Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-05-2002, 19:44
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Da King schreef:

"jij stomme turk" mag niet, maar "jij stomme belg" wel
"kutmarokkanen" mag niet, maar "kutnederlanders" wel
"teringhomo's" mag niet, maar "teringhetero's" wel
"lang leve stalin" mag niet, maar "lang leve Bush" mag wel
en over hitler zullen we het maar niet hebben.

waar leg je de grens?
hoe kom je erbij dat discriminerende uitingen jegens nederlanders, belgen, hetero's niet mogen?
Oud 26-05-2002, 20:00
mic-hal
mic-hal is offline
Citaat:
Joostje schreef:

1) waarom zouden joden dan verjaagd worden?
2) waarom heeft een geloof recht op een eigen land? scheiding kerk en staat en dergelijke.
3) tuurlijk heeft het joodse volk recht op een eigen staat, in een gebied waar zij de natuurlijke meerderheid zijn. dus zonder verjaging van andere volkeren.

daarnaast word het joodse volk indd als uitverkoren gezien. betekwent wel dat het joodse volk als meerderwaardig word gezien; dit betekent nog niet direct intolerantioe jegens andere volkeren.
1) Omdat je dat terug ziet in de geschiedenis, joden zijn altijd in de minderheid geweest en altijd werden ze gediscrimineerd. Dus laat ze lekker in de meerderheid, dan gebeurt dat tenminste niet meer.
2) Ok ik bedoel dus ieder ras, de koerden zouden ook een eigen land moeten krijgen, die worden ook ontzettend onderdrukt in Turkije
Waarom wordt het joodse volk als uitverkoren gezien?
Met citaat reageren
Oud 26-05-2002, 20:12
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
mic-hal schreef:
1) Omdat je dat terug ziet in de geschiedenis, joden zijn altijd in de minderheid geweest en altijd werden ze gediscrimineerd. Dus laat ze lekker in de meerderheid, dan gebeurt dat tenminste niet meer.

joden zijn toch echt in de minderheid in nederland, belgie, duitsland, polen, groot-britannie, de verenigde staten, en ze worden NIET gediscrimineerd!
2) Ok ik bedoel dus ieder ras, de koerden zouden ook een eigen land moeten krijgen, die worden ook ontzettend onderdrukt in Turkije

joden zijn geen ras. je bedoelt volk. elk volk heeft recht op zelfbeschikking. indien een meerderheid in een bepaald gebied ervoor kiest om onafhankelijk te worden kan dat dmv referendum. en dan niet eerst de rest verjagen.

Waarom wordt het joodse volk als uitverkoren gezien?

voorzover ik dat weet staat er wel zoiets in de bijbel. verkozen door jahwe, beloofde land, volk van jahweh, enz. maar dat moet ik toch echt eerst opzoeken.
Oud 26-05-2002, 20:25
Da King
Da King is offline
Citaat:
Joostje schreef:

hoe kom je erbij dat discriminerende uitingen jegens nederlanders, belgen, hetero's niet mogen?
dat wordt nou net over het algemeen wel geaccepteerd
Met citaat reageren
Oud 26-05-2002, 22:28
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Da King schreef:
dat wordt nou net over het algemeen wel geaccepteerd
niet door mij hoor
Oud 27-05-2002, 11:27
mic-hal
mic-hal is offline
Citaat:
Joostje schreef:
joden zijn toch echt in de minderheid in nederland, belgie, duitsland, polen, groot-britannie, de verenigde staten, en ze worden NIET gediscrimineerd!

Sorry maar in Polen zul je geen jood meer tegen komen, het antisemitisme is daar nog steeds ontzettend.
Ik bedoel dus, dat de joden niet in de minderheid moeten zijn in hun eigen land. (Israel dus). Als dat gebeurt worden ze verjaagd en dat kun je niet ontkennen want dat is gewoon gebeurt vroeger.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2002, 12:08
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
mic-hal schreef:

Sorry maar in Polen zul je geen jood meer tegen komen, het antisemitisme is daar nog steeds ontzettend.
Ik bedoel dus, dat de joden niet in de minderheid moeten zijn in hun eigen land. (Israel dus). Als dat gebeurt worden ze verjaagd en dat kun je niet ontkennen want dat is gewoon gebeurt vroeger.
dat is gebeurt. vroeger. wat maakt israel tot een staat van de joden?
Oud 27-05-2002, 20:41
mic-hal
mic-hal is offline
Citaat:
Joostje schreef:

dat is gebeurt. vroeger. wat maakt israel tot een staat van de joden?
Het is de staat van de joden, omdat zij er nou eenmaal al duizenden jaren geleden leefden.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2002, 21:01
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
mic-hal schreef:

Het is de staat van de joden, omdat zij er nou eenmaal al duizenden jaren geleden leefden.
pfffft
duizenden jaren geleden ja
Oud 27-05-2002, 21:10
ikhebveelschool!
ikhebveelschool! is offline
Trouwens we worden wel gediscrimineerd.
Ik ben het zat met die stomme antisemieten 2 marokkanen gooiden 1 fles cola naar mijn en mijn vriendinnen kop omdat ze wisten dat we joods zijn.
En in Zweden en Belgie hebben ze opgeroepen om niet op Israel te stemmen bij het Eurovisie songfestival.
Ik ben het antismitisme vet zat!!!!!!
Wij hebben een eigen land nodig en zelfs daar word je om je joods zijn vermoord!!!
Weer een aanslag geweest tientallen gewonden en 1 baby en 1 kind dood .
Dank jullie wel vuile terroristen voor het vermoorden van mijn mensen!!
Met citaat reageren
Oud 27-05-2002, 21:20
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
ikhebveelschool! schreef:
Trouwens we worden wel gediscrimineerd.
Ik ben het zat met die stomme antisemieten 2 marokkanen gooiden 1 fles cola naar mijn en mijn vriendinnen kop omdat ze wisten dat we joods zijn.
En in Zweden en Belgie hebben ze opgeroepen om niet op Israel te stemmen bij het Eurovisie songfestival.
Ik ben het antismitisme vet zat!!!!!!
Wij hebben een eigen land nodig en zelfs daar word je om je joods zijn vermoord!!!
Weer een aanslag geweest tientallen gewonden en 1 baby en 1 kind dood .
Dank jullie wel vuile terroristen voor het vermoorden van mijn mensen!!
er zijn mensen tegen de huidige israelische politiek, niet zozeer tegen joden.
er komen natuurlijk gevallen van antisemitiscme voor, moeten ook goed gestrafd worden enz.
Oud 27-05-2002, 21:43
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Joostje schreef:
Tuurlijk wel. Kijk jij nooit naar het nieuws? Weliswaar worden ze niet stelselmatig gediscrimineerd, maar er is wel degelijk discriminatie. En het gebeurt vaker dan je denkt, in de VS bijvoorbeeld, in een ander forum was een discussie gaande over Microsoft, en iemand zei iets als "I'll bet that Bill Gates is a filthy jew". Of de inmiddels beruchte uitspraken van Richard Nixon over joden.

Citaat:
Joostje schreef:
pfffft
duizenden jaren geleden ja
Ehm, ook voor 1948 woonden er een boel joden in wat tegenwoordig Israel heet. Lang niet zoveel als nu, maar toch.

Citaat:
Als dat een reactie is op de Israelische aanvallen op de Palestijnen, dan is dat geen anti-semitisme. Het is wel onredelijk.
Oud 27-05-2002, 21:47
Verwijderd
Citaat:
Nare man jij weet duidelijk geen flikker af van de niet joodse wereld ik kan je zeggen dat de hele vromen idd nogal afzijdig zijn van de rest van de wereld maar dat is bij alle godsdiensten ,overigens ben ik het totaal niet eens met dat (heel)vrome gedoe.
Je mag wel naar Israel als niet-jood alleen het kost iets meer moeite in NL mag niemand zomaar naar binnen maar Israel is gesticht omdat joden over de hele wereld vervolgd worden en ze hebben een thuis nodig.
Overigens weet je ook geen flikker van mensen die uitkomen er is pas nog iemand uitgekomen en is met open armen ontvangen.
Het jodendom is ongelooflijk tolerant!!!!!
Helemaal mee eens. Wij (ik en mijn familie dus) zijn zelf liberaal-joods, en dat staat ontzettend ver van de chassidische, orthodoxe en vrome joden. Het jodendom is niet intolerant, zoals het wel vaak wordt afgeschilderd. Denk je niet dat het vrij logisch is dat wanneer een volk/ras/stroming regelmatig vervolgd is in de geschiedenis, heeft moeten vluchten voor de vele vijanden en beschuldigd is van economische problematiek, enigszins een muurtje om zich heen bouwt? Inderdaad, je kunt geen lid worden van een joodse jongerenvereniging als je niet joods bent, maar waarom zou je dat willen? Je gaat toch ook niet naar een conservatorium als je eigenlijk alleen maar kan voetballen? Ik noem maar wat!
Met citaat reageren
Oud 27-05-2002, 22:04
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef:

Tuurlijk wel. Kijk jij nooit naar het nieuws? Weliswaar worden ze niet stelselmatig gediscrimineerd, maar er is wel degelijk discriminatie. En het gebeurt vaker dan je denkt, in de VS bijvoorbeeld, in een ander forum was een discussie gaande over Microsoft, en iemand zei iets als "I'll bet that Bill Gates is a filthy jew". Of de inmiddels beruchte uitspraken van Richard Nixon over joden.

ik denk niet dat ze meer gediscrimineerd worden dan elke andere minderheid

Ehm, ook voor 1948 woonden er een boel joden in wat tegenwoordig Israel heet. Lang niet zoveel als nu, maar toch.

tja. als ze zonodig een eigen staat willen hebben, ga dan naar de zuidpool oid, maar pik niet zomaar iemand anders' land in.

. [/B]
Oud 27-05-2002, 22:06
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Hermione schreef:

Helemaal mee eens. Wij (ik en mijn familie dus) zijn zelf liberaal-joods, en dat staat ontzettend ver van de chassidische, orthodoxe en vrome joden. Het jodendom is niet intolerant, zoals het wel vaak wordt afgeschilderd. Denk je niet dat het vrij logisch is dat wanneer een volk/ras/stroming regelmatig vervolgd is in de geschiedenis, heeft moeten vluchten voor de vele vijanden en beschuldigd is van economische problematiek, enigszins een muurtje om zich heen bouwt? Inderdaad, je kunt geen lid worden van een joodse jongerenvereniging als je niet joods bent, maar waarom zou je dat willen? Je gaat toch ook niet naar een conservatorium als je eigenlijk alleen maar kan voetballen? Ik noem maar wat!
er is een verschil tussen een muurtje bouwen om jezelf en over de muur springen bij je buurman, hem de zijn eigen huis uitjagen, en zijn bezittingen inpikken.
om weer terug te komen bij de israelische politiek. die niet de verantwoordelijkheid is van alle joden, of alle israeliers.
Oud 27-05-2002, 22:21
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Joostje schreef:
ik denk niet dat ze meer gediscrimineerd worden dan elke andere minderheid
Klopt, maar dat wilde ik ook niet beweren.
Jij beweerde dat ze niet gediscrimineerd werden.

Citaat:
Joostje schreef:

tja. als ze zonodig een eigen staat willen hebben, ga dan naar de zuidpool oid, maar pik niet zomaar iemand anders' land in.

Zoals ik al zei, er woonden al joden. Maar of het land aan de joden behoort of aan de moslims, daar wil ik me niet over uitlaten. Daarvoor weet ik te weinig van de geschiedenis.
Oud 27-05-2002, 22:23
ikhebveelschool!
Israel is hier het slachtoffer en die Duisenbergjes moeten hun kop houden !!!!!
Ze zijn echt een stel Anti-semieten!!!!
En jodendom is gewoon cool!!!

In memoriam of Danielle shefi and Shimon Edri!!!!
They died because they were jews!!
Met citaat reageren
Oud 27-05-2002, 22:25
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef:
Klopt, maar dat wilde ik ook niet beweren.
Jij beweerde dat ze niet gediscrimineerd werden.

mwah ok. maar dan is discriminatie dus niet relevant.

Zoals ik al zei, er woonden al joden. Maar of het land aan de joden behoort of aan de moslims, daar wil ik me niet over uitlaten. Daarvoor weet ik te weinig van de geschiedenis.

Voorzover ik weet hebben joden eeuwenlang in de islamitische samenleving vredig samengeleefd. Baghdad was tot voor kort de stad met de meeste joodse inwoners. Ik wil helemaal niet zeggen dat de grond behoort aan de palestijnen ofzo, maar dat ze het gewoon samen moeten delen. en dus niet een staat met alleen joodse inwoners. stel je voor dat ze in nederland alleen nog maar nederlanders willen hebben wonen!
Oud 27-05-2002, 22:28
Joostje
Joostje is offline
Citaat:

In memoriam of Danielle shefi and Shimon Edri!!!!
They died because they were jews!!
Lang leve de vrijheid van meningsuiting lijkt me, totdat iemand aanzet tot haat of geweld, waartoe het uithangen van de palestijnse vlag in deze situatie absoluut niet behoort.

in memoriam alle palestijnse lui die stierven omdat ze bij wachtposten er niet door werden gelaten twerwijl ze naar het ziekenhuis moesten.
Oud 27-05-2002, 22:44
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Tip: zoek de betekenis van anti-semitisme op.
En gebruik niet zoveel uitroeptekens. Je boodschap komt daarmee heus niet duidelijker over, noch geeft het meer waarheid.
Oud 27-05-2002, 22:48
ikhebveelschool!
JOOSTJE JE BENT ECHT EEN SUKKEL NEDERLANDERS ZIJN INWONERS JODEN ZIJN MENSEN MET EEN BEPAALD GELOOF!!!!(STOMME VERGISSING!!)
En als het aan de Palestijnen lag waren alle joden al gedood!!!
Met citaat reageren
Oud 27-05-2002, 22:55
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
JOOSTJE JE BENT ECHT EEN SUKKEL NEDERLANDERS ZIJN INWONERS JODEN ZIJN MENSEN MET EEN BEPAALD GELOOF!!!!(STOMME VERGISSING!!)

ok, dan stellen we wel dat in holland alleen protestanten mogen wonen, en in brabant en limburg katholieken. daarnaast gaat het om aanhangers van het joodse geloof en het joodse volk, een bizarre twee-eenheid. (niet dat er een nederlands volk is)

En als het aan de Palestijnen lag waren alle joden al gedood!!!

wat een wijsheid.
Oud 28-05-2002, 11:29
mic-hal
mic-hal is offline
Citaat:
Joostje schreef:

Joostje, ik denk dat je eerst maar even je geschiedenisboek erbij moet pakken, de joden woonden er en zijn daar verjaagd pas veeeeeeeeeeeeel later kwamen er arabieren wonen. Dus wie verjaagd nu eigenlijk wie??

O , ja veel joden hier op het forum
Met citaat reageren
Oud 28-05-2002, 11:37
Floef
Floef is offline
Citaat:
mic-hal schreef:
Joostje, ik denk dat je eerst maar even je geschiedenisboek erbij moet pakken, de joden woonden er en zijn daar verjaagd pas veeeeeeeeeeeeel later kwamen er arabieren wonen.
Over de oorsprong van volkeren zou ik maar geen uitspraak doen. Dat kun je gewoon niet weten, misschien komt het wel uit het heelal. Jeeeh, lekkere thuisbasis.
Oud 28-05-2002, 14:03
waaromniet?
waaromniet? is offline
Damn... van dit topic krijg ik als officieel jood zijnde spontaan anti-semitische neigingen
Oud 28-05-2002, 15:09
Garp
Garp is offline
Citaat:
waaromniet? schreef:
Damn... van dit topic krijg ik als officieel jood zijnde spontaan anti-semitische neigingen
Nou, inderdaad. Ik ben dan wel geen Jood, maar anti-semitisch zou ik er bijna van worden... Ik weet niet wat ikhebveelschool! denkt te bereiken met deze uitvallen richting andere forumgebruikers, maar veel medeleven voor de Joden bereikt ze er niet mee. Leg mij nog eens uit waarom wat Isreal tegen de Palestijnen doet niet zo erg is als wat de Palestijnen tegen de Isreali doen? Bij mijn weten worden er aan beide zijden veel mensen vermoord (en of dat nou door tanks in een vluchtelingenkamp gebeurd, of door een bomaanslag in het stadscentrum maakt toch niet uit?!)...

Wel is er een stijgend aantal geweldsdelicten tegen Joden gemeld de laatste tijd. Vooral Belgie en Frankrijk zijn de laatste tijd in het nieuws volgens mij. Dit is echter (natuurlijk?) direct terug te voeren op de gebeurtenissen in het Midden-Oosten. Zoals al eerder iemand opmerkte is de nuancering geheel verdwenen: of je bent voor de Joden, of ertegen. Dat is jammer, want een oplossing komt op die manier niet echt dichterbij. Leg nou eens rustig uit wat erop tegen is om de Palestijnen een eigen staat te geven (zoveel zijn het er niet, dus dat hoeft echt niet half Isreal te zijn ofzo)?
Met citaat reageren
Oud 28-05-2002, 17:01
mic-hal
mic-hal is offline
Citaat:
Garp schreef:

Nou, inderdaad. Ik ben dan wel geen Jood, maar anti-semitisch zou ik er bijna van worden... Ik weet niet wat ikhebveelschool! denkt te bereiken met deze uitvallen richting andere forumgebruikers, maar veel medeleven voor de Joden bereikt ze er niet mee. Leg mij nog eens uit waarom wat Isreal tegen de Palestijnen doet niet zo erg is als wat de Palestijnen tegen de Isreali doen? Bij mijn weten worden er aan beide zijden veel mensen vermoord (en of dat nou door tanks in een vluchtelingenkamp gebeurd, of door een bomaanslag in het stadscentrum maakt toch niet uit?!)...

Wel is er een stijgend aantal geweldsdelicten tegen Joden gemeld de laatste tijd. Vooral Belgie en Frankrijk zijn de laatste tijd in het nieuws volgens mij. Dit is echter (natuurlijk?) direct terug te voeren op de gebeurtenissen in het Midden-Oosten. Zoals al eerder iemand opmerkte is de nuancering geheel verdwenen: of je bent voor de Joden, of ertegen. Dat is jammer, want een oplossing komt op die manier niet echt dichterbij. Leg nou eens rustig uit wat erop tegen is om de Palestijnen een eigen staat te geven (zoveel zijn het er niet, dus dat hoeft echt niet half Isreal te zijn ofzo)?
Ik vind dus niet dat je de joden die hier wonen verantwoordelijk kunt stellen voor wat Israel doet. Dat is iets heel anders.
Ik ben joods ik ben voor een eigen staat voor de palestijnen en ik vind dat ze allebei verkeerde dingen doen.
Overigens vind ik het ook nogal makkelijk om vanuit je (veilige) luie stoel vanaf hier te beoordelen wat Israel wel niet allemaal verkeer doet. (En omgekeerd natuurlijk) Je weet niet hoe je reageert als je in zo'n situatie zit. Die mensen zijn wanhopig en een kat in het nauw maakt rare sprongen.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2002, 17:08
Mujahid
Mujahid is offline
Citaat:
mic-hal schreef:

O , ja veel joden hier op het forum
Dit forum is gewoon een zionistisch bolwerk.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2002, 18:07
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Mujahid schreef:
Dit forum is gewoon een zionistisch bolwerk.

Citaat:
De ware jihad is de oorlog die elk mens te strijden heeft tegen het kwaad in zichzelf. Pas dan kun je zalig worden.
Maar wél een goede sig.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2002, 20:16
mic-hal
mic-hal is offline
Citaat:
Floef schreef:

Over de oorsprong van volkeren zou ik maar geen uitspraak doen. Dat kun je gewoon niet weten, misschien komt het wel uit het heelal. Jeeeh, lekkere thuisbasis.
Ach ja het staat in ieder geschiedenisboek, maar goed als je dat niet leest dan kun je het inderdaad niet weten, mijn excuses.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2002, 20:36
ikhebveelschool!
Ik heb niks tegen de mede forummers en sorry als ik een beetje uitviel maar ik zag net de begrafenis van een israeli waarbij de familie lag te huilen op het lijk.
Mensen weten niet hoe het is om naar het Leidseplein uit te gaan en daar een breezertje te drinken en worden opgeblazen en overal lijken te zien liggen,jullie weten niet hoe het is als je 3 kinderen hebt uitgaat met je man ,een vriendin en moeder en als er een bom ontploft gaat de moeder dood ,de vader is voor de rest van zijn leven gehandicapt en de oma is doof door spijkers in haar oren.
Dit is de dagelijkse gang van zaken is Israel en men weet niet hoe dat is ,men weet niet hoe het antisemitisme verergert.
Groetjes van (een zo geminacht door sommigen )zionistje .

In memoriam of motti,zira,raay'ah,avraham-jitschak en hemda schijveschuurder.
They weren blown up when they weren eating a pizza.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2002, 21:13
Verwijderd
Citaat:
Ik heb niks tegen de mede forummers en sorry als ik een beetje uitviel maar ik zag net de begrafenis van een israeli waarbij de familie lag te huilen op het lijk.
Mensen weten niet hoe het is om naar het Leidseplein uit te gaan en daar een breezertje te drinken en worden opgeblazen en overal lijken te zien liggen,jullie weten niet hoe het is als je 3 kinderen hebt uitgaat met je man ,een vriendin en moeder en als er een bom ontploft gaat de moeder dood ,de vader is voor de rest van zijn leven gehandicapt en de oma is doof door spijkers in haar oren.
Dit is de dagelijkse gang van zaken is Israel en men weet niet hoe dat is ,men weet niet hoe het antisemitisme verergert.
Groetjes van (een zo geminacht door sommigen )zionistje .

Dat 'antisemitisme' roepen de Joden in Israël over zichzelf af. En ondertussen maar zielig doen.

Waarom hoor ik jou niet over de slachtoffers aan de Palestijnse kant? Zijn die minder waard?
Met citaat reageren
Oud 28-05-2002, 21:21
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Floef schreef:

je hebt totaal gelijk. Er woonden ooit joden daar. zijn echter al iets van 1000 jaar ofzo niet meer in de meerderheid.
Oud 29-05-2002, 11:23
mic-hal
mic-hal is offline
Citaat:
Joostje schreef:

je hebt totaal gelijk. Er woonden ooit joden daar. zijn echter al iets van 1000 jaar ofzo niet meer in de meerderheid.
Nee en weet je hoe dat komt??? Omdat ze er zijn verdreven! Omdat ze gediscrimineerd werden. Omdat ze niet geaccepteerd werden.
Als dat niet was gebeurd waren ze vanaf toen altijd daar gebleven, dus draai de feiten niet om ok.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2002, 12:23
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
waaromniet? schreef:
Omdat een 13-jarig meisje een beetje zit te ranten? Kom op, de zaken wel een beetje in perspectief zien.
Oud 29-05-2002, 14:45
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef:
Omdat een 13-jarig meisje een beetje zit te ranten? Kom op, de zaken wel een beetje in perspectief zien.
Whehe

Vooruit dan maar
Oud 29-05-2002, 19:56
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
mic-hal schreef:

Nee en weet je hoe dat komt??? Omdat ze er zijn verdreven! Omdat ze gediscrimineerd werden. Omdat ze niet geaccepteerd werden.
Als dat niet was gebeurd waren ze vanaf toen altijd daar gebleven, dus draai de feiten niet om ok.
ow? bewijs aub?
Oud 29-05-2002, 20:58
mic-hal
mic-hal is offline
Citaat:
Joostje schreef:

ow? bewijs aub?

Joden woonden vele duizenden jaren geleden al in Israël en er hebben ook altijd Joden gewoond, het is Turks geweest, Romeins geweest, Babylonisch geweest. Toen zijn een heleboel Joden naar Babylon gegaan (wat nu Irak is), maar ondanks dat zijn er áltijd Joden in Palestina blijven wonen.
De Engelsen hebben het veroverd van de Turken en toen hebben de Engelsen toegestemd dat er een Joods nationaal tehuis kwam in '47 MET EEN DEEL VOOR DE PALESTIJNEN. De Palestijnen namen hier géén genoegen mee en hebben op de avond van de uitroeping van de Joodse staat samen met de Arabische buren Israël van alle kanten aangevallen.
In 1890 verhuisden er al groepen Joden naar Palestina en vanaf die tijd vonden er al moordaanslagen plaats van Arabieren op Joden. Bovendien werden Joden altijd vermoord in de meeste Arabische landen, zoals Libië, Sirië, Irak, Marokko etc. Dat zijn allemaal landen die in de '50 jaren systematisch joden hebben vermoord.
Zogenaamd op grond van spionage.

Arabieren hebben altijd hun best gedaan om Joden te treffen over de hele wereld; wat dacht je van München (1972 olympische spelen) Het vermoorden van de Israëlische delegatie.

Entebbe: één van de talrijke pogingen om een Israëlisch vliegtuig te kapen eindigend in Entebbe waar Idiamien al klaar stond om de Joden onder de pasagiers te vermoorden (ca. '79/'78).

De laatste anti-rasicme wereldbijeenkomst in Durban (Zuid-Afrika).
Alle Arabische landen kwamen niet verder dan het veroordelen van Israël én alle Joden in de wereld en verder geen enkel besluit werd genomen tegen het échte rasicme in de wereld.

Zo, hopelijk is het je allemaal een beetje duidelijker geworden.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2002, 04:56
Verwijderd
Citaat:
mic-hal schreef:

*knip*
Ben je nou de acties tegen de Palestijnen aan het goedpraten, zo van 'kijk eens hoe slecht wij het altijd hebben, mogen wij óók eens een keertje moorden'?
Met citaat reageren
Oud 30-05-2002, 11:27
mic-hal
mic-hal is offline
Citaat:
Dobermann schreef:

Ben je nou de acties tegen de Palestijnen aan het goedpraten, zo van 'kijk eens hoe slecht wij het altijd hebben, mogen wij óók eens een keertje moorden'?
Nee, hoe kom je daarbij? Ik kan me niet herinneren dat ik dat heb geschreven. Integendeel ik heb zelfs gezegd dat ik vind dat Israel soms te ver gaat.
Wat ik hierboven heb geplaatst is een uitleg voor Joostje, die niet helemaal weet hoe de geschiedenis van de Joden/Israel in elkaar zit. Aangezien hij niet zelf de moeite neemt om het op te zoeken, is het een beetje een lang stuk geworden.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2002, 19:09
Wijze vrouw
Wijze vrouw is offline
Citaat:
autodropje schreef:

en gelukkig zijn er in NL ook nog grenzen aan die vrijheid van meningsuiting
Ja, de grenzen van je eigen vrije menigsuiting (en vrijheid) houdt op waaar dat van anderen begint. (wijze les)
Oud 30-05-2002, 21:51
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
mic-hal schreef:
Joden woonden vele duizenden jaren geleden al in Israël en er hebben ook altijd Joden gewoond, het is Turks geweest, Romeins geweest, Babylonisch geweest. Toen zijn een heleboel Joden naar Babylon gegaan (wat nu Irak is), maar ondanks dat zijn er áltijd Joden in Palestina blijven wonen.

Joodse (Babylonische) ballingschap was rondstreeks 650 voor Christus zoiets.
Romeinen waren rond 0-800 nC. (Incl. Oostromeinse rijk)
Turken (incl ottomanen, arabieren, enz.) 800-1900?
Engelsen 1900-1947

Er zijn indd wel altijd joden blijven weten, maar ook grote diaspora. Joden zijn in "Israel" al sinds iets van 10 eeuwen geen meerderheid meer. Zullen er ook wel veel zich hebben bekeerd tot de islam/ het christendom.

De Engelsen hebben het veroverd van de Turken en toen hebben de Engelsen toegestemd dat er een Joods nationaal tehuis kwam in '47 MET EEN DEEL VOOR DE PALESTIJNEN.

Werd in weze al afgesproken in de Balfour regeling van 1917. Hier werd totaal buiten de bevolking van "Israel" om, zonder referendum.

"His Majesty's Government view with favour the establishment in Palestine of a national home for the Jewish people, and will use their best endeavours to facilitate the achievement of this object, it being clearly understood that nothing shall be done which may prejudice the civil and religious rights of existing non-Jewish communities in Palestine, or the rights and political status enjoyed by Jews in any other country."

Deze verklaring gaat niet in op grote, of op hoe de nieuwe israelisch gehuisvest moesten worden. Er word wel gezegd dat het niet ten koste moet gaan van de inheemse bevolking, maar de nieuwe israelisch moeten ergens komen te wonen. Moet wel uitdraaien op conflict. In 1922 word de oostelijke grens bij de Jordaanoever. Dus geen Westbank. Welke ruimte blijft er dan over voor de palestijnen?

De Palestijnen namen hier géén genoegen mee en hebben op de avond van de uitroeping van de Joodse staat samen met de Arabische buren Israël van alle kanten aangevallen.

Gezien bovenstaand einformatie, vind je het gek? Hun hele land word ingepikt.

In 1890 verhuisden er al groepen Joden naar Palestina en vanaf die tijd vonden er al moordaanslagen plaats van Arabieren op Joden. Bovendien werden Joden altijd vermoord in de meeste Arabische landen, zoals Libië, Sirië, Irak, Marokko etc. Dat zijn allemaal landen die in de '50 jaren systematisch joden hebben vermoord.
Zogenaamd op grond van spionage.

Ehm sorry ik kan hier niks over vinden. heb je ergens bewijs?

Arabieren hebben altijd hun best gedaan om Joden te treffen over de hele wereld; wat dacht je van München (1972 olympische spelen) Het vermoorden van de Israëlische delegatie.

Niet altijd. Pas sinds 1947.

Entebbe: één van de talrijke pogingen om een Israëlisch vliegtuig te kapen eindigend in Entebbe waar Idiamien al klaar stond om de Joden onder de pasagiers te vermoorden (ca. '79/'78).

De laatste anti-rasicme wereldbijeenkomst in Durban (Zuid-Afrika).
Alle Arabische landen kwamen niet verder dan het veroordelen van Israël én alle Joden in de wereld en verder geen enkel besluit werd genomen tegen het échte rasicme in de wereld.

Veroordelen van alle joden?

Zo, hopelijk is het je allemaal een beetje duidelijker geworden.
Mikje, het ging over het bewijs van racisme en verdrukking 1000 jaar geleden. Verder ben ik er wel op ingegaan maar daar ging het niet om.
Oud 31-05-2002, 01:09
Verwijderd
Citaat:
Ja, deze mensen kende ik dus... Mijn tante woonde een paar straten naast hun. Maar goed. Ik wilde onder andere even inhaken op het feit dat het jodendom niet erg tolerant tegenover andere geloven staat. Er zijn inderdaad een aantal voorbeelden, waarvan de meesten overigens al een paar duizend jaar niet meer gelden, waaruit een intolerantie blijkt. Tegenwoordig merk je het ook nog op sommige plaatsen door een soort van sociale druk of indernaad het feit dat er soms ook denigrerend over andere geloven word gesproken. Maar als je dan kijkt naar de islam die al erg snel de doodstraf uittrekt voor ongelovigen en een aantal christenen met missiedrang, wat overigens de joodse intolerantie niet goedkeurt. Maar ondanks dat in de gemeenschap onenigheid en intolerantie kan spelen en het politiek beleid in Israel, terceht, vind ik, zeer omstreden is, is dat nog geen reden om iedereen die joods is in elkaar te rammen, te rangschikken als kankerjoden en leuzen roepen als Hamas, Hamas, alle joden aan het gas, om maar eens iets te noemen. Er wordt trouwens tegenwoordig ook heel veel gediscrimineerd door de jonge jongeren. Kinderen van 12 en 13 die zwaar discrimineren. ook met kankerjoden en dat soort dingen. Gewoon provocerend discrimineren, dingen weigeren, niet-joden voortrekkerijen, dat soort dingen. Ik kreeg laatst een mailtje van iemand die ik verder niet kende en die mijn ook niet kende. Hij had alleen van iemand gehoord, een goede vriendin gewoon N.B. die dus niet eens negatief over mij of joden in algemeen was ofzo, dat ik joods was en had me e-mailadres gevraagd. Ik zal het er ff bij stoppen.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2002, 01:12
Verwijderd
Dit is dus het mailtje dat ik kreeg van ene [edit] geen naam met achternaam en woonplaats aub[/edit]... Als jullie em kennen, geef em de groeten van me. verdere toelichting staat in mijn post hierboven. Deze jongen is in het echt trouwens 13 en dus geen 25!!!!

[edit] Rassendiscriminatie is niet toegestaan, ik weet dat je het niet zelf schreef, of erachter staat, maar op deze site hoort het ook niet. Het komt erop neer dat een paar regels lang joden uitgescholden en bedreigd worden.[/edit]

Laatst gewijzigd op 31-05-2002 om 09:42.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2002, 01:18
Verwijderd
Ongeveer 2 weken later kreeg ik nog een mailtje van hem met als subject: een plaatje over Pim Fortuyn. Het was overigens maar 1 kb, dus erg veel kon het niet zijn. Het bleek een schijnbeweging, hoe voorspelbaar. dit stond erin:

hamash hamash alle joden aan het gas

Waarop ik hem netjes had teruggemaild:

het is Hamas

Wat moet je daar nou mee? Dat mensen hun mening zo uiten moeten ze zelf dan maar weten, maar waarom moeten daar dan ook mensen voor worden vermoord en in elkaar geslagen? Dat geld trouwens ook voor het israelische leger, maar dat anderen het doen betekent niet dat je het zelf moet nadoen. Als je het niet doet kan jij er in ieder geval niet van beschuldigt worden dat je het doet, tenzij je er van uitgaat dat elk mens verantwoordelijk is voor alle andere mensen. Genoeg stof tot nadenken in ieder geval.

tot snel
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten