Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-07-2004, 17:33
Verwijderd
Citaat:
Vinnie Paz schreef op 21-07-2004 @ 18:20 :
how dit laatste volg ik niet
Je kunt je variabelen altijd een waarde geven van het goede type; lege string, 0, false, 19000101, waardes die niet vaak voorkomen. Hierop kun je controleren om te kijken of ze gewijzigd zijn.
PHP-code:
if( $var1 == )
{

// waarde niet veranderd

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-07-2004, 17:55
Enlightenment
Enlightenment is offline
eddie, het grote voordeel vind ik nu juist van php dat het relatief flexibel en makkelijk is, je kunt gemakkelijk snel coden. Met bijvoorbeeld Java werkt alles heel erg strict, dat is gewoon een andere manier van coden. Sommige mensen, waaronder wellicht jij, houden daar meer van. Het klopt dat het opzicht netter is omdat je op die manier minder fouten kunt maken. Maar als dit je ding is, dan code je in JSP, toch?

Ik vind het on-the-fly maken van variabelen een van de grote voordelen iig.
Oud 21-07-2004, 18:35
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef op 21-07-2004 @ 18:55 :
eddie, het grote voordeel vind ik nu juist van php dat het relatief flexibel en makkelijk is, je kunt gemakkelijk snel coden. Met bijvoorbeeld Java werkt alles heel erg strict, dat is gewoon een andere manier van coden. Sommige mensen, waaronder wellicht jij, houden daar meer van. Het klopt dat het opzicht netter is omdat je op die manier minder fouten kunt maken. Maar als dit je ding is, dan code je in JSP, toch?

Ik vind het on-the-fly maken van variabelen een van de grote voordelen iig.
Er zitten ook voordelen aan on-the-fly variabelen aanmaken. Maar het leidt, vooral bij beginners, tot slordige code en nog slechtere onderhoudbaarheid.

Bij doe-het-zelf projecten maakt het ook niet zoveel uit hoe je code. Maar zodra je grote projecten gaat doen, met veel mensen, in opdracht e.d. dan moet je naar mijn idee toch iets gestructureerder te werk gaan. JSP zou dan een goed alternatief zijn idd.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2004, 19:55
Krekker
Krekker is offline
Citaat:
eXo schreef op 21-07-2004 @ 18:18 :
Zo een NERD INSIDE ben je niet
NERD != 1337
Met citaat reageren
Oud 21-07-2004, 20:34
Enlightenment
Enlightenment is offline
PHP is wat toegankelijker, embedded in HTML is ook fijn. Beginners beginnen met PHP met voornamelijk HTML en af en toe wat PHP. Je eindigt in vrijwel alles PHP en soms wat HTML. Maar misschien dat het daarom zo fijn is, het is een makkelijke taal om te leren, maar toch krachtig om veel mee te kunnen (ook OOP, met PHP5).

Als je in teamverband aan een PHP project gaat werken, wordt het wat ingewikkelder. Je moet goed en consistent kunnen coden, je moet overeenstemming bereiken over de stijl van coden en je moet over een bepaald niveau beschikken. Beginners kunnen eigenlijk niet in een (serieus) team werken, denk ik.
Oud 21-07-2004, 20:59
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
ik vind het OOP in PHP maar een beetje mager, je kan wel objecten maken enzo, maar je hebt absoluut geen privat/public members , je hebt geen inherited classes. Ik mis nog veel dingen van van het OOP in PHP Alleen nu weet ik niet of ze dat aan het opbouwen zijn en dat dat later komt in nieuwere release of dat ze het experes zo hebben gedaan om het simpel te houden.

Iemand die dat toevallig weet
Met citaat reageren
Oud 21-07-2004, 21:10
Manuzhai
Manuzhai is offline
Citaat:
Dr HenDre schreef op 21-07-2004 @ 21:59 :
ik vind het OOP in PHP maar een beetje mager, je kan wel objecten maken enzo, maar je hebt absoluut geen privat/public members , je hebt geen inherited classes. Ik mis nog veel dingen van van het OOP in PHP Alleen nu weet ik niet of ze dat aan het opbouwen zijn en dat dat later komt in nieuwere release of dat ze het experes zo hebben gedaan om het simpel te houden.
Lees de announcement bovenaan php.net.
Oud 21-07-2004, 21:34
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
Citaat:
Manuzhai schreef op 21-07-2004 @ 22:10 :
Lees de announcement bovenaan php.net.
ik zie daar niets over OOP hoor
Met citaat reageren
Oud 21-07-2004, 22:47
Manuzhai
Manuzhai is offline
Citaat:
Dr HenDre schreef op 21-07-2004 @ 22:34 :
Klik voor de grap eens door naar Zend II, en daar verder kijken.
Oud 21-07-2004, 22:48
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Dr HenDre schreef op 21-07-2004 @ 22:34 :
Ik denk dat je met je hoofd bij PHP4 zit. Als je serieus OOP wilt gaan gebruiken, dien je PHP5 te gebruiken, die onlangs stable is verklaard.
Oud 22-07-2004, 08:16
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 21-07-2004 @ 13:00 :
Nee hoor, het is gewoon zo gedefinieerd. Isset($array[key]) is niet fout, en bovendien een stuk minder omslachtig.
Ik heb het eea na gelezen:

http://nl.php.net/manual/en/language.types.array.php

Daarin staat inderdaad dat men elementen van arrays in PHP in feite als losse waarden kan zien die gemapt zijn en het daardoor ook correct is om isset() en ook unset() te gebruiken.

Laatst gewijzigd op 22-07-2004 om 08:21.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2004, 12:29
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef op 21-07-2004 @ 23:48 :
Ik denk dat je met je hoofd bij PHP4 zit. Als je serieus OOP wilt gaan gebruiken, dien je PHP5 te gebruiken, die onlangs stable is verklaard.
Als je serieus OOP wilt gaan gebruiken, dien je JSP, Java of C# te gaan gebruiken...
Met citaat reageren
Oud 22-07-2004, 14:08
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
eddie schreef op 22-07-2004 @ 13:29 :
Als je serieus OOP wilt gaan gebruiken, dien je JSP, Java of C# te gaan gebruiken...
Smalltalk
Met citaat reageren
Oud 22-07-2004, 16:37
Vinnie Paz
Vinnie Paz is offline
Citaat:
Manuzhai schreef op 21-07-2004 @ 23:47 :
Klik voor de grap eens door naar Zend II, en daar verder kijken.
volgens mij moet ik verder kijken dan mn korte neus lang is

Citaat:
Enlightenment schreef op 21-07-2004 @ 23:48 :
k vind dan php nog stééds niet het toppunt van OOP om het maar effe zo te noemen. Daarvoor moet je idd bij java of de ms variant van java(c#) zijn
Met citaat reageren
Oud 22-07-2004, 17:01
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 22-07-2004 @ 15:08 :
Smalltalk
Gheghe

ik snap hem niet
Met citaat reageren
Oud 22-07-2004, 22:53
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Vinnie Paz schreef op 22-07-2004 @ 17:37 :
k vind dan php nog stééds niet het toppunt van OOP om het maar effe zo te noemen. Daarvoor moet je idd bij java of de ms variant van java(c#) zijn
Mja kijk PHP is gericht als webscripting taal (PHP stond vroeger voor Personal HomePage tools), Java is een algemene programmeertaal. PHP is een interpreter, Java een compiler. Er zitten grote verschillen tussen. Maar ook weer veel gelijkenissen. PHP5 is een redelijk volwaardige OOP-taal denk ik. Maar je kunt je ook afvragen in hoeverre OOP belangrijk is voor een webtaal. Ik vind OOP handig als je een continu lopend programma bouwt, zoals een traditioneel client/server programma. Met een webtaal houdt het gewoon op; het is gewoon omzetten van de code naar (X)HTML, daar komt het min of meer op neer (andere operaties daargelaten). Maar hoe dan ook, na enkele (mili)seconden is het script ten einde. Dat gezegd verloopt de omzetting ook meestal aardig lineair. OOP is dus niet echt vereist, zoals dat min of meer wel is bij een complex programma wat vele functies kent, daarvoor is OOP een must. Bij een webtaal vind ik het zelf minder belangrijk. Maar voor de OOP-kenners die eraan gewend zijn, kan PHP5 daar prima in voldoen, denk ik.
Oud 23-07-2004, 12:24
Verwijderd
OOP voor een webscripting taal... lekkere overhead; iedere keer de objecten opbouwen, initialiseren en op het eind de gc eroverheen gooien. Daar gaat je performance.

Tenzij de objecten in het geheugen blijven zitten; dan is het opeens wel weer goed. maar dat zal wel niet gebeuren
Met citaat reageren
Oud 23-07-2004, 12:38
Verwijderd
Citaat:
eddie schreef op 23-07-2004 @ 13:24 :
OOP voor een webscripting taal... lekkere overhead; iedere keer de objecten opbouwen, initialiseren en op het eind de gc eroverheen gooien. Daar gaat je performance.

Tenzij de objecten in het geheugen blijven zitten; dan is het opeens wel weer goed. maar dat zal wel niet gebeuren
Oh jawel. Bij ASP.NET doen ze dat bijv, er draait dan een ASP.NET process in de achtergrond dat alle state variabelen bijhoudt (en ervoor zorgt dat de dll's geladen zijn, zodat je ze niet meer hoeft te laden).

Zoiets zal ongetwijfeld later ook voor PHP komen..

Laatst gewijzigd op 23-07-2004 om 12:42.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2004, 12:41
Verwijderd
Citaat:
******** schreef op 23-07-2004 @ 13:38 :
Oh jawel. Bij ASP.NET doen ze dat bijv, er draait dan een ASP.NET process in de achtergrond dat alle state variabelen bijhoudt.

Zoiets zal ongetwijfeld later ook voor PHP komen..
Ach, ik wacht rustig af
Met citaat reageren
Oud 23-07-2004, 16:39
Verwijderd
Ik dacht PHP = Hypertext Pre Processor
Met citaat reageren
Oud 24-07-2004, 07:31
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Ulfheidin schreef op 23-07-2004 @ 17:39 :
Vroeger heette het Personal HomePage tools, nu heet het "PHP: Hypertext Preprocessor". PHP maakt dus deel uit van de eerste letter uit PHP. Dat noemt men een Recursive Acronym, wat vaker voorkomt in UNIX wereld, zo heb je ook:
[LAME] LAME Ain't an MP3 Encoder
[WINE] WINE Is Not an Emulator

En ongetwijfeld vele andere. Voor PHP geldt dus:
[PHP] PHP: Hypertext Preprocessor
Oud 24-07-2004, 08:15
Vinnie Paz
Vinnie Paz is offline
Citaat:
Ulfheidin schreef op 23-07-2004 @ 17:39 :
dat kan toch nooit kloppen

wat enl. zegt klopt idd, het is een recursive acronyms zoals bv GNU waat staat voor GNU's Not Unix. Best wel humor
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 23:12
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
eddie schreef op 23-07-2004 @ 13:24 :
Object georienteerdheid heeft geen fluit met performance of garbage collection te maken. Denk je dat het geheugen dat in een PHP script gebruikt wordt niet ge(de)alloceerd moet worden? OO is een denkwijze, niet een implementatie.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten