Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-07-2004, 16:25
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 22-07-2004 @ 00:43 :
Dat is altijd nog een betere en elegantere oplossing dan het lezen van een krantje onder college, dat vind ik echt schofferend voor de docent
En slapen is net zo goed en elegant? Lijkt me net zo erg als een krantje lezen...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-07-2004, 16:31
jet
jet is offline
boggle.. je schrijft in een vierkant (mag zelft weten hoe groot.. 6 bij 6 ofzo) letters op, en daar moet je woorden van maken

als je het moeilijker wil maken moeten de letters aan elkaar grenzen...
Oud 22-07-2004, 19:14
Femic
Femic is offline
Dat Bingo is trouwens ook wel een goed idee voor de middelbare scholieren onder ons, goed verzonnen!
Oud 22-07-2004, 19:33
Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Citaat:
Pebbles schreef op 22-07-2004 @ 14:39 :
Oeh, Bingo ga ik ook echt proberen
En die grafische rekenmachine heb ik komend jaar nodig voor rechtseconomie/bedrijfseconomie (ik moet dat kreng maar weer even opduiken)..... Ach al heb ik hem niet nodig, ik ga hem gewoon meenemen
Oud 22-07-2004, 19:45
Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Schiet mij ineens nog wat te binnen wat ik op de middelbare school wel eens deed. We hadden het spel zelf gemaakt en het had de naam: "Het rad naar de klote!" Een soort combinatie van het Rad van Fortuin en galgje.

Inhoud van het spel:
-Een persoon van het groepje verzint een galgje woord en de rest moet het zien te raden;
-Degene die het woord raad, moet draaien aan het rad en de overige deelnemers komen op -1.000.000 punten te staan.
-We tekenden op een A4 een rad met allemaal vakjes;
-Vakjes werden ingevuld met allemaal negatieve getallen zoals -1, -100, -1.000.000 en 1 positief getal, meestal 1000 ofzo. (Vaak kon je ook nog een enkeltje noordpool winnen.);
-Vervolgens moet degene die het woord heeft geraden zijn ogen dicht doen en draaien de overige deelnemers het A4 rond;
-Degene die zijn ogen dicht heeft mag nu met zijn passerpunt prikken in het bord en kijken wat hij heeft gedraaid.
-Vervolgens verzint iemand anders weer een woord en zo kun je doorgaan totdat het je de keel uitkomt.
-Aan het eind van het spel worden alle punten bij elkaar opgeteld;
-Verliezer is diegene met het grootste negatieve getal. (Het draait niet zozeer om de winnaar)

Uiteraard valt dit spel naar eigen keuze in te delen en uit te breiden.
Oud 22-07-2004, 19:46
teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
bedenken wat je de rest van de dag gaat doen.
slapen
uitbrakken

M'n meest brilliante actie vind ik nog wel dat ik halfverwege het eerste college deel binnenkwam, eerst langs de ene trap liep om de sheets op te halen toen langs de andere trap weer half omhoog liep. Toen wat zitten wegzakken tot de pauze. Veel mensen gingen al weg, maar ik had zoiets van ach, ik probeer het tweede deel ook nog wel. Maar dat is niet gelukt, toen ben ik maar weg gegaan, zeker weten dat iedereen me hoorde.
Oud 22-07-2004, 21:23
El Kim
El Kim is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 22-07-2004 @ 17:25 :
En slapen is net zo goed en elegant? Lijkt me net zo erg als een krantje lezen...
Slapen vind ik nog erger. Met name als je snurkt, dan ligt de hele zaal namelijk in een deuk

Op de middelbare school was het altijd een sport om zoveel mogelijk zooi van het bureau van de leraar te jatten
Oud 22-07-2004, 21:30
Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Citaat:
*Kim EL* schreef op 22-07-2004 @ 22:23 :
Slapen vind ik nog erger. Met name als je snurkt, dan ligt de hele zaal namelijk in een deuk

Op de middelbare school was het altijd een sport om zoveel mogelijk zooi van het bureau van de leraar te jatten
Haha ja en dan de cijfers aanpassen. Dat werd bij ons nog wel eens bedacht maar nooit ten uitvoer gebracht.
Oud 22-07-2004, 21:32
El Kim
El Kim is offline
Citaat:
Sir_Cramlek schreef op 22-07-2004 @ 22:30 :
Haha ja en dan de cijfers aanpassen. Dat werd bij ons nog wel eens bedacht maar nooit ten uitvoer gebracht.
Nee, de strafwerklijst wegjatten zodat ie vergeet wie strafwerk heeft

Of een punaise op zijn stoel
Oud 22-07-2004, 21:37
Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Citaat:
*Kim EL* schreef op 22-07-2004 @ 22:32 :
Nee, de strafwerklijst wegjatten zodat ie vergeet wie strafwerk heeft

Of een punaise op zijn stoel
Heb jij je middelbare school eigenlijk wel afgemaakt, of ben je er afgekickt?
Oud 22-07-2004, 21:39
El Kim
El Kim is offline
Citaat:
Sir_Cramlek schreef op 22-07-2004 @ 22:37 :
Heb jij je middelbare school eigenlijk wel afgemaakt, of ben je er afgekickt?
Ik heb zowaar netjes een diploma gehaald zonder te blijven zitten Wel op 2 verschillende scholen, maar ik ben nooit ergens vanaf getrapt Eigenlijk is dat nog een godswonder, gezien mijn vele spijbeluren (ik was meer níet op school dan dat ik er wel was)
Oud 22-07-2004, 21:48
Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Citaat:
*Kim EL* schreef op 22-07-2004 @ 22:39 :
Ik heb zowaar netjes een diploma gehaald zonder te blijven zitten Wel op 2 verschillende scholen, maar ik ben nooit ergens vanaf getrapt Eigenlijk is dat nog een godswonder, gezien mijn vele spijbeluren (ik was meer níet op school dan dat ik er wel was)
Je doet me denken aan Sovereign
Oud 22-07-2004, 22:02
El Kim
El Kim is offline
Citaat:
Sir_Cramlek schreef op 22-07-2004 @ 22:48 :
Je doet me denken aan Sovereign
Ik heb niet eerst zes verkeerde studies gekozen
Slechts ééntje
Oud 22-07-2004, 22:22
Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
*Kim EL* schreef op 22-07-2004 @ 23:02 :
Ik heb niet eerst zes verkeerde studies gekozen
Hey hey hey! Stop it! Beetje onzin op gaan zitten hangen hiero.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2004, 22:41
El Kim
El Kim is offline
Citaat:
Sovereign schreef op 22-07-2004 @ 23:22 :
Hey hey hey! Stop it! Beetje onzin op gaan zitten hangen hiero.
Ik ben niet de sukkel die stopte in zijn 4e jaar
Oud 22-07-2004, 22:45
Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
*Kim EL* schreef op 22-07-2004 @ 23:41 :
Ik ben niet de sukkel die stopte in zijn 4e jaar
Wie noem jij hier een sukkel?

Je avatar mag dan een elfje zijn, jij bent het niet.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2004, 10:59
jet
jet is offline
Citaat:
Sir_Cramlek schreef op 22-07-2004 @ 22:30 :
hoezo niet? dat is echt heel makkelijk. als ze even weg is overal kruisjes zetten zodat het lijkt of je handelingsdelen wel hebt ingeleverd enzo
Oud 23-07-2004, 11:01
Verwijderd
Citaat:
jet schreef op 23-07-2004 @ 11:59 :
hoezo niet? dat is echt heel makkelijk. als ze even weg is overal kruisjes zetten zodat het lijkt of je handelingsdelen wel hebt ingeleverd enzo
Mijn docenten op de middelbare school waren zo slim dingen in de pc te zetten.. Dus toen de geprinte lijst ineens anders op zijn bureau lag, ging hij in de pc kijken
Met citaat reageren
Oud 23-07-2004, 12:03
Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Citaat:
jet schreef op 23-07-2004 @ 11:59 :
Hmm, ervaringsdeskundige?
Oud 23-07-2004, 14:21
jet
jet is offline
Citaat:
Sir_Cramlek schreef op 23-07-2004 @ 13:03 :
Hmm, ervaringsdeskundige?
ja mijn nederlandse lerares was niet zo slim. ging naar de wc met haar cijfermap open op tafel

nou dan vraag je er om hoor
Oud 23-07-2004, 18:01
fractuur
fractuur is offline
Wij hebben ooit onder wiskunde de coupletten van 'Leven na de dood' van Freek de Jonge verandert, en toegepast op onze docent. Wel gelachen toen.

Verder: schrijven, praten, lezen en tekenen. Bij voorkeur op de tafel.
Oud 25-07-2004, 20:50
Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Praten valt altijd weer zo op he
Oud 26-07-2004, 02:18
teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Citaat:
Sir_Cramlek schreef op 25-07-2004 @ 21:50 :
Praten valt altijd weer zo op he
Op school wel, maar in een beetje collegezaal kan je achterin/aan de zijkant best wel wat praten hoor. Vaak gebruiken docenten voor grote groepen in collegezalen toch wel microfoontjes.
Oud 26-07-2004, 17:50
Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Citaat:
teddybeer1983 schreef op 26-07-2004 @ 03:18 :
Op school wel, maar in een beetje collegezaal kan je achterin/aan de zijkant best wel wat praten hoor. Vaak gebruiken docenten voor grote groepen in collegezalen toch wel microfoontjes.
Klopt, maar die hoogleraren bij ons zijn er op getraind om te zien wie er praat als je het mij vraagt
Oud 26-07-2004, 17:55
Verwijderd
Citaat:
teddybeer1983 schreef op 26-07-2004 @ 03:18 :
Als je beneden in die zaal staat, en mensen boven praten.. dan hoor je dat echt zó goed dat het vervelend is.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 18:02
Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 26-07-2004 @ 18:55 :
Als je beneden in die zaal staat, en mensen boven praten.. dan hoor je dat echt zó goed dat het vervelend is.
Dat is bij ons vaak het geval.
Oud 26-07-2004, 18:15
teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 26-07-2004 @ 18:55 :
Dat weet ik ook Bij ons hoor je t ook wel, maar niemand die zich er eigenlijk druk om maakt En de docent kan 1 ding doen om praten te voorkomen, interessant en normaal college geven.
Oud 26-07-2004, 18:39
Verwijderd
Citaat:
teddybeer1983 schreef op 26-07-2004 @ 19:15 :
Dat weet ik ook Bij ons hoor je t ook wel, maar niemand die zich er eigenlijk druk om maakt En de docent kan 1 ding doen om praten te voorkomen, interessant en normaal college geven.
Ik zat eens bij een college tussen een groep mensen die het enorm interessant vonden en achterin zat een groep dat het echt niets kon schelen waar de beste man over sprak, ze waren lekker aan het praten over het weekend etc. Ga dan weg en laat mensen die het wel interessant vinden lekker rustig luisteren.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 21:53
MickeyV
MickeyV is offline
Algemene Tip: je kunt ook gewoon niet gaan, naar college dus. Doe er je voordeel mee.
Oud 26-07-2004, 21:57
Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Citaat:
MickeyV schreef op 26-07-2004 @ 22:53 :
Algemene Tip: je kunt ook gewoon niet gaan, naar college dus. Doe er je voordeel mee.
Het gaat er juist om wat je moet doen als je tijdens een college/les merkt dat het saai is.
Oud 26-07-2004, 22:16
Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
MickeyV jat mijn tips!
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 23:01
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Ja wanneer zie ik mijn medestudenten dan? Tis een vorm van sociale contacten onderhouden.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2004, 21:25
Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Citaat:
MarKel schreef op 27-07-2004 @ 00:01 :
Ja wanneer zie ik mijn medestudenten dan? Tis een vorm van sociale contacten onderhouden.
Vind ik ook. Ken mensen die zelden op de colleges zijn; daar heb je weinig contact mee. Gelukkig zijn slechte/saaie colleges bij uitstek geschikt voor socializen

Maar als de colleges goed zijn vind ik dat weer irritant
Oud 27-07-2004, 22:57
MickeyV
MickeyV is offline
Citaat:
Sovereign schreef op 26-07-2004 @ 23:16 :
MickeyV jat mijn tips!
Oeps.
Oud 27-07-2004, 23:32
Fine
Fine is offline
smse met leuke meiden
Oud 28-07-2004, 11:24
Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Citaat:
ikookvanjou schreef op 28-07-2004 @ 00:32 :
smse met leuke meiden
Heheh, bij rechten moet dat geen probleem zijn

(ow dus dat is jouw mobiel die steeds afgaat in de collegezaal)
Oud 28-07-2004, 20:44
Fine
Fine is offline
Citaat:
Sir_Cramlek schreef op 28-07-2004 @ 12:24 :
Heheh, bij rechten moet dat geen probleem zijn

(ow dus dat is jouw mobiel die steeds afgaat in de collegezaal)
Ha neej ik doe n andere opleiding met veel vrouwelijke leerlingen Ook leuk
Oud 30-07-2004, 00:05
Fagyi
Fagyi is offline
Ik heb eens stopwoorden (zoals "euhh" of "maargoed") geteld... je let dan toch een beetje op bij de saaie stof, en tegelijk kun je best wel lachen...
Verder schrijf ik gewoon briefjes of we doen pictionary ook wel grappig...

B.T.W.: Eerstejaars kunnen al best de saaie colleges eruit pikken om daar dan niet heen te gaan!!! Ok, niet in de eerste maanden, maar het kan best!!! Als je maar de professoren kent (en de manieren waarop ze colleges geven) en de onderwerpen... Ik heb als eerstejaar geneeskundestudent op die manier eigenlijk alleen maar leuke en interessante colleges gehad!!! (Ga nu naar 2e jaar! Joehoe!!)

Hoe ik dan toch weet wat te doen als je een saai college hebt: we gaan er zowieso heen om te socializen
Met citaat reageren
Oud 01-08-2004, 19:47
Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Quotes opschrijven is ook erg leuk. Heb ik in het laatste jaar op de middelbare school veel gedaan. Echt de meest idiote dingen.
Oud 02-08-2004, 21:06
Mindfields
Mindfields is offline
Muziek luisteren, gameboyen.
Oud 02-08-2004, 21:09
The Ox
The Ox is offline
Citaat:
Sir_Cramlek schreef op 01-08-2004 @ 20:47 :
Quotes opschrijven is ook erg leuk. Heb ik in het laatste jaar op de middelbare school veel gedaan. Echt de meest idiote dingen.
Heb ik ook 3 jaar lang gedaan. Op een gegeven moment werden sommige leraren nieuwsgierig en wilden het lezen. Ze vonden het geweldig. Later is een selectie daarvan in het jubileumboek van de school verschenen.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2004, 21:11
Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Citaat:
The Ox schreef op 02-08-2004 @ 22:09 :
Heb ik ook 3 jaar lang gedaan. Op een gegeven moment werden sommige leraren nieuwsgierig en wilden het lezen. Ze vonden het geweldig. Later is een selectie daarvan in het jubileumboek van de school verschenen.
Ja, bij mij wilde een enkeling het op een bepaald moment ook lezen. Maar sommige quotes waren eigenlijk gewoonweg te grof.
Oud 02-08-2004, 21:15
The Ox
The Ox is offline
Citaat:
Sir_Cramlek schreef op 02-08-2004 @ 22:11 :
Ja, bij mij wilde een enkeling het op een bepaald moment ook lezen. Maar sommige quotes waren eigenlijk gewoonweg te grof.
Oh, dat vonden ze niet erg. Wij zeikten een leraar af, maar wel met een vette knipoog - en het "slachtoffer" vond het geweldig. "Ik heb het mijn vrouw en kinderen ook laten lezen". Hij kon er echt van genieten hoe we over andere leraren dachten. Dat we hemzelf ook een beetje in de zeik zaten, vond-ie niet erg. Hij kon er zelf ook wat van.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2004, 21:16
Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Citaat:
The Ox schreef op 02-08-2004 @ 22:15 :
Oh, dat vonden ze niet erg. Wij zeikten een leraar af, maar wel met een vette knipoog - en het "slachtoffer" vond het geweldig. "Ik heb het mijn vrouw en kinderen ook laten lezen". Hij kon er echt van genieten hoe we over andere leraren dachten. Dat we hemzelf ook een beetje in de zeik zaten, vond-ie niet erg. Hij kon er zelf ook wat van.
Ja dat soort leraren waren echt gaaf. (en zeldzaam)
Oud 03-08-2004, 13:04
No Quiero
No Quiero is offline
Gewoon die hele zaal ownen. Grappig zijn, die docent met een knipoog schofferen, en gewoon ownen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten