Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-07-2004, 11:20
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
nare man schreef op 29-07-2004 @ 11:46 :
Dat gebeurt niet. Daarvoor zijn het nou juist oeroude vetes. Jij gelooft soms een beetje teveel in het goede in de mens.
de vetes komen heus wel weer de kop op steken op een andere manier

t gaat er alleen om dat ze samen willen werken op 1 punt waar ze het sowieso mee eens zijn: wraak nemen als al-aqsa moskee opgeblazen wordt.
Oud 29-07-2004, 13:10
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 25-07-2004 @ 11:49 :
argh
sukkels

Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 14:38
JantjePietje
JantjePietje is offline
Je kan alle zionisten of extremistische joden uitroeien vanwege hun gedachtegoed, maar dan ben je zelf geen haar beter.

Beter is om al die zionisten gevangen te nemen, vast te binden aan een stoel met daarvoor een tv. Je laat de zionisten dan verplicht beelden kijken, waarop Palestijnse kinderen die uiteengereten zijn door de Israelische bommen en raketten, te zien zijn.
Als de desbetreffende militante joden of zionisten arrogant of onverschillig hun ogen afwenden, moeten hun ogen worden bewerkt met een houten stok of een ijzeren knuppel totdat ze zeggen: ja ik heb gezondigd. Ik zweer het zionistische gedachtegoed. Dat is beter dan ze te vermoorden...

Laatst gewijzigd op 29-07-2004 om 14:41.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 15:01
Gatara
Gatara is offline
JP, lees eens eerst even een boekje over zionisme
Oud 29-07-2004, 16:47
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
JantjePietje schreef op 29-07-2004 @ 15:38 :
Je kan alle zionisten of extremistische joden uitroeien vanwege hun gedachtegoed, maar dan ben je zelf geen haar beter.

Beter is om al die zionisten gevangen te nemen, vast te binden aan een stoel met daarvoor een tv. Je laat de zionisten dan verplicht beelden kijken, waarop Palestijnse kinderen die uiteengereten zijn door de Israelische bommen en raketten, te zien zijn.
Als de desbetreffende militante joden of zionisten arrogant of onverschillig hun ogen afwenden, moeten hun ogen worden bewerkt met een houten stok of een ijzeren knuppel totdat ze zeggen: ja ik heb gezondigd. Ik zweer het zionistische gedachtegoed. Dat is beter dan ze te vermoorden...
Dat is martelen
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 17:00
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Citaat:
JantjePietje schreef op 29-07-2004 @ 15:38 :

JantjePietje, doe je oogkleppen eens af en kijk de wereld in!
Oud 29-07-2004, 18:57
Zaina
Zaina is offline
Citaat:
Gatara schreef op 29-07-2004 @ 16:01 :
JP
Oud 29-07-2004, 19:03
Verwijderd
Citaat:
Staafmixer schreef op 29-07-2004 @ 18:00 :
dat moet jij ook es doen..
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 20:21
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Citaat:
S. schreef op 29-07-2004 @ 20:03 :
dat moet jij ook es doen..
Wie zegt dat ik dat niet doe?
Oud 29-07-2004, 20:28
Verwijderd
Citaat:
Staafmixer schreef op 29-07-2004 @ 21:21 :
Wie zegt dat ik dat niet doe?
dat zie je toch..?
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 20:30
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Citaat:
S. schreef op 29-07-2004 @ 21:28 :
dat zie je toch..?
aan wat?
Oud 29-07-2004, 20:46
Verwijderd
Citaat:
Staafmixer schreef op 29-07-2004 @ 21:30 :
aan wat?
aan mijn post?
Met citaat reageren
Oud 30-07-2004, 18:38
JantjePietje
JantjePietje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 29-07-2004 @ 16:01 :
Racisme/fascisme is per definitie fout. Dit verandert een opgeleukt boekje over zionisme niet.
Oud 30-07-2004, 18:40
JantjePietje
JantjePietje is offline
Citaat:
Staafmixer schreef op 29-07-2004 @ 18:00 :
Staafmixer, enig zelfkritiek kan nooit kwaad. Daar schort het bij de Joden soms nogal aan, getuigen de 100000 zionistische demonstranten deze week in Israhel.
Oud 30-07-2004, 18:42
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
JantjePietje schreef op 30-07-2004 @ 19:38 :
Racisme/fascisme is per definitie fout. Dit verandert een opgeleukt boekje over zionisme niet.
Waarbij je je kunt afvragen of je zionisme aan racisme/fascisme gelijk kunt stellen
ik vind van niet (hoewel sommige interpretaties wellicht wel).
Oud 30-07-2004, 18:44
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
JantjePietje schreef op 30-07-2004 @ 19:40 :
Staafmixer, enig zelfkritiek kan nooit kwaad. Daar schort het bij de Joden soms nogal aan, getuigen de 100000 zionistische demonstranten deze week in Israhel.
zouden t allemaal joden en zionisten zijn geweest?
Oud 30-07-2004, 18:47
Verwijderd
Citaat:
JantjePietje schreef op 30-07-2004 @ 19:40 :
Israhel.

