![]() |
||
Citaat:
Ja dat deden wij ook wel eens.
||
Citaat:
Mag ik ook een keertje dom doen ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
ik weet HEEL ZEKER dat ALLE wespen en dus ook de HOORNAAR vleeseters zijn. sterker nog .. ze komen op zoetigheid af omdat dat normaal de beloning is die ze krijgen als ze hun larven gevoert hebben ( ook met vlees ja) da's ook de reden dat ze in de nazomer zo lastig zijn.. dan zijn er geen larven meer en zijn ze onderand wel hardstikke verslaaft aan zoetigheid geraakt. |
![]() |
|
k wil nu niet dom doen ofzo maar er bestaan toch ook nog gewone dazen? (of dasen of weet ik het) Zien er uit als groot uitgevallen grijze vliegen en die steken pijnlijk
![]() ![]() ![]()
|
Ik ben van de week op vakantie ook gestoken door een wesp, omdat ik hem per ongeluk plette tussen twee badlakens en mijn been. Mijn vriend heeft het toen uitgezogen en toen deed het al een stuk minder pijn, het werd wel dik, rood en paarsig maar dat trok vrij snel weg. Ik heb er even een koud washandje op gehad maar daar ging het meer pijn van doen. Azaron hielp bij mij wel aardig hoewel het nu nog wel jeukt.
||
Citaat:
![]() Ze jagen wel. De larven van hun hebben namelijk wel vlees nodig. De volwassen exemplaren leven van de zoete afscheiding die de larven produceren. Het is geen beloning. Ze leven ervan
|
Hoornaar:
Deze Beesten zijn heel zeldzaam in nederland en word vaak verward met de normale wesp. Kan volgens mij ook vaker steken. Grootste wespensoort die er bestaat. Nesten zitten in bomen. ![]() Bij: Gaat dood als hij steekt ![]() Wesp: Kan meerdere malen steken. Als de angel vast blijft zitten gaat hij dood. ![]() Hommel: Veel verschillen per soort. Sommige steken/sommige niet. Sommige gaan dood als ze steken/sommige niet. ![]() Daas: Soort vlieg. Vrouwtjes zuigen bloed. Grotere soorten steken vaak achter elkaar en achtervolgen hun slachtoffer. 8-) ![]() Horzel: alle soorten horzels zijn parasieten. Ze leggen hun eitjes zonder t steken en de larven leven in het inwendige of onder de huid en shit bij zoogdieren. Sommige doen dit ook bij mensen, en veroorzaken dan ernistge gevallen van de ziekten "myiasis (oid)" Een groot verschil met de daas is dat horzels niet kunnen steken, en dazen wel. ![]() Spuugbeestje: Leuk beestje. Kan niet steken. Maar ik vind deze beestjes altijd zo grappig. 8-) En ze roggelen altijd de hele plant onder. ![]()
Laatst gewijzigd op 17-08-2004 om 17:19. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
Ik weet niet of deze tip al geplaatst is (sorry, geen tijd gehad om het hele topic door te spitten)
een alternatieve wespenvanger: pak een diep schoteltje en doe daar wat ranja met afwasmiddel in. De wespen komen op de zoetigheid van de ranja af, maar blijven plakken door het afwasmiddel. Het klinkt vreemd, maar het werkt echt (op het werk hadden we geen wespenvanger, dus dit was een goed alternatief) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
deze vakantie door een hommel in me kont gestoken omdat hij op mijn stoel ging zitten en ik dat niet zag toen ik ging zitten
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Nee, niet grappig. ![]() |
![]() |
|
Je kan ook je eigen 'kamikazefles' maken.
Ik had er zelf twee gemaakt in Turkije en de eerste was erg effectief. De Fles was helemaal bedekt met wespen, het water was zelfs bruin (zag er echt smerig uit) geworden. Ik zal het ff uitleggen: Je neemt een plastic fles van 1 liter waarin normaal cola inzit of zo. Op de bovenste helft van de fles maak je een paar gaten met een diameter van 1 tot 2 cm. Hoe groot je de gaten wil maken hangt af van de grootte van de wespen. Daarna vul je de fles met water. Het water moet natuurlijk niet uit de gaten stromen. Daarna prik je een klein gaatje in de dop, zodat je een touw in de fles kan laten hangen. Met behulp van de touw hang je een stukje vlees of iets anders dat de wespen moet lokken in de fles. De geur van het vlees lokt de wespen. Ze gaan via de gat naar binnen en als ze hun buikje rond hebben gegeten willlen ze weer weg, maar ze kunnen de uitgang niet vinden. Ze vliegen nog een beetje rond en uiteindelijk vallen ze in het water. Doordat de geur van het vlees door het gat naar buiten gaat kunnen ze wel naar binnen door de geur te volgen, maar ze kunnen niet naar buiten. paint-kunst. Ik hoop dat het een beetje duidelijk is. Zoals ik al zei, de eerste die ik had gemaakt, was er effectief. Toen ik het kwam controleren waren er tientallen doden wespen op en in het water. Het water was zelf bruinig gekleurd. De tweede was minder effectief. Ik geef je geen garantie dat je van alle wespen afkomt, en er zullen vast ook een paar wespen ontsnappen, maar het is leuk om het zelf te maken en het bespaart je een paar euro's . Beetje experimenteren totdat je een fles kan maken waaruit ze niet kunnen ontsnappen. Misschien heeft iemand nog tips? |
![]() |
|
|