Advertentie | |
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Hetzelfde geldt voor geesten, mensen horen, zien of ervaren iets dat ze op dat moment niet kunnen verklaren en dan nemen ze voor zichzelf maar gelijk aan dat het om een geest gaat. Mensen denken al aan geesten als ze wat horen op zolder, een deur horen dichtslaan of als ze zelf het glas bewegen bij glaasje draaien, terwijl al die dingen veel meer voor de hand liggende verklaringen hebben. Er is geen enkele gebeurtenis die niet te verklaren is zonder het begrip geest aan de realiteit toe te voegen.
|
![]() |
Ik begrijp het.... het is wel waar dat we vaak dingen afschuiven op geesten en dergelijke.
Maar... (ja, er komt een maar ![]() Ik ga nu slapen, welterusten iedereen, en niet te veel ruzien terwijl ik weg ben ![]()
|
Zo te zien is het niveau van deze discussie behoorlijk gedaald.
Tegen de topicstarter zou ik willen zeggen dat er altijd mensen zijn, die niet-serieuze dingen posten en dus de geloofwaardigheid van anderen sterk doen terugnemen. Wil je serieus genomen worden dan zal je je kwestie zo geloofwaardig mogelijk en dus zo min mogelijk zweverig moeten brengen. Verplaats je eens in de lezer en kijk of je het serieus kunt nemen als lezer. Tegen de rest wil ik even zeggen dat, wanneer je van een stelling niet kunt zeggen of het waar is of niet, je dus ook niet de conclusie kunt trekken of het waar is of niet. Wanneer zo'n stelling iets is als "god bestaat", dan kies je er zelf voor of je daar naar leeft of niet. Kijk maar naar de wereld, er zijn genoeg theisten, maar ook genoeg atheisten. En er is niet per se een van de groepen beter. Zo is het ook met de stelling van de TS. Sommigen kiezen ervoor om er serieus op in te gaan, anderen niet. Maar laat het niveau nou niet zakken naar moeten we haar geloven of niet want daar heeft de TS niets aan. Ja, tenzij de TS daar op kickt, maar dat weet ik niet. |
![]() |
|
Zoals jij het beschrijft klinkt het allemaal wel ontzettend mooi:vrijheid blijheid achtig, iedereen bepaalt wat hij zelf gelooft en kiest zijn eigen waarheid, etc. maar zo werkt het nou eenmaal niet. Iets bestaat pas zodra het empirisch is bewezen, zolang dat met geesten niet het geval is bestaan ze niet. Overigens heb ik nog steeds van niemand gehoord wat voor ervaringen ze hebben gehad die op geen enkele andere manier verklaard kunnen worden.
En je opmerking dat deze discussie het niveau laten zakken is sowieso absurd. Met een kritische, wetenschappelijk ingestelde houding over dit soort dingen discusiëren is nl. van een hoger niveau dan alles maar klakkeloos voor waar aan nemen, zoals jij propagandeert.
Laatst gewijzigd op 12-08-2004 om 22:58. |
![]() |
||
Citaat:
Daarbij vind ik het onzin dat je zegt dat ik zeg dat alles klakkeloos aangenomen moet worden, ik zeg alleen dat je open moet staan voor dingen die in het begin vreemd lijken. Open staan betekent niet gelijk dat je het gelooft, maar wel dat je er even over nadenkt, het een kans geeft dat het eventueel toch nog waar zou kunnen zijn (maar wel bijv. onwaarschijnlijk). Dat is heel wat anders dan zeggen dat het waar is. Misschien is wat zij beschrijft een heel normaal wetenschappelijk natuurlijk verschijnsel maar is de woordkeuze ongelukkig en misschien overdreven. En wat het eerste stuk betreft, bestaat god? dat weten we niet, al is er geen empirisch bewijs voor. Maar dat is geen bewijs dat hij NIET bestaat. Want bijv pluto bestond al lang voordat empirisch werd bewezen dat ze bestond. Er zijn mensen die in god geloven. Leven ze ernaar? Ja. Zijn er dus mensen die hun eigen waarheid kiezen? Ja, want in de waarheid van deze mensen bestaat god wel, want anders zouden ze er niet naar leven. |
![]() |
|
En je maakt weer diezelfde misvatting. Uit de quantummechanica, die in elk experiment dat ermee is uitgevoerd juist is gebleken, volgt direct dat iets pas bestaat zodra het empirisch bewezen wordt. Voordat er empirisch bewijs voor pluto was, bestond pluto dus ook niet (!). Hoe vreemd en tegen het gezonde verstand in dit ook mag klinken. Hetzelfde geldt dus voor god, geesten of vliegende roze olifanten.
