Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Bekijk resultaten poll: Hoe belangrijk is uiterlijk voor jou in een relatie?
Uiterlijk maakt voor mij alles uit 1 0.50%
Ik vind het heel belangrijk, maar karakter telt ook wel een beetje 14 7.04%
Mwoa, karakter/uiterlijk is 50 - 50 88 44.22%
Karakter vind ik belangrijker dan uiterlijk 88 44.22%
Als de persoon achter dat uiterlijk maar mooi is maakt uiterlijk me niets uit 8 4.02%
Aantal stemmers: 199. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-09-2004, 12:03
need4speed
need4speed is offline
Citaat:
Uiterlijk ( grote borsten bijv of een mooi gezicht) is bij mij toch wel de doorslaggevende factor.
Dit vind ik wel zo een onzin.
Waarom zouden de borsten er nu weer toe doen?
Hoeft van mij echt niet groot te zijn, ik heb liever een lief meisje met kleinere borsten dan zo een chagarijnig mens met grote.

Daarbij vind ik uiterlijk ook wel heel belangrijk.
Maar innerlijk ook.
Mijn vriendin heeft het 100/100 (maar ja, liefde maakt blind, anderen zullen daar heel anders over denken waarschijnlijk )

Maar ik vind d'r heel lief en ze is ook zeker niet lelijk, dus wat dat betreft is ze wel mijn type.

Ik zou niet verliefd kunnen worden op een lelijk persoon, ook al is die nog zo lief.
Dat lijkt me dus echt onmogelijk
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-09-2004, 16:28
da leentjuh
da leentjuh is offline
50-50, ik kan niet op iemand vallen die ik echt lelijk vind, maar een goed karakter is ook heel erg belangrijk (duh).
Oud 01-09-2004, 16:32
Dzjes
Dzjes is offline
50/50

Uiteindelijk is het natuurlijk het karakter dat telt, maar eerst heb je toch altijd de aantrekkingskracht. Ik zou niet iets met iemand kunnen beginnen die ik lelijk vind. Hij moet natuurlijk niet mr. universe zijn, maar de aantrekkingskracht moet er toch zijn.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2004, 16:34
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Dzjes schreef op 01-09-2004 @ 17:32 :
50/50

Uiteindelijk is het natuurlijk het karakter dat telt, maar eerst heb je toch altijd de aantrekkingskracht. Ik zou niet iets met iemand kunnen beginnen die ik lelijk vind. Hij moet natuurlijk niet mrs. universe zijn, maar de aantrekkingskracht moet er toch zijn.
idd, je ziet iemands uiterlijk gewoont het eerst en daarnaast zegt het uiterlijk van iemand ook wel wat over het innerlijk
Oud 01-09-2004, 17:02
[Het Engeltje]
[Het Engeltje] is offline
50/50
Uiterlijk vind ik wel belangrijk, maar dit gaat meer om verzorgd zijn en om de uitstraling. En natuurlijk heb ik zo mijn voorkeuren en zal ik niet snel verliefd kunnen worden op een oerlelijke kerel, sorry

Verder is karakter ook heel belangrijk, intelligentie ook, die mis ik nog
Lijkt me ook anzelfsprekend.. ik hoef geen dom, saai kereltje.
Of een arrogante klootzak.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2004, 19:12
Envy
Envy is offline
pff dat weet ik niet in procenten hoor.
het is allebei heel belangrijk.
Oud 01-09-2004, 22:17
SRV
SRV is offline
Citaat:
*Kim EL* schreef op 30-08-2004 @ 12:23 :
50/50.
Oud 01-09-2004, 22:26
Jules
Jules is offline
Ik weet het niet, het moet gewoon in balans zijn. Maar ik heb liever een lieve leuke grappige lelijkerd dan een mooi leeghoofd. Wil natuurlijk niet zeggen dat iemand OF knap is, OF mooi van binnen, want mijn vriendje is het ècht allebei
Oud 02-09-2004, 00:32
Daevrem
Daevrem is offline
Citaat:
langejongen schreef op 31-08-2004 @ 23:05 :
Idd, 50/50 is wel erg moeilijk te vinden, want als je iemand met een heel goed karakter hebt zou je ook iemand met een super uiterlijk moeten hebben en die zijn er maar weinig.
Je wordt dom van mooi zijn? Of slim van lelijk zijn? Of Lelijk van slim zijn? Of mooi van dom zijn?

Oud 02-09-2004, 11:46
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
ik denk allebei evenveel.
maar je ziet natuurlijk eerst iemands uiterlijk, dus daar val je eerder voor (ik iig wel) eigenlijk val ik nog het meest voor uitstraling.
maar een knappe gozer die van binnen een eikel is, daar heb je helemaal niets aan.
Oud 03-09-2004, 17:11
clubje
clubje is offline
Ik vind het toch raar dat deze poll niet klopt met hetgeen ik elke dag zie in de realiteit...tenminste ervan uitgaande dat de scholieren.com - bevolking een klein beetje representabel is...

Ik zie de leukste jongens altijd zonder meisje, en de jongens die het volgens mij niet verdienen altijd met de leukste meisjes...
Het zijn ook meestal de mensen met een mooi uiterlijk, die als eerste zeggen dat ze karakter belangrijker vinden.

Ik vind het sowieso nogal vreemd om die twee uit te drukken in procenten.

Ikzelf vind uiterlijk, denk ik, iets belangrijker als karakter, naar het schijnt nogal normaal voor de late tienerjaren.
Oud 03-09-2004, 17:25
bruuntje
bruuntje is offline
ik vind innerlijk belangrijker....hij hoeft niet knap te zijn maar hij moet absoluut uitstraling hebben.
ik hoef echt niet met een knapperd als hij een vervelende kwal is hor
Oud 03-09-2004, 18:55
Severus
Severus is offline
Ik ben ook voor 50/50 gegaan, omdat ik inderdaad zowel uiterlijk als innerlijk erg waarderen kan.
Oud 04-09-2004, 08:36
Sade
Sade is offline
Citaat:
*Kim EL* schreef op 30-08-2004 @ 12:23 :
50/50.
Oud 04-09-2004, 09:33
Verwijderd
Ik heb 50-50 gestemd. Ik moet iemand wel seksueel aantrekkelijk vinden om er een relatie mee te beginnen, maar om seksueel aantrekkelijk te zijn in mijn ogen hoef je geen Brad Pitt te zijn.

Ik kan iemand die in andermans ogen lelijk is, dus ook seksueel aantrekkelijk vinden.

Innerlijk straalt gewoon door in uiterlijk, dus tuurlijk is dat ook erg belangrijk.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2004, 10:25
Sprinkle
Sprinkle is offline
Karakter vind ik belangrijker dan uiterlijk.
Oud 04-09-2004, 10:59
Verwijderd
Fifty-fifty heb ik gestemd. Het is belangrijk dat iemand me ligt en dat ik fijn met haar kan praten, maar ze moet er ook mooi en lekker uitzien. Ik moet me aangetrokken tot haar voelen en dat kan niet met een lelijke trol, hoe aardig ze ook is. Andersom kan ik ook niets met een bloedmooie maar oerdomme stoot die constant met een schelle stem loopt te mekkeren, dan is er weer te weinig 'innerlijk' dat me aanstaat.

En verder durf ik te wedden dat mensen die voor meer innerlijk dan uiterlijk gaan allemaal lelijk zijn.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2004, 13:07
Nanaki
Nanaki is offline
Dat betwijfel ik, niet iedereen kijkt hetzelfde naar de wereld als jij Gelukkig.
Oud 04-09-2004, 13:21
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Ik stem op 'Karakter vind ik belangrijker dan uiterlijk'.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2004, 14:09
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Keyser Saus schreef op 04-09-2004 @ 14:21 :
Ik stem op 'Karakter vind ik belangrijker dan uiterlijk'.
Oud 04-09-2004, 14:31
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 04-09-2004 @ 11:59 :
Fifty-fifty heb ik gestemd. Het is belangrijk dat iemand me ligt en dat ik fijn met haar kan praten, maar ze moet er ook mooi en lekker uitzien. Ik moet me aangetrokken tot haar voelen en dat kan niet met een lelijke trol, hoe aardig ze ook is. Andersom kan ik ook niets met een bloedmooie maar oerdomme stoot die constant met een schelle stem loopt te mekkeren, dan is er weer te weinig 'innerlijk' dat me aanstaat.

En verder durf ik te wedden dat mensen die voor meer innerlijk dan uiterlijk gaan allemaal lelijk zijn.
Toch vind ik het 50/50 vreemd. Of je vindt dan dat iemand een heeelemaal fantastisch uiterlijk én een heeeelemaal fantastisch innerlijk moet hebben, of je vindt dat iemand een redelijk uiterlijk en een redelijk innerlijk moet hebben. Maar wie wordt er nou verliefd op iemand als je het innerlijk van diegene niet meer dan redelijk vindt? En een heeeeelemaal fantastisch uiterlijk eisen, is dat niet een beetje overdreven?

Jij beschrijft volgens mij ook dat een erg goed innerlijk en een redelijk uiterlijk je 'eisen' zijn. Dan vind je innerlijk dus belangrijker dan uiterlijk, want je verwacht er meer van.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2004, 14:39
Verwijderd
"Als de persoon achter dat uiterlijk maar mooi is maakt uiterlijk me niets uit"

omdat je,als je een tijd verliefd bent,het uiterlijk niet eens meer (figuurlijk) "ziet"

karakter uber allesch
Met citaat reageren
Oud 04-09-2004, 16:01
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 04-09-2004 @ 15:31 :
Toch vind ik het 50/50 vreemd. Of je vindt dan dat iemand een heeelemaal fantastisch uiterlijk én een heeeelemaal fantastisch innerlijk moet hebben, of je vindt dat iemand een redelijk uiterlijk en een redelijk innerlijk moet hebben. Maar wie wordt er nou verliefd op iemand als je het innerlijk van diegene niet meer dan redelijk vindt? En een heeeeelemaal fantastisch uiterlijk eisen, is dat niet een beetje overdreven?

Jij beschrijft volgens mij ook dat een erg goed innerlijk en een redelijk uiterlijk je 'eisen' zijn. Dan vind je innerlijk dus belangrijker dan uiterlijk, want je verwacht er meer van.
Dat ik die optie heb gekozen wil ook niet zeggen dat dat per se mijn mening weerspiegelt. Als ik het vrij had mogen kiezen had ik natuurlijk neergezet dat ze én hartstikke lekker moet zijn én heel slim, want voor minder doe ik het niet.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2004, 16:31
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 04-09-2004 @ 15:31 :
Natuurlijk niet. Innerlijk en uiterlijk zijn onontkomelijk met elkaar verbonden. Het heeft beiden invloed op elkaar. Iemand met een heel erg mooi uiterlijk kan bijvoorbeeld heel arrogant zijn en iemand met een heel lelijk uiterlijk erg onzeker. Ik val op beiden niet. Ik val op mensen die zich goed voelen met zichzelf en dat uitstralen.

Ik vind het eigenlijk dus sowieso complete onzin om te zeggen of je meer op innerlijk of op uiterlijk valt, alsof het losse dingen zijn. Je valt toch op een persoon waarin beiden samenkomt op een manier die jij het fijnst vindt. Dus 50/50 want dan blijft het neutraal.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2004, 17:50
Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Citaat:
nare man schreef op 04-09-2004 @ 11:59 :
Oeh, hij gaat weer provoceren. Misschien is er ook nog zoiets als persoonlijke voorkeur nare. Ik kan mezelf ook voorstellen dat er mensen zijn die puur en alleen een lekkerding aan de haak willen slaan. Verschil moet er wezen.
Oud 04-09-2004, 17:52
Verwijderd
Citaat:
Sir_Cramlek schreef op 04-09-2004 @ 18:50 :
(...)

Verschil moet er wezen.
Quod licet Iovi non licet bovi.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2004, 18:39
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 04-09-2004 @ 17:01 :
Dat ik die optie heb gekozen wil ook niet zeggen dat dat per se mijn mening weerspiegelt. Als ik het vrij had mogen kiezen had ik natuurlijk neergezet dat ze én hartstikke lekker moet zijn én heel slim, want voor minder doe ik het niet.
dan moet je toch echt die bierbuik wegwerken
Met citaat reageren
Oud 04-09-2004, 20:03
Maarten
Maarten is offline
Citaat:
Jules schreef op 01-09-2004 @ 23:26 :
Ik weet het niet, het moet gewoon in balans zijn. Maar ik heb liever een lieve leuke grappige lelijkerd dan een mooi leeghoofd. Wil natuurlijk niet zeggen dat iemand OF knap is, OF mooi van binnen, want mijn vriendje is het ècht allebei
Klopt
Met citaat reageren
Oud 04-09-2004, 20:26
Verwijderd
Citaat:
bertbart schreef op 04-09-2004 @ 19:39 :
dan moet je toch echt die bierbuik wegwerken
Genoeg mooie studentes die juist op bierbuiken vallen
Met citaat reageren
Oud 04-09-2004, 20:38
Zaina
Zaina is offline
Maar dan wel alleen voor de zachte landing he.

Voor langere relaties optie 4.
Maar voor de kortere interesseert me een 100/0 verhouding me niet zoveel eerlijk gezegd.
Oud 04-09-2004, 21:35
Maarten
Maarten is offline
Uiterlijk: Leuk hoofd waar ik van kan houden

Karakter: Lief, slim, begripvol.

Zoiets is het kort door de bocht.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2004, 21:37
Ruudje
Ruudje is offline
Uitstraling vind ik veel belangrijker... maar dat staat er weer niet bij
50/50
Met citaat reageren
Oud 04-09-2004, 21:40
Maarten
Maarten is offline
Dude.. uitstraling is onderdeel van het uiterlijk... het uiterlijk is niet een lap vel...

Het is gewoon het geheel van hoe het lichaam en het gezicht zich beweegt in de ruimte en hoe een persoon zijn emoties tot uitdrukking brengt wanneer hij iets zegt en of het in sync is met wat ie probeert uit te beelden.

Een leuke uitstraling is iets wat je hebt, net zoals mooie ogen.

Ik vind het zulke onzin dat mensen uitstraling van uiterlijk scheiden want het hoort eigenlijk gewoon bij elkaar.. je kan niet eenzelfde hoofd hebben (zelfde hersenen, zelfde huid en alles) en een andere uitstraling. Het hoort gewoon bij elkaar.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2004, 21:52
Ruudje
Ruudje is offline
Citaat:
Maarten schreef op 04-09-2004 @ 22:40 :
Een leuke uitstraling is iets wat je hebt, net zoals mooie ogen.
Je ogen kun je niet zo makkelijk veranderen, je uitstraling daarentegen wel
Dit kan je doen door aan jezelf te werken... zo zul je een betere uitstraling hebben als je je goed voelt
(eigelijk zie je ook aan iemand ogen al of iemand zich goed voelt, ja of nee...)
Helaas zijn er genoeg mensen die dit kunnen 'emuleren', die goed 'toneel kunnen spelen'.

Laatst gewijzigd op 04-09-2004 om 21:55.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2004, 21:55
Maarten
Maarten is offline
Dat emuleren kun je leren, maar het licht toch echt voor een groot deel in je gezicht vast. Kijk naar Jim Carrey. Je moet er niet alleen een talent voor hebben, maar ook een hoofd voor hebben.

Binnen de constraints van je hoofd en hoe goed je je gezicht kan coordineren (net zolas dansbewegingen eigenlijk) kun je bepaalde dingen uitstralen maar je kan echt niet alles uitstralen.

UItstraling kan je veranderen, maar voro het grootste deel ligt het vast in je karakter en hoe je je voelt.

Je kan het faken ja, maar je oeruitstraling komt echt wel naar boven als je off guard bent.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2004, 02:50
Adagio
Adagio is offline
Ik vind uiterlijk heel belangrijk, maar karakter telt ook wel een beetje

ach ja het is gewoon zo als ik kan kiezen dat ik dan op het mooie meisje afstap ipv op de lelijke , ik geef het toe

Laatst gewijzigd op 05-09-2004 om 02:53.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2004, 18:06
Futurist
Futurist is offline
Ik was eens TE erg verliefd op een jongen (ik at gewoon niet meer en als hij langsliep viel ik bijna flauw, maar dat terzijde.. ), dat was ook voornamelijk om zijn uiterlijk maar later kwam ik er8er dat hij 'ook wel' een leuk karakter had.. Dus bij mij is het 50-50.

.. 8eraf is het dus niks geworden
Oud 07-09-2004, 12:45
Yora
50/50 of een beetje/boel eroverheen ligt aan de persoon
Met citaat reageren
Oud 07-09-2004, 12:58
Fade of Light
Fade of Light is offline
Without doubt de op-een-na-onderste. Verklaring is te vinden bij Sarah. =)

edit: ik vraag me af wie 50/50 of hoger stemt.... Wat als je ouder wordt dan 50? Dumpen die shit, zorgen dat je veel geld hebt, en een 18 jarig playboy modelletje zoeken?
Met citaat reageren
Oud 07-09-2004, 13:16
stuivertje
stuivertje is offline
karakter belangrijker dan uiterlijk gestemd.

Ik vond mn vriend toen hij gewoon mn beste vriend was helemaal niet zo knap of mooi. Maar toen werd ik verliefd enzo, en nu vind ik het serieus een vette mooie jongen. Vind het nog steeds vreemd.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2004, 13:24
Verwijderd
Ik heb gestemd voor 50/50.

Uiterlijk word toch ook beetje beïnvloed door het karakter? Iemand die veel zorg aan zijn uiterlijk besteed (Dat is een karaktereigenschap, toch?) ziet er verzorgd uit. En iemand die zelfverzekerd is (Weer een karaktereigenschap) straalt dat ook uit. Dus ik denk dat het wel een beetje met elkaar samenhangt. Maar karakter en uiterlijk (Vooral de uitstraling!) zijn voor mij allebei belangrijk.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2004, 13:34
Yora
Citaat:
stuivertje schreef op 07-09-2004 @ 14:16 :
karakter belangrijker dan uiterlijk gestemd.

Ik vond mn vriend toen hij gewoon mn beste vriend was helemaal niet zo knap of mooi. Maar toen werd ik verliefd enzo, en nu vind ik het serieus een vette mooie jongen. Vind het nog steeds vreemd.
Tja.. das de liefde he!! Je ziet het mooiste in een jongen maar ook zie je de minpuntjes weer wat minder, die vervagen dan ofzo... en soms een beetje boel
Met citaat reageren
Oud 07-09-2004, 14:45
Verwijderd
Citaat:
Yora schreef op 07-09-2004 @ 14:34 :
Tja.. das de liefde he!! Je ziet het mooiste in een jongen maar ook zie je de minpuntjes weer wat minder, die vervagen dan ofzo... en soms een beetje boel
...en voor je het weet ben je getrouwd en heb je een kind met een exdelinquent.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2004, 14:47
Yora
Inderdaad.... Dat heb jij zeker allemaal meegemaakt of niet?
Met citaat reageren
Oud 07-09-2004, 14:57
hasseltboy
hasseltboy is offline
Als je verliefd bent dan maakt uiterlijk niks meer uit en vind je haar/hem toch wel mooi?
Oud 07-09-2004, 15:08
Verwijderd
Citaat:
hasseltboy schreef op 07-09-2004 @ 15:57 :
Als je verliefd bent dan maakt uiterlijk niks meer uit en vind je haar/hem toch wel mooi?
Ja daar heb je gelijk in. Maar... Als iemand's uiterlijk me écht niet aanstaat, zal ik er denk ik ook nooit verliefd op kunnen worden. Dus die situatie van 'Als je verliefd bent...' komt dan niet meer voor denk ik?

Offtopic: *Wijst naar signature* Waarom jouw schuld?
Met citaat reageren
Oud 07-09-2004, 15:14
Yora
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 07-09-2004 @ 16:08 :
[B]Ja daar heb je gelijk in. Maar... Als iemand's uiterlijk me écht niet aanstaat, zal ik er denk ik ook nooit verliefd op kunnen worden. Dus die situatie van 'Als je verliefd bent...' komt dan niet meer voor denk ik?
Hmm neej, maar als je verliefd bent word iemand wel mooier voor jou dan voor iemand anders bijvoorbeeld Als je een beetje begrijpt wat ik bedoel!!
Met citaat reageren
Oud 07-09-2004, 15:38
Verwijderd
Citaat:
Yora schreef op 07-09-2004 @ 16:14 :
Hmm neej, maar als je verliefd bent word iemand wel mooier voor jou dan voor iemand anders bijvoorbeeld Als je een beetje begrijpt wat ik bedoel!!
Ja, je hebt gelijk.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2004, 17:49
hasseltboy
hasseltboy is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 07-09-2004 @ 16:08 :
Ja daar heb je gelijk in. Maar... Als iemand's uiterlijk me écht niet aanstaat, zal ik er denk ik ook nooit verliefd op kunnen worden. Dus die situatie van 'Als je verliefd bent...' komt dan niet meer voor denk ik?

Offtopic: *Wijst naar signature* Waarom jouw schuld?
Hm dat is waar.Mea Culpa is een hele leuke forumster...
Reageren

Regels voor berichten