Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
www.apache.org
In de OS-keuze ben je in principe vrij, maar als het enkel en alleen een webserver wordt, zou ik er FreeBSD opzetten (simpelweg de beste TCP/IP-stack). |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Op dit moment draaien wij Redhat Linux 7.3 (opzich niks mis mee, vooral niet als je weinig van Linux afweet of als je wil gaan inkorten op personeelskosten), maar een maandje geleden hebben wij OpenBSD geinstalleerd, de Kernel geupgrade, een aantal zware scripts getest, een paar MySQL probleempjes gecreeerd, topsnelheden getest etc. en ik moet zeggen dat ik er zeer tevreden over ben. Op een andere server hebben we toen op hetzelfde moment FreeBSD getest en die kwam er net iets minder lekker uit. Persoonlijk vind ik het een fijn OS om mee te werken, maar voor webserver oplossingen zou ik liever alles op OpenBSD draaien. Ook omdat we binnenkort een Redhat 8.0 upgrade hadden gepland, was het wel zaak om ook eens naar andere oplossingen te kijken. Maar nu heb ik ook gehoord van een nieuw, zeer licht OS, dat binnenkort uit de beta stages komt. Het schijnt speciaal gemaakt te zijn voor webservers en zou je processing snelheden bijna kunnen verdubbelen. Laten we eerst maar eens kijken wat daar van waar is, voordat we OpenBSD gaan installeren ![]() Trouwens, voor windows als OS zou ik als ik jou was niet kiezen. Windows blijft veel veiligheidsgaten hebben en is gewoon een verschrikkelijk traag besturingssysteem (vooral door een aantal ingebouwde vertragingen en fake memory usage). Dit is expres zo gedaan, zodat je bij hun partners (intel etc.) sneller een nieuwe processor moet kopen en omdat veel mensen dan meteen een nieuwe pc kopen, krijgen zij ook weer geld voor het daarbij meegeleverde windows enzo. Kortom, een vuil truucje om hun inkomsten op te krikken. Op een linux besturingssysteem kun je je server wel een tijdje laten draaien. Ik hoop dat ik hiermee genoeg informatie heb gegeven.
||
Citaat:
Maar nogmaals, windows is niet zo stabiel als je denkt, 2000 server al helemaal niet. 2003 server zou ik ook nooit aanraden, maar is al beter dan 2000 server...
||
![]() |
Citaat:
Zoals zo vaak gezegd hangt het heel erg van je hardware en je config af ![]() En zeker als ie niet wist dat ie apache moest gebruiken, zou ik hem aanraden om redhat of windows te gebruiken. BSD is 2 complicated. Absoluut de beste oplossing maar ik denk niet dat ie zin heeft alles uit te zoeken ![]() ben er een klein beetje ervaren in en ik word er ook gek van om het veilig en up te krijgen.
||
Citaat:
|||
Citaat:
This table begs to differ. Citaat:
Ik denk dat dit toch vooral persoonlijke smaak is. De BSD zijn allemaal zeer volwassen Server OSen, met een zeer goede TCP/IP stack, goede portmanagement (makkelijk updaten) en uiteraard stabiel, veilig en snel.
|
Maar over de vraag van de topicstarter:
Volgens mij kom je er met Linux niet uit. Ik zou idd gewoon Windows 2000 NON-SERVER installeren en daar lekker Apache 2 + PHP + MySQL 4 op installeren. Je zou ook pakketten als PHPTriad kunnen installeren, dat is alles in een zeg maar. Zo mission-critical zou jouw webserver niet zijn. Als je een OS als BSD wilt gebruiken, moet je daar ook mee kunnen omgaan. Anders kun je dat OS nooit veilig maken en eventuele problemen verhelpen. En zoiets leer je echt niet zo snel, ik ben er nu anderhalf jaar mee bezig en nog beschouw ik mijzelf niet meer dan een enthousiaste beginner op het gebied van UNIX. Windows 2000 is relatief veilig en stabiel, genoeg om een leuke website op te draaien iig. Wel moet je aan het volgende denken:
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
En waarom geen Redhat Linux vraag ik me dan af? Dat is niet moeilijk en een beduidend betere keus dan 2000...
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Of winlinux ![]() ![]()
|
Clarcconnect
![]() Zelfs mn vader zou dat nog kunnen installeren en werkend krijgen ![]() www.clarkconnect.com Geweldig os ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
Als je op Windows een httpd wilt draaien raad ik je aan om te beginnen met "The Server" (http://www.fastlinksoftware.com) . Wanneer je ongeveer in de gaten hebt hoe je bepaalde dingen configureert kun je Apache draaien...
Ow, er is een progje genaamd EasyPHP, waarmee je tegelijkertijd: PHP, MySQL, en Apache installeerd. Ook hoef je hierbij weinig zelf in te stellen. ( http://www.easyphp.org)
||
Citaat:
De laatste versie, 1.6, heeft:
Terwijl de meest recente versies zijn:
Ik zou zeker weten niet zo'n oude Apache en PHP willen draaien. Als je op win32 draait, moet je sowieso Apache2 nemen aangezien hier juist voor win32 veel verbeteringen zijn aangebracht.
Laatst gewijzigd op 07-08-2003 om 01:46. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
Ik ben een groot fan van open source hoor, maar betaalde programma's hebben hun voordelen. Ik verkies voor m'n servers toch ook een cPanel licensie dan zo'n freepanel? Kost me wel 360 euro per jaar, terwijl ik het net zo goed van een andere server kan kopieren. Ik vind het ook duur, maar het is een geweldige panel. Dan verrekenen we het wel in de kosten... Wil je niet betalen, dan moet je maar freeware gaan gebruiken, hoewel veel van deze programma's betere en duurdere pappa's en mamma's hebben. Een kleine overweging, voor professioneel gebruik raad ik freeware meestal af, maar voor home gebruik kan het net zo handig zijn...
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
[webserver] problemen met PHPTriad(apache etc.) DG | 15 | 08-01-2005 01:45 | |
Software & Hardware |
[PHP] Problemen met MySQL D@mien | 17 | 11-12-2004 17:31 | |
Software & Hardware |