Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-09-2004, 21:59
Romance
Romance is offline
uhm, eigenlijk bedoelde ik het wel serieus
Oud 12-09-2004, 22:44
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 10-09-2004 @ 13:09 :
Dat standpunt is ongeveer net zo valide als zeggen dat er verkrachters moeten zijn omdat je anders de niet-verkrachters niet zou waarderen.
Hmm, ja, dat weet ik.
Ik ben het ook helemaal niet eens met mn eigen uitspraak want ik ben eigenlijk een alfa van mening dat die studies er evenveel toe doen als betastudies
Met citaat reageren
Oud 14-09-2004, 16:27
Kaa
Kaa is offline
Engelse taal en cultuur, in uut....oui
Oud 17-09-2004, 16:55
engeltje
engeltje is offline
Orthopedagogische muziekbeoefening in maastricht
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 17:32
Breg
Breg is offline
eerst een jaartje Australie, dan kijk ik wel verder. Waarschijnlijk wordt het journalistiek of geschiedenis. Maar misschien komt m'n beta-kant weer ineens naar boven en wordt het geneeskunde.
Oud 19-09-2004, 11:37
Fatality
Fatality is offline
Ben er nog niet helemaal uit.
Of natuurkunde of technische natuurkunde of scheikunde...
Dat wordt dus 'ienemienemutten'
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 14:20
Bisonkit
Bisonkit is offline
Oud 21-09-2004, 16:48
.Pure
.Pure is offline
Ik weet het nog niet precies, maar journalistiek of redactionele vormgeving in Utrecht leken me wel leuke opleidingen.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2004, 13:42
Karianne
Karianne is offline
k doe nog geen examen maar k weet al wel cker dat k naar de hogere hotelschool wil in leeuwarden of maastricht... maar we hebben een decaan die lekker positief is dus die vind dat k maar een andere opleiding moet kiezen omdat er weinig kans is dat ik bij deze opleiding een plaats krijg... stom mens... er wordt gewoon geloot dus iedereen heeft evenveel kans en k kan tog altijd proberen?
Oud 22-09-2004, 13:43
Karianne
Karianne is offline
Citaat:
Karianne schreef op 22-09-2004 @ 14:42 :
k doe nog geen examen maar k weet al wel cker dat k naar de hogere hotelschool wil in leeuwarden of maastricht... maar we hebben een decaan die lekker positief is dus die vind dat k maar een andere opleiding moet kiezen omdat er weinig kans is dat ik bij deze opleiding een plaats krijg... stom mens... er wordt gewoon geloot dus iedereen heeft evenveel kans en k kan tog altijd proberen?
tog moet toch zijn typefout
Oud 22-09-2004, 13:47
Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
Kaa schreef op 14-09-2004 @ 17:27 :
Engelse taal en cultuur, in uut....oui
Met citaat reageren
Oud 22-09-2004, 17:27
Verwijderd
notarieel recht

maar nou hebben ze ook weer zo'n Notarieel recht en Fiscaal Recht in 5 jaar in Nijmegen & Tilburg... dat is ook wel weer leuk

geen idee of het wat is..maar ja ach, dat merk ik nog wel
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 11:01
Omi0
Omi0 is offline
Citaat:
Karianne schreef op 22-09-2004 @ 14:42 :

Voor de hotelschool heb je toch ook een soort van intake-gesprek? Een ex-klasgenootje van me was niet aangenomen om dat ze niet gemotiveerd genoeg was..
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 20:39
Verwijderd
Ik heb vorig jaar m'n vwo diploma gehaald en ik studeer nu International Economics & Business. Bevalt tot nu toe nog wel, het is alleen wel héél veel werk.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2004, 10:55
Verwijderd
Citaat:
Fatality schreef op 19-09-2004 @ 12:37 :
Ben er nog niet helemaal uit.
Of natuurkunde of technische natuurkunde of scheikunde...
Dat wordt dus 'ienemienemutten'
Technische natuurkunde natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2004, 14:52
Verwijderd
Citaat:
Lisanne schreef op 28-09-2004 @ 21:39 :
Ik heb vorig jaar m'n vwo diploma gehaald en ik studeer nu International Economics & Business. Bevalt tot nu toe nog wel, het is alleen wel héél veel werk.
Waar studeer je dit en heb je veel colleges, groepswerk etc of moet je gewoon veel zelf doen?
Met citaat reageren
Oud 29-09-2004, 15:33
Verwijderd
weet t nog niet zeker, misschien een grafische opleiding, of anders psychologie. ga t dit jaar gwoon allemaal ff bekijken.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2004, 20:34
booooo
booooo is offline
waarom kan gewoon niet alles door elkaar??? ik wil mode, psychologie, antropologie, bedrijfskunde, economie en dan ook nog ff op reis de wereld rond! wie sponsort me??? (kiezen is ook nog een optie)
Met citaat reageren
Oud 30-09-2004, 19:31
aniki
aniki is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 08-09-2004 @ 22:22 :
Technische natuurkunde natuurlijk! Al die flauwe alfastudies.
Geweldig!
Weet je, eigenlijk vallen die 'alfa studies met een klein beetje beta', zoals werktuigbouwkunde wel mee.
Als ik zie hoeveel alfatsudies hier zijn genoemd begin ik me toch ernstig zorgen te maken over de toekomst van NL.

Citaat:
-:yrinX-NL::- schreef op 09-09-2004 @ 15:50 :
Ik bedoel, de studie waarbij je lui op je reet kan blijven zitten en slapend rijk wordt moet nog uitgevonden worden.
Uh.... Technisch Natuurkunde is al uitgevonden hoor...

Citaat:
Krummeltje schreef op 09-09-2004 @ 19:39 :
Tssk. Flauwe alfastudies moeten er ook zijn. Anders zou je de bètastudies niet waarderen, eh?
Je moet nu niet denken dat ik niet wil dat er alfastudies zijn, ik wil gewoon niet dat er alfastudies in NL zijn... De rest van europa mag wel.

Citaat:
Mephostophilis schreef op 10-09-2004 @ 13:09 :
Dat standpunt is ongeveer net zo valide als zeggen dat er verkrachters moeten zijn omdat je anders de niet-verkrachters niet zou waarderen.
Citaat:
Lotte schreef op 12-09-2004 @ 22:50 :
Alfa studies zijn er omdat die nodig zijn. Er moeten mensen zijn die bijv. voor het beleid in beta bedrijven zorgen. Er moeten mensen zijn die talen leren aan kinderen. Er moeten mensen zijn die de aarde bestuderen in een alfa-manier.
Dat vind ik nou ook! Alleen niet in nederland.

Citaat:
Krummeltje schreef op 12-09-2004 @ 23:44 :
ik ben eigenlijk een alfa van mening dat die studies er evenveel toe doen als betastudies
Zolang je maar in je achterhoofd dat dat alleen jouw mening is en niet DE waarheid.

Kortom: Technisch Natuurkunde
Met citaat reageren
Oud 30-09-2004, 19:43
Verwijderd
Als het om economisch nut gaat vallen alfastudies natuurlijk in het niet bij bètastudies, maar dat is natuurlijk niet het enige dat een rol speelt. Voor de culturele ontwikkeling van een land zijn ook alfastudies nodig. Ik vind het alleen wel jammer dat de overheid de (economisch veel belangrijkere) bètastudies niet of nauwelijks meer steunt dan alfastudies.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 14:33
Mattaba
Mattaba is offline
Waarschijnlijk geschiedenis, eerst dacht ik dat je daar alleen maar leraar mee kon worden, maar dat blijkt toch niet zo te zijn.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2004, 12:57
CoolJessy
CoolJessy is offline
Hmm... eerst een jaartje backpacken in Australië of Nieuw zeeland, maar daarna...
Tja hoe meer open dagen ik bezoek en hoe meer boekjes ik lees hoe meer studies me ook weer interesseren...

Op dit moment zit ik vooral te denken aan University college (jaja... een beetje van alles dus) Psychologie, Culturele antropologie, enz... maarja dat enz... zijn ook dingen die totaal niet met de genoemde dingen te maken hebben dus lekker duidelijk... (daarom een jaartje extra ertussen om te kiezen kan vast geen kwaad...)
Oud 04-10-2004, 19:32
Sade
Sade is offline
Ik wil graag Media & Cultuur gaan doen in Amsterdam. Maar eerst maar even m'n examen halen natuurlijk.
Oud 05-10-2004, 15:29
Hells Ezel
Hells Ezel is offline
ik ga hoogstwaarschijnlijk Communicatie & Multimedia design doen in Den Haag.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2004, 18:57
wikkid
wikkid is offline
Ik heb nu nog echt geen idee wat ik wil gaan doen, volgend jaar... Soms denk ik, ik wil reizen, ff een jaartje ertussenuit, en de week daarop denk ik nee, ik wil toch gaan studeren. Can't make up my mind! Ik weet alleen nog niet eens welke studie ik wil gaan doen, het enige dat ik een beetje leuk vond was taal- en cultuurs studies in Nijmegen, maar echt overtuigd ben ik niet...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten