Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-08-2004, 17:14
Lotte
Lotte is offline
Citaat:
SexyLady008 schreef op 23-08-2004 @ 12:58 :
tis zeker niet leuk... daarom ook mn eerste berichtje... maar als ik nu weer bedenk hoeveel respect hij voor mij opbrengt met betrekking tot mn ex, moet ik dit toch zeker aan kunnen... maar dat zal in elke relatie anders zijn denk ik...
Je hoeft hem niet terug te betalen omdat je je schuldig voelt over zoiets. Het is niet minder dan normaal dat je elkaar dingen helpt verwerken in een relatie. Daar hoeft hij niks voor terug te krijgen op zich, en al zeker niet dit. Natuurlijk mag je hem wel complimenteren en lief voor hem zijn enzo hierom, maar ga niet je eigen trots verliezen omdat je je schuldig voelt.

Als je vriend verder niks meer met zijn ex doet, waarom moet hij dan nog een materiele herinnering aan haar hebben? Is ze dan nog steeds zo belangrijk voor hem? Waarom staat jouw naam niet op dat fucking armbandje? Jij zou in zijn gedachten moeten zijn en niet zij, jij bent op dit moment echt wel belangrijker.

Ik zou er met hem over praten, hem vragen waarom hij niet zijn verleden achter zich kan laten. Zeg hem dat andere mensen je er onzeker over maken en dat je het gevoel hebt dat ze misschien wel eens gelijk kunnen hebben. Natuurlijk alleen als dit echt je gevoelens erover zijn. Daarna zou ik hem vragen of hij het leuk zou vinden als jij een armbandje van je ex om zou hebben, en als hij dat niet erg zegt te vinden zou ik een armbandje van m'n ex gaan dragen Gewoon duidelijk maken wat je voelt, en hem laten begrijpen dat hij zich blijkbaar nog niet genoeg kan indenken bij andermans gevoelens.

Verleden is verleden, jij bent zijn nieuwe vriendin en jij hebt het recht van het armbandje!(symbolisch bedoeld)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-08-2004, 17:18
Lotte
Lotte is offline
Citaat:
sicilion schreef op 24-08-2004 @ 05:47 :
dat vind ik echt sneu armbandje wegjatten

de waarde die iemand hecht aan zoiets hoeft toch niet meteen te zeggen dat hij/haar zijn ex nog steeds zo lief heeft als in een relatie

zowieso als ik zo;n armbandje zou hebben zou ik hem ook omhouden, gewoon om de mooie gedachte dat er ooit wat moois was tussen twee mensen
Het armbandje staat o.a. symbolisch voor zijn relatie met z'n ex. Moet jij daar als zijn vriendin dan elke dag aan herinnerd worden? Hij kan het best afdoen en er soms naar kijken. Het gaat niet om het stomme kleine armbandje maar om de gedachte erbij. De gedachte van iemand anders die nog steeds in jouw relatie zit terwijl ze er niet zou moeten zijn.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 17:54
Bo
Bo is offline
De periode met zn ex ligt toch achter hem, en hij is nu met jou, dus wáárom kan hij dat armbandje niet af doen? Ik zou het niet leuk vinden als mijn vriend iets draagt met de naam van zijn ex.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2004, 17:15
Verwijderd
ik vind het helemaal niet erg dat mijn vriend praktisch alles wat hij ooit van zijn ex heeft gekregen heeft weggegooid hoor

de ring die ik van m'n ex heb gekregen in de tijd heb ik nog een tijdje gedragen, maar toen ik een paar weken met m'n vriend had heb ik die toch ook uitgedaan. ik vond 't gewoon een mooie ring, verder niets, maar uiteindelijk heb ik besloten dat die link met m'n ex nou niet bepaald leuk was én dat m'n vriend het waarschijnlijk maar niks vond (ik beeldde me gewoon even in hoe ik me zou voelen als hij een sieraad van z'n ex zou dragen, en ... tadaam: weg ermee!) nu draagt m'n moeder 'm af en toe, maar ik speel nu met de gedachte hem verder te verkopen. krijg ik er misschien nog wat geld voor waar ik leuke dingen mee kan doen

dus ik denk dat mijn mening wel duidelijk is: ik zou het niet fijn vinden als mijn vriend een arbandje zou dragen dat hij van zijn ex kreeg, en ik zou het ABSOLUUT niet fijn vinden als daar in 't groot en 't breed hààr nààm zou opstaan. ik zou chaggie worden elke keer ik ernaar zou kijken, ik zou gaan twijfelen aan zijn gevoelens voor zijn ex zowel als aan zijn gevoelens voor mij, en blablabla...
het zou me erg veel pijn doen als hij werkelijk zou weigeren het uit te doen... je moet begrip kunnen opbrengen voor de gevoelens van de ander en je moet er nog meer respect voor hebben. je vriendin is belangrijker dan je ex (of zo zou het toch moeten zijn, in een perfecte wereld )

xxx

[edit] nu heb ik trouwens een vééééééééél mooiere ring, één met onze namen erin gegraveerd en de dag dat we iets met elkaar kregen <3
Met citaat reageren
Oud 28-08-2004, 20:34
Alistar
Alistar is offline
Ik zou er denk ik geen moeite mee hebben als t een gewone ketting ofzo was (zonder naam), die hij af en toe zou dragen, maar een armbandje met haar naam(of een hartje o.i.d.) is natuurlijk wel iets anders, omdat het specialer is, persoonlijker. Je zegt dat je zelf vindt dat je het van hem moet kunnen verdragen omdat hij zelf zo begrijpens is t.o.v. jouw ex, maar als jij je dr niet prettig bij voelt (en dat lijkt me niet eerlijk gezegd) dan kan je dat gewoon zeggen, en vind ik t ook niet meer dan normaal dat hij t af doet. Meestal zijn zulke amrbandjes (of kettingen) toch bedoelt als symbool voor een relatie, en aangezien hij nu een relatie met JOU heeft, en niet meer met HAAR, zie ik er het nut niet van in dat hij t draagt.
Oud 28-08-2004, 20:56
Verwijderd
Citaat:
Lotte schreef op 24-08-2004 @ 18:18 :
Het armbandje staat o.a. symbolisch voor zijn relatie met z'n ex. Moet jij daar als zijn vriendin dan elke dag aan herinnerd worden? Hij kan het best afdoen en er soms naar kijken. Het gaat niet om het stomme kleine armbandje maar om de gedachte erbij. De gedachte van iemand anders die nog steeds in jouw relatie zit terwijl ze er niet zou moeten zijn.
precies, daarom afpakken die handel en weggooien die troep
Met citaat reageren
Oud 28-08-2004, 21:10
Marcade
Marcade is offline
Als je d'r moeite mee hebt, dan zeg je dat toch gewoon tegen hem; ik snap niet dat daar zo moeilijk over gedacht of gedaan moet worden.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2004, 01:42
SoMeBoDy
SoMeBoDy is offline
Ik heb op dit moment een ketting om van een vriend van mij, een armbandje van een vriendin van mij een ander armbandje die mijn ex ook heeft en ook nog een ring van een vriendin van mij. Stel dat ik een nieuwe geliefde in mijn leven heb, zou ik dan dat armbandje die mijn ex ook heeft af moeten doen? Waarom? Ik bedoel, dat ding is mij net zo veel waard als al die andere dingen die ik heb gekregen van mijn vrienden. Allemaal hebben ze voor mij een emotionele waarde. Omdat het een armbandje is die mijn ex ook heeft, wil niet zeggen dat het een bedreiging is voor mijn relatie, net als al die andere dingen van mijn vrienden die ik draag. Het heeft gewoon met vriendschap te maken en meer niet en ik denk dat het wel belangrijk is in een relatie om dat te weten. Waarom die nog een bandje van haar ex draagt enzo.

Kortom, erover praten dus en dan is dit eigenlijk een zinloze topic, want er zijn verschillende meningen hierover. Jullie zitten in die situatie, is het jouw vriend en zijn arbandje, dus kan ik daar eigenlijk niet mijn mening over geven. Ik kan alleen mijn mening geven over wat ik in mijn eigen situatie zou doen.
Oud 29-08-2004, 07:54
Verwijderd
Citaat:
SoMeBoDy schreef op 29-08-2004 @ 02:42 :
reactie
maar het gaat 'm helemaal niet om het ARMBANDJE, het gaat 'm erom dat de NAAM van z'n EX er in 't lang en in 't breed op staat...

zo het typische armbandje dat zegt: "zie je deze naam? wel: die meid OWNT mij, ik HOU van haar, wij hebben een RELATIE, I couldn't care less about YOU, niemand kan tippen aan HAAR!"

beeld je even dat jouw vriend rondloopt met een t-shirt met een foto van zijn ex in hartvorm en op de achterkant de tekst "ik ben bezet"... beetje overdreven vergelijking, maar dàt is dus wat ik bedoel...
Met citaat reageren
Oud 30-08-2004, 17:48
SoMeBoDy
SoMeBoDy is offline
Citaat:
*blue angel* schreef op 29-08-2004 @ 08:54 :
maar het gaat 'm helemaal niet om het ARMBANDJE, het gaat 'm erom dat de NAAM van z'n EX er in 't lang en in 't breed op staat...

zo het typische armbandje dat zegt: "zie je deze naam? wel: die meid OWNT mij, ik HOU van haar, wij hebben een RELATIE, I couldn't care less about YOU, niemand kan tippen aan HAAR!"

beeld je even dat jouw vriend rondloopt met een t-shirt met een foto van zijn ex in hartvorm en op de achterkant de tekst "ik ben bezet"... beetje overdreven vergelijking, maar dàt is dus wat ik bedoel...
Dat snap ik ook wel. Ik zou het ook niet leuk vinden, maar daarom zeg ik ook 'praat erover'
Oud 30-08-2004, 18:00
Verwijderd
Tijd voor een hersenspoeling, trek maar eens flink door.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2004, 19:45
bracelance
bracelance is offline
je moet dat armbandje niet zien als zijn herrinering aan de relatie maar als een gift van een goede vriendin. Als mijn ex mij een ketting had gegeven droeg ik die gewoon
Oud 31-08-2004, 12:47
Sithan
Sithan is offline
T zegt meer iets over het vertrouwen in een relatie dan over de persoon die t draagt, als men zich gaat opwinden over een armbandje met de naam van een ex.
Als je weet dat ie nu bij jou hoort, dan lijkt me dat daar geen enkel armbandje tegen aan kan....
Wees eerder blij dat jij niet degene bent van het armbandje, want dan had je m nu niet meer als vriend.

Volges mij zijn de mensen die er tegen zijn, alleen maar bang dat de schijn gewekt kan worden dat ie nog bij zn ex is of whatever...
Je weet zelf toch wel wat jullie hebben of niet soms? Wat de buitenwereld daarvan denkt, lijkt me er vrij weinig toe doen...
Punt.
Oud 31-08-2004, 13:57
sicilion
sicilion is offline
Citaat:
Lotte schreef op 24-08-2004 @ 18:18 :
ja maar als het niet om dat armbandje gaat, waarom doet iedereen er dan zo moeilijk om? want de gedachte blijft er toch altijd achter zitten ook al heb je hem niet om.

Je moet er gewoon geen 'big deal' van maken, want het is gewoon zo dat hij wat met een ander meisje heeft gehad. en hij kiest nu voor jou. ik snap best dat je onzeker kan laten voelen, maar maak er niet zo'n big deal van en zet je er over heen/vertrouw hem erop.
Oud 31-08-2004, 14:44
need4speed
need4speed is offline
Ik zou het ook niet bepaald fijn vinden als mijn vriendin de armband van haar ex zou dragen.
Als het alleen een armbandje zonder naam was geweest dan was het anders geweest natuurlijk.

Maar ja, mocht ze het echt niet af willen doen door wat voor reden dan ook dan zou ik dat ook accepteren, en dat moet je denk ik ook kunnen in een relatie.

Misschien dat je eens kan vragen waarom het zo speciaal is voor hem, dan kan jij het ook beter begrijpen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten