Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-08-2004, 11:50
ekki
ekki is offline
Citaat:
grl schreef op 15-08-2004 @ 23:17 :
Ik denk dat ze bedoelde dat ze dacht dat artsen nooit alleen maar op pfeiffer laten testen. En als ekki niet degene is die dat denkt.. dan ben ik het wel
Dat bedoelde ik, ja
Oud 17-08-2004, 12:01
Verwijderd
Weetje met bloedprikken word je niet getest op alleen maar pfeiffer, dat is niet de insteek zeg maar, want als je met van die vage klachten als moeheid bij de dokter komt dan testen ze toch bijna alles in je bloed, bij mij waren het 5 buisjes en ik moest er nuchter heen voor het glucosegehalte. De tweede keer toen ze al wisten dat het Pfeiffer was hoefde ik maar 2 buisjes.

Ik snap niet waarom er zulke horrorverhalen bestaan over bloedprikken, en zeg niet dat ik makkelijk praten heb omdat ik niet bang ben voor naalden ,want dat ben ik wel. Ik zag dus ook erg op tegen het bloedprikken maar achteraf heb ik keihard moeten lachen om mijn eigen angst want echt het stelt dus geen reet voor. Ik heb helemaal niets gevoeld en als je dat bloed eng vindt doe je je ogen toch gewoon dicht? Oorbellen schieten is 100 keer pijnlijker...

Helaas merk ik vaak dat mensen nogal licht over Pfeiffer denken, het is mij knap tegengevallen, eind maart had ik het al en nu heb ik er nog last van. Ik kan maar 1 trap oplopen en dan ben ik bekaf dus ik moet dat nog steeds heel rustig doen. En mijn hart slaat nog steeds vaak over, allemaal symptomen van vermoeidheid.

De tweede keer dat er bij mij werd getest was het virus bijna uit mn lichaam en was de bezinking nog wel hoog, maar die loopt altijd achter. Toch heb ik nog zoveel klachten dus ik overweeg serieus om nog een keer bloed te laten prikken want ik vertrouw het niet helemaal. Morgen moet ik toch naar de huisarts dus dan zal ik het aankaarten.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2004, 12:08
ekki
ekki is offline
Ik wil eigenlijk toch nog even de site http://ziektevanpfeiffer.nl noemen.
Oud 17-08-2004, 14:00
jet
jet is offline
je kan toch helemaal niet testen of het over is?
Oud 17-08-2004, 14:07
Roos
Roos is offline
Citaat:
jet schreef op 17-08-2004 @ 15:00 :
je kan toch helemaal niet testen of het over is?
De huisarts zei bij mij dat dat niet kon... dan zou je gewoon zien dat je een tijdje geleden Pfeiffer hebt opgelopen, that's it.
Oud 17-08-2004, 14:12
jet
jet is offline
hm ja dat zei mijn moeder ook. nouja ik voel het vanzelf wel als het over is
Oud 17-08-2004, 16:17
MikeyMo
MikeyMo is offline
Wat ik niet snap is dat niemand ervoor wordt ingeent? Je kan het immers meestal maar een keer krijgen..
Oud 17-08-2004, 16:39
jet
jet is offline
Citaat:
MikeyMo schreef op 17-08-2004 @ 17:17 :
Wat ik niet snap is dat niemand ervoor wordt ingeent? Je kan het immers meestal maar een keer krijgen..
bij een griepvaccin krijg je een beetje griep in je gespoten, zodat je een dag of 2 met griep in je bovenarm rondloopt. bij mij voelt die dan ook altijd warm aan enzo. maar bij pfeiffer kan dat niet

pfeiffer is een reactie van je lichaam op een virus. als jouw lichaam dit virus niet gaat bestrijden, is de kans op keelkanker later groter. dus als ze dat virus in zouden gaan spuiten, krijgen de mensen die er niet licht pfeiffer van krijgen later een grotere kans op keelkanker. Verder hebben al 50% van de mensen het gehad in hun kleutertijd zonder dat ze er iets van door hebben gehad

dus ik denk niet echt dat het rendabel zou zijn?

Regels voor berichten