Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-08-2004, 21:52
Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 25-08-2004 @ 22:34 :
Nooit gedacht dat ik het met je eens kon zijn, maar bij deze.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-08-2004, 22:32
Verwijderd
Citaat:
Elmoo schreef op 25-08-2004 @ 16:58 :
Ik vind dat er wel toekomst in moet zitten. En dat heb ik nu ook met mijn vriend. Heerlijk is dat
kind je bent 18 en ik las ergens dat je hem al sinds je 16e kende... wordt hij de enige man in je leven? is dat niet een beetje saai?
Met citaat reageren
Oud 26-08-2004, 10:04
mara18
mara18 is offline
Ik vind van niet. Je bent jong en hebt nog zoveel te ontdekken. Ik begon mn huidige relatie met het idee: ik zie wel waar het heengaat, en na een jaar zijn we nog steeds samen. Werkt het niet, dan merk je het wel. Wederzijdse verliefdheid is natuurlijk wel een eis
Met citaat reageren
Oud 26-08-2004, 10:40
Verwijderd
Citaat:
Warsocket schreef op 25-08-2004 @ 17:44 :
wat lul je nou over de ware
er word gewoon gevraagd of er toekomst in een relatie moet zitten wil jij hem aangaan of niet
er word niks gezegd over de ware
Anders zit er ook geen "toekomst" in. Sowieso nogal ambigu, maar goed.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2004, 11:26
Verwijderd
Citaat:
bertbart schreef op 25-08-2004 @ 23:32 :
kind je bent 18 en ik las ergens dat je hem al sinds je 16e kende... wordt hij de enige man in je leven? is dat niet een beetje saai?
Als het te saai wordt, ga je bij elkaar weg neem ik aan. Vriend & ik zijn al sinds m'n 15de bij elkaar, en niet omdat het zo saai en stom is.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2004, 11:39
Spray rebel
Spray rebel is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 26-08-2004 @ 12:26 :
Als het te saai wordt, ga je bij elkaar weg neem ik aan. Vriend & ik zijn al sinds m'n 15de bij elkaar, en niet omdat het zo saai en stom is.
Vind ik dus ook en als het bij mijn vriendin goed blijft gaan, we hebben nu wat minder dan een jaar, zij is 15, zal het hetzelfde gaan als bij jouw, al ben ik best bang voor dat ze nog niet veel meegemaakt heeft en misschien over een jaartje toch nog wel mee wilt maken, je kan het wel fijn hebben bij iemand, maar als je nog zo jong bent, dan wil je toch nog wat losbandiger zijn denk ik bij mijn eigen, ik ben 18, dus ik heb genoeg meegemaakt en gedaan en wil nu dus iets vasters, maar voor iemand van 15 , af en toe vrees ik er wel eens voor..
Met citaat reageren
Oud 26-08-2004, 13:07
*Cayenne*
*Cayenne* is offline
Niet mee eens.
Voornamelijk als je jonger bent, vind ik dat je niet per se zo serieus hoeft te denken als je in een relatie belandt.
Ik heb altijd gedacht: 'Laat maar komen, we zien wel', en pas met mijn huidige vriend had ik meteen het gevoel dat alles goed zat en dat we voor eeuwig samen zouden blijven. En zo denk ik er nog steeds over.
Oud 26-08-2004, 13:52
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 26-08-2004 @ 12:26 :
nee, omdat je waarschijnlijk afhankelijk van hem bent
Met citaat reageren
Oud 26-08-2004, 13:54
LoeLoe
LoeLoe is offline
Ik heb weleens wat met iemand gehad terwijl ik wist dat ik in de toekomst niet met zo'n persoon verder wou.

JE hebt er op dat moment zin in om iets met iemand te delen.. maar dat wil niet zeggen dat je het daar ook je hele leven mee uit gaat houden. En bij sommige mensen weet je dat gauw genoeg en dat zijn dan relaties waar dus totaal geen toekomst in zit.

Maar dat moet ook kunenn vind ik..
Oud 26-08-2004, 15:59
Warsocket
Warsocket is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 26-08-2004 @ 11:40 :
Anders zit er ook geen "toekomst" in. Sowieso nogal ambigu, maar goed.
Ik vind "De Ware" ook bullshit
maar ik vind wel dat er toekomst in een relatie moet zitten
Oud 26-08-2004, 16:19
Hagel
Hagel is offline
Nee, niet altijd. Ik moet er op dit moment ook niet aan denken om een serieuze relatie te hebben.
Oud 26-08-2004, 16:26
Verwijderd
Ik ben het helemaal eens met DNMB . Tuurlijk kun je nooit wéten of je een toekomst samen tegemoet gaat, maar je kunt het wel een beetje voelen vind ik. En trouwplannen maken vind ik ook wel wat overdreven, zeker op mijn leeftijd *14*, maar ik wil wel *iets hebben*. Tevens ben ik bang voor verdriet achteraf.

Samengevat: Ik zou waarschijnlijk (je weet nooit iets zeker) nooit iets beginnen met iemand waarmee ik zou weten dat het over een maand weer uit is.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2004, 22:38
sientjuh
sientjuh is offline
Ik dacht ook altijd dat er toekomst in moest zitten, dat het anders zonde is van alle energie die je in je relatie steekt.
Nu heb ik een relatie met iemand, waar misschien wel geen toekomst in zit. Soms denk ik van wel en dat het allemaal wel goed zal komen, dat hij me ooit volledig zal vertrouwen of misschien niemand ooit meer zal vertrouwen dan mij.
Soms denk ik ook dat het nooit goed kan gaan, dan liggen vriendlief en ik in elkaars armen en zeggen we dat we stom zijn hier ooit aan begonnen te zijn.
We besluiten toch altijd om maar gewoon af te wachten hoe het loopt en bij elkaar te blijven.
Oud 27-08-2004, 11:31
Verwijderd
Nee, hoeft niet. Ik en mijn ex wisten ook van te voren dat het een ˝middelbare-scholierenliefde˝ zou worden. Is in die tussentijd ook niet veranderd (hoewel zij bij mij denkt van wel), en hebben toch een leuke tijd gehad en zijn ook echt gek op elkaar geweest.
Toekomstperspectief is misschien dan wel fijner, het hoeft absoluut geen voorwaarde te zijn, voor een leuke/goede relatie.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2004, 14:35
*black rose*
*black rose* is offline
voor mij hoeft dat niet perse, het is natuurlijk altijd leuk als je uiteindelijk diegene tegenkomt waarmee je oud wilt worden, maar misschien weet je dit ook niet meteen wanneer je deze persoon ontmoet, als je nooit iets uitprobeerd zul je het ook nooit weten, en zal je teleurstelling misschien wel alleen maar groter zijn als het uiteindelijk misloopt.
Oud 28-08-2004, 16:36
Heleeeeen
Heleeeeen is offline
Ik weet van de vriendjes die ik nu het echt wel dat ik nooit met ze zou trouwen en kindjes krijgen. de vriendjes die ik nu heb zijn nog een beetje om te ontdekken wat er leuk is aan een man en wat niet. Tuurlijk ben ik wel verliefd en hield ik van mijn vriendjes, maar ik vind dat ik nu ook nog niet de leeftijd heb voor serieuze relaties.
Oud 28-08-2004, 18:57
In_stilte
In_stilte is offline
Ik heb geen idee of er toekomst in zit, sommige dagen twijfel ik hierover, in veel dingen zijn we verschillend, maar nu geniet ik van hem en hij van mij. We zijn blij met elkaar en gelukkig met elkaar.

Waarom dit staken, omdat het over kan gaan in korte tijd, omdat we andere toekomst plannen hebben.
Wie weet veranderen we dichter naar elkaar toe, misschien veranderen we verder van elkaar weg.
Ik ga wat ik nu heb niet opgeven om de toekomst.

Zoieso, kan ik niet in de toekomst kijken dus vind ik "toekomst hebben" nogal onduidelijk. Stel ik zou weten dat mijn geliefde dood zou gaan over een jaar, zou ik toch alles willen delen, zonder dat er toekomst in zit... Leven is risico nemen.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2004, 20:30
kleinmeisje
kleinmeisje is offline
Ik heb een relatie met iemand omdat ik hem op dat moment leuk vind en hij mij. Niet omdat ik denk dat ik ooit in de toekomst met hem ga trouwen. Ik ben zo iemand van ik zie wel waar het schip strand.
Natuurlijk denk je wel eens aan de toekomst en als je hem daar echt niet in kan plaatsen zal de relatie snel over zijn. Maar ik heb niet echt het idee dat je dat kan bepalen als je het niet geprobeerd hebt.
Oud 28-08-2004, 23:29
Verwijderd
ja, ik vind van wel. niet zozeer dat als ik een relatie met iemand begin dat ik dan al ongeveer zeker wil weten dat ik met hem ga trouwen. maar wel in de zin van het komende jaar. anders noem ik het ook geen relatie. een avondje (of een weekje ofzoiets) zoenen is gewoon een leuke flirt, nix serieus. als je echt iets begint moet er zodanige toekomst in zitten dat je tenminste hoopt dat jullie voor altijd bij elkaar blijven. als je echt verliefd bent ben je daar ook echt van overtuigt. ben je dat niet, dan ben je niet echt verliefd. zolang de ander weet dat het voor jou niet zo serieus is en hij/zij dat ook zo voelt kan het, maar persoonlijk heb ik liever een serieuze relatie (jaja ik ben errug verliefd )
Met citaat reageren
Oud 29-08-2004, 14:19
Aurora
Aurora is offline
Ghe, daar had ik het pas nog over met mn vriend. Ik kan in ieder geval geen relatie met iemand hebben zonder er toekomst in te zien nee.
Oud 29-08-2004, 17:57
bracelance
bracelance is offline
voor mij wel
Oud 29-08-2004, 22:57
Alistar
Alistar is offline
ben ik t mee eens. als je aan t begin al denkt: dit gaat niet voor lang/altijd duren, kan je dr net zo goed niet aan beginnen, want dan heeft t weinig zijn lijkt me. zoals ik nu tegen mijn relatie aankijk, denk ik wel dat t voor altijd kan zijn. en mijn vriend denkt er helemaal zo over, hij heeft t al over samenwonen ooit, en trouwen. misschien te serieus, maar t geeft mij wel een fijn gevoel dat hij zo serieus over ons denkt. en ik zie niet in waarom niet, want ik ben echt helemaal gek op m.
Oud 02-09-2004, 12:13
Nannel
Nannel is offline
Citaat:
Gothic schreef op 24-08-2004 @ 21:30 :
Nee...

Maybe it won't last forever, but who says the best loves do?

Ik ben grote aanhanger van deze zin . Uit ervaring.
Mee eens, en ja ook uit ervaring...
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 14:37
Verwijderd
Met mn vorige vriend had een lange-afstand absoluut niet gewerkt. Dat was van tevoren al te zeggen. Hij heeft geen rijbewijs, geen geld etcetc om steeds een reis af te leggen naar de andere kant van het land. Ikzelf heb met een aantal kortingen net genoeg geld om zo eens in de 2 weken heen en weer te gaan, het voordeel is dat mijn vader ook die kant op zit.
Mn huidige kan het wel, voor zover.

Daar bedoel ik dus mee te zeggen dat een relatie dus wel degelijk een toekomst moet hebben, want 'waarom begin je er anders aan'?
Een relatie neem je niet specifiek met als vooruitzicht te trouwen en al die shit, maar toch wel in de veronderstelling dat het 'lang' stand blijft houden. Als ik weet ik dat degene waar ik in geinteresseerd ben na zo'n 3 weken, of maanden, moet 'dumpen' omdat het niet werkt, begin ik er niet aan
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 14:44
Fluff-Ball
Fluff-Ball is offline
Hmz.. Ik zou het niet zo leuk vinden als een jongen waar ik echt gek van was wat met me zou nemen, en er toch geen toekomst in zag.

Dan lijkt het me logischer om te 'scharrelen' (west-fries fenomeen wat inhoudt dat je dus wel met elkaar gaat als het zo even uitkomt, maar dat je niet 'gebonden' bent aan elkaar.)
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 14:48
Verwijderd
Citaat:
Dawn15 schreef op 02-09-2004 @ 15:44 :
... 'scharrelen' (west-fries fenomeen wat inhoudt dat je dus wel met elkaar gaat als het zo even uitkomt, maar dat je niet 'gebonden' bent aan elkaar.)
Niet alleen west-fries hoor. Opzich een algemeen Nederlands woord. Wordt alleen weleens verkeerd gebruikt
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 16:07
Optima
Optima is offline
Ik heb nu juist het motto: zolang er maar geen toekomst in zit, is het goed

kmoet e rniet aan denken om voor de rest van mijn leven aan iemand vast te zitten, of hij aan mij Ik ben nog zo jong en veranderlijk, nee, settelen is voor 30'ers.
Reageren

Regels voor berichten