Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-09-2004, 16:26
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Skyrise schreef op 07-09-2004 @ 17:12 :
volgens mij stond er een BAN/waarschuwing tot op het iemand nazi noemen?

(of meten we met 2 maten hier?)

zie ook: http://forum.scholieren.com/showthre...9#post13112309
ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat nare man het niet in de eerste plaats beledigend bedoelde, maar als aanduiding van de door jou gesteunde theorie.
Oud 07-09-2004, 16:27
Verwijderd
Citaat:
Quincy schreef op 07-09-2004 @ 17:23 :
Hij je zeker aan het pm-en he? Deed ie bij mij ook, zielige stalker!
Ja, eerst meldde hij dat ik kansloos was en niet kon nadenken. Daar wilde ik nog wel even op reageren voor de gein, maar de tweede PM die ik terugstuurde was iets van "bla bla doei", dus ik dacht dat het toen wel afgelopen was.

Krijg ik er vervolgens nóg een terug met de mededeling dat zijn VRIENDEN (met hoofdletters en onderstreept! ) voor hem aan het koken waren! Je gaat iemand ook echt via PM bestoken met flames en proberen te overtuigen dat je zo geweldig veel vrienden en leuke dingen te doen hebt, hoe fucking zielig
Met citaat reageren
Oud 07-09-2004, 16:27
Skyrise
Skyrise is offline
Citaat:
Quincy schreef op 07-09-2004 @ 17:23 :
Hij je zeker aan het pm-en he? Deed ie bij mij ook, zielige stalker!
zielige sympathisant van NAZI theorien
Met citaat reageren
Oud 07-09-2004, 16:28
Quincy
Quincy is offline

hier ga ik niet meer op in.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2004, 16:31
Skyrise
Skyrise is offline
ik ga mij niet ten schande maken met het proberen om iemand anders persoon vies te maken omdat wat ik zeg dom, niet waar en verkeerd is.

maar ja... tis vast onmacht
Met citaat reageren
Oud 07-09-2004, 16:59
Verwijderd
Daar is-ie weer...
Met citaat reageren
Oud 07-09-2004, 17:06
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 07-09-2004 @ 17:48 :
~

ATTENTIE: IEDEREEN DIE NA DEZE POST NOG FLAMED OF TROLLT WORDT GEBAND!

EDIT: geldt ook voor al te off-topic geneuzel.
Oud 07-09-2004, 17:08
Gandalf
Gandalf is offline
Ok we zijn behoorlijk off topic maargoed.. ik heb mijn punt gemaakt,

die is vervolgens hard onderuit gehaald

volgende x beter...

toch vind ik dat .... zie topic starter
Oud 07-09-2004, 17:55
T_ID
T_ID is offline
dan maar ff herstarten met een reactie direct op de TS:

hmja, toch zou je het anders kunnen zien, elke partij heeft zijn voors en tegens.

er kan natuurlijk wel voor elke mening een partij worden opgericht, maar dan is het vormen van een fatsoenlijke coalitie onmogelijk, en is het land onbestuurbaar, dus of wat je omschrijft wel zo slecht is is maar de vraag.
Oud 07-09-2004, 18:03
Zaina
Zaina is offline
Citaat:
nare man schreef op 07-09-2004 @ 17:27 :
Krijg ik er vervolgens nóg een terug met de mededeling dat zijn VRIENDEN (met hoofdletters en onderstreept! ) voor hem aan het koken waren! Je gaat iemand ook echt via PM bestoken met flames en proberen te overtuigen dat je zo geweldig veel vrienden en leuke dingen te doen hebt, hoe fucking zielig
Wat?
Oud 07-09-2004, 18:31
Verwijderd
Citaat:
Gandalf schreef op 07-09-2004 @ 18:08 :
Ok we zijn behoorlijk off topic maargoed.. ik heb mijn punt gemaakt,

die is vervolgens hard onderuit gehaald

volgende x beter...

toch vind ik dat .... zie topic starter
Ik snap heel goed wat je bedoelt, alleen het is in de praktijk niet haalbaar. Jij wilt een systeem waarin iedereen vertegenwoordigd is (of in elk geval zoveel mensen tot er de helft van de bevolking aan bod is gekomen) maar dat is niet altijd mogelijk.

Jouw betoog steunt op de aanname dat er mensen zijn die geen partij kunnen oprichten en ook niet op een van de andere partijen willen stemmen. Dat geloof ik best, alleen het is niet mogelijk die mensen wel te vertegenwoordigen.

Stel dat nou die mensen geen vrienden of medestanders kunnen vinden die samen met hen een partij willen oprichten. Wie moet dat dan doen? Het kan niet door de overheid gedaan worden, want die heeft immers elke kabinetsperiode een andere kleur. Als partijen door de overheid zouden worden opgericht en instandgehouden, dan zou daarmee het eigen karakter van de mensen die die partij moet vertegenwoordigen in gevaar komen.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2004, 19:02
Gandalf
Gandalf is offline
ik neem aan dat je gelijk hebt...
Oud 08-09-2004, 08:10
Quincy
Quincy is offline
Misschien gelooft de helft van de Nederlandse bevolking wel niet in een democratie.

Misschien komt er wel een revolutie dat alle racisten en nazi's de macht krijgen.

maar ja dat is ook maar speculeren.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 08:33
NN
NN is offline
Citaat:
nare man schreef op 06-09-2004 @ 22:28 :
Nee man, staatsrecht zuigt hard.
Staatsrecht is leuk!
Het is toch vele malen interessanter om te weten hoe het bestuur van je land in elkaar zit en draait in de praktijk, dan dat geneuzel over bedrijfjes en zo.

(Ik ben deze week net begonnen met een Staatsrechtelijk vak waarin we verscheidene grondwetten en landsbesturen gaan vergelijken met een boek van o.a. jullie Kortmann.)
Oud 08-09-2004, 08:45
NN
NN is offline
Ons land is een democratie, demos cratos = volk regeert.
Om dit te bereiken hebben we verkiezingen, zie artikel 4 van onze Grondwet over het actief en passief kiesrecht.

Of onze democratie ook democratisch is valt over te twisten.
Enerzijds zou je zeggen van wel omdat we dus die kiesrechten hebben en dus invloed kunnen uitoefenen op onze regering en volksvertegenwoordiging.
Anderzijds zou je ook kunnen betogen dat het niet zo is. We hebben kiesdrempels voordat je in het parlement kan komen, zodoende komt een klein partijtje als de Partij voor de Dieren ofzo niet er in.
Ook is het maar de vraag of de mensen die door ons gekozen zijn voldoende respect tonen, kijk bijvoorbeeld naar Balkenende die de grootste winnaar van de verkiezingen niet bij de vorming van zijn tweede kabinet niet wilde laten meeregeren.

Ik zou daarom willen concluderen dat ons land een democratie is is, maar dat het soms nog wel waat democartischer zou kunnen
Oud 08-09-2004, 08:48
meisje
meisje is offline
Citaat:
NN schreef op 08-09-2004 @ 09:45 :
Ons land is een democratie, demos cratos = volk regeert.
Om dit te bereiken hebben we verkiezingen, zie artikel 4 van onze Grondwet over het actief en passief kiesrecht.

Of onze democratie ook democratisch is valt over te twisten.
Enerzijds zou je zeggen van wel omdat we dus die kiesrechten hebben en dus invloed kunnen uitoefenen op onze regering en volksvertegenwoordiging.
Anderzijds zou je ook kunnen betogen dat het niet zo is. We hebben kiesdrempels voordat je in het parlement kan komen, zodoende komt een klein partijtje als de Partij voor de Dieren ofzo niet er in.
Ook is het maar de vraag of de mensen die door ons gekozen zijn voldoende respect tonen, kijk bijvoorbeeld naar Balkenende die de grootste winnaar van de verkiezingen niet bij de vorming van zijn tweede kabinet niet wilde laten meeregeren.

Ik zou daarom willen concluderen dat ons land een democratie is is, maar dat het soms nog wel waat democartischer zou kunnen
Ik ben het met je eens dat er geen rekening is gehouden met de kiezer, maar democratie te ver doorvoeren is geen democratie meer. Het is de bedoeling dat de politici en de regering wel haar werk doet en zo'n vergevoerde democratie (referenda) helpt daar niet aan mee.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 08:53
NN
NN is offline
Citaat:
meisje schreef op 08-09-2004 @ 09:48 :
Ik ben het met je eens dat er geen rekening is gehouden met de kiezer, maar democratie te ver doorvoeren is geen democratie meer. Het is de bedoeling dat de politici en de regering wel haar werk doet en zo'n vergevoerde democratie (referenda) helpt daar niet aan mee.
Laat ik voorop stellen dat ik niet een grote voorstander ben van referenda omdat dat vaak emotionele keuzes vanwege onkennis of nimby-gedrag in de hand werkt.
Oud 08-09-2004, 10:41
Quincy
Quincy is offline
Citaat:
Ik denk dat ons land democratischer is dan menig ander land...democratisch genoeg als je het mij vraagt.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 11:24
Verwijderd
Citaat:
Quincy schreef op 08-09-2004 @ 11:41 :
Ik denk dat ons land democratischer is dan menig ander land...democratisch genoeg als je het mij vraagt.
Van trias-politica is echter geen sprake - de uitvoerende en controlerende macht zijn (deels) dezelfde.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 11:25
Verwijderd
Citaat:
NN schreef op 08-09-2004 @ 09:33 :
Staatsrecht is leuk!
Het is toch vele malen interessanter om te weten hoe het bestuur van je land in elkaar zit en draait in de praktijk, dan dat geneuzel over bedrijfjes en zo.
Zoals je uit mijn posts kunt opmaken weet ik ook hoe het bestuur van het land in elkaar zit, maar ben ik toch niet van plan om op een houtje te gaan bijten later.

Citaat:
(Ik ben deze week net begonnen met een Staatsrechtelijk vak waarin we verscheidene grondwetten en landsbesturen gaan vergelijken met een boek van o.a. jullie Kortmann.)
'Het staatsrecht van de landen van de Europese Unie', onder redactie van Prakke en Kortmann, toevallig?
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 11:26
Quincy
Quincy is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 08-09-2004 @ 12:24 :
Van trias-politica is echter geen sprake - de uitvoerende en controlerende macht zijn (deels) dezelfde.
Misschien wilde niemand dat baantje hebben. Een van de twee.
Het spaart ook tijd.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 19:08
NN
NN is offline
Citaat:
Quincy schreef op 08-09-2004 @ 11:41 :
Het is maar waar je ons land mee vergelijkt.
Oud 08-09-2004, 19:09
NN
NN is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 08-09-2004 @ 12:24 :
Inderdaad, in ons land zijn die machten met elkaar verweven.

Maar als je bijvoorbeeld kijkt naar de VS dan zie je dat beide nog strict gescheiden zijn.
Oud 08-09-2004, 19:16
NN
NN is offline
Citaat:
nare man schreef op 08-09-2004 @ 12:25 :
Zoals je uit mijn posts kunt opmaken weet ik ook hoe het bestuur van het land in elkaar zit, maar ben ik toch niet van plan om op een houtje te gaan bijten later.

'Het staatsrecht van de landen van de Europese Unie', onder redactie van Prakke en Kortmann, toevallig?
Ik wil ook niet een houtje bijten.
Als ik klaar ben met mijn studie, zoek ik een leuk baantje op een ministerie om via de ambtenarengraaicultuur mijn zakken te kunnen vullen.
Daarna word ik minister om na een schandaal vanwege de ambtenarengraaicultuur op mijn departement af te treden en dan ga ik rentenieren van mijn wachtgeld.

(Inderdaad, dat boek.)
Oud 08-09-2004, 20:07
Verwijderd
Citaat:
NN schreef op 08-09-2004 @ 20:09 :
Inderdaad, in ons land zijn die machten met elkaar verweven.

Maar als je bijvoorbeeld kijkt naar de VS dan zie je dat beide nog strict gescheiden zijn.
Pfft, in de VS is er in feite maar één macht, aangezien de president zelf rechters aanstelt en de Senaat alleen invloed heeft als de meerderheid niet van dezelfde partij als de president is.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 20:10
NN
NN is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 08-09-2004 @ 21:07 :
Pfft, in de VS is er in feite maar één macht, aangezien de president zelf rechters aanstelt en de Senaat alleen invloed heeft als de meerderheid niet van dezelfde partij als de president is.
Zo werkt het nu wel in de praktijk helaas...
Reageren

Regels voor berichten