||
Citaat:
stel een rat stop je in een dichte doos .. en een geigerteller meet de hoeveelheid verval in 5 minuten .. als die boven een bepaalde waarde komt dan komt in die doos cyanide vrij .. na 5 minuten is voor een buitenstaander die rat dus niet dood en niet levend. de rat is pas dood of levend voor de waarnemer als de doos geopend wordt. klinkt miss heel gek wat ik nu zeg maar wat je hier vertels komt in een iets andere vorm ook in magie voor ( had je niet gedacht he ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Ik zei toch niet te veel ruzien terwijl ik weg ben
![]() Ik zeg gewoon over het algemeen.... hoe verklaar je dingen zoals: Spontaan genezingen, Dat mensen opeens andere talen gaan spreken (zoals ze dat doen in kerken) , Visioenen, Voorspelende dromen, Uittredingen..... the list goes on. Als je bvb samen uittreed met een kennis, en samen dingen ervaar en dan de volgende dag precies na kan vertellen en dat het klopt..... is dat dan niet iets geestelijks?
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik ben er wel mee bezig meer info over te zoeken... ![]() en dan ga ik er mee bezig..... |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Hoe bedoel je dat het een obsessie wordt??? Trouwens wie zegt dat ik geen vrienden heb en niet uit ga en dat soort dingen??? ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Maar, je loopt bij allemaal mensen, hebt als nick "eenzaammeisje". Geef toe, dat is toch niet echt okee? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Nee dat is inderdaad niet okee ![]() |
![]() |
|
![]() |
Iemand zij hier dat er alleen maar gezond skeptisch op dit topic werd gepraat? Dus niet dit is een regelrechte afzeik topic.
Verder vroeg iemand hier ook naar die energie. Die energie word in Azie al duizenden jaren gebruikt (ja heel Azie ja), voor gezondheid (reiki), gevechtskunsten (gong fu), en nog veel meer, er zijn overigens veel benamingen voor zoals: Chi (china), Ki (Japan), Prana (India) en ga zo maar door totdat je de helft van de wereldbevoling hebt gehad. Dus als eenzaammeisje aan waanbeelden leid, dan betekend dat heel Azie (groter en meer inwoners dan ons europa) aan waanbeelden leid. Dus wat een skeptisch persoon hier eigenlijk wil zeggen is: Dat ongeveer de helft van de wereldbevolking gestoord is en aan waanbeelden leid, en dat hier in het westen iedereen zogenaamd maar "normaal" is. Maar gelukkig word hier in het Westen steeds meer over deze energie ontdekt, westere mensen zijn allang niet meer zo skeptisch als eerst en staan open voor nieuwe dingen. Kortom skeptische mensen zijn een uitstervende soort geworden. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
We willen bewijzen zien! |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
Umm, ik weet dat dit niet als bewiijs wordt gezien, maar je moet me maar geloven.
![]() Ik heb eens op een site gelezen dat het bewezen is door wetenschappers dat elk mens een elektrische veld heeft, een aura dus. Die aura kun je ook voelen en zien. Weet je wat ik hier niet eerlijk vind? Iemand vraagt iets, om hulp, en nu wordt er een discussie gevoerd of ze gek is of niet. Zij vroeg om informatie over energiebollen, nuttige info. Het helpt niet als we hier vage gespreken houden, want de vraag om bewijs zal voor een lange tijd bestaan. Zoals ik eerder zij, als je bewijs wilt hebben, zoek het dan op! @ Ghost Genezingen gebeuren wel. In kerken leggen ze vaak handen op mensen, vaak worden die mensen dan meteen weer gezond. Andere talen praten? Oh ja, dat gebeurt heel vaak. Dat is echt een onzin stelling over visioenen. Als iemand echt een specifiek visioen krijgt van iets wat te komen staat, en het komt ook precies uit....... ? Ja, er kunnen altijd wel nepperts zijn, maar iemand die een echt visioen krijgt, kunnen we toch niet afwijzen? Waarom kun je iets niet weten voordat het gebeurt? Er zijn heel veel mensen die dat meemaken. Omdat jij dat nooit hebt meegemaakt wil niet zeggen dat dat niet kan. Niet zomaar déjavu, maar echte voorspelende dromen kunnen wel dergelijk gebueren. Als uittredingen waanbeelden waren, dan is dat toch wel iets ongeloofelijk. Rondlopen terwijl je slaapt.... alles zien, horen, ruiken, voelen alsof je wakker bent? Je eigen lichaam zien, alsof je in de spiegel kijkt? En dan nog met iemand anders samen een waanbeeld delen, ookal kun je alles precies navertellen? Als het waanbeeldeN waren, zou je niet zomaar tegen een deur kunnen opbotsen terwijl je uittreed.... of wel?
Laatst gewijzigd op 13-08-2004 om 16:08. |
![]() |
||
Citaat:
Hetzelfde hier. Graag geen bekeringspogingen. Die zijn banwaardig.
|
![]() |
Neoma, het is moeilijk om geesten te bewijzen.
Als het kon, zou ik een geest naar je toe sturen ![]() Maar als je echt wilt weten, ga dan zelf kijken. Ik raad het niet aan om te doen, maar als je bewijs wilt hebben, ga dan uittreden proberen. Dan zie je gelijk dat jij een geest hebt, en misschien ontmoet je wel ook een entiteit. ![]()
||
Citaat:
Overigens, ik heb een jaar of 2 geleden in de NRC of Volkskrant een artikel gelezen over artsen uit (ik geloof) Oostenrijk, die ontdekt hadden dat veel mensen tijdens een bepaalde operatie achteraf zeiden dat ze boven het bed zweefde en zichzelf daar zagen liggen. Die artsen ontdekten dat deze "uittredingsillusies" veroorzaakt werden door een bepaalde verdovende toestand van de hersenen, niets spiritueels dus ![]() ![]()
|
![]() |
bwuahaha, lol, kan ik wel inkomen. Drie uur mediteren *valt in slaap*....
![]() Neej, tis niet zo moeilijk. Het duurt wel ff, en je moet het leren, maar als het eenmaal lukt dan is het wel iets cools om mee te maken. Als je eenmaal hebt geleerd hoe je dromen lucide kunt maken, dan kan je al meteen uittreden. Over NDE's (near death experiences), de ene wetenschapper zegt dat het wel iets geestelijks is, de ander weer niet. Het is heel raar dat ze elkaar maar telkens tegen spreken ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Een vriendin van mij kan dat ook zonder haar handen elkaar te laten raken, is dat ook wrijving? Chi is een van de weinige mystieke dingen waar ik wel in geloof, en daar heb ik zelf ook wat ervaring mee.
||
Citaat:
Een andere manier is het stimuleren van fysieke wrijving om zo je zenuwen te prikkelen ofzoiets. Maar ik heb geen zin om dat uit te leggen. (zie www.psipog.net) |
![]() |
||
Citaat:
je handen hard in elkaar slaan en wrijven en dan de energie bij iemand op een blessure richten. werkt HEEL goed en ik spreek uit eigen ervaring ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd