Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
2) Ok ik bedoel dus ieder ras, de koerden zouden ook een eigen land moeten krijgen, die worden ook ontzettend onderdrukt in Turkije Waarom wordt het joodse volk als uitverkoren gezien? |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Sorry maar in Polen zul je geen jood meer tegen komen, het antisemitisme is daar nog steeds ontzettend. Ik bedoel dus, dat de joden niet in de minderheid moeten zijn in hun eigen land. (Israel dus). Als dat gebeurt worden ze verjaagd en dat kun je niet ontkennen want dat is gewoon gebeurt vroeger. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Trouwens we worden wel gediscrimineerd.
Ik ben het zat met die stomme antisemieten 2 marokkanen gooiden 1 fles cola naar mijn en mijn vriendinnen kop omdat ze wisten dat we joods zijn. En in Zweden en Belgie hebben ze opgeroepen om niet op Israel te stemmen bij het Eurovisie songfestival. Ik ben het antismitisme vet zat!!!!!! Wij hebben een eigen land nodig en zelfs daar word je om je joods zijn vermoord!!! ![]() Weer een aanslag geweest tientallen gewonden en 1 baby en 1 kind dood . Dank jullie wel vuile terroristen voor het vermoorden van mijn mensen!! |
![]() |
||
Citaat:
er komen natuurlijk gevallen van antisemitiscme voor, moeten ook goed gestrafd worden enz.
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
om weer terug te komen bij de israelische politiek. die niet de verantwoordelijkheid is van alle joden, of alle israeliers.
|||
Citaat:
![]() Jij beweerde dat ze niet gediscrimineerd werden. Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
in memoriam alle palestijnse lui die stierven omdat ze bij wachtposten er niet door werden gelaten twerwijl ze naar het ziekenhuis moesten.
||
Citaat:
En gebruik niet zoveel uitroeptekens. Je boodschap komt daarmee heus niet duidelijker over, noch geeft het meer waarheid.
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Joostje, ik denk dat je eerst maar even je geschiedenisboek erbij moet pakken, de joden woonden er en zijn daar verjaagd pas veeeeeeeeeeeeel later kwamen er arabieren wonen. Dus wie verjaagd nu eigenlijk wie?? O , ja veel joden hier op het forum ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Wel is er een stijgend aantal geweldsdelicten tegen Joden gemeld de laatste tijd. Vooral Belgie en Frankrijk zijn de laatste tijd in het nieuws volgens mij. Dit is echter (natuurlijk?) direct terug te voeren op de gebeurtenissen in het Midden-Oosten. Zoals al eerder iemand opmerkte is de nuancering geheel verdwenen: of je bent voor de Joden, of ertegen. Dat is jammer, want een oplossing komt op die manier niet echt dichterbij. Leg nou eens rustig uit wat erop tegen is om de Palestijnen een eigen staat te geven (zoveel zijn het er niet, dus dat hoeft echt niet half Isreal te zijn ofzo)? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik ben joods ik ben voor een eigen staat voor de palestijnen en ik vind dat ze allebei verkeerde dingen doen. Overigens vind ik het ook nogal makkelijk om vanuit je (veilige) luie stoel vanaf hier te beoordelen wat Israel wel niet allemaal verkeer doet. (En omgekeerd natuurlijk) Je weet niet hoe je reageert als je in zo'n situatie zit. Die mensen zijn wanhopig en een kat in het nauw maakt rare sprongen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Ik heb niks tegen de mede forummers en sorry als ik een beetje uitviel maar ik zag net de begrafenis van een israeli waarbij de familie lag te huilen op het lijk.
Mensen weten niet hoe het is om naar het Leidseplein uit te gaan en daar een breezertje te drinken en worden opgeblazen en overal lijken te zien liggen,jullie weten niet hoe het is als je 3 kinderen hebt uitgaat met je man ,een vriendin en moeder en als er een bom ontploft gaat de moeder dood ,de vader is voor de rest van zijn leven gehandicapt en de oma is doof door spijkers in haar oren. Dit is de dagelijkse gang van zaken is Israel en men weet niet hoe dat is ,men weet niet hoe het antisemitisme verergert. Groetjes van (een zo geminacht door sommigen )zionistje . In memoriam of motti,zira,raay'ah,avraham-jitschak en hemda schijveschuurder. They weren blown up when they weren eating a pizza. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Waarom hoor ik jou niet over de slachtoffers aan de Palestijnse kant? Zijn die minder waard? |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Als dat niet was gebeurd waren ze vanaf toen altijd daar gebleven, dus draai de feiten niet om ok. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Joden woonden vele duizenden jaren geleden al in Israël en er hebben ook altijd Joden gewoond, het is Turks geweest, Romeins geweest, Babylonisch geweest. Toen zijn een heleboel Joden naar Babylon gegaan (wat nu Irak is), maar ondanks dat zijn er áltijd Joden in Palestina blijven wonen. De Engelsen hebben het veroverd van de Turken en toen hebben de Engelsen toegestemd dat er een Joods nationaal tehuis kwam in '47 MET EEN DEEL VOOR DE PALESTIJNEN. De Palestijnen namen hier géén genoegen mee en hebben op de avond van de uitroeping van de Joodse staat samen met de Arabische buren Israël van alle kanten aangevallen. In 1890 verhuisden er al groepen Joden naar Palestina en vanaf die tijd vonden er al moordaanslagen plaats van Arabieren op Joden. Bovendien werden Joden altijd vermoord in de meeste Arabische landen, zoals Libië, Sirië, Irak, Marokko etc. Dat zijn allemaal landen die in de '50 jaren systematisch joden hebben vermoord. Zogenaamd op grond van spionage. Arabieren hebben altijd hun best gedaan om Joden te treffen over de hele wereld; wat dacht je van München (1972 olympische spelen) Het vermoorden van de Israëlische delegatie. Entebbe: één van de talrijke pogingen om een Israëlisch vliegtuig te kapen eindigend in Entebbe waar Idiamien al klaar stond om de Joden onder de pasagiers te vermoorden (ca. '79/'78). De laatste anti-rasicme wereldbijeenkomst in Durban (Zuid-Afrika). Alle Arabische landen kwamen niet verder dan het veroordelen van Israël én alle Joden in de wereld en verder geen enkel besluit werd genomen tegen het échte rasicme in de wereld. Zo, hopelijk is het je allemaal een beetje duidelijker geworden. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Wat ik hierboven heb geplaatst is een uitleg voor Joostje, die niet helemaal weet hoe de geschiedenis van de Joden/Israel in elkaar zit. Aangezien hij niet zelf de moeite neemt om het op te zoeken, is het een beetje een lang stuk geworden. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Dit is dus het mailtje dat ik kreeg van ene [edit] geen naam met achternaam en woonplaats aub[/edit]... Als jullie em kennen, geef em de groeten van me. verdere toelichting staat in mijn post hierboven. Deze jongen is in het echt trouwens 13 en dus geen 25!!!!
[edit] Rassendiscriminatie is niet toegestaan, ik weet dat je het niet zelf schreef, of erachter staat, maar op deze site hoort het ook niet. Het komt erop neer dat een paar regels lang joden uitgescholden en bedreigd worden.[/edit] Laatst gewijzigd op 31-05-2002 om 09:42. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ongeveer 2 weken later kreeg ik nog een mailtje van hem met als subject: een plaatje over Pim Fortuyn. Het was overigens maar 1 kb, dus erg veel kon het niet zijn. Het bleek een schijnbeweging, hoe voorspelbaar. dit stond erin:
hamash hamash alle joden aan het gas Waarop ik hem netjes had teruggemaild: het is Hamas Wat moet je daar nou mee? Dat mensen hun mening zo uiten moeten ze zelf dan maar weten, maar waarom moeten daar dan ook mensen voor worden vermoord en in elkaar geslagen? Dat geld trouwens ook voor het israelische leger, maar dat anderen het doen betekent niet dat je het zelf moet nadoen. Als je het niet doet kan jij er in ieder geval niet van beschuldigt worden dat je het doet, tenzij je er van uitgaat dat elk mens verantwoordelijk is voor alle andere mensen. Genoeg stof tot nadenken in ieder geval. tot snel |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Israël/Palestina V T_ID | 500 | 07-08-2006 15:59 | |
VN ziet geen verband tussen anti-semitisme en anti-zionisme Gatara | 121 | 12-12-2004 16:27 | |
De Kantine |
[gouweouwe]Wat staat er onder jouw ctrl+v? Episode II Machiavelli | 500 | 28-09-2004 20:34 | |
Beleidszaken |
Anti-semitisme? Verwijderd | 182 | 06-03-2004 00:43 | |
over anti-semitisme Joostje | 8 | 03-02-2002 20:23 |