Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-08-2004, 16:30
Raven
Raven is offline
leek me geen slecht idee. miss kan een FB 'm sticky maken

gestoken :
-- gif eruit ( laten ) zuigen
zijn pompjes voor verkrijgbaar bij oa kruidvat.

-- Azijn ( gewoon keuken azijn voor over de komkommer)
mijn ervaring is dat dat beter werkt dan die zalfjes
bij wespen iig door iets anders ben ik nog nooit gestoken

wespen in toom houden :

-- Wespenvanger (zo'n glazen ding) .
ik vul 'm met ( donker) bier werkt geweldig..

-- fruit dat toch niet meer voor consumptie geschikt is een eind van je terras/eethoek neerleggen .. dan gaan ze DAAR snoepen ipv bij jou

succes...

NOOIT zelf een nest verwijderen .. da's echt levensgevaarlijk !!!

Laatst gewijzigd op 07-08-2004 om 16:32.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2004, 16:34
duivelaartje
duivelaartje is offline
Wespen bij je vandaan houden:
- Zo'n gele bijenkorf met alleen een kleine opening aan de bovenkant. Die kan je vullen met de siroop van aanmaaklimonade, stroop, verzin maar wat zoets. De wespen erin, maar er niet meer uit.

Bij ons zie je echt zo berg met dode wespen in de korf zitten. Zo ranzig, maar we durven hem niet te legen, omdat er steeds maar wespen op af komen. Dus we blijven 'm maar vullen.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2004, 16:58
Miracle
Miracle is offline
Ja, nu ben ik te laat.

Maar serieus, het lijkt of de heel Nederland gestoken wordt.

Wat moet je doen bij de steek van een blinde vlieg?
Oud 07-08-2004, 17:46
Raven
Raven is offline
Citaat:
dreen schreef op 07-08-2004 @ 17:58 :
Ja, nu ben ik te laat.

blinde vlieg

ooooohw je bedoelt zeker een daas..
tja die zuigen toch gewoon bloed ?

maar ja nog nooit door gestoken .. door muggen ook zelden .. ik ben zeker niet erg lekker ofzo

ik zou ontsmetten met een beetje alcohol en dan wat kouds erop
Met citaat reageren
Oud 07-08-2004, 17:54
Mara
Mara is offline
Geniet je daar dan niet van Zweepje? Pijn, en alles?
Met citaat reageren
Oud 07-08-2004, 18:00
Raven
Raven is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 07-08-2004 @ 18:54 :
Geniet je daar dan niet van Zweepje? Pijn, en alles?

weer zo'n mong**l

Met citaat reageren
Oud 07-08-2004, 18:06
Lilything
Lilything is offline
Citaat:
dreen schreef op 07-08-2004 @ 17:58 :
Ja, nu ben ik te laat.

Bedoel je een horzel/daas geval?
Zou niet weten of die beesten gif spuiten,
maar wat je ook doet, je krijgt altijd n rode flats van 10 bij 10 cm
Oud 07-08-2004, 18:07
Raven
Raven is offline
Citaat:
Lilything schreef op 07-08-2004 @ 19:06 :
Bedoel je een horzel/daas geval?
Zou niet weten of die beesten gif spuiten,
maar wat je ook doet, je krijgt altijd n rode flats van 10 bij 10 cm
miss dat azaron daar bij helpt .. bij wespensteken iig niet .. wordt het nog erger van is mijn ervaring
Met citaat reageren
Oud 07-08-2004, 18:19
T_ID
T_ID is offline
een keer een aankomend bijennest in de schuur hier gehad.

uiteindlijk opgelost door met veel dikke kleren aan een deodorant bus leeg te spuiten op het nest. (met eerst een brandende aansteker ervoor).

nu praten we over een miniem nest, dat nauwelijks een paar dagen bestond.

ondanks alle inpakking nog 2 keer gestoken, op mijn handen, omdat ik daar alleen handschoenen aan had.

afijn, om samen te vatten, al het gedoe weegt wel tegen het inhuren van een imker op.

