Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-08-2004, 09:58
Verwijderd
Citaat:
Qamra schreef op 18-08-2004 @ 08:21 :
Dan wordt het tijd dat je leert lezen, want ik heb het alleen maar over scheldwoorden

Maar goed, laat maar zitten...
Maar je bent dus wel voor censuur van te choquerende beelden?

edit: choquerende beelden, geen schokkende beelden
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-08-2004, 10:05
Verwijderd
Ik vind ook dat kleine kinderen onvoldoende in staat zijn om te relativeren en de consequenties van hun daden in te zien. Blup.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 10:11
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Citaat:
eXo schreef op 18-08-2004 @ 11:05 :
Ik vind ook dat kleine kinderen onvoldoende in staat zijn om te relativeren en de consequenties van hun daden in te zien. Blup.
dat is allemaal persoonlijk, daarom is t moeilijk om censuur op leeftijd te bepalen. ik ken mensen van 18 die dat nog niet kunnen. er zijn ook mensen van 16 die bij films naar binnen kunnen waar ik geweigerd word, vervolgens slapeloze nachten hebben aan die film, terwijl er bij mij niks aan de hand is als ik de film uiteindelijk uit de videotheek pluk wanneer die uit is en em thuis bekijk.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 10:14
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
en nog iets. al laat je films ongecensureerd en kinderen raken gewend aan dergelijke beelden, dan nog bereid je dat op geen enkele manier voor op het echte leven, het geeft alleen een vertekend beeld als je je teveel inleeft. ikzelf kijk al vanaf vrij jonge leeftijd horrorfilms, maar als ik bijv. een overreden kat over de weg uitgesmeerd zie liggen kijk ik nog de andere kant op en voel ik mn maag toch wel omdraaien.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 10:19
baldadigheid
baldadigheid is offline
Als je kinderen vanaf vroege leeftijd confronteert met moord een doodslag, zullen ze het normaal gaan vinden. Ze zullen niet raar opkijken van de buurman die vermoord is. Op die manier zullen de potentiele criminelen/misdadigers ook minder om een mensenleven geven...imo....

Klinkt misschien een beetje zwaar, maar het gaat om het idee.
Oud 18-08-2004, 10:24
HenkMul
HenkMul is offline
Citaat:
baldadigheid schreef op 18-08-2004 @ 11:19 :
Als je kinderen vanaf vroege leeftijd confronteert met moord een doodslag, zullen ze het normaal gaan vinden. Ze zullen niet raar opkijken van de buurman die vermoord is. Op die manier zullen de potentiele criminelen/misdadigers ook minder om een mensenleven geven...imo....

Sowieso is een mensenleven niet zo veel waard. De Anglicaanse zorgethiek, waar Balkenende en z'n normen- en waardemakkers de mislukte nageboortes van zijn, is ook doorgeslagen wat mij betreft. Oftewel, de gedachte dat de mens een waardevol en te koesteren iets is, is volkomen verklaarbaar vanuit diepgewortelde christelijke overtuigingen. Als je stopt met censureren en dergelijke shit dus gewoon overdag uitzendt, zal echt niet een-twee-drie daaruit voortvloeien dat men een mensenleven minder waard vindt. Nee, dat zit veel dieper in de samenleving.

Henk Mul !
Oud 18-08-2004, 10:27
baldadigheid
baldadigheid is offline
Citaat:
HenkMul schreef op 18-08-2004 @ 11:24 :
Sowieso is een mensenleven niet zo veel waard. De Anglicaanse zorgethiek, waar Balkenende en z'n normen- en waardemakkers de mislukte nageboortes van zijn, is ook doorgeslagen wat mij betreft. Oftewel, de gedachte dat de mens een waardevol en te koesteren iets is, is volkomen verklaarbaar vanuit diepgewortelde christelijke overtuigingen. Als je stopt met censureren en dergelijke shit dus gewoon overdag uitzendt, zal echt niet een-twee-drie daaruit voortvloeien dat men een mensenleven minder waard vindt. Nee, dat zit veel dieper in de samenleving.

Henk Mul !
weer wat geleerd

Zo te zien gaat het goed met de studie!?
Oud 18-08-2004, 10:28
HenkMul
HenkMul is offline
Citaat:
baldadigheid schreef op 18-08-2004 @ 11:27 :
weer wat geleerd

Zo te zien gaat het goed met de studie!?
Nee, volgende week een beslissend vak of ik al dan niet door mag en raad eens, het gaat over ethiek. .

.

Henk Mul !
Oud 18-08-2004, 10:30
Verwijderd
Citaat:
Horror Kitty schreef op 18-08-2004 @ 11:11 :
dat is allemaal persoonlijk, daarom is t moeilijk om censuur op leeftijd te bepalen. ik ken mensen van 18 die dat nog niet kunnen. er zijn ook mensen van 16 die bij films naar binnen kunnen waar ik geweigerd word, vervolgens slapeloze nachten hebben aan die film, terwijl er bij mij niks aan de hand is als ik de film uiteindelijk uit de videotheek pluk wanneer die uit is en em thuis bekijk.
Oui, en ik pleit ook wel voor zelfbeschikkingsrecht (hehe ) maar een grens moet getrokken worden.

Henk:
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 10:35
Verwijderd
Tsja.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 12:42
BarbapapaX
BarbapapaX is offline
Citaat:
Vromerukker schreef op 17-08-2004 @ 16:22 :
[Piep, piep, piep, verkrachting, piep, piep, piep, terminale kankerpatient, piep, piep, piep, een neger met aids, piep, piep, gekruisigde christenen, piep, piep.]

Voordat ik mij verplaats naar het rukaltaar alwaar ik mijn dagelijkse rek- en strekoefeningen zal uitvoeren heb ik een goede vraag. Hoe sta je tegenover censuur?
jij-abnormaal-persoon
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 15:34
Venomous
Venomous is offline
Citaat:
Destrøyer schreef op 17-08-2004 @ 19:26 :
Tegen, mensen moeten leren leven met de hardheid van de realiteit
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 15:51
Fainne
Fainne is offline
Voor censuur.

IK ben namelijk 'gezegend' met een aantal trauma's die mij 's avonds en in mijn dromen achtervolgen dus met ieder ongecensureerd gruwelijk iets wat er ook maar een beetje mee te koppelen is, heb ik weer beet en beginnen de herinneringen weer op te komen

Laatst gewijzigd op 18-08-2004 om 16:05.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 15:52
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
japie krekel schreef op 17-08-2004 @ 16:28 :
ik ben tegen censuur
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 16:08
Dinalfos
Dinalfos is offline
Tegen.

En Medy van der Laan maakt zich schuldig aan reli-kleinburgerlijke praktijken die ik normaliter toeschrijf aan CDA'ers of ander fascistoïde tuig. Andere D66 lieden zullen het toch niet eens zijn met datgene wat zij nu wil doorvoeren? In vredesnaam...

Sorry, maar dit moest ik even kwijt.
Oud 18-08-2004, 19:23
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Citaat:
Fainne schreef op 18-08-2004 @ 16:51 :
Voor censuur.

IK ben namelijk 'gezegend' met een aantal trauma's die mij 's avonds en in mijn dromen achtervolgen dus met ieder ongecensureerd gruwelijk iets wat er ook maar een beetje mee te koppelen is, heb ik weer beet en beginnen de herinneringen weer op te komen
nu betrek je censuur op jouw persoonlijke situatie. er zijn zat mensen die geen last hebben van dezelfde problemen terwijl ze wel t zelfde of iets soortgelijks hebben meegemaakt. dusch.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 19:29
Sjezzie
Sjezzie is offline
Citaat:
Horror Kitty schreef op 18-08-2004 @ 20:23 :
nu betrek je censuur op jouw persoonlijke situatie. er zijn zat mensen die geen last hebben van dezelfde problemen terwijl ze wel t zelfde of iets soortgelijks hebben meegemaakt. dusch.
idd.
Dood en seks zijn nu eenmaal dingen des levensch. Stel dat ik een trauma aan hondebrokjes had omdat m'n gemene ouders me elke dag hondebrokjes lieten eten, dat kan ik toch niet verbieden dat er nog reclamefilmpjes getooond worden van hondenbrokjes. Kromme vergelijking maar vergelijking.

Ik vind wel dat ouders hun kinderen niet naar alles wat op tv komt, moeten laten kijken. Kinderen mogen gerust tegen geweld beschermd worden (geldt minder voor seks, omdat kinderen mogen weten dat seks normaal is), maar volwassenen kunnen toch voor zichzelf uitmaken of ze naar geweld kijken of niet.
Oud 18-08-2004, 19:46
Fainne
Fainne is offline
hm ja. Hoewel het heus niet iets nietig is zoals hondebrokken, grappig voorbeeld, maar niet erg realistisch.

Maar inderdaad, vele mensen kunnen er tegen.

Ik niet, en ik doe lekker egoïstisch met te zeggen dat ik voor censuur ben, hoe minder kans dat ik zoiets weer tegen kom, hoe beter. Het was ook puur persoonlijk bedoeld.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 19:49
Sjezzie
Sjezzie is offline
ja mijn post neemt niet weg dat ik het heel erg vind voor jou...
Oud 18-08-2004, 20:14
Fainne
Fainne is offline
Citaat:
Sjezzie schreef op 18-08-2004 @ 20:49 :
ja mijn post neemt niet weg dat ik het heel erg vind voor jou...
gemeend of sarcastisch?
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 20:57
AngelLena
AngelLena is offline
Rabbit_Soup: hou je zelfreflectie voor jezelf alsjeblieft of ga ermee naar psych.

Faine: heb jouw reactie op hem ook maar even verwijderd, stond zo raar.
Oud 18-08-2004, 21:18
Rabbit_Soup
Rabbit_Soup is offline
en nu censureer je men berichten... je hoeft niet zo diep op het topic in te gaan hoor.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 21:24
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
Rabbit_Soup schreef op 18-08-2004 @ 22:18 :
en nu censureer je men berichten... je hoeft niet zo diep op het topic in te gaan hoor.

Inkoppertje!
Oud 18-08-2004, 21:49
Sjezzie
Sjezzie is offline
Citaat:
Fainne schreef op 18-08-2004 @ 21:14 :
gemeend of sarcastisch?
gemeend natuurlijk, over zulke dingen zal ik niet snel sarcastisch doen hoor
Reageren

Regels voor berichten