Sorry Gatara, maar ik kon het niet laten
Met citaat reageren
Oud 30-07-2004, 18:49
JantjePietje
JantjePietje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 30-07-2004 @ 19:44 :
zouden t allemaal joden en zionisten zijn geweest?
Ja, stuk voor stuk.
Oud 30-07-2004, 18:50
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
JantjePietje schreef op 30-07-2004 @ 19:49 :
Ja, stuk voor stuk.
goh, was je erbij soms?
Oud 30-07-2004, 18:53
JantjePietje
JantjePietje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 30-07-2004 @ 19:50 :
goh, was je erbij soms?

Dat is toch vrij duidelijk. Waarom zouden ze dan anders tegen de zogenaamde terugtrekking protesteren en een ketting van mensen vormen? Niet omdat het lekker weer is, neem ik aan.
Oud 30-07-2004, 18:54
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
JantjePietje schreef op 30-07-2004 @ 19:53 :

Dat is toch vrij duidelijk. Waarom zouden ze dan anders tegen de zogenaamde terugtrekking protesteren en een ketting van mensen vormen? Niet omdat het lekker weer is, neem ik aan.
wat als je niet-joods bent en in 1 van die nederzettingen woont en je daar woont vanwege het werk dat er te vinden is en je dus je werk en inkomen kwijtraakt als het leger zich gaat terugtrekken en de nederzettingen mogelijkerwijze verlaten moeten worden?
Oud 30-07-2004, 18:58
JantjePietje
JantjePietje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 30-07-2004 @ 19:54 :
wat als je niet-joods bent en in 1 van die nederzettingen woont en je daar woont vanwege het werk dat er te vinden is en je dus je werk en inkomen kwijtraakt als het leger zich gaat terugtrekken en de nederzettingen mogelijkerwijze verlaten moeten worden?
Daarvoor bestaat er een sociale uitkering/schadevergoeding in Israel.
Oud 30-07-2004, 18:59
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
JantjePietje schreef op 30-07-2004 @ 19:58 :
Daarvoor bestaat er een sociale uitkering/schadevergoeding in Israel.
Er komt waarschijnlijk compensatie voor.

Maar je werk ben je nog steeds kwijt
Oud 30-07-2004, 19:02
JantjePietje
JantjePietje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 30-07-2004 @ 19:59 :
Er komt waarschijnlijk compensatie voor.

Maar je werk ben je nog steeds kwijt
Je komt wel aan de bak in een van die wapenfabrieken. Werk genoeg in Israel. Bovendien, als de bezetting er niet meer is, kan de regering haar geldmiddelen die ze voor de bezetting gebruikten, aanwenden voor een strak sociaal beleid.
Oud 30-07-2004, 19:03
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
JantjePietje schreef op 30-07-2004 @ 20:02 :
Je komt wel aan de bak in een van die wapenfabrieken. Werk genoeg in Israel. Bovendien, als de bezetting er niet meer is, kan de regering haar geldmiddelen die ze voor de bezetting gebruikten, aanwenden voor een strak sociaal beleid.
Mm,.. hoewel Egypte meehelpt de boel aan de zijkanten van Gaza te bewaken (wapensmokkel) etc, betwijfel ik of het defensiebudget direct om laag zal gaan bij terugtrekking uit Gaza.
Oud 30-07-2004, 19:15
JantjePietje
JantjePietje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 30-07-2004 @ 20:03 :
Mm,.. hoewel Egypte meehelpt de boel aan de zijkanten van Gaza te bewaken (wapensmokkel) etc, betwijfel ik of het defensiebudget direct om laag zal gaan bij terugtrekking uit Gaza.
Muwah, de bezetting op zich is verkeerd, ook al zou het voordeel opleveren voor een handjevol tuinders, avonturiers en wapenfabrikanten. Niet alleen is het moreel onjuist, maar ook volgens internationale richtlijnen.

Het defensiebudget kan zeker omlaag wat mij betreft. 50% daarvan wordt zelfs bekostigd door de JewSA. Israel kan bezuinigen op haar strategische en conventionele strijdkrachten, zeker nu Sharon bijna openlijk heeft toegegeven kernwapens te hebben.
Oud 31-07-2004, 10:09
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
JantjePietje schreef op 30-07-2004 @ 20:15 :
Muwah, de bezetting op zich is verkeerd, ook al zou het voordeel opleveren voor een handjevol tuinders, avonturiers en wapenfabrikanten. Niet alleen is het moreel onjuist, maar ook volgens internationale richtlijnen.

Ik had t niet over moreel goed of slecht

Citaat:

Het defensiebudget kan zeker omlaag wat mij betreft. 50% daarvan wordt zelfs bekostigd door de JewSA. Israel kan bezuinigen op haar strategische en conventionele strijdkrachten, zeker nu Sharon bijna openlijk heeft toegegeven kernwapens te hebben.
Op de lange termijn. Ik had t eerder over de korte termijn. Want zoals je al ziet is t nogal rotzooi in Gaza m.b.t. onderlinge machtsstrijd (wie gaat de touwtjes in handen hebben als het IDF zich teruggetrokken heeft?)
Oud 01-08-2004, 13:17
JantjePietje
JantjePietje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 31-07-2004 @ 11:09 :

Ik had t niet over moreel goed of slecht

[/B]
Je doet net alsof die kolonisten echt aan een draadje zullen hangen en om zullen komen van de psychische ellende en de honger, terwijl ik vermeld dat zij daar in de eerste plaats niks te zoeken hebben. Alsof de bezetting van miljoenen mensen afweegt tegen de belangen van een handjevol kolonisten.

Citaat:
Gatara schreef op 31-07-2004 @ 11:09 :
Op de lange termijn. Ik had t eerder over de korte termijn. Want zoals je al ziet is t nogal rotzooi in Gaza m.b.t. onderlinge machtsstrijd (wie gaat de touwtjes in handen hebben als het IDF zich teruggetrokken heeft?) [/B]
Dat is een intern conflict, zoals je wellicht wel weet.
Oud 01-08-2004, 18:05
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
JantjePietje schreef op 01-08-2004 @ 14:17 :
Je doet net alsof die kolonisten echt aan een draadje zullen hangen en om zullen komen van de psychische ellende en de honger, terwijl ik vermeld dat zij daar in de eerste plaats niks te zoeken hebben. Alsof de bezetting van miljoenen mensen afweegt tegen de belangen van een handjevol kolonisten.

aj, je interpreteert mijn woorden zo. Ik zeg alleen maar dat er nogal wat lui (en ook niet-joden en ook lui zonder ideologische overtuiging) daar zijn gaan wonen en werken vanwege het werk. En dat het nogal logisch is dat ze gaan protesteren als hen dat werk afgenomen wordt.

Citaat:

Dat is een intern conflict, zoals je wellicht wel weet.
Het zou intern zijn als er duidelijk staatsgrenzen waren
Oud 03-08-2004, 11:25
naam onbekend
naam onbekend is offline
Hoera, de zaak loopt nog wat verder uit de klauwen!

Met citaat reageren
Oud 03-08-2004, 20:05
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Citaat:
JantjePietje schreef op 30-07-2004 @ 20:15 :
Muwah, de bezetting op zich is verkeerd, ook al zou het voordeel opleveren voor een handjevol tuinders, avonturiers en wapenfabrikanten. Niet alleen is het moreel onjuist, maar ook volgens internationale richtlijnen . .
Ik krijg inmiddels braakneigingen bij mensen die het woord "Internationaal recht" bezigen. Volgens "Internationaal recht" mag Israכl helemaal niets tegen terreur doen, want arrestaties, liquidaties, checkpoints, hekwerk, etc. worden altijd volgens het "Internationaal recht" veroordeeld.
Ik heb nog nooit gehoord dat de Palestijnse terreur volgens "Internationaal recht" wordt veroordeeld.
Ook door het Internationaal Gerechtshof wordt nu weer gekrijst dat volgens "Internationaal recht" het hekwerk afgebroken moet worden. Die rechter had het trouwens steeds over "muur", terwijl 90% hek is. Dit alleen al toont aan dat het gerechtshof zich niet bij de feiten houdt, maar volledig gepolitiseerd is.
De Palestijnse terreur hoeft echter niet te stoppen. Sterker nog, volgens mij heeft het Internationaal Gerechtshof gezegd dat er helemaal geen veiligheids-issue voor Israכl, omdat Israכl niet door een ander land wordt aangevallen.

Ziedaar: het "Internationaal recht" is volledig achterhaald, want houdt alleen rekening met de "klassieke" oorlogen tussen landen. Hamas, Al-Qaןda, etc. vallen buiten het "Internationaal recht", want het betreft geen landen.

De rechters zullen dus best volgens "Internationaal recht" gesproken hebben, maar een beetje zinnige rechter tekent daarbij aan dat ze vinden dat er herziening van dit "Internationaal recht" nodig is, omdat ze geen oordeel over de terreur konden geven.

Zie onder een leuke cartoon die deze schandelijke gang van zaken illustreert.

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/at...postid=1438638

Dit werd eerder door iemand op maroc.nl gepost.

Laatst gewijzigd op 03-08-2004 om 20:07.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2004, 08:33
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Staafmixer schreef op 03-08-2004 @ 21:05 :

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/at...postid=1438638
lol
Oud 04-08-2004, 21:31
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Ik krijg inmiddels braakneigingen bij mensen die het woord "Internationaal recht" bezigen. Volgens "Internationaal recht" mag Israכl helemaal niets tegen terreur doen, want arrestaties, liquidaties, checkpoints, hekwerk, etc. worden altijd volgens het "Internationaal recht" veroordeeld.
Nonsens. Binnen de grenzen van het recht kan Israel tegen terreur optreden. Dat Israel die grenzen niet respecteert, betekent niet automatisch dat er wat met dat recht mis is.

Citaat:

Ik heb nog nooit gehoord dat de Palestijnse terreur volgens "Internationaal recht" wordt veroordeeld.
Me dunkt dat de veroordeling van die terreur als gegeven beschouwd mag worden. Wat zou dat bereiken.?
Oud 04-08-2004, 22:43
JantjePietje
JantjePietje is offline
Citaat:
Ik krijg inmiddels braakneigingen bij mensen die het woord "Internationaal recht" bezigen. Volgens "Internationaal recht" mag Israכl helemaal niets tegen terreur doen, want arrestaties, liquidaties, checkpoints, hekwerk, etc. worden altijd volgens het "Internationaal recht" veroordeeld. Ik heb nog nooit gehoord dat de Palestijnse terreur volgens "Internationaal recht" wordt veroordeeld.

Dat is toch volledig begrijpelijk. Waarom zouden misdadige gedragingen, zoals arrestaties die niet gefundeerd zijn op bewijsvoeringen, executies zonder een proces, onmenselijke en vernederende checkpoints, een illegale afscheidingsmuur etc niet veroordeeld mogen worden?

Citaat:
Ook door het Internationaal Gerechtshof wordt nu weer gekrijst dat volgens "Internationaal recht" het hekwerk afgebroken moet worden. Die rechter had het trouwens steeds over "muur", terwijl 90% hek is. Dit alleen al toont aan dat het gerechtshof zich niet bij de feiten houdt, maar volledig gepolitiseerd is.

Verschuilen onder definities door de joden is kinderachtig en achterbaks vind ik . Wat doet het woord er nou aan toe? Feit is wel dat die muur dwars door Palestijns grondgebied gaat, waardoor een groot gebied wordt geannexeerd door Israel. Omdat de Palestijnen ook nog eens worden afgesneden van hun akkers is denk ik het woord muur wel op de juiste plaats ( een hek suggereert namelijk dat je er zo overheen kan klimmen )

Citaat:
De Palestijnse terreur hoeft echter niet te stoppen. Sterker nog, volgens mij heeft het Internationaal Gerechtshof gezegd dat er helemaal geen veiligheids-issue voor Israכl, omdat Israכl niet door een ander land wordt aangevallen.

Bron?

Citaat:
Ziedaar: het "Internationaal recht" is volledig achterhaald, want houdt alleen rekening met de "klassieke" oorlogen tussen landen. Hamas, Al-Qaןda, etc. vallen buiten het "Internationaal recht", want het betreft geen landen.

In welke clausule staat dat?

Citaat:
De rechters zullen dus best volgens "Internationaal recht" gesproken hebben, maar een beetje zinnige rechter tekent daarbij aan dat ze vinden dat er herziening van dit "Internationaal recht" nodig is, omdat ze geen oordeel over de terreur konden geven.

Lijkt me duidelijk waarom.
Het Internationaal Gerechtshof moest toch een uitspraak doen over de muur.

Citaat:

Kan je ook gelijk vertellen waar jij je 'eigen' tekst vandaan heb gehaald?
Reageren

Regels voor berichten