(voor alle duidelijkheid, ik betwist niet dat wespennesten verwijderen gevaarlijk is, ik geef hoogstens aan dat ik zelf gevaarlijk bezig was, en er min of meer zonder kleerscheuren vanaf kwam)
Oud 07-08-2004, 18:34
duivelaartje
duivelaartje is offline
Wij hadden bij mijn ( ) balkon 2 keer een wespennest. Ongediertebestrijdingsman (wat een woord...) erbij gehaald. Nu geen last meer van, maar volgens mij moet je daar snel niet meer prutsen.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2004, 18:50
Mara
Mara is offline
Citaat:
Zweepje schreef op 07-08-2004 @ 19:00 :

weer zo'n mong**l

Niet lief
Met citaat reageren
Oud 07-08-2004, 19:06
ExVaal
ExVaal is offline
Wespennest met lampenolie bespuiten en dan de vlammenwerper dr op
Met citaat reageren
Oud 07-08-2004, 19:17
Verwijderd
Wij hebben 'm wel zelf verwijderd, met hetzelfde spul als de gemeente het deed... was verantwoord zeiden ze; maar dan alleen met dat spul.

& We hebben zo'n elektronisch ding, daarmee rooster je ze als het ware.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2004, 19:39
Dreams
Dreams is offline
wij hebben m gewoon afgeplakt
Met citaat reageren
Oud 07-08-2004, 19:39
Verwijderd
Een oom van mij in Bosnië die gebruikte altijd Slivovic(sterke drank) om ervoor te orgen dat wespen niet staken. Dat spul is multifuncitoneel: Tegen wespen, als massagespul te gebruiken(lichte massage van lichaamsdelen, geen echte massage ofc), als desinfectie spul te gebruiken(50% ongeveer) en je kunt het ook nog eens drinken
Met citaat reageren
Oud 07-08-2004, 20:00
Verwijderd
Citaat:
Vaal schreef op 07-08-2004 @ 20:06 :
Wespennest met lampenolie bespuiten en dan de vlammenwerper dr op
Met citaat reageren
Oud 07-08-2004, 21:36
Sprinkle
Sprinkle is offline
Wat gebeurt er eigelijk als je het gif en de angel erin laat zitten ?
Oud 07-08-2004, 21:43
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Sprinkle schreef op 07-08-2004 @ 22:36 :
Dan doet het veeeel langer zeer.
Oud 07-08-2004, 22:40
Raven
Raven is offline
Citaat:
Sprinkle schreef op 07-08-2004 @ 22:36 :
een Bijen angel verwijder je het best door met een smalle scherpe pincet de angel zelf IN de huid vast te pakken ..
zo voorkom ja dat er nog meer gif in de wond stroomt.
kijk uit dat je de gifblaas NIET raakt !!!
Met citaat reageren
Oud 07-08-2004, 22:40
Verwijderd
Wat ik meestal doen vanwege luiheid om een pompje of wat dan ook te halen is gewoon de wond ff openkrabben en wat laten bloeden. Al heeft het volgens mij geen enkel nut

Muggen ed blijven me gewoon bijten, want ik ben zo'n zoet jongetje
Vroeger te veel suiker in de thee
Met citaat reageren
Oud 07-08-2004, 22:41
Verwijderd
Een wespenvanger is volgens mij helemaal niet zo'n goed idee, althans niet om in je eigen tuin op te hangen/neer te zetten.
Mijn ouders hadden er vorig jaar eentje in de tuin hangen met als gevolg dat er door de hele tuin wespen vlogen, richting dat ding. En de buren hadden vrijwel geen wesp in de tuin!

Dit jaar hebben m'n ouders die wespenvanger dus maar in de kast laten staan. Nu heeft de buurvrouw er een in haar tuin, met als gevolg dat alle wespen nu bij haar zitten en niet bij m'n ouders.

Dus: zorg ervoor dat je buren zo vriendelijk zijn om een wespenvanger op te hangen/neer te zetten in hun tuin
Met citaat reageren
Oud 07-08-2004, 22:49
Raven
Raven is offline
Citaat:
Coconut schreef op 07-08-2004 @ 23:41 :
Een wespenvanger is volgens mij helemaal niet zo'n goed idee, althans niet om in je eigen tuin op te hangen/neer te zetten.
Mijn ouders hadden er vorig jaar eentje in de tuin hangen met als gevolg dat er door de hele tuin wespen vlogen, richting dat ding. En de buren hadden vrijwel geen wesp in de tuin!

Dit jaar hebben m'n ouders die wespenvanger dus maar in de kast laten staan. Nu heeft de buurvrouw er een in haar tuin, met als gevolg dat alle wespen nu bij haar zitten en niet bij m'n ouders.

Dus: zorg ervoor dat je buren zo vriendelijk zijn om een wespenvanger op te hangen/neer te zetten in hun tuin
heb je wel 'n erg kleine tuin ..
ik hang er een paar achter de garage .. blijft het terras enzo wesp vrij ..

ow en we hebben sinds vandag hulp erbij .. zeker 4 keizerlibelles gezien ( vijver he ) en raad eens waar die op jagen ...
Met citaat reageren
Oud 07-08-2004, 22:59
Verwijderd
Mijn ouders hebben alles behalve een kleine tuin.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2004, 07:32
Verwijderd
Citaat:
Coconut schreef op 07-08-2004 @ 23:59 :
Mijn ouders hebben alles behalve een kleine tuin.
Je gaat me toch niet vertellen dat die foto in je fotoboek jullie tuin is?
Met citaat reageren
Oud 08-08-2004, 09:04
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Morridin schreef op 08-08-2004 @ 08:32 :
Je gaat me toch niet vertellen dat die foto in je fotoboek jullie tuin is?
commentaar onder foto: Jameos del Aqua, Lanzarote

Je kunt een wespenbeet ook met je mond uitzuigen, maar zorg er wel voor dat je het gif goed uit spuugt. Of het prettig is, is een tweede, maar als je geen pompje hebt moet je toch wat..
Oud 08-08-2004, 09:33
Verwijderd
Citaat:
Coconut schreef op 07-08-2004 @ 23:41 :

Het idee achter een wespenvanger is dan ook dat je hem een tiental meter van het terras weghangt, zodat de wespen daar naartoe getrokken worden, i.p.v. naar de (zoete) drankjes enzo op het terras.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2004, 09:36
barbara.inc
barbara.inc is offline
Mijn broer heeft zo'n electrisch dingetje gekocht (soort van tennisracket) waarmee je ze zo uit de lucht kan slaan. Werkt heel erg goed
Oud 08-08-2004, 09:36
dwight88
dwight88 is offline
laatst was een vriendin van me gestoken, toen heb ik het gif uit dr arm gezogen (zag dr heeeeeeeeeeeeeeel lomp uit ). Daarna gewoon ff goed uitspuigen en je mond spoelen. maar het is iig geen gif waar je na 5 minuten dood van neervalt (tenzij je echt allergisch bent misschien )

en daarna met azijn eroverheen. ik geloof niet zo in al die zalfjes...
Met citaat reageren
Oud 08-08-2004, 09:44
marrel
marrel is offline
van wespen heb ik niet zo heel veel last (naja k ren altijd zo hard weg *zie je al die mensen vreemd kijken *) maar van muggen wel k ben vanacht weer gestoken 2x. K heb zo'n zoem ding op mijn kamer (weet ik hoe dat heet) en volgens mij werkt dat wel, toen ik ff de deur open deed vloog ie meteen weg en dat was de eerste mug dit jaar terwijl ik er normaal al 190000 zou hebben gehad

verders als je gestoken bent werkt bij mij prrrikweg altijd kei goed maar das per persoon verschillend... en koelen werkt ook geweldig vind ik

Laatst gewijzigd op 08-08-2004 om 09:51.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2004, 09:44
Redhair
Redhair is offline
wierook neerzetten, dan gaan ze ook weg, hielp gister erg goed bij de barbecue waar een hele familie probeerde mee te eten.
Oud 08-08-2004, 09:46
Verwijderd
Citaat:
Qamra schreef op 08-08-2004 @ 10:04 :
commentaar onder foto: Jameos del Aqua, Lanzarote
Offtopic: Moet je het weer verpesten
Met citaat reageren
Oud 08-08-2004, 09:50
Krook
Krook is offline
Weet niet zeker of het ook voor wespen geldt, maar om muggen uit de buurt te houden is het effectief om (veel) knoflook te eten... zeker weten dat je niet gestoken wordt .
Oud 08-08-2004, 11:26
Miracle
Miracle is offline
Bij ons komen mensen citroenen kopen en kruidnagel. Dat schijnt ook te helpen....
Oud 08-08-2004, 15:30
Verwijderd
aanstellers, van een wespen, horzel of muggenbeet overlijd je niet. Tenzij je allergisch bent
Met citaat reageren
Oud 08-08-2004, 20:27
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
die kutbeesten houden van mij. ze wouden me zelfs kussen. of misschien was het mn ijsje.
Oud 08-08-2004, 22:30
Raven
Raven is offline
Citaat:
kazje schreef op 08-08-2004 @ 16:30 :
aanstellers, van een wespen, horzel of muggenbeet overlijd je niet. Tenzij je allergisch bent
nou is er wel enig verschil tussen een wespensteek en een muggen beet..

de Horzel .. tja da's WEER 'n ander verhaal ..

veel mensen maken de Hoornaar ( de grootste wesp met rode tekening) voor horzel uit..

een echte Horzel is eigenlijk een soort grote vlieg.
Die steekt om een eitje onder je huid te leggen .. en daar wordt je ECHT niet blij van ..
de larve van dat beest leeft nl van bloed pus en weefsels ..
en komt als ie klaar is om te verpoppen uit de ( dan zwaar ontstoken) bult naar buiten gekropen ..

gelukkig hebben die beesten het meestal op (rund) vee voorzien
Met citaat reageren
Oud 09-08-2004, 07:22
Verwijderd
Citaat:
lareno schreef op 08-08-2004 @ 10:33 :
Het idee achter een wespenvanger is dan ook dat je hem een tiental meter van het terras weghangt, zodat de wespen daar naartoe getrokken worden, i.p.v. naar de (zoete) drankjes enzo op het terras.
Oww... Ja ze hadden hem ook precies boven de tuinset gehangen

Zoals als ik als zei; de wespen kwamen vanuit alle richtingen. Dus dan kan je hem in je voortuin hangen, maar dan vliegen ze alsnog via de achtertuin naar de voortuin enz.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2004, 09:32
Rachel
Rachel is offline
wij hadden gisteren een bakje op tafel gezet, (tijdens BBQ) met siroop (voor limonade te maken zeg maar) en dan moet je er een beetje afwasmiddel bij doen.. er zitten der nu 6 in ofzo (A) en 2 muggen
Met citaat reageren
Oud 09-08-2004, 10:30
Verwijderd
Citaat:
Raven schreef op 08-08-2004 @ 23:30 :
nou is er wel enig verschil tussen een wespensteek en een muggen beet..

de Horzel .. tja da's WEER 'n ander verhaal ..

veel mensen maken de Hoornaar ( de grootste wesp met rode tekening) voor horzel uit..

een echte Horzel is eigenlijk een soort grote vlieg.
Die steekt om een eitje onder je huid te leggen .. en daar wordt je ECHT niet blij van ..
de larve van dat beest leeft nl van bloed pus en weefsels ..
en komt als ie klaar is om te verpoppen uit de ( dan zwaar ontstoken) bult naar buiten gekropen ..

