![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Daarnaast moet je zo'n 300 (gokje) blz per week lezen. Voornamelijk Engels. Het is dus aan jou hoe lang je erover doet: dat ligt er aan hoe snel je leest. Ik geloof dat ik over een tijdje ook een vak krijg waarbij je in groepjes plannen moet maken. Maar vooralsnog is dat dus nog niet aan de orde. Tot nu toe heb ik idd enkel naar docenten geluisterd. Als je d'r meer over wil weten kan je me pm'en.
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik merk zelf ook dat mijn tentamens alleen maar toetsen of je stof kent, en niet of je er ook mee kunt werken. Dat is blijkbaar iets voor later zorg - vandaar ook het veelgehoorde verwijt dat academici niets weten van de 'echte wereld', dat ze alleen maar droge theoretische kennis hebben maar niet zelfstandig kunnen werken. Daar zit ook zeker wel een kern van waarheid in. Een goede studie voorziet in werkgroepen, praktijkopdrachten en stages waardoor je de werking van jouw wetenschapsgebied in de praktijk ziet. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() mij studie valt me opzich wel tegen hoewel ik het heel erg boeiend vind en het ook wel mijn ding is. De studiegenoten zijn erg leuk tis wel zo dat je heel erg bij je projectgrope blijft hangen en minder je klasgenoten leert kennen. de stof ik vrij simpel meer dan op het voortgezet maar als je het bij houdt zeer goed te doen. engels vind ik wel lastig omdat ik daar nooit goed in ben geweest. ik doe overigens hbo-rechten ![]() @nare man kom maar op met je opmerkingen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Dat elke domme oetlul rechten kan studeren is natuurlijk onzin. Neem alleen al de 90% HBO-P'ers die dat proberen en er niet tot in staat zijn. ![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]() Kijk maar eens hoe laag het rendement is bij ons op de faculteit: http://www.xs4all.nl/~jclmavg/havo.jpg |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
het universitair ligt hoger maar nu verveel ik mij op school dus dan denk ik zeker dat het met hard werken zeker wel moet lukken |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het grootste gedeelte van de universitair juridisch geschoolden gaat na zijn studie meteen aan de slag als bedrijfsjurist of advocaat-stagiair. Een veel kleiner gedeelte gaat de raio-opleiding tot rechter doen en een vrijwel miniem deel wil de wetenschap in. Nog geen procent van de juristen promoveert uiteindelijk. Gezien dat toch al vrij praktijkgerichte karakter van WO rechten, vraag ik me gewoon af wat de toegevoegde waarde is van HBO rechten. Jij zegt dat wij de theorie leren en jij de praktijk. Bij WO rechten heb je studentstages, oefenrechtbanken, praktijktrainingen in het gebruik van juridische databanken en informatiesystemen, et cetera. Alle aspecten van het recht in de praktijk krijg je bijgebracht. Bovendien - en dat vind ik zelf een heel belangrijk punt - je kunt, als je een écht goed jurist wil worden, niet zonder degelijke kennis van de grondbeginselen van ons recht. Ook praktijkproblemen kun je niet oplossen zonder helder begrip van de theorie. Anders blijf je bij het herhalen van aangeleerde truukjes. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Hogeschool van Amsterdam MWD mijn ervaringen Easygoing83 | 1 | 13-12-2009 12:56 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Achterdocht over uitslag rijexamens Droomvlucht | 19 | 21-01-2006 15:26 | |
Psychologie |
Borderline (BL) MisterDJ | 10 | 11-05-2005 06:11 | |
Verhalen & Gedichten |
verhaal over een 22 jarig meisje Kira | 41 | 13-11-2003 13:50 | |
Algemene schoolzaken |
Interview met een student(e) Journalistiek. bumblebee | 4 | 24-03-2003 09:11 | |
Drugs & Alcohol |
De serie Drugs en Drank in De gelderlander Isa | 3 | 20-03-2003 21:20 |