Ik heb wel eens met vuurwapens geschoten, ik denk als een van de weinigen hier, en ik weet dat dat erg moelijk is, vooral met pistool. Daarom kaart ik het aan. Als het supermakkelijk was was het niet z'n probleem geweest. En ik was er ook niet over begonnen als ik niet wist dat veel politiemensen niet genoeg op de schietbaan staan om het wapen legaal te mogen dragen. En de eisen zijn al niet zo hoog.
En als ze niet kunnen schieten, best. Doe dan maar 1 op de 10 agenten met een wapen, ik noem maar wat. Zoals iemand al zei, de kans dat ze in een vuurgevecht komen is toch klein.
En het aantal mensen dat per jaar dood gaan aan politiekogels, ja dat is natuurlijk laag. Omdat er maar weinig incidenten zijn. Maar kijk eens naar het percentage doden of gewonden onder de incidenten, dat is best hoog.
Het aantal sprinkhanen dat in noord afrika van de honger dood gaan ligt ook veel hoger, maar daar praten we dus ook niet over...
De rede dat politieagenten een vuurwapen mogen dragen en ik niet is dat ze weten hoe ze moeten schieten, dat ze weten wanneer ze moeten schieten en dat dat allemaal onder goed toezicht gebeurd. Als dat dus niet het geval blijkt te zijn dan hoort een politieagent net zo veel recht op een wapen te hebben als ieder andere burger.
Laatst gewijzigd op 14-08-2004 om 00:37.
|