Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-09-2004, 00:33
Verwijderd
Art of fighters.

Maar dat is hardcore.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-09-2004, 00:42
droppiej
droppiej is offline
se, is ook weer helemaap toppie, weetje , waar k helemaal aan stoor is dat (k noem het van dat blije trance) van dat trance genoemde dingen, en k zie het als kutmuziek, (dit was al genoemd), maar k ben het met je eens!!!!!!!!...bleegh
Met citaat reageren
Oud 07-09-2004, 00:45
WillKillForSex
WillKillForSex is offline
Citaat:
girl*korsou schreef op 07-09-2004 @ 01:42 :
se, is ook weer helemaap toppie, weetje , waar k helemaal aan stoor is dat (k noem het van dat blije trance) van dat trance genoemde dingen, en k zie het als kutmuziek, (dit was al genoemd), maar k ben het met je eens!!!!!!!!...bleegh
Haal rustig adem en vertel het nog eens een keer want ik snap het niet meer
Met citaat reageren
Oud 07-09-2004, 00:54
droppiej
droppiej is offline
Citaat:
Hardstylesage schreef op 06-09-2004 @ 17:45 :
Haal rustig adem en vertel het nog eens een keer want ik snap het niet meer
jep idd, wat duidelijker
je hebt van die liedjes, en ze noemen dat trance, terwijl het helemaal geen trance is, want trance is niet met een uitgebreidde songtekst erin, (soms), bv, come with me , die vind k zoooo slecht, maar dat is mijn mening, ik hou ook meer van hardstyle/hardcore
Met citaat reageren
Oud 07-09-2004, 01:26
WillKillForSex
Ja precies.. van die Special D-crap-hoerezooi... ik ben GIFTIG op zulk soort muziek.. vraag me niet waarom.. misschien een natuurlijke reactie van iemand die het zonde vind als muziek vernaggelt wordt.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2004, 19:14
droppiej
droppiej is offline
Citaat:
Hardstylesage schreef op 06-09-2004 @ 18:26 :
Ja precies.. van die Special D-crap-hoerezooi... ik ben GIFTIG op zulk soort muziek.. vraag me niet waarom.. misschien een natuurlijke reactie van iemand die het zonde vind als muziek vernaggelt wordt.

Met citaat reageren
Oud 07-09-2004, 19:16
Verwijderd
tis vrijwel altijd dat de top 40 hitjes het voor de rest van het genre verpesten, kijk maar inderdaad naar Special -D, The Rasmus, Frans Bauer en 50 cent
Met citaat reageren
Oud 07-09-2004, 19:17
Verwijderd
Hardstyle is even vervelend als special d
Met citaat reageren
Oud 07-09-2004, 19:20
droppiej
droppiej is offline
Citaat:
Reverend schreef op 07-09-2004 @ 12:17 :
Hardstyle is even vervelend als special d
leg is uit,
wat vind jij nou aan hardstyle even vervelend als aan special d
Met citaat reageren
Oud 07-09-2004, 19:28
Verwijderd
Citaat:
girl*korsou schreef op 07-09-2004 @ 20:20 :
leg is uit,
dr zitten bijvoorbeeld allebei irritante deuntjes in
Met citaat reageren
Oud 07-09-2004, 19:36
Verwijderd
Citaat:
Dr. Aep schreef op 07-09-2004 @ 20:28 :
dr zitten bijvoorbeeld allebei irritante deuntjes in
Irritant voor jou Ik hou van irri deuntjes.

Wie of wat is die Special-D eigenlijk? Van wat moet ik hem kennen?
Met citaat reageren
Oud 07-09-2004, 19:37
metallicpatrick
metallicpatrick is offline
geen
Oud 07-09-2004, 19:43
droppiej
droppiej is offline
Citaat:
Mutant schreef op 07-09-2004 @ 12:36 :
Irritant voor jou Ik hou van irri deuntjes.

Wie of wat is die Special-D eigenlijk? Van wat moet ik hem kennen?
het is een irri neppe dj, en euhm, zijn liedje begint oz , 5,4,3,2,1(engels), at the end of every week (k weet niet precies hoor), en dat irri coupletje herhaalt zich steeds
Met citaat reageren
Oud 07-09-2004, 19:45
Verwijderd
Zegt me weer helemaal nix ^^. Ik kijk echt te weinig tv tegenwoordig. Het wordt tijd dat het jeugdwerk weer eens begint, dan ben ik weer een beetje up-to-date met die dingen .
Met citaat reageren
Oud 07-09-2004, 19:50
droppiej
droppiej is offline
Citaat:
Mutant schreef op 07-09-2004 @ 12:45 :
Zegt me weer helemaal nix ^^. Ik kijk echt te weinig tv tegenwoordig. Het wordt tijd dat het jeugdwerk weer eens begint, dan ben ik weer een beetje up-to-date met die dingen .
maar goed dat je het niet kent,
hij is erg irri, en k woon geneens in nl,en toch ken ik hem (zucht), zulke irri liedjes komen hier geneens voor
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 01:49
WillKillForSex
Citaat:
Mutant schreef op 07-09-2004 @ 20:45 :
Ok, in de hoop je te verlichten met een "stuk levend bewijs" heb ik een origineel, prachtig, perfect, trance nummer gepakt (was heel erg bekend) en deze naast onze breezer DJ, Scooter gezet.

Hier kan je hem downloaden, zelf opgenomen

http://www.xs4all.nl/~apache64/Arabe...%20Scooter.mp3

Laten we de band analyseren, shall we!?

In het begin hoor je een prachtig trancerig melodietje, wat zooo jaren 98-99 is. Perfecte verhouding van geluid, bass etc. (toen was Trance nog in opkomst en geen commerciele tering zooi zoals het nu is (lees: inmekaar gereden Scooter troep (dat was een woordgrapje, dus lach kreng! ))

Goed, eniejwayzz... mooie opbouw en gewoon perfect.

BRAKE!

Owjeej.. wat horen we nu? Een hele stoere DJ meneer zit onzin te blaten in zn mic! Zou hij weten dat zijn mic. aan staat?
Wat zegt die gekke meneer allemaal?

???
Chicks-terminator (min 2:09)
cosmic-crap (min 2:15)
???

een homo (of vrouwen hater) die kosmische tering zooi maakt? Nou dankje wel meneer scooter, met een betere definitie had ik niet kunnen komen.

en heey! Dat melodietje ken ik.... hebben wij dat ook niet gehoord een minuut terug? Lijkt verdacht veel op die ene trance hit die zo perfect uitgebalanceerd is ...... verkracht met een +500 pitch space alienstem !!!!!

Waarschijnlijk om naast de stoere breezer bikkels, ook nog de schattige fluffy breezerchicks aan te trekken want tsja! een meisje (of wat erop moet lijken) zingt mee dus is het ook voor jouw en mij! (denken Anita en Kelly terwijl ze hun make-up sessie aan het voorbereiden zijn met hun gezamelijke flesje breezer! * )

Maargoed, laten we niet te ver afdwalen want daar gaat deze post niet over. Wat heb ik nog meer te melden? Ohja! De bass die je hoort op 3:15 is geript van Duro. Maar daar zijn wel meer dingen van geript tegenwoordig (en vica versa, maar nooit complete nummers alias Scooter). Gaat er iedergeval om dat een "softenend" hardstyle beat gebruikt wordt omdat ten tijde van dat nummer die beat populair was en toon aangevend was voor hard. Als het goed is was dat ergens toen hardstyle uitgevonden werd en Hardhouse over zn hoogte punt was. Maar goed, dit is misschien iets "te" die-hard-achtig.

Gaat er iedergeval om dat, Mutant, en ik hoop een hoop andere, nu horen hoe een first-class rip-off te werk gaat. Ik praat niemand goed, hell in de muziek industrie word heel erg veel geript maar zoals ik al zei, niet complete tracks met een hogere pitch en wat gewauwel van een n00b.

Excuus voor het vele smiley gebruik, maar ik wilde de tekst opvrolijken

Zo!

* Niks tegen Breezers en Breezah's maar ik probeer even een stigmatiserend beeld te schetsen van het soort mensen dat naar deze muziek luistert. Voel je je niet aangesproken, mooi! je hebt smaak! En voel je je wel aangesproken dan is het maar jammer
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 08:58
Verwijderd
Gast je kan maar beter een beetje dimmen over sc00tah en met name diens MC (volksheld). Dit is gewoon één of andere crappy mix van één of andere knoop.

Download Scooter - Back in Time en dan praten we verder

ps ik geef toe ze zijn wel een beetje achteruitgegaan de laatste paar jaar
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 09:01
Verwijderd
Oja en je melodietje is ook niet van die 'perfect uitgebalanceerde' (doch oersaaie en voorspelbare) tranceliedje maar gewoon gejat van the mamma's and the papa's of earth wind and fire of een dergerlijke 70s band waar je ouders vinyl van hebben
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 12:14
WillKillForSex
Citaat:
eXo schreef op 08-09-2004 @ 09:58 :
Gast je kan maar beter een beetje dimmen over sc00tah en met name diens MC (volksheld). Dit is gewoon één of andere crappy mix van één of andere knoop.

Download Scooter - Back in Time en dan praten we verder

ps ik geef toe ze zijn wel een beetje achteruitgegaan de laatste paar jaar
Je geeft zelf toe dat ze achteruit zijn gegaan, als je deze troep hoort dan ga je toch spontaan om castratie vragen?

Misschien dat andere scooter nummers wel helemaal toppie zijn maar die heb ik niet geluisterd, je verwacht toch niet dat ik na het luisteren van bovenstaande rip-off mix nog enigzins mijn levens energie noch bandbreedte ga verspillen met het zoeken, vinden en downloaden van Scooter?

De jaren 70 e.d. is voor mijn tijd en persoonlijk vind ik het minder erg als je van daaruit iets ript (ik zei ook al, er wordt heel wat afgeript in de muziek wereld) dan dat je iets ript wat hooguit 3 jaar ervoor een heel erg bekend nummer was.

Maar nou ben ik wel benieuwd naar dat nummertje van the mamma's and the pappa's, ik zal na school hem effe downloaden en checken. Heel erg benieuwd
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 12:17
Verwijderd
Earth Wind & Fire moet 't zijn excuses.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 14:53
Artus
Artus is offline
Citaat:
Hardst33lo schreef op 06-09-2004 @ 01:05 :
Haha uit welke lompe hersenkronkel heb je dat nu weer vandaan getrokken. Hardstyle is een muziekstroming voor mensen die harder willen als trance (en hardtrance, denk aan eerdere Bitte Ein Beat cd's), en niet dat hersenloze gebeuk van terror willen. Oldschool, hardcore en hardstyle liggen tegenwoordig toch heel dicht bij elkaar. Dus om daar nou onderscheid tussen te maken...

En al mocht je hardstyle liefhebber zijn, misschien moet je dan ook eens wat Jump nummers proberen (das een oude redelijk onbekende stroming die weer opkomt). Jump is muziek met een vaak vrolijk melodietje van synths met een harde bass erdoorheen... Darkraver had een aantal Jump nummers op zijn 'ID&T presents' cd staan (I Feel Like Dancing, Kamiz song, Stomp etc.) Download maar eens nummers van Da Tekno Warriors (Dj Paul&Neophyte a.k.a The Beholder), Dj Greg C, Furax, Ruthless&Vorwerk etc...
ok ten eerste, hardstyle lijkt alleen op hardcore omdat praktisch alle deuntjes uit hardcorenummers gegapt zijn, verder zie ik weinig overeenkomsten en zoveel harder is hardstyle niet vergeleken bij hardtrance, het is alleen een stuk hersenlozer.
ten tweede, oldschool al weer heeeeel iets anders en lijkt nóg minder op hardstyle
en ten derde, da tekno warriors maakten (ik weet nie of ze nu nog bestaan eigenlijk) gewoon hardcorenummers met een oldschoolfeel, ze probeerden gewoon 'nieuwe' oldschool nummers te maken, om t zo maar te zeggen, want het aantal oldschoolnummers is - logischerwijs - maar beperkt

en yoji buihjajuasdas is idd geen hardstyle
Oud 08-09-2004, 15:04
Verwijderd
Citaat:
girl*korsou schreef op 07-09-2004 @ 20:20 :
leg is uit,
Allebei onintelligente beukmuziek waar vrijwel elke stomme hollander met kort blond stekeltjeshaar en veels te veel zilver om hun lijf naar luisteren.

Dit geld ook trouwens voor hun sletterige wederhelft.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 15:17
droppiej
droppiej is offline
Citaat:
Reverend schreef op 08-09-2004 @ 08:04 :
Allebei onintelligente beukmuziek waar vrijwel elke stomme hollander met kort blond stekeltjeshaar en veels te veel zilver om hun lijf naar luisteren.

Jouw mening, maar geen juiste mening....op dat lied van come with me, daar staan alleen van die beginnende pubers op (ik voel me oud)..en hardstyle is gewoon een style, waar helemaal niet elke stomme hollander...(ik woon in midden amerika!!) met blond stekeltjes haar op danst..
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 15:24
Verwijderd
Citaat:

*kucht* Ik voldoe dus in geen enkel opzicht aan dat beeld. . Maar ik drink wel breezer

Hardstylesaga, momenteel heb ik geen boxen maar zodra ik thuis ben zal ik het luisteren. Maar ik ben trouwens wel gek van Scooter Ik ga met eXo mee, scooterliefhebbers dienen elkaar te steunen in deze veel te groffe wereld ^^.
Iig. Als ik een melodietje leuk vind, zoek ik toch meestal de originele nummers en alle mixen die ik kan vinden. Dat ding van de Royal Gigolos met California Dreamin' bv. .

Bepaalde dingen vind ik wel jammer maar dat is vooral als ik het origineel ken en dat niet bekend is geworden, of toch niet op zo'n schaal. Ain't no party van Marc Acardipane bv. Veel betere versie dan wat nu rondspartelt in de regionen der dansbaarheid.

Maar t meeste van mijn tijd maak ik me er niet bijzonder druk om. Ik ben nogal gemakkelijk op muziekgebied, ik geniet er liever van dan me druk te maken.

Iig. Ferry Corsten vind ik trouwens ook heerlijk, valt die niet onder trance of is dat weer iets anders.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 16:04
Verwijderd
Citaat:
Hardstylesage schreef op 07-09-2004 @ 01:09 :
www.di.fm is ook heel goed te doen... al is er geen hardstyle/hardcore. Dus mensen die een harde bass nodig hebben, don't go here.

Trance is hier wel zeker goed te doen.. gewoon relaxed
ja goeie site
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 16:24
D_RRADIO
D_RRADIO is offline
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 17:13
combat95
combat95 is offline
scooter ownz maar dan alleen hun oude shit.

Het hele 'our happy hardcore' album is echt te gek, oude trance/techtrance achtige shit.
Oud 08-09-2004, 22:15
Expanium
Expanium is offline
Citaat:
D_RRADIO schreef op 08-09-2004 @ 17:24 :
[afbeelding]
kijk, zoiets kostbaars mag je niet posten in dit topic. De vergelijking is compleet misplaatst. Toch bewonder ik je om je smaak. vandaag de nieuwste doormouse 12" nog in huis gehaald, zag hem liggen bij de oorzaak.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 22:22
D_RRADIO
D_RRADIO is offline
Citaat:
Expanium schreef op 08-09-2004 @ 23:15 :
kijk, zoiets kostbaars mag je niet posten in dit topic. De vergelijking is compleet misplaatst. Toch bewonder ik je om je smaak. vandaag de nieuwste doormouse 12" nog in huis gehaald, zag hem liggen bij de oorzaak.
De vergelijking met trance en hardstyle is inderdaad compleet misplaatst maar omdat de discussie steeds meer richting hardcore ging, en tsja...

Doormouse is toch wel een soort hardcore.

BTW; Splash In Your Face v I Heart Rap ?
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 22:45
Verwijderd
Citaat:
girl*korsou schreef op 08-09-2004 @ 16:17 :
waar helemaal niet elke stomme hollander...(ik woon in midden amerika!!) met blond stekeltjes haar op danst..
Dus nu ook al daar :/
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 22:46
Expanium
Expanium is offline
Citaat:
D_RRADIO schreef op 08-09-2004 @ 23:22 :
De vergelijking met trance en hardstyle is inderdaad compleet misplaatst maar omdat de discussie steeds meer richting hardcore ging, en tsja...

Doormouse is toch wel een soort hardcore.

BTW; Splash In Your Face v I Heart Rap ?
Doormouse
Real Name: Dan Martin

Profile: Kingpin of the Addict and Distort labels and the godfather of Midwest hardcore . Doormouse is probably known best for his brilliant use of obscure and strange samples.

je hebt helemaal gelijk. maar het is een ander soort hardcore als de nerdelandse gabber. net als het franse epileptik label (waar ook veel met gebroken breaks wordt gewerkt.

deze was het trouwens:
http://www.deoorzaak.com/product.php?id=453
Met citaat reageren
Oud 09-09-2004, 00:47
Hardst33lo
Hardst33lo is offline
Citaat:
Artus schreef op 08-09-2004 @ 15:53 :
ok ten eerste, hardstyle lijkt alleen op hardcore omdat praktisch alle deuntjes uit hardcorenummers gegapt zijn, verder zie ik weinig overeenkomsten en zoveel harder is hardstyle niet vergeleken bij hardtrance, het is alleen een stuk hersenlozer.
Meteen met deze eerste regel bevestig je al dat je weinig van het hele gebeuren afweet. Praktisch alle deuntjes gegapt? Haha het is pas sinds een driekwart jaar dat ze nummers uit de hardcorescene gejat hebben, omdat vele ongetalenteerde producers snel geld wilden verdienen. Neem bijvoorbeeld Thrillseeka hardstyle rmx, die is nieteens door een label uitgebracht, zelfs nieteens op white label verschenen, dus het zou me nieteens verbazen dat een of ander pubertje die in zijn kamer in elkaar heeft gedraaid. Verder is dit een van de weinige hardstyle liedjes die een hardcore deuntje gegapt heeft. Natuurlijk zijn er wel een aantal, maar die verhouding ligt ongeveer op 10% gejat, 90% zelf verzonnen. En over hardtrance... ja dat is jouw mening.

Citaat:
ten tweede, oldschool al weer heeeeel iets anders en lijkt nóg minder op hardstyle
Hardstyle had eind 2001/begin 2002 juist heel erg veel oldschool invloeden, met name omdat het tempo toen een stuk lager lag en er veel minder met synthz gewerkt werd. En nu anno 2004, ik noem maar iemand, DJ Rob (&MC Joe) draaien al vanaf ik gok '87. In hun hedendaagse sets wisselen ze hun oude hits (harde house- en oldschoolplaten zoals O Fortuna ed.) makkelijk af met hedendaagse hardstyle.

Citaat:
en ten derde, da tekno warriors maakten (ik weet nie of ze nu nog bestaan eigenlijk) gewoon hardcorenummers met een oldschoolfeel, ze probeerden gewoon 'nieuwe' oldschool nummers te maken, om t zo maar te zeggen, want het aantal oldschoolnummers is - logischerwijs - maar beperkt
Nonsense, als je er zoveel vanaf wist, zou je ook weten dat ze nog bestaan. Tekno Warriors zijn opgericht om een geheel andere weg in te slaan (Put the needle on the record lijkt nieteens op oldschool), en de jump/uc hoe je het wilt noemen, in Nederland te introduceren. Alhoewel sommige (oude) jump voor de onwetende wel wat wegheeft van oldschool, sommige mensen spraken in die tijd zelfs van 'newschool' . Maargoed het was niet zonder succes. Al snel volgden er meer artiesten zoals Mark V en Poogiebear, zelfs Darkraver himself heeft nog een aantal jump-nummers gemaakt in die tijd. Note that jump al zeker wel 15 jaar bekend is in Frankrijk en Belgie, waar het oorspronkelijk vandaan komt, het is dus zeker geen nieuwe stijl oid.

Citaat:
en yoji buihjajuasdas is idd geen hardstyle
Biomehanika En zeker geen hardstyle nee, alhoewel hij wel neigingen die kant opheeft.
Oud 09-09-2004, 00:54
WillKillForSex
Citaat:
Reverend schreef op 08-09-2004 @ 16:04 :

"beukmuziek"? Sorry? zei je daar "allebei onintelligente beukmuziek"?

....

Goed, dit zegt wel hoeveel kennis van zake je hebt over dit onderwerp. Laat me raden, Punk of R&B? Heel misschien gothic, maar daar is je avatar te vrolijk voor.

@ Mutant:

Er is niks mis mee als iemand een breezer drinkt, hell van mij mag je je er klem aan zuipen.. kvind het zowiezo al onzin dat mensen die breezers drinken en op de foto komen gelijk voor hoer uitgemaakt worden. (Met mijn generalisatie in mijn post hierboven was ik dus iets te vlot.. maar anders ben ik een jaar aan het uitleggen wat voor soort type mensen ik bedoel )

Mannen met bier op een foto zijn toch ook geen boeren?
Maargoed.. Muziek forum heh -- Ontopic!!

Ferry Corsten vind ik zelf een zeer goeie DJ, hij heeft, vind ik zijn eigen style ontwikkeld die niemand kopieert. Een soort van dance gemengt met jaren 80, zo beschrijf ik zn style het best. Zeer leuk om naar te luisteren, vooral zijn liveset van trance energie dit jaar is eeeeerrug goed.

en ohja.. het is hardstyle-sage, niet saga want van Hardstyle komt geen episch verhaal a la lord of the rings
(ohjeej.. ik heb het gevoel alsof ik Q-dance's neus voor cash prikkel met dat idee )
Met citaat reageren
Oud 09-09-2004, 08:16
Verwijderd
Citaat:
Hardstylesage schreef op 09-09-2004 @ 01:54 :
"beukmuziek"? Sorry? zei je daar "allebei onintelligente beukmuziek"?

....

Goed, dit zegt wel hoeveel kennis van zake je hebt over dit onderwerp. Laat me raden, Punk of R&B? Heel misschien gothic, maar daar is je avatar te vrolijk voor.

Dat luister ik ook, ja. Doorgaans meer Lounge, elektro en hiphop.

Ik zal niet ontkennen dat ik af en toe ook hardcore luister, maar dan alleen enkele nummers, wetende dat het kwalitatief lage muziek is.

Durf je het tegendeel te beweren, dan zegt dat eerder iets over jouw muziekkennis dan de mijne.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2004, 10:01
Verwijderd
Niet zo bekvechten. Sommige mensen vinden wat geschreeuw en gerag van gitaren ook geen muziek. En nog anderen gruwen van klassiek.
Mekker niet zo over smaak .

Corsten is helemaal geweldig. Ik geloof dat ik hem pas echt heb leren kennen door (digital) Punk, Rock Your Body heeft me ook helemaal gek gemaakt, maar daardoor ben ik alles errond ook gaan downloaden. Die gast heeft echt heerlijke mixen en remixen!

En slsk heeft een mooi verzamelingetje livesets van de Sensations, alleen zo jammer dat je niet weet wat ze mixen ^^ (ik toch niet ).
Met citaat reageren
Oud 09-09-2004, 10:24
Artus
Artus is offline
Citaat:
Hardst33lo schreef op 09-09-2004 @ 01:47 :
Meteen met deze eerste regel bevestig je al dat je weinig van het hele gebeuren afweet. Praktisch alle deuntjes gegapt? Haha het is pas sinds een driekwart jaar dat ze nummers uit de hardcorescene gejat hebben, omdat vele ongetalenteerde producers snel geld wilden verdienen....
...Hardstyle had eind 2001/begin 2002 juist heel erg veel oldschool invloeden, met name omdat het tempo toen een stuk lager lag en er veel minder met synthz gewerkt werd. En nu anno 2004, ik noem maar iemand, DJ Rob (&MC Joe) draaien al vanaf ik gok '87. In hun hedendaagse sets wisselen ze hun oude hits (harde house- en oldschoolplaten zoals O Fortuna ed.) makkelijk af met hedendaagse hardstyle.

Nonsense, als je er zoveel vanaf wist, zou je ook weten dat ze nog bestaan. Tekno Warriors zijn opgericht om een geheel andere weg in te slaan (Put the needle on the record lijkt nieteens op oldschool), en de jump/uc hoe je het wilt noemen, in Nederland te introduceren. Alhoewel sommige (oude) jump voor de onwetende wel wat wegheeft van oldschool, sommige mensen spraken in die tijd zelfs van 'newschool' . Maargoed het was niet zonder succes. Al snel volgden er meer artiesten zoals Mark V en Poogiebear, zelfs Darkraver himself heeft nog een aantal jump-nummers gemaakt in die tijd.
een jaar of 3 geleden luisterde ik ook hardstyle dus het is onzin dat t alleen het laatste 3kwartjaar gebeurd, aangezien ik t nu totaal niet meer volg, dus punt 1 kan de vuilnisbak in

als tweede, het tempo van hardstyle ligt altijd laag en dat vind ik meteen 1 van de grootste beperkingen van het 'genre', er zijn amper tempoverschillen (kijk maar s naar hardcore daar heb je heel langzame dingen - toendertijd de new style hardcore - en ook supersnelle shit)
DJ Rob draait idd veeeel oldschool, staat ie bekend om (vroeger iig, ik volg t dus een aantal jaar niet meer), maargoed wel jammer dat ie nu blijkbaar ook hardstyle draait maar toch zit er geen overeenkomst tussen oldschool en hardstyle behalve de gejatte deuntjes

en nouja ik ken de tekno warriors dus niet hoe ze tegenwoordig zijn maar vroeger maakte ze idd wat ze toen new school noemde
mark v & poogie bear waren eerder dan de tekno warrios overigens, hebben nog een paar superplaten gemaakt: feel the beat, ants in my pants en nog wat mooie dingen
maargoed toen dat hip was heb ik nooit iemand over 'jump' gehoord en was t gewoon die new school
Oud 09-09-2004, 12:13
WillKillForSex
Citaat:
Reverend schreef op 09-09-2004 @ 09:16 :
Dat luister ik ook, ja. Doorgaans meer Lounge, elektro en hiphop.

Ik zal niet ontkennen dat ik af en toe ook hardcore luister, maar dan alleen enkele nummers, wetende dat het kwalitatief lage muziek is.

Durf je het tegendeel te beweren, dan zegt dat eerder iets over jouw muziekkennis dan de mijne.
Als je Special D beukmuziek noemt dan is er toch echt iets mis met je gehoor, Special D komt nog het dichtst bij popmuziek a la britney spears. Dus waarschijnlijk heb je maar populistisch lopen blaten

Door Hardcore kwalitatief lage muziek te noemen begeef je je op glad ijs; kwalitatief laag omdat er kortere melodien en veel herhaling in zit? Dan kan je techno ook kwalitatief laag noemen. Of misschien een harde bass? Dan zou ik daarintegen weer hiphop kwalitatief laag noemen omdat menig taalgebruik in dergelijke nummers niet voorbij het zandbak-niveau komen.

Kortom, het kwalitatief laag te noemen is een mening (en ook nog een troll waarschijnlijk) die niet zo heel erg veel toevoegt aan deze discussie.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2004, 12:57
Artus
Artus is offline
nou techno zit doorgaans toch echt een stukkie ingenieuzer in elkaar dan een potje flinke hardcore
Oud 09-09-2004, 18:05
droppiej
droppiej is offline
gaat u door
Met citaat reageren
Oud 09-09-2004, 18:54
WillKillForSex
Citaat:
Artus schreef op 09-09-2004 @ 13:57 :
nou techno zit doorgaans toch echt een stukkie ingenieuzer in elkaar dan een potje flinke hardcore
Je draait eromheen, het gaat erom dat het herhalingen...veel herhalingen.. zijn.

wat loopt iedereen toch de hele tijd te kankeren dat hardcore voor simpele zielen is
Muziek is muziek en toevallig bestaat de definitie meer uit dan alleen wat jij mooi vindt.

en nee, Ik draag geen Lonsdale en ik luister ook Trance. Dus een gabber of een gabber wannaB ben ik niet.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2004, 01:53
Artus
Artus is offline
Citaat:
Hardstylesage schreef op 09-09-2004 @ 19:54 :
Muziek is muziek en toevallig bestaat de definitie meer uit dan alleen wat jij mooi vindt.
en daar ben ik t volledig mee eens, ik zeg toch ook niet dat hardcore 'slechter' is
er bestaat geen slechte muziek, net als dat er geen goeie muziek bestaat, dat is volledig smaakafhankelijk
ik zeg alleen dat techno doorgaans een stuk doordachter in elkaar zit
Oud 10-09-2004, 02:13
droppiej
droppiej is offline
eigenwijs
Met citaat reageren
Oud 10-09-2004, 05:23
Verwijderd
Ik ben het wel met artus eens wat betreft techno.

Met 'beuk' muziek doel ik op muziek met zo'n beat die zichzelf de hele tijd herhaalt op de achtergrond. Dan kan je special D wel leuk gaan afkraken omdat je het kinderachtig vindt, in feite komt het op hetzelfde neer als het gemiddelde hardstyle nummer (maar dan met een ander deuntje)

Er is dan wel geen definitie voor goede muziek, maar ik ben wel van mening dat sommige muziek nou eenmaal een stuk meer kwalitatief in orde is dan de andere muziek. Beweren dat hardcore 'beter' is dan klassieke muziek is bijvoorbeeld vrij clownesk.

Citaat:
en nee, Ik draag geen Lonsdale en ik luister ook Trance. Dus een gabber of een gabber wannaB ben ik niet.
nut?
Met citaat reageren
Oud 10-09-2004, 10:00
Verwijderd
Ondertussen ben ik benieuwd geworden naar Special D .
Met citaat reageren
Oud 10-09-2004, 16:36
Artus
Artus is offline
damn heb je onder een steen geleefd afgelopen jaar
Oud 10-09-2004, 17:09
Verwijderd
Special D - Come with me
Met citaat reageren
Oud 10-09-2004, 18:34
Poppycock
Poppycock is offline
In 2000 ofzo, luisterde ik ook naar hardstyle / trance / dance en hardere muziek.
Ik vond zelf Showtek, Dj Chriz, Luna , Pavo, Zenith, Dj katana, The thrillseekers heel goed.

Nu heb ik die muziek wel gehad. Elke NL'se boer stampt er vrolijk op los met bijbehorend boerinnetje/breezah sletje.

Nu vind ik bijv. Benjamin Bates, Don Diablo wel leuk. Ik weet niet of de ts dit ook leuk vind want ik heb de verdere posts niet gelezen.
Luister een keer naar id&t radio, veel coole muziek.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2004, 20:02
Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Ik ben Special D uit mijn geest aan het bannen.
Oud 10-09-2004, 22:58
droppiej
droppiej is offline
als je al die **alles wetende mensen**zo hoort, moet alles zo en zus zijn. Maar come on mensen, muziek is om te luisteren, niet om een hele discussie erover te houden. Voor mij is het gewoon heel simpel Ik luister en hardstyle en hardcore. Het verschil kan ik goed horen. Trance kan er ook af en toe wels bij. What the hell ga je moeilijk erover doen, of het wel gejat is of nie. BLEEEh. (je moet mij maar zien als iemand die er niet zooveel er over weet, maar die er juist veel naar luistert
Met citaat reageren
Oud 11-09-2004, 01:14
Artus
Artus is offline
hoorden je ons zeggen dat je er niet naar mag luisteren dan
Reageren

Regels voor berichten