dat politiek correct of wat) zijn in de omgang met andere gewoon wat sneller geneigd over te gaan op agressief gedrag. als er iemand uit 1 of andere volkswijk zich aangevallen voelt wat al vrij snel zo is, wordt ie gewoon agressief.

en dat jij denkt dat het met het negerzijn te maken heeft geeft alleen maar aan hoe beperkt je denkt...wie gaat nou tegen een neger grapjes maken over bananen dat is echt te dom
Oud 20-07-2004, 12:41
Zazoo
Zazoo is offline
Citaat:
Mijn vraag is nu: waarom stellen negers zich zo agressief? Waarom kunnen negers vaak de problemen ( zover je mijn geval een probleem kunt noemen) niet beslechten met woorden? Wat is de psychologie hierachter?
omdat ze het niet zo leuk vinden als jij over bananen en apen begint.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 14:37
elledc
elledc is offline
Ik weet niet of iemand het al opmerkte maar men zegt zwarten in de plaats van negers (negers is nogal 'n negatief woordgebruik).
Verder ga ik niet reageren want ik hou niet van veralgemenen, zeker niet als je het zelf uitlokt.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 15:54
Verwijderd
Citaat:
Gisteravond was ik een film in de bioscoop wezen kijken en achter mijn zitplaats zat er een zwarte knul van een jaar of 10. Halverwege de film begon hij te trappen tegen mijn stoel aan. Na de eerste keer dacht ik: ja kan gebeuren. Maar nee, het getrap bleef doorgaan en het werd steeds erger. Op een gegeven moment draaide ik me om. Ik dacht dat het nu wel afgelopen zou zijn. Dus draaide ik me weer om en zei tegen dat ventje: he, weet je wat, ik koop straks wat snoep voor je , als je ophoudt met trappen. Zijn broer of vader, die naast hem zat begon ineens tegen mij te schelden en me te bedreigen. Nu ben ik ook niet vies op mijn mondje gevallen en begon zelf ook te 'schelden'. Ik zei o.a dat ik vandaag geen bananen bij me had, omdat ik geen apen in de bioscoop had verwacht. Ook andere negers uit de zaal begonnen te bemoeien en ik was genoodzaakt tijdelijk de zaal te verlaten, nadat er een bierfles bijna tegen mijn hoofd was gekomen.

Wat is de psychologie erachter dat precies jou dit overkomt? Probeer het eens bij jezelf te zoeken...
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 17:48
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
utopia5 schreef op 20-07-2004 @ 15:37 :
Ik weet niet of iemand het al opmerkte maar men zegt zwarten in de plaats van negers (negers is nogal 'n negatief woordgebruik).
Hier in Nederland wordt het woord "zwarte" daarentegen als negatief beschouwd, dus de term neger ligt wat dat betreft wel voor de hand.
Oud 20-07-2004, 17:49
Verwijderd
Citaat:
utopia5 schreef op 20-07-2004 @ 15:37 :
Verder ga ik niet reageren want ik hou niet van veralgemenen, zeker niet als je het zelf uitlokt.
Eigenlijk maakt het niets uit wat je zegt. Mijn vader vind neger een vies woord, andere negers vinden zwarte weer denigrerend.
Waarom weten negers nou nooit wat ze willen? (Oeh, nieuw topic.)

Het enige waar iedereen het over eens is dunkt me, is 'swartje'.
Wat een vreselijk vies woord.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 21:15
blurred
blurred is offline
Citaat:
Ik zei o.a dat ik vandaag geen bananen bij me had, omdat ik geen apen in de bioscoop had verwacht.
Ik begrijp precies wat je bedoelt met negers die agressief zijn. Ik vind alleen wel dat je deze zin niet had moeten zeggen.... Hoe irritant het ventje ook wezen mag, die zin is té racistisch.

Laatst gewijzigd op 20-07-2004 om 21:17.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 21:49
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Ui schreef op 20-07-2004 @ 20:36 :
Negers of hoe je ze ook wilt noemen.. zijn anders dan wij blanke mensen.. maar niet omdat zij neger zijn en wij blank...
Maar zij hebben een andere godsdienst.. andere normen en waarde dan wij hebben.

Dat gaat vaak niet goed samen.. zij denken bijvoorbeeld vaak anders over vrouwen dan dat wij dat doen..
en zo zijn er nog veel meer van dat soort dingen.

Ik wil niet alle negers over 1 streep trekken.. maar in het dagelijks leven merk ik dat er gewoon een verschil is tussen donkere en blanke mensen.
Zoveel crap in één post, damn.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 21:54
Femic
Femic is offline
Citaat:
Ik zei o.a dat ik vandaag geen bananen bij me had, omdat ik geen apen in de bioscoop had verwacht.

Mijn vraag is nu: waarom stellen negers zich zo agressief?
Zou ik - als ik een neger was - ook behoorlijk agressief van worden. Jezus, wat een enorm discriminerende opmerking.
Oud 20-07-2004, 22:26
Milos
Milos is offline
Tsja jantjePietje je bent nu wel erg generaliserend bezig. Of ze echt zo agressief zijn ik weet het niet. Heeft gewoon met opvoeding te maken.
Oud 20-07-2004, 22:35
Mazzie
Mazzie is offline
Citaat:
mill's mess schreef op 20-07-2004 @ 12:46 :
nu zijn dat niet alleen negers...
denk aan gabbers, skaters, blablabla, marokanen, turken, blablabla... Hangjongeren??
Bouwvakkers (en dat is écht zo )

Nou ja.. na het inleidende verhaaltje van dit topic vind ik een meer relevante vraag: Hoe komt het dat niet iedereen situaties goed kan inschatten en waar ligt de grens tussen wel of niet bezitten van zulk inzicht? En vervolgens: Is dit gekoppeld aan intelligentie en in welke mate speelt emotie een rol bij de totstandkoming van een actie?

*smirks*

Wat wel een goed uitgangspunt is om op door te gaan is wat Nare Man al heel helder heeft toegelicht: sociale en economische omstandigheden vormen levens. Ook al vind ik de beschuldigingen tegen de televisie veel te ver gezocht.

Neem als uitgangspunt de mens: mannen. Het ligt in de aard van de man te concurreren. Betere sociaal-economische omstandigheden maken dit 'beschaafd' (ook al kan te hoog beschaafd behoorlijk onbeschaafde situaties opleveren).
Denk aan mooie auto's, kleding, baan, vrijwilligerswerk, prominente positie in bestuur van plaatselijke sportclub, etc. Status, mensen!
Kijk je in een 'lage' kring in de samenleving, zoals groepen negers uit de arme wijken in bijvoorbeeld Amsterdam, dan zijn er geen andere middelen om status te verwerven dan je eigen lichaam (note: dit is misschien wel de meest groepgerichte vorm van egocentrisch denken ). Dit resulteert in verharding, je kan je geen zwakke plek permitteren.
En zouden wij geen mensen zijn als we niet ergens bij wilden horen: ook hier vormen zich groepen. Welke uiteraard de hardheid van het individu reflecteren.

Dit is een verklaring voor de vraag waarom 'negers' zich 'altijd zo agressief opstellen meteen'. Want zulke verharding van karakter leidt tot het eerder geuitte geklaag: ze zijn zo agressief tegen me, je hoeft ze maar aan te kijken en ze stellen zich al aanvallend op, etc. Ben jij dan zo'n mietje als ik vragen mag?

Dit in het kort ter overdenking.

Laatst gewijzigd op 20-07-2004 om 22:40.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2004, 11:58
ILUsion
ILUsion is offline
Ik weet niet hoe het daar in Nederland zit, maar hier in België voel ikzelf het toch wat anders aan:
negers zijn vaak wel iets 'temperamentvoller' dan blanken. Maar vaak valt hier met negers iets beter op te schieten dan met Noord-Afrikanen en West-Aziaten (in landen uitgedrukt: Marokko, Tunesië, Turkije) omdat mensen die afkomstig uit die landen vaak veel racistischer staan tegenover Belgen. Ze komen wel naar hier gevlucht, maar bij velen ontbreekt enige vorm van aanpassing (mannen spreken eerder Frans dan Nederlands en vrouwen spreken soms al helemaal geen Frans), vaak hebben ze geen enkele vorm van plichtsbesef en maken ze enkel gebruik van hun rechten. Als je commentaar geeft, die voor onze maatschappij heel correct is (zoals TS bevoorbeeld gedaan heeft: vragen om te stoppen met tegen een stoel te schoppen), wordt je snel uitgescholden voor 'racist' en het woord 'discriminatie' valt ook geweldig snel. Het lijkt me normaal om te generaliseren, en dat doe ik ook wel. Maar wat je niet mag doen is iemand direct afschrijven omdat hij, volgens die generalisatie, slecht zou zijn. Geef de mensen zelf een kans, er zijn ook genoeg allochtonen die wel hun best doen om zich hier aan te passen. Dat zijn mensen die je in geen geval slecht mag behandelen omdat je anders nog meer racisme zou kweken. Hetzelfde geldt eigenlijk voor autochtonen: enkellingen staan meer dan 100% open voor vreemdelingen en ze zullen een vreemdeling sneller helpen dan een witte buurman maar wanneer vreemdelingen misbruik hiervan maken of ruzie zoeken met zo'n mensen, krijgen ze natuurlijk een tegenstander bij.
Mja, hier zitten we natuurlijk wel met twee talen, en dat geeft ook nog extra problemen tussen de blanken zelf (er is wel een cultuurverschil tussen Nederlandstaligen en Franstaligen: Nederlandstaligen passen zich sneller aan en doen nog moeite om wat Frans te praten, zeker in onze hoofdstad omdat daar niet veel Nederlands meer gesproken wordt )
Wat de TS echter niet had mogen doen, is een beloning te geven (of was dit zo'n leugentje om bestwil). Mij hebben ze altijd geleerd om geen snoep aan te nemen van vreemden (en dat was nog voor de tijd dat Dutroux echt in opspraak kwam). Je had rustig tegen dat kind moeten zeggen dat je wou dat hij ophield. Als dat niet werkt, richt je je beter tot de vader (vaak is wel duidelijk of de vader akkoord gaat met het gedrag van zijn zoon of niet) en vraag je hem beleefd om zijn zoon wat aan de leiband te houden Ik kan me moeilijk voorstellen dat een vader zoiets zou toelaten, maar als ik even verder nadenk dan kom ik bij de gedachte dat jongere vaders die nogal racistisch aangelegd zijn, waarschijnlijk zelf zouden voortdoen Pas als je geprobeerd hebt om alles op te lossen op een vriendelijke manier kan je meedoen aan een scheldpartij, al is dat nooit de goede oplossing... (het is altijd leuk als je jezelf 100% onder controle (beleefd, rustig) hebt terwijl de ander doordraait van woede, maar probeer niet arrogant over te komen als de andere duidelijk sterker is)
Oud 21-07-2004, 12:39
ExVaal
ExVaal is offline
Citaat:
Is dat stiekem niet zo dan? Ik kende ooit vele negers, allemaal crimineel. Evenals mijn marokkaanse kennissenkring, als ik een bepaald type telefoon wil, rooft mijn marokkaanse vriend er binnen 15 minuten eentje van een argeloze forens die op straat loopt te bellen. Hij zegt zelfs nog even vriendelijk dankjewel alvorens hij hem blijvend mentaal letsel toebrengt.

Tevens ben ik ook wel eens met negers naar de bioscoop geweest, waar ze direct chocoladekoekjes begonnen te gooien naar mensen die "kankerkazen" waren, zoals ik, maar ik was een vriend van ze dus bij mij deden ze niets.

Mijn uitspraken berusten dus niet op vooroordelen, maar slechts op ervaringen.

En ja, dr zijn ook zat 'goeie' negers, gewone mensen die de normen en waarden kennen. Maar daar hoor je nooit wat over.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2004, 12:55
elledc
elledc is offline
Citaat:
Meestal worden negers afgeschilderd als verstandsloze beesten.
Ik hoor ook vaker zeggen dat zwarten of negers of hoe je ze ook noemt dom zijn enz. maar ik moet nu eens toegeven dat ik ze best vindt meevallen. Ze klampen je makkelijk aan maar blijven wel vriendelijk. Zo heb je dat met blanken ook en Turken en Marokkanen enz. identiek.
Leve de culturele verschillen he!
Met citaat reageren
Oud 21-07-2004, 13:10
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Vaal schreef op 21-07-2004 @ 13:39 :
Is dat stiekem niet zo dan? Ik kende ooit vele negers, allemaal crimineel. Evenals mijn marokkaanse kennissenkring, als ik een bepaald type telefoon wil, rooft mijn marokkaanse vriend er binnen 15 minuten eentje van een argeloze forens die op straat loopt te bellen. Hij zegt zelfs nog even vriendelijk dankjewel alvorens hij hem blijvend mentaal letsel toebrengt.

Tevens ben ik ook wel eens met negers naar de bioscoop geweest, waar ze direct chocoladekoekjes begonnen te gooien naar mensen die "kankerkazen" waren, zoals ik, maar ik was een vriend van ze dus bij mij deden ze niets.

Mijn uitspraken berusten dus niet op vooroordelen, maar slechts op ervaringen.

En ja, dr zijn ook zat 'goeie' negers, gewone mensen die de normen en waarden kennen. Maar daar hoor je nooit wat over.
jaja dat zal allemaal wel dat marokkanen of negers statistisch vaker crimineel zijn, maar daar kan je absoluut NIET uit concluderen dat dat komt OMDAT ze marokkaan/neger zijn. er zijn zat andere verklaringen mogelijk, de meest voor de hand liggende (en m.i. juiste) is dat ze eerder crimineel zijn doordat ze uit de onderlaag van de samenleving komen en veel gestigmatiseerd worden. denkt iemand hier serieus dat een upperclass neger met VWO-diploma eerder crimineel is dan een blanke met VWO?? ...als mensen eerder crimineel zijn als ze neger zijn zou dat namelijk wel het geval moeten zijn
Oud 21-07-2004, 13:15
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
little nemo schreef op 21-07-2004 @ 14:10 :
jaja dat zal allemaal wel dat marokkanen of negers statistisch vaker crimineel zijn, maar daar kan je absoluut NIET uit concluderen dat dat komt OMDAT ze marokkaan/neger zijn. er zijn zat andere verklaringen mogelijk, de meest voor de hand liggende (en m.i. juiste) is dat ze eerder crimineel zijn doordat ze uit de onderlaag van de samenleving komen en veel gestigmatiseerd worden. denkt iemand hier serieus dat een upperclass neger met VWO-diploma eerder crimineel is dan een blanke met VWO?? ...als mensen eerder crimineel zijn als ze neger zijn zou dat namelijk wel het geval moeten zijn
De interpretatie van de topictitel is volgens mij niet "ze zijn agressief omdat ze neger zijn" maar "veel negers zijn agressief"
Met citaat reageren
Oud 21-07-2004, 13:23
Fantôme
Fantôme is offline
zelf werk ik in een supermarkt als cassiere, dus je ziet dagelijks erg veel mensen... nou was het bij ons laatst zo dat we geen zegels meer hadden (best wel erg eigenlijk). Als je dat mensen probeerd uit te leggen kunnen ze op verschillende manieren reageren, er begon zelfs iemand heel hard te lachen en die persoon kwam niet meer bij geloof ik.... Nu ervaarde ik het inderdaad wel dat het vaker neger(innen) waren die boos of zelfs een beetje agressief reageren. 1tje zei inderdaad 'je hebt ze niet omdat ik zwart ben he?! voor die vrouw achter me heb je ze zeker wel he?!' Dus misschien voelen sommige negers zich toch wat sneller aangevallen daarin, terwijl het helemaal niet zo bedoeld is. Maar er waren meer negers (jee, ik heb het idee dat ik met het wordt neger al discrimineer, niet de bedoeling.... ik bedoel het echt niet negatief!!) die normaal reageerden ('volgende keer beter') dan die echt agressief werden, dus dat alle negers agressief zouden zijn gaat imo echt niet op. Ik maak op mijn werk ook agressieve blanken mee... ik denk dat het niet zoveel zegt. Misschien heeft het er ook iets mee te maken dat wanneer ze de Nederlandse taal nog niet helemaal kennen, ze je verkeerd begrijpen en daarom zo reageren?! naja, ik heb eigenlijk geen idee, en ik zou hier ook niet zo bevooroordeeld over willen zijn, want blanken kunnen ook flink agressief zijn!!
Oud 21-07-2004, 14:58
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 21-07-2004 @ 14:23 :
'je hebt ze niet omdat ik zwart ben he?! voor die vrouw achter me heb je ze zeker wel he?!'
Pfft, dan zou ik nog bijna zeggen "juist, en daarom krijg je wel een banaan "

Neh zou ik neit doen, maar ik zou het bijna een terechte opmerking vinden, al geeft dat natuurlijk een vicieuze cirkel.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2004, 16:24
Verwijderd
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 21-07-2004 @ 14:23 :
Misschien heeft het er ook iets mee te maken dat wanneer ze de Nederlandse taal nog niet helemaal kennen, ze je verkeerd begrijpen en daarom zo reageren?!
Nee, als mensen zo agressief reageren om een postzegel, hebben ze waarschijnlijk een rotdag, een negatieve instelling in het algemeen of denken ze met een beetje intimidatie wel een postzegel los te peuteren. (Postzegel kan je trouwens met bijna ieder product en/of iedere dienst vervangen.)

Niet bepaald gekoppeld aan cultuur en kennis vd taal. Hoewel je het gedrag, zoals gezegd, wel kan koppelen aan bepaalde groepen.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2004, 16:45
Verwijderd
Citaat:
Fade of Light schreef op 21-07-2004 @ 14:15 :
De interpretatie van de topictitel is volgens mij niet "ze zijn agressief omdat ze neger zijn" maar "veel negers zijn agressief"
Topictitel had beter kunnen luiden 'waarom zijn veel negers zo agressief'. Nog steeds vrij ongenuanceerd, maar het komt dichter in de buurt van een sociologische vraagstelling. Het is namelijk wel zo dat in veel achterstandswijken in de grote steden Surinamers en Antillianen gewoon sociaal totaal onaangepast gedrag vertonen. Je kunt best proberen daar een sociologische verklaring voor te vinden, dat is best interessant. Onzin over genen of aanleg is natuurlijk te triest voor woorden en zegt meer over de persoon die die uitspraak doet.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2004, 16:53
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 21-07-2004 @ 14:15 :
dan insinueer je dat het een met het ander te maken heeft en dat is gewoon niet zo
Oud 21-07-2004, 16:55
loveflower
loveflower is offline
niet alleen negers hoor.
Je hebt ook agressieve nederlanders .
Met citaat reageren
Oud 21-07-2004, 16:56
loveflower
loveflower is offline
btw: Bij ons in de buurt staat een zigeunerkamp.
Die gasten zijn pas agressief.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2004, 17:04
Millroy
Millroy is offline
En hells angels,
En maffiosi
en supporters van ongeveer alle voetbal ploegen.
Allemaal zeer agressief
Oud 21-07-2004, 17:25
Verwijderd
Ja, daar kun je je ook allemaal van afvragen hoe het komt dat ze vaker agressief zijn dan normale nette burgers.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2004, 17:32
loveflower
loveflower is offline
Citaat:
Millroy schreef op 21-07-2004 @ 18:04 :
En hells angels,
En maffiosi
en supporters van ongeveer alle voetbal ploegen.
Allemaal zeer agressief
dat zijn geen echte volken.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2004, 17:33
loveflower
loveflower is offline
Citaat:
nare man schreef op 21-07-2004 @ 18:25 :
Ja, daar kun je je ook allemaal van afvragen hoe het komt dat ze vaker agressief zijn dan normale nette burgers.
dat zijn gewoon agressieve mensen die elkaar opzoeken en dan samen een groep vormen.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2004, 18:08
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
nare man schreef op 21-07-2004 @ 17:45 :
Topictitel had beter kunnen luiden 'waarom zijn veel negers zo agressief'. Nog steeds vrij ongenuanceerd, maar het komt dichter in de buurt van een sociologische vraagstelling. Het is namelijk wel zo dat in veel achterstandswijken in de grote steden Surinamers en Antillianen gewoon sociaal totaal onaangepast gedrag vertonen. Je kunt best proberen daar een sociologische verklaring voor te vinden, dat is best interessant. Onzin over genen of aanleg is natuurlijk te triest voor woorden en zegt meer over de persoon die die uitspraak doet.
Ik ben het met je eens over de topictitel en waar het dan waarschijnlijk heen leidt. Hoewel...Waarom komt het dat veel negers agressief zijn in dorpen/steden waarin geen duidelijke achterstandswijken zijn aan te wijzen? Al denk ik dat je voor 'negers' beter "jongeren" kan invullen...Maar dat is nu offtopic geloof ik.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2004, 18:21
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 21-07-2004 @ 19:08 :
Ik ben het met je eens over de topictitel en waar het dan waarschijnlijk heen leidt. Hoewel...Waarom komt het dat veel negers agressief zijn in dorpen/steden waarin geen duidelijke achterstandswijken zijn aan te wijzen? Al denk ik dat je voor 'negers' beter "jongeren" kan invullen...Maar dat is nu offtopic geloof ik.
?? over welke dorpen heb je het?? wassenaar ofzo?
...veel andere dorpen/steden zonder achterstandswijken en met meer dan 25000 inwoners ken ik niet
Oud 21-07-2004, 18:24
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
little nemo schreef op 21-07-2004 @ 19:21 :
?? over welke dorpen heb je het?? wassenaar ofzo?
...veel andere dorpen/steden zonder achterstandswijken en met meer dan 25000 inwoners ken ik niet
Er zijn genoeg "dorpen: gemeente van <stad>" en vanwaar die grens van 25k inwonders?
Met citaat reageren
Oud 21-07-2004, 18:57
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 21-07-2004 @ 19:24 :
Er zijn genoeg "dorpen: gemeente van <stad>" en vanwaar die grens van 25k inwonders?
ja duh, in een dorp met 1000 inwoners heb je geen achterstandswijken nee...vanaf die grens volges mij bijna overal wel....iig in alle steden
Reageren

Regels voor berichten