Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-09-2004, 00:22
Verwijderd
Van het eerste invliegende vliegtuig is geen videomateriaal toch?

Ik zat thuis achter de computer na een ochtendje school en hoorde via MSN dat er een 'aanslag op de twin towers' was gebeurd. Ik dacht eerst dat het een grapje was, maar ik ben naar beneden gerend en op Ned 2 en RTL 4 was het te zien hoe de toren in de hens stond. Kort daarna het tweede vliegtuig erin zien vliegen. Ook de torens live zien instorten. Ik zat best wel met kippenvel aan de buis gekluisterd.

En ik kan me de historische woorden van RTL4-nieuwslezeres Loretta Schrijver nog herinneren tijdens het instorten:

"Oh mijn god, daar gaat -ie..."

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-09-2004, 00:24
Verwijderd
Oh, ik kwam net uit school met de eerste. Mutti in de auto, ze zei dat er een "vliegtuigje in het wtc was gevlogen". Mja, nog geen idee wat er werkelijk was gebeurd. Thuis tv aangezet, de tweede zag ik erin vliegen.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 02:30
Briseïs
Briseïs is offline
Ik kwam thuis van school toen ze er allebei al in waren gevlogen. Mn moeder 'weet je het al, blablabla'. Tja.
Oud 12-09-2004, 02:34
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Ik had college, aan het eind werd een studiegenoot opgebeld. Geloofde het eerst niet, internet opgegaan. cnn.com was niet bereikbaar.

Citaat:
nare man schreef op 11-09-2004 @ 23:56 :
Ik vond 't best wel een stoer gezicht.
Was wel spectaculair, ja.

Citaat:
N00dles schreef op 12-09-2004 @ 01:22 :
Jawel, iemand stond toevallig wat brandweerlui te filmen een paar blocks verderop.

http://www.attivissimo.net/antibufala/11settembre_pod/ghostplane2.wmv
Oud 12-09-2004, 03:50
Dinalfos
Dinalfos is offline
Ik was gewoon aan het werk op mijn stageplek, toen iemand binnen kwam stormen met het grote "nieuws". Ik kan niet zeggen dat ik er wakker van heb gelegen.
Oud 12-09-2004, 04:52
Paul van Shark
Paul van Shark is offline
ik was toen in een bosje vlakbij school, relaxt met een maat van me, een pater te roken
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 06:20
MrOizo
MrOizo is offline
ik lag te maffen en me ma riep dat ik mn tv eens aan moest zetten dus ik zo
Oud 12-09-2004, 07:12
11568
11568 is offline
Hmmm das alweer lang geleden, maar ik was folders aan het lopen ( ). Ik zag in al die huizen dat iedereen die thuis was het nieuws of BBC aan had en ik zag vaag dezelfde beelden overal. Dus ben ik maar even naar huis gegaan om pauze te nemen en heb ik BBC aangezet...trouwens het nooit meer afgemaakt ook
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 07:54
Freestyler*
Freestyler* is offline
THuis
het was een zonnige dinsdag?middag.
Er was niks op tv, dus ik zapte maar wat. Toevallig kwam ik op CNN terecht waar vrij snel breaking news verscheen.
Naja eerst vond ik het wel een goed lesje voor de amerikanen
wist ik veel dat er nog een vliegtuig zou komen en dat beide torens zouden instorten..
Dus ik ging lekker trainen.
Oud 12-09-2004, 08:22
ythguaN
ythguaN is offline
Ik kwam thuis en toen stond er 'brand in WTC' en toen na een paar minuten begonnen ze te denken dat t door een vliegtuig kwam, en weer een paar miniten later zeiden ze dat t best een aanslag zou kunnen zijn en toen vloog de 2e erin
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 09:02
the tourist
the tourist is offline
Ik had tot 4 uur gym. Daarna was ik alleen thuis en wilde nog even tv kijken voordat ik huiswerk ging maken. Net op het moment dat ik de tv uit wilde zetten zag ik het beeld van de Twin Towers en de rest van de middag heb ik tv gekeken.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 09:06
Verwijderd
in de ikea. een portie zweedse gehaktballetjes aan het wegwerken
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 09:15
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Ik zat op de fiets naar huis en toen ik thuiskwam stond de tv aan en zag je een van de torens in de fik staan en dacht ik dat het een film was
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 09:19
Grim Heerschap
Grim Heerschap is offline
Ik kwam toen net thuis, wist van niets
Kwam op MSN, zegt een meisje tegen me
"er is een vliegtuig in een toren van het WTC gevlogen"
"Uhhh wat is het WTC ook alweer?"
"Die 2 torens in New York"
even later
"Jezus, er is er net een in de andere toren gevlogen"
"Hmm, Lijkt me niet echt per ongeluk, ik zet de TV maar eens aan"
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 09:40
Big M
Big M is offline
Citaat:
N00dles schreef op 12-09-2004 @ 01:22 :

Ik zat thuis achter de computer na een ochtendje school en hoorde via MSN dat er een 'aanslag op de twin towers' was gebeurd. Ik dacht eerst dat het een grapje was, maar ik ben naar beneden gerend en op Ned 2 en RTL 4 was het te zien hoe de toren in de hens stond. Kort daarna het tweede vliegtuig erin zien vliegen. Ook de torens live zien instorten. Ik zat best wel met kippenvel aan de buis gekluisterd.

En ik kan me de historische woorden van RTL4-nieuwslezeres Loretta Schrijver nog herinneren tijdens het instorten:

"Oh mijn god, daar gaat -ie..."

nou en of daar filmmateriaal is, een franse cameraploeg stond daar bij toeval, is behoorlijk vaak vertoond.

Dat instorten was inderdaad een behoorlijk indrukwekkend gezicht, maar al die springende mensen ervoor greep me wel het ergste aan, om dat gewoon live te zien.

Laatst gewijzigd op 12-09-2004 om 09:42.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 09:44
Qamra
Qamra is offline
Ik was thuis, zat het een beetje half te volgen onder het mom "hebben we dát weer, zal wel een ongeluk zijn". Uiteindelijk naar beneden gelopen en mijn moeder op de hoogte gesteld en toen werd het pas duidelijk voor mij hoe erg het was. En toen heb ik samen met mijn moeder een uur of 4 naar de tv zitten staren.
Oud 12-09-2004, 09:51
Verwijderd
ik zat gewoon thuis een dom programma over reizen te kijken toen ik las dat het onderbroken zou worden, ik zoiets van fuck ik wil dit afkijken. Ik was ook te lui om naar de andere kanalen te kijken. Maar toen ik eindelijk zo slim was om naat rtl4 te kijken snapte ik er niets van. Een wolkenkrabber die in brand stond, ok. maar toen ik beelden zag van vliegtuigen die het wtc binnenvlogen schrok ik me kapot. echt zo erg. ik heb het daarna ook maar blijven volgen.
ik had voor die aanslagen ook nog niet van een al-queda gehoord eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 09:58
Caligula
Caligula is offline
Ik kwam thuis en toen begon de ouwe lul van hiernaast wat te blaten en ik zette de tv aan

en 'k begon te schaterlachen
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 10:01
Auntie M
Auntie M is offline
Ik zat nog op m'n werk en wilde net naar huis gaan toen een collega zei 'er zijn 2 vliegtuigen het wtc ingevlogen'. Drong niet echt tot me door en had zoiets van 'so what er storten wel meer vliegtuigen neer?'. Thuis gekomen tv aangemaakt en de hele avond het nieuws erover gevolgd.
Ik wil niet zeggen dat ik het niet erg vond, maar Amerika mag blij zijn dat het tot nu toe tot deze 4 vliegtuigen is gebleven (Pentagon en Pennsylvania reken ik ook mee).

Wat veel meer indruk op me heeft gemaakt was de reportage van die fransen, ze stonden op een gegeven moment in de lobby(?) en je hoorde om de zoveel tijd een knal. Dit bleken mensen te zijn die naar beneden waren gesprongen en op de luifel terecht kwamen.
Oud 12-09-2004, 10:03
Miss Helena
Miss Helena is offline
Ik kwam net uit school gefietst en toen ik de tv aanzette, werden alle programma's onderbroken voor dat nieuws.
Oud 12-09-2004, 10:05
Dolores
Dolores is offline
Ik was radio aan het luisteren toen ineens een nummer onderbroken werd omdat er iets gebeurd was en toen werd het wel duidelijk. Had gelijk m'n moeder geroepen en hebben we de rest van de dag naar de tv gekeken.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 10:06
fractuur
fractuur is offline
HUiswerk aan het maken met de radio aan. Ik hoorde dat het eerste vliegtuig erin was gegaan, en het tweede heb ik erin zien vliegen voor de tv. En natuurlijk direct de rest van het gezin gewaarschuwd die door het huis verspreid waren..
Oud 12-09-2004, 10:18
underthabridge
underthabridge is offline
Ik zat lekker thuis een beetje te niksen.... belt in ene een goede vriend van me: 'tering,.. dit moet je zien, zet snel CNN aan' Dus ik zet CNN op... *Hatseflats, daar ging het tweede vliegtuig*. Toen heb ik eerst een uur lang heel verbijsterd naar de tv zitten kijken. Daarna gaan trainen, aangezien ze daar ook tv hadden en iedereen naar de tennis ging, beetje daar erover gepraat. Iedereen was echt helemaal verbijsterd. Kan er eigenlijk nog steeds niet naar kijken zonder kippenvel te krijgen. Al helemaal sinds ik die bouwput heb gezien die er is overgebleven.

btw. een paar Italianen hebben idd zo'n documentaire gemaakt, was puur toeval, maar als je dat ziet: dat ze moeten wegrennen als die toren in elkaar zakt en al helemaal nadat die eerste stofwolk voorbij gekomen is. Echt ziek....
Oud 12-09-2004, 10:18
Makaveli
Makaveli is offline
Ik zat met een vriendin van mij toen te chatten op MSN en tegelijk TV te kijken (TV stond op hetz11de bureau als de monitor, was erg handig). Zij moest leuk elke keer half naar beneden lopen om vanaf de trap TV te kijken . De reactie van mijn moeder kan ik ook nog herinneren: "Mark, Mark, Mark!!! 3e Wereld Oorlog is begonnen, Amerika aangevallen, New York, Torens, blablabla" .
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 10:32
Verwijderd
Ik was op school, toen ik thuiskwam zette ik de tv aan en ging ik een beetje zappen. Ik kwam langs Ned. 2 geloof ik en dat heeft de hele dag aangestaan.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 10:37
meisje
meisje is offline
Ik wilde As the world turns kijken en dat kwam niet op, dus keek ik het nieuws maar.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 10:39
PV
PV is offline
ik had me net ingeschreven in de gemeente, op de weg terug naar huis fietste ik langs een dodelijk ongeluk (een kind) en toen ik thuiskwam zette ik de tv aan voor het nieuws van 16:00.. maar het nieuws was om 15:55 al bezig en dat vond ik vreemd, en toen zag ik die torens die toen nog overeind stonden
daarna bij een huisgenoot verder gekeken want die had beter beeld op z'n tv, en meerdere zenders (ik had alleen ned 2 en 3 via een antennetje)

ik vond het raarste dat je er live naar zat te kijken. zo'n gebeurtenis waar mensen t over 50 jaar nog over kunnen hebben, en het is live op tv
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 10:39
Tandpasta
Tandpasta is offline
Ik zag de tweede er live, via de TV, invliegen.
Oud 12-09-2004, 10:55
Bren-
Bren- is offline
Ik zat op school. Een uurtje te wachten op iemand zat in de kantine. Kwamen wat jongens voorbij waren heel blij aan het praten over een geweldige film. Althans dat dacht ik bleek dus iets heel anders te zijn. Vind het nog steeds raar hoe ze er over praten dat het geweldig was hoe die gebouwen in storten enzo

Hoe kortzichtig ben je dan
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 11:03
Drag0nfly
Drag0nfly is offline
Ik kwam net thuis van school, ik zet de tv aan om te kijken he. Enne toen was er een hele hoge toren en rook en zo. Vraag ik aan mun moeder wat is dit??? Tsja, en toen de hele tijd maar gekeken..
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 11:09
Erbenda
Erbenda is offline
Ik zat op school bij een saaie les latijn volgens mij. Voordat ik naar huis ging hoorde ik van klasgenoten die tekenen hadden (daarbij staat altijd de radio aan) dat ze iets gehoord hadden over een vliegtuig die een toren was ingevlogen in Amerika.
Toen kwam ik thuis en stormde m'n moeder op me af van 'heb je het al gehoord?' enz. Toen maar tv gaan kijken...
Oud 12-09-2004, 11:21
wup
wup is offline
toen ik het van dat eerste vliegtuig zag, dacht ik gewoon: wat een idioot ongeluk! maar toen die 2e er ook interecht kwam en het echt opzet bleek te zijn schrok ik pas..

vond het sowieso eng, aangezien mijn zus stewardess is, en ik als de dood was dat het een klm vliegtuig was.. ( ook al weet ik niet eens of ze toen wel werkte)
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 11:29
Silvie
Silvie is offline
Ik zat ziek thuis op msn. En toen vertelde een vriend van me wat er was gebeurd, want ik had de tv dus niet aanstaan. Meteen de tv aangezet en de hele tijd naar het nieuws gekeken.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 11:31
jet
jet is offline
k zat op school.. een nederlands les te volgen. en toen ging ik naar de budhalte lopen. en toen een half uur in de bus zitten. en toen kwam ik thuis en zetten ik uit verveling de tv aan, ja dan kan je er niet meer om heen
Oud 12-09-2004, 11:49
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
PV schreef op 12-09-2004 @ 11:39 :
ik had me net ingeschreven in de gemeente, op de weg terug naar huis fietste ik langs een dodelijk ongeluk (een kind)
Koel! Voor dat soort situaties moet je altijd een camera bij je hebben he, dat levert óók weer leuke beelden op.

Ik vond het wel gezellig om te zien allemaal, beetje bankhangen en tillevisie kijken en klagen dat niet méér moslims met Flight Simulator gespeeld hebben.

Er had pas iemand op usenet de handleiding van de Boeing 747 gepost, meteen waren al die stomme amerikaantjes over de zeik, sukkels.
Oud 12-09-2004, 11:53
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 12-09-2004 @ 12:49 :
Koel! Voor dat soort situaties moet je altijd een camera bij je hebben he, dat levert óók weer leuke beelden op.

Ik vond het wel gezellig om te zien allemaal, beetje bankhangen en tillevisie kijken en klagen dat niet méér moslims met Flight Simulator gespeeld hebben.

Er had pas iemand op usenet de handleiding van de Boeing 747 gepost, meteen waren al die stomme amerikaantjes over de zeik, sukkels.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 11:57
Verwijderd
op een verjaardag
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 12:01
zwoesj
zwoesj is offline
Weet ik veel. Dat houd ik niet bij.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 12:10
Belle
Belle is offline
Op mn werk, waar we een tv altijd aan hadden staan ivm de verkiezingscampagne (ik werkte toen bij de pvda )

We hoorden iets van een vliegtuig in het WTC en wij dachten eigenlijk aan het WTC in Amsterdam, waar we niet zo ver vandaan zaten. Niet dus.. we hebben toen de hele middag voor de tv gezeten
Oud 12-09-2004, 12:13
Big M
Big M is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 12-09-2004 @ 12:49 :
[B]Koel! Voor dat soort situaties moet je altijd een camera bij je hebben he, dat levert óók weer leuke beelden op.[/ B]

ben jij ziek of zo
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 12:30
Verwijderd
Ik zat achter de computer met de tv aan (half tv te kijken). Toen kwam ineens die melding en ben ik verder tv gaan kijken.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 12:43
Jules
Jules is offline
Ik kwam net thuis van school, deed de deur dicht en mijn moeder kwam uit de keuken lopen, omdat ze berichten had gehoord. We liepen samen naar de kamer en op dat moment vloog op tv dat 2e vliegtuig er live in :/
Oud 12-09-2004, 12:48
Machiavelli
Machiavelli is offline
Tijdens de eerste toren fietste ik naar huis, bij de tweede zat ik vor tv.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 12:48
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Ik kwam net thuis uit school, en toen belde mijn opa helemaal in paniek op (" vliegtuig!! Amerika! blabla" ). Vervolgens tv aangezet en die is de hele middag niet meer uitgeweest.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 12:50
dutch gamer
dutch gamer is offline
Ik kwam uit school en mijn broer zat tv te kijken, en even later zag ik dus dat tweede vliegtuig.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 12:57
Mara
Mara is offline
Ik heb geen idee, maar ik heb de tv aangezet en 't 2e vliegtuig erin zien vliegen. Misschien zei iemand 't, of zapte ik er langs, dat weet ik niet meer.

Vorig jaar viel hier op 11 september alle stroom uit, 1,5 of 2 dagen geen stroom gehad, dat was wel raar.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 13:24
Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Ik heb geen idee .
Oud 12-09-2004, 13:28
de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
Weet ik veel, op school ofzo.
Oud 12-09-2004, 13:49
Verwijderd
waren met mensen werkstuk aan het maken voor biologie, en toen zei die moeder dat er een aanslag was gepleegd, we geloofden het eerst niet en dachten dat het een grap of film was, daarna schrokken we wel!
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 13:51
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Op mijn kamer, huiswerk aan het maken. Totdat mijn moeder 'het' kwam zeggen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten