Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-09-2004, 21:59
Verwijderd
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 05-09-2004 @ 22:58 :
Heeft inderdaad weinig nut, maar het toont wel aan dat je bij de bestrijding van het terrorisme ook naar het geloof moet kijken.
Je kunt er alleen zo weinig tegen doen en daar ging het hier om. Een mens kun je nog in de gevangenis gooien maar ideeën kun je niet uitroeien, of je moet iedereen die moslim lijkt te zijn gewoon afmaken.
Advertentie
Oud 05-09-2004, 22:00
Verwijderd
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 05-09-2004 @ 22:58 :
Heeft inderdaad weinig nut, maar het toont wel aan dat je bij de bestrijding van het terrorisme ook naar het geloof moet kijken.
Tsja, dat is erg krom. Armoede kan aanzetten tot criminaliteit. Moeten we daarom maar alle criminelen veel geld geven in de hoop dat ze geen misdaden meer zullen plegen?
Oud 05-09-2004, 22:01
Quincy
Quincy is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 05-09-2004 @ 23:00 :
Tsja, dat is erg krom. Armoede kan aanzetten tot criminaliteit. Moeten we daarom maar alle criminelen veel geld geven in de hoop dat ze geen misdaden meer zullen plegen?
WOW Dat ZOu vet ZIJN! Maar wat gebeurt er dan? MAssaMOORDEN! Etnische ZUIVERINGEN! En NAtuurlijk ALeMAaL Voor Doekoes!
Oud 05-09-2004, 22:02
DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 05-09-2004 @ 22:57 :
Goed, dan is het iets minder versnipperd dan ik net stelde. Maar als je weet hoeveel invloedrijke geestelijken elk geloof heeft kom je nog steeds op respectable aantallen islams/christendommen/etc. uit. Mijn redenatie staat op dat vlak dus nog steeds.
Dan zijn dus de mensen die de islam op een gevaarlijke manier intrepreteren mede-schuldig.
Oud 05-09-2004, 22:03
Verwijderd
Citaat:
Quincy schreef op 05-09-2004 @ 23:01 :
WOW Dat ZOu vet ZIJN! Maar wat gebeurt er dan? MAssaMOORDEN! Etnische ZUIVERINGEN! En NAtuurlijk ALeMAaL Voor Doekoes!
Oud 05-09-2004, 22:04
DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 05-09-2004 @ 23:00 :
Als je het zo stelt lijkt het inderdaad behoorlijk idioot. Maar het ging mij om de vraag wie/wat er schuldig zou zijn bij een terroristische aanslag, wat dat betreft blijf ik erbij dat de geloofsintrepretatie mede-schuldig is.
Oud 05-09-2004, 22:09
Quincy
Quincy is offline
Citaat:
nare man schreef op 05-09-2004 @ 23:03 :
[afbeelding]
Oud 05-09-2004, 22:13
Verwijderd
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 05-09-2004 @ 23:04 :
Als je het zo stelt lijkt het inderdaad behoorlijk idioot. Maar het ging mij om de vraag wie/wat er schuldig zou zijn bij een terroristische aanslag, wat dat betreft blijf ik erbij dat de geloofsintrepretatie mede-schuldig is.
Nee, een geloof of een interpretatie ervan kan nergens schuldig aan zijn. Radicale geestelijken kunnen wel schuldig zijn aan het aanzetten tot haat, maar dan zijn ze nog niet schuldig aan individuele aanslagen.
Oud 06-09-2004, 12:02
NN
NN is offline
Citaat:
Gatara schreef op 05-09-2004 @ 20:52 :

De Nederlandse regering die troepen naar Irak heeft gestuurd en de VS volledig gesteund heeft EN die fucking terroristische organisaties die zo achterlijk zijn dat ze onschuldige mensen steeds als slachtoffer nemen.

[/b]

waarschijnlijk discussieren op dit forum. [/B]
Stel: Nederland wordt doelwit van terroristische aanslag? Wie is schuldig?

Balkenende.
Oud 06-09-2004, 13:31
Verwijderd
Citaat:
NN schreef op 06-09-2004 @ 13:02 :
Stel: Nederland wordt doelwit van terroristische aanslag? Wie is schuldig?

Balkenende.
Ik vermoed dat dat wel is wat de topicstarter wil horen of insinueert.
Oud 07-09-2004, 15:25
Skyrise
Skyrise is offline
ik insinueer helemaal niets, ik vroeg mij gewoon oprecht af of er misschien bijvoorbeeld een lage domme aggressieve asociale boer of lul uit de achterstandbuurt was die dit aan zou grijpen om de in zijn ogen schuldigen zou terugpakken.

en waarempel deze asociaal is ook nog aanwezig in de persoon van DEADLOCKED
Oud 07-09-2004, 15:45
Quincy
Quincy is offline
Citaat:
Skyrise schreef op 07-09-2004 @ 16:25 :
ik insinueer helemaal niets, ik vroeg mij gewoon oprecht af of er misschien bijvoorbeeld een lage domme aggressieve asociale boer of lul uit de achterstandbuurt was die dit aan zou grijpen om de in zijn ogen schuldigen zou terugpakken.

Mkay
Oud 07-09-2004, 18:22
T_ID
T_ID is offline
Citaat:

ik weet wel zeker dat dat gebeurd, er zijn immers mensen die vanwege abstracte ideeen en kwesties bereid zijn willekeurige mensen te vermoorden, dus waarom er geen mensen zouden zijn die op vergelijkbare wijze terugslaan zie ik niet.

hoezo is het mogelijk dat er een schuldvraag is?

de schuldigen zijn altijd de terroristen, eventueel samen met het gedachtengoed dat het mogelijk maakte.

Offtopic: @skyrise, als je niks kunt dan flamen, vertrek dan aub, volgens mij is dit al de vierde thread waarin je loopt te flamen, en volgens mij ben ik niet (langer) de enige die dat irriteert.
Oud 07-09-2004, 18:27
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Goed, zal ik dan maar over de Linkse Kerk beginnen?
Oud 07-09-2004, 18:32
Verwijderd
Citaat:
Levitating Nun schreef op 07-09-2004 @ 19:27 :
Goed, zal ik dan maar over de Linkse Kerk beginnen?
Zie je eigen sig
Oud 07-09-2004, 18:37
Tiño
Tiño is offline
je zegt zelf toch al dat de terrosristen een aanslag plegen ,en dan vraag je nog wie shuldig is ook.maargoed, nederland en de vs uiteraard niet,lijkt me logisch.Maar uiteraard ga ik niet mezelf verlagen tot terroristen niveau, oftwel ,nee ik ga geen onschuldige marokkaanse en turkse nederlanders lastig vallen.
Oud 07-09-2004, 18:38
Skyrise
Skyrise is offline
Citaat:
T_ID schreef op 07-09-2004 @ 19:22 :
Offtopic: @skyrise, als je niks kunt dan flamen, vertrek dan aub, volgens mij is dit al de vierde thread waarin je loopt te flamen, en volgens mij ben ik niet (langer) de enige die dat irriteert.

actie - reactie

tis bovendien erg jammer van je dat met 5 - 6 anderen mij loopt te ditchen terwijl die anderen net zo schuldig zijn.. maar heuh tis jou feestje
Oud 07-09-2004, 18:47
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Wat ik zou doen?
Checken of mijn dierbaarste kennisen nog leven, het nieuw volgen en veel discusseren. Ik zou ook gaan voor aanpak van de radicale Islam en Jihadistische organisaties (veel beter dan nu).
Het vervelende is, terrorisme is gelijk aan veenbrand.
Oud 07-09-2004, 19:50
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:

Als dat het doel van zo'n topic is, begin er dan gewoon niet aan.

Regels voor berichten