Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() je hebt van die liedjes, en ze noemen dat trance, terwijl het helemaal geen trance is, want trance is niet met een uitgebreidde songtekst erin, (soms), bv, come with me , die vind k zoooo slecht, maar dat is mijn mening, ik hou ook meer van hardstyle/hardcore |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
wat vind jij nou aan hardstyle even vervelend als aan special d |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Wie of wat is die Special-D eigenlijk? Van wat moet ik hem kennen? |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
hij is erg irri ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Hier kan je hem downloaden, zelf opgenomen ![]() http://www.xs4all.nl/~apache64/Arabe...%20Scooter.mp3 Laten we de band analyseren, shall we!? ![]() In het begin hoor je een prachtig trancerig melodietje, wat zooo jaren 98-99 is. Perfecte verhouding van geluid, bass etc. (toen was Trance nog in opkomst en geen commerciele tering zooi zoals het nu is (lees: inmekaar gereden Scooter troep ![]() ![]() Goed, eniejwayzz... mooie opbouw en gewoon perfect. ![]() ![]() Owjeej.. wat horen we nu? ![]() ![]() ![]() Wat zegt die gekke meneer allemaal? ![]() ??? Chicks-terminator (min 2:09) cosmic-crap (min 2:15) ??? ![]() een homo (of vrouwen hater) die kosmische tering zooi maakt? Nou dankje wel meneer scooter, met een betere definitie had ik niet kunnen komen. ![]() en heey! Dat melodietje ken ik.... hebben wij dat ook niet gehoord een minuut terug? Lijkt verdacht veel op die ene trance hit die zo perfect uitgebalanceerd is ![]() ![]() Waarschijnlijk om naast de stoere breezer bikkels, ook nog de schattige fluffy breezerchicks aan te trekken want tsja! een meisje (of wat erop moet lijken) zingt mee dus is het ook voor jouw en mij! (denken Anita en Kelly terwijl ze hun make-up sessie aan het voorbereiden zijn met hun gezamelijke flesje breezer! ![]() Maargoed, laten we niet te ver afdwalen want daar gaat deze post niet over. Wat heb ik nog meer te melden? Ohja! De bass die je hoort op 3:15 is geript van Duro. Maar daar zijn wel meer dingen van geript tegenwoordig (en vica versa, maar nooit complete nummers alias Scooter). Gaat er iedergeval om dat een "softenend" hardstyle beat gebruikt wordt omdat ten tijde van dat nummer die beat populair was en toon aangevend was voor hard. Als het goed is was dat ergens toen hardstyle uitgevonden werd en Hardhouse over zn hoogte punt was. Maar goed, dit is misschien iets "te" die-hard-achtig. ![]() Gaat er iedergeval om dat, Mutant, en ik hoop een hoop andere, nu horen hoe een first-class rip-off te werk gaat. Ik praat niemand goed, hell in de muziek industrie word heel erg veel geript maar zoals ik al zei, niet complete tracks met een hogere pitch en wat gewauwel van een n00b. ![]() Excuus voor het vele smiley gebruik, maar ik wilde de tekst opvrolijken ![]() Zo! ![]() * Niks tegen Breezers en Breezah's maar ik probeer even een stigmatiserend beeld te schetsen van het soort mensen dat naar deze muziek luistert. Voel je je niet aangesproken, mooi! je hebt smaak! ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Misschien dat andere scooter nummers wel helemaal toppie zijn maar die heb ik niet geluisterd, je verwacht toch niet dat ik na het luisteren van bovenstaande rip-off mix nog enigzins mijn levens energie noch bandbreedte ga verspillen met het zoeken, vinden en downloaden van Scooter? ![]() De jaren 70 e.d. is voor mijn tijd en persoonlijk vind ik het minder erg als je van daaruit iets ript (ik zei ook al, er wordt heel wat afgeript in de muziek wereld) dan dat je iets ript wat hooguit 3 jaar ervoor een heel erg bekend nummer was. Maar nou ben ik wel benieuwd naar dat nummertje van the mamma's and the pappa's, ik zal na school hem effe downloaden en checken. Heel erg benieuwd ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
ten tweede, oldschool al weer heeeeel iets anders en lijkt nóg minder op hardstyle en ten derde, da tekno warriors maakten (ik weet nie of ze nu nog bestaan eigenlijk) gewoon hardcorenummers met een oldschoolfeel, ze probeerden gewoon 'nieuwe' oldschool nummers te maken, om t zo maar te zeggen, want het aantal oldschoolnummers is - logischerwijs - maar beperkt en yoji buihjajuasdas is idd geen hardstyle
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dit geld ook trouwens voor hun sletterige wederhelft. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Doormouse is toch wel een soort hardcore. BTW; Splash In Your Face v I Heart Rap ? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Real Name: Dan Martin Profile: Kingpin of the Addict and Distort labels and the godfather of Midwest hardcore . Doormouse is probably known best for his brilliant use of obscure and strange samples. je hebt helemaal gelijk. maar het is een ander soort hardcore als de nerdelandse gabber. net als het franse epileptik label (waar ook veel met gebroken breaks wordt gewerkt. deze was het trouwens: http://www.deoorzaak.com/product.php?id=453 |
![]() |
|||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]()
||
Citaat:
.... Goed, dit zegt wel hoeveel kennis van zake je hebt over dit onderwerp. Laat me raden, Punk of R&B? Heel misschien gothic, maar daar is je avatar te vrolijk voor. @ Mutant: Er is niks mis mee als iemand een breezer drinkt, hell van mij mag je je er klem aan zuipen.. kvind het zowiezo al onzin dat mensen die breezers drinken en op de foto komen gelijk voor hoer uitgemaakt worden. (Met mijn generalisatie in mijn post hierboven was ik dus iets te vlot.. maar anders ben ik een jaar aan het uitleggen wat voor soort type mensen ik bedoel ![]() Mannen met bier op een foto zijn toch ook geen boeren? ![]() Maargoed.. Muziek forum heh -- Ontopic!! ![]() ![]() Ferry Corsten vind ik zelf een zeer goeie DJ, hij heeft, vind ik zijn eigen style ontwikkeld die niemand kopieert. Een soort van dance gemengt met jaren 80, zo beschrijf ik zn style het best. Zeer leuk om naar te luisteren, vooral zijn liveset van trance energie dit jaar is eeeeerrug goed. en ohja.. het is hardstyle-sage, niet saga want van Hardstyle komt geen episch verhaal a la lord of the rings ![]() (ohjeej.. ik heb het gevoel alsof ik Q-dance's neus voor cash prikkel met dat idee ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik zal niet ontkennen dat ik af en toe ook hardcore luister, maar dan alleen enkele nummers, wetende dat het kwalitatief lage muziek is. Durf je het tegendeel te beweren, dan zegt dat eerder iets over jouw muziekkennis dan de mijne. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Niet zo bekvechten. Sommige mensen vinden wat geschreeuw en gerag van gitaren ook geen muziek. En nog anderen gruwen van klassiek.
Mekker niet zo over smaak ![]() Corsten is helemaal geweldig. Ik geloof dat ik hem pas echt heb leren kennen door (digital) Punk, Rock Your Body heeft me ook helemaal gek gemaakt, maar daardoor ben ik alles errond ook gaan downloaden. Die gast heeft echt heerlijke mixen en remixen! En slsk heeft een mooi verzamelingetje livesets van de Sensations, alleen zo jammer dat je niet weet wat ze mixen ^^ (ik toch niet ![]() |
![]() |
||
Citaat:
als tweede, het tempo van hardstyle ligt altijd laag en dat vind ik meteen 1 van de grootste beperkingen van het 'genre', er zijn amper tempoverschillen (kijk maar s naar hardcore daar heb je heel langzame dingen - toendertijd de new style hardcore - en ook supersnelle shit) DJ Rob draait idd veeeel oldschool, staat ie bekend om (vroeger iig, ik volg t dus een aantal jaar niet meer), maargoed wel jammer dat ie nu blijkbaar ook hardstyle draait ![]() en nouja ik ken de tekno warriors dus niet hoe ze tegenwoordig zijn maar vroeger maakte ze idd wat ze toen new school noemde mark v & poogie bear waren eerder dan de tekno warrios overigens, hebben nog een paar superplaten gemaakt: feel the beat, ants in my pants en nog wat mooie dingen maargoed toen dat hip was heb ik nooit iemand over 'jump' gehoord en was t gewoon die new school
||
Citaat:
![]() Door Hardcore kwalitatief lage muziek te noemen begeef je je op glad ijs; kwalitatief laag omdat er kortere melodien en veel herhaling in zit? Dan kan je techno ook kwalitatief laag noemen. Of misschien een harde bass? Dan zou ik daarintegen weer hiphop kwalitatief laag noemen omdat menig taalgebruik in dergelijke nummers niet voorbij het zandbak-niveau komen. Kortom, het kwalitatief laag te noemen is een mening (en ook nog een troll waarschijnlijk) die niet zo heel erg veel toevoegt aan deze discussie. |
![]() |
||
Citaat:
wat loopt iedereen toch de hele tijd te kankeren dat hardcore voor simpele zielen is ![]() Muziek is muziek en toevallig bestaat de definitie meer uit dan alleen wat jij mooi vindt. en nee, Ik draag geen Lonsdale en ik luister ook Trance. Dus een gabber of een gabber wannaB ben ik niet. |
![]() |
||
Citaat:
er bestaat geen slechte muziek, net als dat er geen goeie muziek bestaat, dat is volledig smaakafhankelijk ik zeg alleen dat techno doorgaans een stuk doordachter in elkaar zit
||
Verwijderd
|
Ik ben het wel met artus eens wat betreft techno.
Met 'beuk' muziek doel ik op muziek met zo'n beat die zichzelf de hele tijd herhaalt op de achtergrond. Dan kan je special D wel leuk gaan afkraken omdat je het kinderachtig vindt, in feite komt het op hetzelfde neer als het gemiddelde hardstyle nummer (maar dan met een ander deuntje) Er is dan wel geen definitie voor goede muziek, maar ik ben wel van mening dat sommige muziek nou eenmaal een stuk meer kwalitatief in orde is dan de andere muziek. Beweren dat hardcore 'beter' is dan klassieke muziek is bijvoorbeeld vrij clownesk. Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
In 2000 ofzo, luisterde ik ook naar hardstyle / trance / dance en hardere muziek.
Ik vond zelf Showtek, Dj Chriz, Luna , Pavo, Zenith, Dj katana, The thrillseekers heel goed. Nu heb ik die muziek wel gehad. Elke NL'se boer stampt er vrolijk op los met bijbehorend boerinnetje/breezah sletje. Nu vind ik bijv. Benjamin Bates, Don Diablo wel leuk. Ik weet niet of de ts dit ook leuk vind want ik heb de verdere posts niet gelezen. Luister een keer naar id&t radio, veel coole muziek. |
![]() |
|
als je al die **alles wetende mensen**zo hoort, moet alles zo en zus zijn. Maar come on mensen, muziek is om te luisteren, niet om een hele discussie erover te houden. Voor mij is het gewoon heel simpel
![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Muziek |
ouwe muziek Bernero | 101 | 08-11-2004 19:18 | |
Muziek |
X-Qlusive WillKillForSex | 8 | 28-09-2004 11:20 | |
Muziek |
Zoek je de titel van een liedje? Vraag het hier! Deel 6. Roxy | 248 | 03-10-2003 14:48 | |
Muziek |
playlist-topic Tombooo | 27 | 12-03-2003 23:28 | |
Muziek |
Trance cd maken welke nummer zijn mooi? Maradinus | 31 | 26-10-2002 18:14 |