gelukkig hebben die beesten het meestal op (rund) vee voorzien
een hoornaar steekt niet harder dan een normale wesp.. en komt niet op zoetigheid af, dus je hebt er nooit echt last van. Tenzij je een hand in het nest steekt

die Horzels..heten toch ook wel blinde hazen?die veel bij zwembaden enzo zitten.. nooit van gehoord dat ze een eitje in je leggen, kben er tig keer door gestoken
Met citaat reageren
Oud 09-08-2004, 10:39
Miracle
Miracle is offline
Als je een anti insectenpakketje wilt maken, wat moet je er dan in doen?
Oud 09-08-2004, 10:41
Raven
Raven is offline
Citaat:
kazje schreef op 09-08-2004 @ 11:30 :
een hoornaar steekt niet harder dan een normale wesp.. en komt niet op zoetigheid af, dus je hebt er nooit echt last van. Tenzij je een hand in het nest steekt

die Horzels..heten toch ook wel blinde hazen?die veel bij zwembaden enzo zitten.. nooit van gehoord dat ze een eitje in je leggen, kben er tig keer door gestoken
blinde hazen .. of bedoel je blinde vlieg ? .. bij het zwembad ?...ik denk dat jij een Daas bedoelt. de echte Horzel is die boven genoemde griezel ...

een steek van een Hoornaar is wel degelijk gevaarlijker dan die van een gewone wesp !!! logisch ook want het beest is gewoon een stuk groter en pompt dus ook meer gif in je lijf..
Alle !! wespen komen op zoetigheid af .. alleen de Hoornaar is ook verzot op vlees. (bier lust ie trouwens ook)
Met citaat reageren
Oud 09-08-2004, 11:56
Marit
Marit is offline
gif eruit zuigen en daarna afterbite gebruiken. werkt goed. of eventueel azaron tegen het prikken en jeuken
Oud 09-08-2004, 11:59
Verwijderd
op de plek waar je bent gestoken een 1,2 of 5 eurocent muntje neerleggen.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2004, 13:44
Verwijderd
Citaat:
Dukko schreef op 09-08-2004 @ 12:59 :
op de plek waar je bent gestoken een 1,2 of 5 eurocent muntje neerleggen.
En dan? Wachten?
Met citaat reageren
Oud 09-08-2004, 13:57
Verwijderd
Citaat:
Coconut schreef op 09-08-2004 @ 14:44 :
En dan? Wachten?
Dat helpt tegen de pijn, metaaleigenschap.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2004, 14:42
Miracle
Miracle is offline
Ik heb vandaag eindelijk een pompje gekocht. Best eng. Hopelijk heb ik hem mee als het weer eens gebeurt ed.
Oud 09-08-2004, 15:56
Verwijderd
Citaat:
Coconut schreef op 09-08-2004 @ 08:22 :
Oww... Ja ze hadden hem ook precies boven de tuinset gehangen

Zoals als ik als zei; de wespen kwamen vanuit alle richtingen. Dus dan kan je hem in je voortuin hangen, maar dan vliegen ze alsnog via de achtertuin naar de voortuin enz.
Ik wist niet dat je boos werd
Met citaat reageren
Oud 09-08-2004, 17:14
Verwijderd
Citaat:
lareno schreef op 09-08-2004 @ 16:56 :
Ik wist niet dat je boos werd
Boos?
Met citaat reageren
Oud 10-08-2004, 09:10
Spoonie
Spoonie is offline
wespen komen ook op vlees af ter info. horzels zijn gewoon de grotere wanne be wespen waar ik al helemaal geen ruzie mee wil

ff een weetje de gemiddelde man overlijd naar 100 bijensteken die snel achter elkaar hebben gestoken. nu zijn europeese bijtjes echten schatjes maar met wespen wil je dus gewoon geen ruzie
Oud 10-08-2004, 10:09
Raven
Raven is offline
Citaat:
Spoonie schreef op 10-08-2004 @ 10:10 :
wespen komen ook op vlees af ter info. horzels zijn gewoon de grotere wanne be wespen waar ik al helemaal geen ruzie mee wil

ff een weetje de gemiddelde man overlijd naar 100 bijensteken die snel achter elkaar hebben gestoken. nu zijn europeese bijtjes echten schatjes maar met wespen wil je dus gewoon geen ruzie
EEN HORZEL is GEEN wesp maar een VLIEG..
een HOORNAAR is een grote WESP !!!

bijen en hommels doen IDD geen vlieg kwaad.. die komen bij het zwembad aan de waterdruppels op je benen drinken.
ze jagen zelfs de wespen bij je weg omdat hun wandelende water voorziening anders in gevaar komt
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten