![]() |
||
Citaat:
iets wat ook heel leuk zou zijn voor de mensheid is als de spijsvertering meer energie uit hetzelfde voedsel zou halen, nu is de effectiviteit maar iets van 15%, mocht dat 30% worden dan is de helft van het voedsel genoeg om even veel mensen te voeden, stel je voor. als je dit soort voordelen ziet dan is het af en toe toch jammer dat genetisch manipuleren van mensen verboden is, alle doemscenario's daarover zullen voor een deel waar zijn, maar dit soort veranderingen kunnen enorme verbeteringen zijn.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Aanpassing van bot aan de huidige omstandigheden hoeft niet direct genetisch vast te liggen, maar bij meer kracht op de botten zal er meer botweefsel ontwikkelen, net zoals de reactie omgekeerd verloopt. Sterkere botten kan het verschil tussen leven en dood betekenen en dus ook invloed hebben op de voortplanting. Het is nihil, maar toch. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Of je moet zoals Master_B, die wel een punt heeft, de overlevingskans voor de voortplanting meenemen. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Bij de CITO-toets of welke toets dan ook je krijgt word je mate van intelligentie bepaald. Dus hoe slim je op dat moment bent en hoe goed je vragen kan oplossen. De toets bepaalt waar je waarschijnlijk uiteindelijk in je eindexamenjaar terecht komt. Hij toetst namelijk ook je inzettingsvermogen e.d., natuurlijk is je uitkomst geen garantie voor de toekomst. Als je VWO doet bijv. heb je de mogelijkheid een opleiding op de universiteit te volgen, dus een opleiding daar zegt wel zeker wat over je intelligentie. Je hebt namelijk de zwaarste opleiding behaalt, die je niet zou krijgen als je dom was. Zie het verhaal over de CITO-toets, het zegt iets over je mogelijkheid om je hersenen in te zetten bij toetsen, hoe goed je informatie op kan slaan e.d. Je kunt dus inderdaad een soort indeling maken hoe slim je bent op basis van opleidingen. Alleen dan niet zoals jij het doet want de middelbare school heeft veel verschillende niveaus. En bij je laatste denk ik dat het theoretisch gezien dan a wordt. Maar ik weet niet de precentuele verhoudingen tussen genetische aanleg en opvoeding. Hopelijk begrijp je het nu beter(en heb ik het goed uitgelegd want ik weet niet alles van DNA-vorming enzo ![]() |
![]() |
|
![]() |
Tijdens meiose wisselen de chromosomen die paren vormen ook nog eens genen uit. Dus dat maakt het al helemaal oneindig ingewikkeld.
Laatst gewijzigd op 02-08-2004 om 14:51. |
![]() |
||
Citaat:
![]() in de 1ste kreeg ik het ook, uik begreep der niets van, nu weet ik dat ze me toen ongelovig probeerden te maken ![]() ![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
De evolutietheorie is helemaal geen hersenspoeling. Het is een theorie gebaseerd op veel argumenten en bewijzen. De mensen die dit tegen willen gaan hersenspoelen vaak mensen met foutieve of onbelangrijke argumenten. Een geloof in God kan overigens perfect samengaan met evolutie. Theistisch evolutionisme noemt men dit. Theistisch evolutionisten vind ik de mensen met het meeste lef. Ze gaan veelal tegen de gevestigde orde binnen de religie in en durven zelf te denken. |
![]() |
|
[QUOTE]Lotte schreef op 02-08-2004 @ 14:00 :
Volgens mij kan je de genetische aanleg van je ouders moeilijk in half dom/half slim uitleggen. De baby krijgt namelijk als hij 'gemaakt' word X en Y-chromosomen waardoor word bepaald of hij een jongen meisje enzo word. Maar ook hoeveel eigenschappen en waar hij die van de ene ouder krijgt en van de andere. Dus je kan niet zeggen dat je 50% van de een krijgt en 50% van de ander. Het kan natuurlijk wel maar de kans daarop is niet erg groot, je kan bijvoorbeeld ook 35% van de een en 65% van de ander krijgen. En dan ligt het ook nog aan je opvoeding en kansen die je krijgt. Bij de CITO-toets of welke toets dan ook je krijgt word je mate van intelligentie bepaald. Dus hoe slim je op dat moment bent en hoe goed je vragen kan oplossen. De toets bepaalt waar je waarschijnlijk uiteindelijk in je eindexamenjaar terecht komt. Hij toetst namelijk ook je inzettingsvermogen e.d., natuurlijk is je uitkomst geen garantie voor de toekomst. Als je VWO doet bijv. heb je de mogelijkheid een opleiding op de universiteit te volgen, dus een opleiding daar zegt wel zeker wat over je intelligentie. Je hebt namelijk de zwaarste opleiding behaalt, die je niet zou krijgen als je dom was. Zie het verhaal over de CITO-toets, het zegt iets over je mogelijkheid om je hersenen in te zetten bij toetsen, hoe goed je informatie op kan slaan e.d. Je kunt dus inderdaad een soort indeling maken hoe slim je bent op basis van opleidingen. Alleen dan niet zoals jij het doet want de middelbare school heeft veel verschillende niveaus. En bij je laatste denk ik dat het theoretisch gezien dan a wordt. Maar ik weet niet de precentuele verhoudingen tussen genetische aanleg en opvoeding. Hopelijk begrijp je het nu beter(en heb ik het goed uitgelegd want ik weet niet alles van DNA-vorming enzo ![]() Ik probeerde dat ook niet uitteleggen , het was een suggestieve lijst waarmee ik wilde aantonen dat intelligentie niet zozeer bepaald word door de hoeveelheid "kennis" die je leert. Waar het mij om ging is het "vermogen" van je intelligentie , laten we zeggen het niveau. Het vermogen word natuurlijk bepaald door de genen die je hebt gekregen. Ik ben het alleen niet eens met de door iemand gestelde stelling , dat de intelligentie van ouders bepalend is voor de intelligentie van een kind. Dwz niet genetisch gezien. Naar mijn mening kunnen 2 domme ouders best een slim kind krijgen , ookal is het niveau van de ouders lager. Natuurlijk is mogelijk om doormiddel van training van je hersenen , een hoger intelligentie niveau te bereiken . Want hoe konden de mensen uberhaupt in het algemeen dan slimmer worden , aangezien volgens de maatstaf de mensen 10000 jaar geleden echt dom waren.(maar is dat wel zo?) Is het "vermogen" van onze hersenen dan groter dan 10000 jaar geleden? Of hebben we meer kennis van zaken en "zijn" we daarom slimmer. Een voorbeeld: We nemen een kind van 2 absolute briljante ouders , het zijn haast superouders , zo intelligent. Nu halen we dat kind weg bij die ouders en laten het opvoeden door wolfen. Nu is het 10 jaar later. Is het kind "dom" of "slim" ? Volgens jullie theorie is hij/zij dus "dom" , want het haalt waarschijnlijk niet het niveau van de lagere school. Sanppen jullie een beetje wat ik bedoel? Tis moeilijk uitteleggen omdat het lastig is met woorden als intelligentie/niveau/slim etc
Laatst gewijzigd op 02-08-2004 om 16:59. |
![]() |
||
Citaat:
omg, dus iets wat waar is is hersenspoeling? nee, een stelletje ouderwetse ideeen uit een fictieboek, daar leer je wat van. ![]()
||
Citaat:
![]() over brug springen gaan we wel zien, want ik zal (hopelijk) niet vallen, wat jij wel zal doen T_ID, hetzelfde geld ook voorjou ![]()
||
![]() |
Citaat:
Feit en fictie weet jij helaas nog niet te scheiden. Evolutietheorie is in beginsel geen indoctrinatie. Ik val niet, want ik sta niet. Net zoals jij. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
[QUOTE]willypirate schreef op 02-08-2004 @ 17:51 :
Citaat:
Je moet intelligentie en kennis niet door elkaar halen. Ook al wisten de mensen 10000 jaar geleden minder, dat wil niet zeggen dat ze dommer waren (al mogen we daar wel van uit gaan). |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik bedoel, je hebt nog geen enkel argument gegeven waarom er geindoctrineerd is. Waarom de evolutietheorie gebaseerd groter wordt door indoctrinatie. Wat uberhaupt het probleem zou zijn wanneer een feit door indoctrinatie wordt verspreidt. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
waarom is alles wat tegen de Islam is toch altijd direct fascistisch? (terwijl marrokaanse (en dus waarschijnlijk islamitsche) jongeren tijdens een dodenherdenking de hitlergroet brengen) dat de islam snel groeit ligt aan het character daarvan, van alle doctrines degene die de meeste controle neemt, en dat willen mensen graag, dat er voor hen gedacht wordt.
||
Citaat:
marokkanen kunnen me niet schelen.
||
Citaat:
daarom dus
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
|
mischien moet je als expert die voorman van de AEL nederland nemen, die was dacht ik veroordeeld voor oplichting, heling, met zo'n CV moet die makkelijk de enorme gaten in de doctrine aan elkaar kunnen liegen.
![]()
||
Citaat:
![]() ![]() laat me niet lachen ![]() ow ja, zoek "mevlana, yunus emre, haci bektas-i veli" enz. maar uit.
||
![]() |
Citaat:
Verder wil ik graag weten waar je fascist vandaan haalt, want wederom baseer je het weer nergens op. Wanneer je toch iets overlaat aan een islam expert dan is het dus beter om helemaal niet meer te antwoorden, want dan had ik al deze berichten niet hoeven typen. Je geeft dus helemaal toe dat je niets toe te voegen hebt en eigenlijk discussie onwaardig bent. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Groenlinks is voor milieu. Milieuactivisten zijn voor het milieu. Alle dierenactivisten zijn lid van Groenlinks. Ontdek de discrepantie. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Laat je dit dan heb je een zwak argument gegeven en de discussie in principe verloren. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Kom eens met argumenten in plaats van ze telkens te ontduiken. |
![]() |
||
Citaat:
niet geintereseerd, wat ik schreef was meer bedoeld om een (duidelijk geslaagde) steek onder water uit te delen. om te zeggen ben ik na de presentatie eerder op dit forum van Harun Yayha als 'islamexpert' redelijk negatief tegenover dit soort 'autoriteiten'.
||
Citaat:
![]() Mevlana is al 600 700 jaar dood, maar ze hebben allemaal boeken enz. het zijn echte islam kenner, dichter enz.
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
Nogmaals mijn vragen: Waar is sprake van indoctrinatie? Waarom is er sprake van indoctrinatie? Wat is het probleem van indoctrinatie bij een feit? |
![]() |
|
![]() |
evolutie staat niet gelijk aan mutatie! mutatie is een van de vele processen die met het (redelijk vage) begrip 'evolutie' omvat wordt.
mutatie is een redelijk lang-termijn proces. iets wat op zijn minst tientallen generaties nodig heeft om zich te openbaren. en toch zijn er constante veranderingen van levende wezens, soms op de schaal van 1 of 2 generaties! wat is hier toch gaande? expressie. als je het menselijke genoom ziet als een gigantische boek, waar op elke bladzijde een zin staat, dan is mutatie een verandering van een woord in de zin. het verhaal kan opeens een andere wending krijgen, maar dat gebeurt zelden. meestal zul je meerde mutaties moeten hebben om dit voor elkaar te krijgen. expressie echter, is een bladzijde die verschuift. of een dichtbgeplakte bladzijde die opeens openvalt. zo krijg je al snel een verhaal dat subtiel anders is. genetische expressie kan beinvloed worden door allerlei omgevingsfactoren, en heeft een drastiche invloed op het organisme. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
zeg gewoon dat je de discussie verliest en niets zinnigs meer toe te voegen hebt, dat is heel wat constructiever dan een flame-war beginnen.
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Enquête: God of Evolutie. Deurklink17 | 29 | 28-05-2014 00:34 | |
Evolutie: wat het (niet) is, misverstanden en FAQ Bart Klink | 18 | 13-05-2013 17:45 | |
Stelling: Fossielen ondersteunen evolutie niet Eliyahu | 58 | 20-09-2010 18:43 | |
De evolutie (verleden, heden en toekomst) Verwijderd | 181 | 19-03-2007 21:39 | |
Leven: "Evolutie of schepping?" BiL@L | 13 | 03-12-2003 11:02 | |
Anti-evolutie propaganda? legatus | 21 | 14-03-2002 17:57 |