![]() |
||
Citaat:
Tegen een niet-roker, kun je niet zeggen: Ga toch ff buiten staan, ik heb last van je. Tegen een roker kun je dat wel zeggen. Als hij een rookverslaving heeft is dat best, maar daar zitten ook consequenties bij. Zo lomp als ik jou hier zie antwoorden, dan heb ik echt de neiging om te zeggen: "Als je er problemen mee hebt, dan stop je toch gewoon?!"
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Roken is simpelweg een verslaving. Of je dat nou toe wilt geven of niet.
||
Citaat:
Rokers zaten overal, dus waar je ook heen ging, je zat altijd tussen iemand anders z'n verslavingsprobleem. Ik hou ook niet echt van harde muziek, maar ik hoef ook niet persé naar een discotheek. En harde muziek hoort bij een discotheek, dus je weet van te voren dat je er niet heen moet gaan. Het probleem ligt bij jezelf. dat je last hebt van rokers is een probleem dat bij anderen ligt. Het probleem ligt dus niet bij jou, maar bij een ander. Maargoed, dit is al eerder uitgelegd.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Verder: dus als ik naar een bar wil en de muziek staat hard, wat mij irriteert, dan is dat mijn probleem. En als ik naar een bar ga en daar staan rokers, dan is dat probleem van de ander... Ok, logisch. |
![]() |
||
Citaat:
Als jij een bar inloopt, dan loop jij zelf die bar in, niemand anders dwingt je die bar in te lopen. Dat jij die bar in wilt is een eigen verantwoordelijkheid. Als ik in een wachtkamer zit en daar verplicht moet wachten en mensen zitten te roken. Dan krijg ik het benauwd van die rook. Ik kan niet weglopen, want ik moet wachten op mijn beurt. Ik heb dus last van anderen, terwijl ze lekker ego door lopen te paffen. Niet even vragen van: "Mag ik even roken?" Maar nee, pakje sigaretten uit je jaszak en paffen maar. En dan is er misschien wel een minimum kans op longkanker, MAAR! Hij is er wel. Ik word gedwongen om in die wachtkamer te blijven zitten en ik krijg nog kans op kanker ook. Eerlijk? Nee. Wat wel eerlijk is: Rookcafé's en nietrook café's. Van mij hoeft het niet rookvrij te worden (ook al vind ik het wel fijn zo). Er moeten alleen plekken zijn waar je rookvrij bent, zodat je zelf de keuze kan maken of je de rook in gaat of niet.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het overgrote deel van vette mensen, zijn zo dik geworden, omdat er meer calorieën hun lichaam ingaan, dan uitkomen. Of wil je nu beweren dat de geleidelijke stijging van overgewicht aan dysfunctionerende schildklieren ligt of aan een explosieve toename van mensen die te veel vocht vasthouden? Overigens is het aantal mensen met overgewicht in de periode 1990 tot 2000 gestegen van 34.9% tot 44.1% van de Nederlandse bevolking (CBS). Laatst gewijzigd op 16-09-2004 om 12:55. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |