Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-08-2004, 15:22
Vromerukker
Vromerukker is offline
[Piep, piep, piep, verkrachting, piep, piep, piep, terminale kankerpatient, piep, piep, piep, een neger met aids, piep, piep, gekruisigde christenen, piep, piep.]

Voordat ik mij verplaats naar het rukaltaar alwaar ik mijn dagelijkse rek- en strekoefeningen zal uitvoeren heb ik een goede vraag. Hoe sta je tegenover censuur?
Oud 17-08-2004, 15:28
Verwijderd
ik ben tegen censuur
Met citaat reageren
Oud 17-08-2004, 15:29
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
japie krekel schreef op 17-08-2004 @ 16:28 :
ik ben tegen censuur
Met citaat reageren
Oud 17-08-2004, 15:29
baldadigheid
baldadigheid is offline
Voor ouderen moet het niet nodig zijn. Voor jongeren...t/m 15 oid mag het best....
Oud 17-08-2004, 15:33
Vromerukker
Vromerukker is offline
Ouwe graftakken van 80, die denken de wijsheid in pacht te hebben, omdat ze nu eenmaal al 80 jaar vegeteren op deze aardkloot, mag ook het spreekrecht ontnomen worden,

BALDADIGHEID.

Ik heb een goed gevoel aan mijn ballen, yeah.
Oud 17-08-2004, 15:45
Myuki
Myuki is offline
Ik ben tegen censuur...

daar is trouwens een discussie over bezig op beleidszaken...

en ik denk niet dat dit topic openblijft...
Oud 17-08-2004, 15:47
baldadigheid
baldadigheid is offline
Citaat:
Vromerukker schreef op 17-08-2004 @ 16:33 :

BALDADIGHEID.

Ik heb een goed gevoel aan mijn ballen, yeah.
das mooi om te horen
Oud 17-08-2004, 16:10
schimmel
schimmel is offline
censuur is onnodig en misleidend.
meer heb ik niet te zeggen.
Oud 17-08-2004, 16:44
Otis
Otis is offline
er was al zo n topic
Met citaat reageren
Oud 17-08-2004, 16:48
Snuitermans
Snuitermans is offline
Tegen.
Oud 17-08-2004, 16:50
Flærynn
Flærynn is offline
Citaat:
baldadigheid schreef op 17-08-2004 @ 16:29 :
Voor ouderen moet het niet nodig zijn. Voor jongeren...t/m 15 oid mag het best....
Oud 17-08-2004, 16:50
Stevill
Stevill is offline
Tegen cencuur

Pro Gunter
Oud 17-08-2004, 16:57
Verwijderd
Voor.

Argumenteren is voor sukkels.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2004, 17:24
Mystery Flavour
Mystery Flavour is offline
Voor, geen argumenten gewoon voor.
Oud 17-08-2004, 18:26
Destrøyer
Destrøyer is offline
Tegen, mensen moeten leren leven met de hardheid van de realiteit
Met citaat reageren
Oud 17-08-2004, 18:28
Verwijderd
Citaat:
Otis schreef op 17-08-2004 @ 17:44 :
er was al zo n topic
En ik vind het onzin.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2004, 18:39
Verwijderd
tegen
Met citaat reageren
Oud 17-08-2004, 18:50
Tiño
Tiño is offline
ligt eraan, niet perse tegen, niet perse voor, per situatie verschillend.
Oud 17-08-2004, 18:55
HenkMul
HenkMul is offline
Citaat:
Tiño schreef op 17-08-2004 @ 19:50 :
ligt eraan, niet perse tegen, niet perse voor, per situatie verschillend.
Ja, godver zeg, je bent net een politicus!

En politici moeten ze wel censureren!

Henk Mul !
Oud 17-08-2004, 19:05
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
medy van der laan verdient een nekschot.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2004, 19:08
Qamra
Qamra is offline
Tegen. Alsof we allemaal zo naïef zijn dat we tóch niet weten wat er gezegd wordt, right Je kunt beter kinderen aanleren om respectvol met bepaalde scheldwoorden om te gaan, dan ze heel geheimzinnig te verbergen en dat ze daardoor niet snappen wat voor lading een bepaald woord heeft.
Oud 17-08-2004, 19:13
Verwijderd
Citaat:
Qamra schreef op 17-08-2004 @ 20:08 :
Tegen. Alsof we allemaal zo naïef zijn dat we tóch niet weten wat er gezegd wordt, right Je kunt beter kinderen aanleren om respectvol met bepaalde scheldwoorden om te gaan, dan ze heel geheimzinnig te verbergen en dat ze daardoor niet snappen wat voor lading een bepaald woord heeft.
Hmm. Welja

Zullen we dan ook maar programma's uitzenden om 16:00 (kinderen komen terug van school tijd) waar vrouwen bruut worden verkracht en vermoord? Zullen we ze dan maar leren dat je mensen respectvol moet verkrachten en vermoorden.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2004, 19:18
HenkMul
HenkMul is offline
Citaat:
eXo schreef op 17-08-2004 @ 20:13 :
Zullen we ze dan maar leren dat je mensen respectvol moet verkrachten en vermoorden.
Een goed plan, eXo. Schop Bert van der Veer en Jopie van den Ende maar weg, ik zie hier een prachtig concept!

Henk Mul !
Oud 17-08-2004, 19:19
Destrøyer
Destrøyer is offline
Citaat:
Hmm. Welja

Zullen we dan ook maar programma's uitzenden om 16:00 (kinderen komen terug van school tijd) waar vrouwen bruut worden verkracht en vermoord? Zullen we ze dan maar leren dat je mensen respectvol moet verkrachten en vermoorden.
Laat ik't zo zeggen, censureer je het dan ook even voor de kindertjes die dat echt van dichtbij meemaken?
Met citaat reageren
Oud 17-08-2004, 19:22
Verwijderd
Citaat:
Destrøyer schreef op 17-08-2004 @ 20:19 :
Laat ik't zo zeggen, censureer je het dan ook even voor de kindertjes die dat echt van dichtbij meemaken?
Wat is dat nou weer voor klote argument, dat de kids die dat real life meemaken hevig getraumatiseerd raken is één ding, om het dan maar op prime time uit te zenden zodat miljoenen kinderen dat raken is iets heel anders.

En voor die kinderen die zoiets hebben meegemaakt is het helemaal dubbel zo verkeerd om ze die beelden te tonen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-08-2004, 19:28
Stevill
Stevill is offline
Citaat:
eXo schreef op 17-08-2004 @ 20:22 :
Wat is dat nou weer voor klote argument, dat de kids die dat real life meemaken hevig getraumatiseerd raken is één ding, om het dan maar op prime time uit te zenden zodat miljoenen kinderen dat raken is iets heel anders.

En voor die kinderen die zoiets hebben meegemaakt is het helemaal dubbel zo verkeerd om ze die beelden te tonen.
Alsof ddat van jou geen klote argument was, tegen de tijd dat iemand iets begrijpt hoef je het ook niet meer te cencureren. Daarbij is er natuurlijk altijd een grens die je moet stellen ( denk aan tijden)

Maar dat Bv Mylo geen hit in de Uk kan hebben omdat er geen gecencureerde versie van het nummer is vind ik toch wel absurd.
Oud 17-08-2004, 19:29
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Hmm. Welja

Het ging om (scheld)woordcensuur (althans, daar had ík het over), geen moord en slacht en verkacht partijen Nogal een groot verschil.
Oud 17-08-2004, 19:35
Susanne
Susanne is offline
Ik vind dat kleine kinderen nog niet blootgesteld moeten worden aan grove dingen, dus ja dan is censuur bijv. nieuws wel een pré maar niet iets dat ik als "noodzakelijk" zie. (Daarom is er ook jeugdjournaal, ik zie er haast nooit iets van dat ik zeg wauw schokkend!)
Ik zie het persoonlijk vooral als een taak in de opvoeding dat je kinderen zelf censureren als ze iets op TV zien door te knipperen, of als ik ze zeg dat ze het niet mogen zien dat ze het er dan af doen. Maar omdat mijn kinderen het niet mogen zien, moeten de kinderen van bijv Japie (die tegen censuur is) wel die mogelijkheid hebben.

Conclusie:
Nee, geen opgelegde censuur, huiselijk kan je dat zelf bepalen
Oud 17-08-2004, 19:35
Verwijderd
Citaat:
Qamra schreef op 17-08-2004 @ 20:29 :
Het ging om (scheld)woordcensuur (althans, daar had ík het over), geen moord en slacht en verkacht partijen Nogal een groot verschil.
Dat is anders niet in je post op te maken, en ook niet uit de starterspost. Als je zegt dat je tegen censuur bent zeg je dus ook dat je tegen het censureren van de situatie die ik schetste ben.

Overigens ben ik ook voor het censureren van teveel gescheld.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2004, 19:37
All Out Of Love
All Out Of Love is offline
ik vind dat je kinderen van jongs af aan geen censuur moet opleggen. Zo schep je alleen maar een beeld van een ideale wereld wat het gewoonweg niet is. Hoe eerder ze dat leren hoe beter.

Ik zal hun oogjes dan ook niet bedekken als we over de zeedijk lopen, een vrouw met een blote tiet zien, of een amerikaan opgehangen op een brug.

en ik zal ze geen stro breed in de weg leggen als ze zich al willen sufneuken op hun 13tiende :--)
Oud 17-08-2004, 19:37
Wammus
Wammus is offline
Boeiend dat je mensen hoort schelden. Dat hoor je toch normaal gesproken op straat ook wel eens en dan gaat er toch ook niet iemand heel hard piep roepen. Tegen dus...
Oud 17-08-2004, 19:39
Verwijderd
Citaat:
~(S-|-)2v!lL~ schreef op 17-08-2004 @ 20:28 :
Alsof ddat van jou geen klote argument was, tegen de tijd dat iemand iets begrijpt hoef je het ook niet meer te cencureren. Daarbij is er natuurlijk altijd een grens die je moet stellen ( denk aan tijden)
Waarom?
Het gaat niet om dingen verborgen houden voor bepaalde mensen, het gaat er om dat sommige mensen gewoon niet geconfronteerd willen (/dienen) te worden met bepaalde dingen. En dat dat nog wel 'ns opgedrongen wordt. Veteranen begrijpen als geen ander de oorlog, maar om ze een documentaire te laten zien waar hun vroegere kameraden één voor één worden afgeslacht?...

Citaat:
Maar dat Bv Mylo geen hit in de Uk kan hebben omdat er geen gecencureerde versie van het nummer is vind ik toch wel absurd.
Ik ken geen Mylo maar als ze een nummer dusdanig voorzien van 'vuile' taal dan kunnen ze er toch wel gif op innemen dat ze het niet redden in de top40. Mik dan op een underground publiek, óf pas je teksten aan.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2004, 19:40
Verwijderd
Citaat:
All Out Of Love schreef op 17-08-2004 @ 20:37 :
Electronik --- Supersonik
Geweldig liedje trouwens .

+ ik wil je nog wel horen als je écht kinderen hebt, of je dan nog steeds die mening toebedeeld ben.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2004, 19:44
Stevill
Stevill is offline
Citaat:
eXo schreef op 17-08-2004 @ 20:39 :
Waarom?
Het gaat niet om dingen verborgen houden voor bepaalde mensen, het gaat er om dat sommige mensen gewoon niet geconfronteerd willen (/dienen) te worden met bepaalde dingen. En dat dat nog wel 'ns opgedrongen wordt. Veteranen begrijpen als geen ander de oorlog, maar om ze een documentaire te laten zien waar hun vroegere kameraden één voor één worden afgeslacht?...

Ik ken geen Mylo maar als ze een nummer dusdanig voorzien van 'vuile' taal dan kunnen ze er toch wel gif op innemen dat ze het niet redden in de top40. Mik dan op een underground publiek, óf pas je teksten aan.
Wat een vergelijking.
Kinderen en veteranen een trauma met onwetendheid vergelijken, ik ga Batman kijken.
Oud 17-08-2004, 19:44
Otis
Otis is offline
Citaat:
~(S-|-)2v!lL~ schreef op 17-08-2004 @ 20:28 :

dat wist ik helemaal niet, wat triest
Met citaat reageren
Oud 17-08-2004, 19:46
Verwijderd
Citaat:
~(S-|-)2v!lL~ schreef op 17-08-2004 @ 20:44 :
Wat een vergelijking.
Kinderen en veteranen een trauma met onwetendheid vergelijken, ik ga Batman kijken.
Oeh welke Batman?
Met citaat reageren
Oud 17-08-2004, 19:46
Stevill
Stevill is offline
Citaat:
Otis schreef op 17-08-2004 @ 20:44 :
dat wist ik helemaal niet, wat triest
Juh dat terwijl het een leuk nummer is ook.
Oud 17-08-2004, 19:47
All Out Of Love
Citaat:
eXo schreef op 17-08-2004 @ 20:40 :
Geweldig liedje trouwens .

+ ik wil je nog wel horen als je écht kinderen hebt, of je dan nog steeds die mening toebedeeld ben.
ja dat weet ik wel zeker, mijn ouders hebben dat ook met mij gedaan, en ik sta met beide voeten stevig op de grond. Ik leef niet in 1 of ander alto achtig zweefwereldje die ik alleen met een jointje kan doen laten leven.
Oud 17-08-2004, 19:47
Stevill
Stevill is offline
Citaat:
eXo schreef op 17-08-2004 @ 20:46 :
Oeh welke Batman?
Returns dummie, nu op Veronica 10 min bezig niks gemist.
Oud 17-08-2004, 19:48
Otis
Otis is offline
Citaat:
~(S-|-)2v!lL~ schreef op 17-08-2004 @ 20:46 :
Juh dat terwijl het een leuk nummer is ook.
\

uhuh heel leuk liedje <3
Met citaat reageren
Oud 17-08-2004, 22:17
Verwijderd
Citaat:
All Out Of Love schreef op 17-08-2004 @ 20:37 :
ik vind dat je kinderen van jongs af aan geen censuur moet opleggen. Zo schep je alleen maar een beeld van een ideale wereld wat het gewoonweg niet is. Hoe eerder ze dat leren hoe beter.

Ik zal hun oogjes dan ook niet bedekken als we over de zeedijk lopen, een vrouw met een blote tiet zien, of een amerikaan opgehangen op een brug.

en ik zal ze geen stro breed in de weg leggen als ze zich al willen sufneuken op hun 13tiende :--)
Ga je ook hun kinderen opvoeden als ze op hun 13de zwanger worden of iemand zwanger maken?
Met citaat reageren
Oud 17-08-2004, 23:15
All Out Of Love
Citaat:
Paranoide schreef op 17-08-2004 @ 23:17 :
Ga je ook hun kinderen opvoeden als ze op hun 13de zwanger worden of iemand zwanger maken?
mijn kinderen zullen op hun 13tiende allang begrijpen, dat ze hun eigen leven kapot maken door onveilig te vrijeen

Laatst gewijzigd op 17-08-2004 om 23:17.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2004, 23:40
Verwijderd
Citaat:
All Out Of Love schreef op 18-08-2004 @ 00:15 :
mijn kinderen zullen op hun 13tiende allang begrijpen, dat ze hun eigen leven kapot maken door onveilig te vrijeen
Maar mijn kinderen worden wel meer metal, so there. Ook al wil ik geen kinderen.

(Ja, dat heeft er niks mee te maken. Maar ik was halverwege mijn tegenargumentie en toen werd ik lui.)
Met citaat reageren
Oud 17-08-2004, 23:42
All Out Of Love
je wist gewoon al dat het een onbegonnen strijd zou worden
Oud 18-08-2004, 00:05
Verwijderd
Citaat:
All Out Of Love schreef op 18-08-2004 @ 00:42 :
je wist gewoon al dat het een onbegonnen strijd zou worden
Poeh, dat had je niet moeten zeggen. Nou ga ik het alsnog melden, allemaal.

Wat ik dus wilde melden - een meisje van dertien heeft niet hetzelfde gevoel van verontwoordelijkheid als een meisje van.. zestien oid. Ook niet dezelfde kennis over anticonceptie, manieren waarop AIDS kan verspreiden, verschillende soorten SOA's, enz. Ook heeft ze geen vrienden die haar kunnen helpen mocht er wat mis zijn, want meestal zijn die vrienden leeftijdsgenootjes. Zie jij al zo'n gesprek tussen twee dertienjarigen?

> "Ja, nou, ik weet niet wat het is hoor, maar ik heb zo'n jeuk aan m'n kut de laatste tijd."
< "Hm, meid, dat zou best eens Trichomonas kunnen zijn. Of misschien Chlamydia? Ik zou langs de gynaecoloog gaan en een uitstrijkje regelen, voor je 't weet ben je onvruchtbaar. Zo'n 43% van de vrouwen die te lang wachten met 't behandelen van hun Chlamydia worden dat namelijk, wist je dat?"

Vrij onwaarschijnlijk. Alles bij elkaar opgeteld, zo'n meid van dertien weet niet alles over wat er mis kan gaan, hoe je kan voorkomen dat het misgaat en wat je moet doen als het toch gebeurt. Een dertienjarige gaat heus niet even langs de apotheek voor een morning after, om maar een voorbeeld te noemen.

Daar komt nog bij dat zo'n meisje echt niet op 'r dertiende over seks gaat zitten kletsen met 'r paps. Maar dat hoort niet echt bij mijn standpunt, dus waarom ik het meld weet ik ook niet.

Laatst gewijzigd op 18-08-2004 om 00:10.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 00:07
All Out Of Love
waarom legde mij ouders dan wel uit toen ik een jaar of 8 was, wat sex is, wat het inhield, dat ik me suf kon neuken wat ik wou, zolang het maar veilig gebeurde want anders kon er dit dat zus en zo gebeuren, en waarom besefte ik wel dan op dat moment dat ze daar best weleens gelijk in zouden kunnen hebben toen ik die leeftijden had ? juist ! omdat er in dit huis vroeger en nu totaal geen censuur is !

zelfs ik besefte op jonge leeftijd dat als ik condooms nodig had, en ik durfde dat niet te halen, dat ik dan bij me ouders kon aankloppen.

Laatst gewijzigd op 18-08-2004 om 00:09.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 00:12
Verwijderd
Citaat:
All Out Of Love schreef op 18-08-2004 @ 01:07 :
waarom legde mij ouders dan wel uit toen ik een jaar of 8 was, wat sex is, wat het inhield, dat ik me suf kon neuken wat ik wou, zolang het maar veilig gebeurde want anders kon er dit dat zus en zo gebeuren, en waarom besefte ik wel dan op dat moment dat ze daar best weleens gelijk in zouden kunnen hebben toen ik die leeftijden had ? juist ! omdat er in dit huis vroeger en nu totaal geen censuur is !

zelfs ik besefte op jonge leeftijd dat als ik condooms nodig had, en ik durfde dat niet te halen, dat ik dan bij me ouders kon aankloppen.
Mjoah. Maar - vroeger was er meer censuur en minder tienerzwangerschappen. Nu is er minder censuur en meer tienerzwangerschappen.

En jij bent jouw kinderen niet, om het even heel flauw te zeggen
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 00:15
All Out Of Love
Citaat:
Paranoide schreef op 18-08-2004 @ 01:12 :
Mjoah. Maar - vroeger was er meer censuur en minder tienerzwangerschappen. Nu is er minder censuur en meer tienerzwangerschappen.

En jij bent jouw kinderen niet, om het even heel flauw te zeggen
ik heb er nu eigenlijk ook geen zin meer in dus ik heb alles maar gebackspaced :--)

dit word me allemaal veel te serieus :--(
Oud 18-08-2004, 00:37
Verwijderd
Citaat:
All Out Of Love schreef op 18-08-2004 @ 01:15 :
ik heb er nu eigenlijk ook geen zin meer in dus ik heb alles maar gebackspaced :--)

dit word me allemaal veel te serieus :--(
Idd, dus laten we het houden op "Proost!".
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 07:21
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
eXo schreef op 17-08-2004 @ 20:35 :
Dat is anders niet in je post op te maken,
Dan wordt het tijd dat je leert lezen, want ik heb het alleen maar over scheldwoorden

Maar goed, laat maar zitten...
Reageren

Regels voor berichten