Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-09-2004, 12:27
miekmuis
miekmuis is offline
Citaat:
Maarten schreef op 17-09-2004 @ 12:44 :
Tuurlijk zullen ze haar helpen, maar is dat ideaal? Je geeft er zo veel voor op.

Denk je dat het fijn voor die ouders is? Leuk nog een kind. Als ze nog meer kinderen wouden hadden ze waarschijnlijk er nog meer genomen.

Ik respecteer haar keuze niet, dat is mijn goed recht. Anders moet ze maar geen thread starten.
Ze geeft er inderdaad veel voor op, maar krijgt er ook veel voor terug. En alleen zij kan bepalen of het de investering waard is. Of het fijn voor die ouders is zou niks uit moeten maken voor haar keuze. In eerste in stantie is haar vriend er nog gewoon.
Het is je goed recht om er een andere mening over te hebben ja, maar jouw mening wordt hier niet gevraagd en duidelijk ook niet op prijs gesteld. Je standpunt is ons allang duidelijk.
Oud 17-09-2004, 12:56
Verwijderd
Citaat:
Maarten schreef op 17-09-2004 @ 12:58 :
Nee, denk eens.

Ik zeg nie tdat het NIET goed kan gaan. LEER LEZEN

Ik zeg dat de kans GROTER is. Luister. Ik spreek dus over een KANS. De KANS is GROTER dat het misgaat.

Het KAN goedgaan, maar als je een keuze maakt lijkt het mij dat het beter is dat je rekening houdt met het most likely scenario.

Het kan perfect gaan! Maar ik zou dit nooit doen persoonlijk.
als de kans echt zo groot is dat het fout loopt, denk ik dat de topicstarter daar zelf ook wel nare voorgevoelens over zou hebben, en dat ze dan toch eerder geneigd zou zijn naar abortus, of op z'n minst toch zou beginnen twijfelen, zelfde geldt voor haar vriend. als ze er beide voor de honderd procent achterstaan, lijkt het me dat de kans er toch behoorlijk dik in zit dat het wél goed afloopt, en dan zie ik absoluut geen reden om het kind niet te houden.

als één van de twee ook maar de minste twijfel heeft bij hun relatie of bij het kind, dan neem ik aan dat ze die twijfel ook kunnen uiten tegenover elkaar, en dat ze daar dan ook rekening mee houden. als één van de twee het gevoel heeft dat ze niet voor elkaar gemaakt zijn, is dit het uitgelezen moment om dat ter sprake te brengen, en ik neem aan dat beiden oud en wijs genoeg zijn om dat te beseffen, op dit inzicht was mijn eerste reply dan ook gebaseerd.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 13:43
Sentingua
Sentingua is offline
Citaat:
essepessie schreef op 16-09-2004 @ 20:10 :
Omdat ik er helemaal niks van gemerkt heb ,
en aangezien ik al heel onregelmatig ongesteld werd
keek ik er niet raar van op dat ik al 7/8 weken niet ongesteld was geworden , maar na tien weken begon ik me toch wel zorgen te maken en heb ik een test gekocht .
Pilgebruik was er dus ook niet bij?
Oftewel, wat voorbehoudsmiddelen gebruikte je dan?
Oud 17-09-2004, 14:57
fruitvliegje
fruitvliegje is offline
Citaat:
Maarten schreef op 17-09-2004 @ 08:18 :
Nee, ik zeg niet dat ik meer weet over haar leven dan zijzelf. Ik zeg dat de kans dat het mis zal gaan en ze spijt zal hebben vrij groot is.
Heb jij ooit al een vrouw geweten die spijt heeft van haar kind??? Pakt dat dat gewoonweg amper of zelfs helemaal niet voorkomt.

Citaat:
De kans is groter dat het misgaat op jonge leeftijd dan als je ouder bent. En ik ken geen mensen waarbij het goed gegaan is.
De meeste grootouders van nu, met hun jubileums van 50 jaar getrouwd enzo; in die tijd was het de gewoonte om jong te trouwen.
En kan jij mij meer dan 1 paar gepensioneerde koppels opnoemen die uiteen zijn?

Citaat:
Denk je dat het fijn voor die ouders is? Leuk nog een kind. Als ze nog meer kinderen wouden hadden ze waarschijnlijk er nog meer genomen.
Onzin onzin, alsof de ouders van een zwanger koppel (hehe) gaat zeggen "onee een kind,bah!" alsof dat vaak voorkomt... de meeste zijn dol op grootouder worden...
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 15:54
Maarten
Maarten is offline
Citaat:
miekmuis schreef op 17-09-2004 @ 13:27 :
Ze geeft er inderdaad veel voor op, maar krijgt er ook veel voor terug. En alleen zij kan bepalen of het de investering waard is. Of het fijn voor die ouders is zou niks uit moeten maken voor haar keuze. In eerste in stantie is haar vriend er nog gewoon.
Het is je goed recht om er een andere mening over te hebben ja, maar jouw mening wordt hier niet gevraagd en duidelijk ook niet op prijs gesteld. Je standpunt is ons allang duidelijk.
Jullie gaan op mij in als jullie kappen hou ik ook op

Tuurlijk wel... beetje asociaal als je niet rekening houdt met je ouders.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 15:56
Maarten
Maarten is offline
Citaat:
*blue angel* schreef op 17-09-2004 @ 13:56 :
als de kans echt zo groot is dat het fout loopt, denk ik dat de topicstarter daar zelf ook wel nare voorgevoelens over zou hebben, en dat ze dan toch eerder geneigd zou zijn naar abortus, of op z'n minst toch zou beginnen twijfelen, zelfde geldt voor haar vriend. als ze er beide voor de honderd procent achterstaan, lijkt het me dat de kans er toch behoorlijk dik in zit dat het wél goed afloopt, en dan zie ik absoluut geen reden om het kind niet te houden.

als één van de twee ook maar de minste twijfel heeft bij hun relatie of bij het kind, dan neem ik aan dat ze die twijfel ook kunnen uiten tegenover elkaar, en dat ze daar dan ook rekening mee houden. als één van de twee het gevoel heeft dat ze niet voor elkaar gemaakt zijn, is dit het uitgelezen moment om dat ter sprake te brengen, en ik neem aan dat beiden oud en wijs genoeg zijn om dat te beseffen, op dit inzicht was mijn eerste reply dan ook gebaseerd.
Echt onzin... denk jij echt dat mensen die trouwen en vervolgens scheiden niet gedacht hebben dat het goed zou gaan?

Meestal nemen mensen een kind als ze wat ouder zijn en ook wat langer bij elkaar zijn. En het is meestal gepland. Dit is nie gepland en het wordt gehouden omdat ze niet wil aborteren. Hele andere situatie.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 16:00
Maarten
Maarten is offline
Citaat:
fruitvliegje schreef op 17-09-2004 @ 15:57 :
Heb jij ooit al een vrouw geweten die spijt heeft van haar kind??? Pakt dat dat gewoonweg amper of zelfs helemaal niet voorkomt.

Daar heb je gelijk in. Maar het is beter voor het kind en haar als het gebeurt terwijl ze er achter staan en niet om een of ander dom principe in stand te houden.

Citaat:
De meeste grootouders van nu, met hun jubileums van 50 jaar getrouwd enzo; in die tijd was het de gewoonte om jong te trouwen.
En kan jij mij meer dan 1 paar gepensioneerde koppels opnoemen die uiteen zijn?
Het is geen reflectie van hoe gelukkig ze zijn, maar je hebt gelijk heel veel mensen bleven bij elkaar maar dat heeft ook te maken met religieuze opvattingen e.d. En meestal hebben die mensen kinderen genomen omdat ze het wouden en was het nie tzo van oeps er is een kind laten we niet aborteren.

Citaat:
Onzin onzin, alsof de ouders van een zwanger koppel (hehe) gaat zeggen "onee een kind,bah!" alsof dat vaak voorkomt... de meeste zijn dol op grootouder worden...

De meeste zijn inderdaad dol, maar ik denk dat de situatie andres ligt als nu blijkt dat ze heel veel moeten doen. Mijn moeder helpt mijn zus enorm, maar op een gegeven moment werd het echt te bont. Ze had nauwelijks meer tijd voor mij en haar man.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 16:03
essepessie
essepessie is offline
Ik ben dit topic niet begonnen zodat jullie er ruzie over zouden kunnen maken !!!
En maarten ik weet inmiddels wel hoe je erover denkt, maar eerlijk gezegd maakt het me helemaal niks uit .
En als jij nog meer dingen over mijn leven, relatie en zwangerschap wil zeggen , mag dat, omdat dat JOU mening is en die respecteer ik (ook al respecteer je die van mij niet ).
Maar als je weer 20 x hetzelfde gaat posten , dan zie ik er het nut eigenlijk niet van in .
Oud 17-09-2004, 16:06
Verwijderd
Ik wou je nog even succes wensen
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 16:07
essepessie
essepessie is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 17-09-2004 @ 17:06 :
Ik wou je nog even succes wensen
Dank je

(iedereen die dat gezegd heeft trouwens)
Oud 17-09-2004, 20:17
Maarten
Maarten is offline
Citaat:
essepessie schreef op 17-09-2004 @ 17:07 :
Dank je

(iedereen die dat gezegd heeft trouwens)
Veel succes...

En ik wou mijn punt niet zo erg doordrijven om gelijk te krijgen..maar ik wou gewoon dat je goed besefte wat je gaat doen en ik hoop dat het je lukt en ik totaal ongelijk heb. Het is niet niks.. en vandaar dat ik ff ernstig het aan de kaak wou voelen zeg maar.

Succes! En ik hoop dat ik helemaal ongelijk heb want ik gun je echt geen ongeluk.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 20:19
Verwijderd
Ik sta compleet achter Maarten.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 20:27
Terra
Terra is offline
Ik was zwanger ja. Ik weet niet of je nog contact zoekt, maar anders mag je me pm'en.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 20:32
Lynn
Lynn is offline
Citaat:
Maarten schreef op 17-09-2004 @ 21:17 :
En ik wou mijn punt niet zo erg doordrijven om gelijk te krijgen..maar ik wou gewoon dat je goed besefte wat je gaat doen en ik hoop dat het je lukt en ik totaal ongelijk heb. Het is niet niks.. en vandaar dat ik ff ernstig het aan de kaak wou voelen zeg maar.

Succes! En ik hoop dat ik helemaal ongelijk heb want ik gun je echt geen ongeluk. [/B]
Ik denk dat ze dat ook zonder jouw commentaar al wel gedaan heeft, haar besluit staat niet voor niets zo vast. Bovendien ben je haar vader niet..

En essepessie, ik vind het heel knap dat jullie hebben besloten jullie kindje te houden en samen op te voeden. Als je zo achter de beslissing staat als je nu doet, komt het vast in orde.
Eigenlijk ben ik wel nieuwsgierig naar hoe het verder gaat met jullie en de baby (), dus laat je nog eens wat van je horen? PM mag ook.

Wonen jullie eigenlijk samen? Of gaan jullie samenwonen?
Oud 17-09-2004, 20:37
Maarten
Maarten is offline
Citaat:
Lynn schreef op 17-09-2004 @ 21:32 :
Ik denk dat ze dat ook zonder jouw commentaar al wel gedaan heeft, haar besluit staat niet voor niets zo vast. Bovendien ben je haar vader niet..

En essepessie, ik vind het heel knap dat jullie hebben besloten jullie kindje te houden en samen op te voeden. Als je zo achter de beslissing staat als je nu doet, komt het vast in orde.
Eigenlijk ben ik wel nieuwsgierig naar hoe het verder gaat met jullie en de baby (), dus laat je nog eens wat van je horen? PM mag ook.

Wonen jullie eigenlijk samen? Of gaan jullie samenwonen?
Ik ben inderdaad haar vader niet... maar ik bedoel het echt niet slecht.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 20:39
essepessie
essepessie is offline
ja we gaan samenwonen,
hij heeft al een hele tijd een eigen huis en het zat eigenlijk ook al in de planning (maar dan als ik met school klaar was ).

Ik zal nog wel laten horen hoe het gaat (en zodra er wat te zien valt ga ik zeker foto's posten )
Oud 17-09-2004, 20:49
duivelaartje
duivelaartje is offline
Maarten, fijn dat je je ongelooflijk vervelende preek goed hebt afgesloten!

Essepessie, heel veel succes! Ik vind het echt heel knap dat je deze keuze hebt gemaakt. Op jouw leeftijd had ik het misschien anders gedaan, maar echt, heel knap dat je zo'n grote keuze maakt. Succes!
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 20:56
Maarten
Maarten is offline
Waarom word ik nu als boeman gezien

Ach ik hou volgende keer wel me mond.. het levert toch niks op behalve dat mensen denken dat je een eikel bent.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 20:57
Suzanne
Suzanne is offline
Oke nu mijn mening:

Die keuze die sommige zwangere meiden moeten maken lijken me verschrikkelijk.. Ik respecteer elke keus maar ik moet toch ff iets kwijt.

Ik woon in een klein kamertje, weinig geld, full-time studie, druk leventje etc etc..

Mijn eerste ingeef zou zijn, als ik nu zwanger was, dat ik voor abortus zou kiezen.. precies om die reden die ik hier ergens al heb zien staan: Je gunt je kind het beste, en dat kan je nog niet bieden.
Ikzelf wil dolgraag kinderen later, maar pas op het moment dat ik ze alles kan bieden wat ze verdienen.. en dat is als ik een eigen huis zou hebben, een baan heb en dus genoeg inkomen heb voor kleding, eten etc. En een vriend die eraan toe is om de vaderrol op zich te kunnen nemen.

Ik wil mijn kinderen de beste opvoeding geven die er is, en dat kan niet in een studentenleventje als ik heb. En het is NIET egoïstisch om voor abortus te kiezen, dit toont eerder verstandigheid.

Succes..
Oud 17-09-2004, 21:00
Lynn
Lynn is offline
Citaat:
Maarten schreef op 17-09-2004 @ 21:37 :
Ik ben inderdaad haar vader niet... maar ik bedoel het echt niet slecht.
Dat denk ik ook niet, ik begon me zo langzamerhand alleen behoorlijk aan je te ergeren. Gelukkig heb je het (wat duivelaartje al zegt) op het eind nog goed afgesloten.

@ essepessie: Doen!! Lijkt me (en de rest vast ook) leuk om te lezen/zien. Het klinkt misschien een beetje ongepast, maar ik kan niet wachten om zelf zwanger te zijn. Niet op deze leeftijd en terwijl ik midden in mijn studie zit, maar over een jaar of 10 ofzo. Ik vind baby's/kinderen echt geweldig, dus vandaar mijn nieuwsgierigheid (ik studeer ook voor kinderarts).
Oud 17-09-2004, 21:04
Maarten
Maarten is offline
Citaat:
Lynn schreef op 17-09-2004 @ 22:00 :
Dat denk ik ook niet, ik begon me zo langzamerhand alleen behoorlijk aan je te ergeren. Gelukkig heb je het (wat duivelaartje al zegt) op het eind nog goed afgesloten.

@ essepessie: Doen!! Lijkt me (en de rest vast ook) leuk om te lezen/zien. Het klinkt misschien een beetje ongepast, maar ik kan niet wachten om zelf zwanger te zijn. Niet op deze leeftijd en terwijl ik midden in mijn studie zit, maar over een jaar of 10 ofzo. Ik vind baby's/kinderen echt geweldig, dus vandaar mijn nieuwsgierigheid (ik studeer ook voor kinderarts).
Ik wou het ook niet echt subtiel brengen, want je hebt het wel over een kind.

Persoonlijk vind ik kinderen geweldig en wil ze zelf ook denk ik maar nu nog niet

Als ik me studie af heb en gesettled ben en die mooie vrouw heb gevonden dan komt het wel!
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 22:56
Skilly
Skilly is offline
Leuk dat je vriend er zo positief op reageerd veel suc6 en plezier
Oud 18-09-2004, 12:49
estherp
estherp is offline
whow als ik dit soort verhalen hoor dan moedigt mij dat extra aan om er ALLES aan te doen om niet zwanger te worden. Ik ben een aantal keer vrij dom geweest in het verleden maar dat is bij deze afgelopen. NOOOOIT meer onveilig of op het randje, en als ik ooit zwanger zou worden in de komende 5 jaar dan zou ik zonder twijfel abortus kiezen.
Oud 18-09-2004, 17:29
essepessie
essepessie is offline
Citaat:
estherp schreef op 18-09-2004 @ 13:49 :
whow als ik dit soort verhalen hoor dan moedigt mij dat extra aan om er ALLES aan te doen om niet zwanger te worden. Ik ben een aantal keer vrij dom geweest in het verleden maar dat is bij deze afgelopen. NOOOOIT meer onveilig of op het randje, en als ik ooit zwanger zou worden in de komende 5 jaar dan zou ik zonder twijfel abortus kiezen.
ja dat kan ook
(maar je hebt een m. staan , je lijkt me geen man)
Oud 18-09-2004, 17:39
Verwijderd
*heeft alleen openingspost gelezen, dus vergeef me dubbelgezegde/domme dingen*

ik vind het heel erg knap dat jullie voor het kind kiezen, maar het is niet niks. in mijn buurt woont een meisje en die was 19 dat ze zwanger raakte. en echt, het gaat vreselijk. moeder kan het kind gewoon niet aan. gewoon omdat ze zelf nog te jong was om iemand anders op te voeden. dit wil natuurlijk niet zeggen dat dat bij jou ook kan gebeuren, maar pas er op! verder heel erg veel succes komende tijd, en zet em op!
Met citaat reageren
Oud 18-09-2004, 18:03
Skatergirl666
Skatergirl666 is offline
Hoj!

Ik heb echt respect voor je dat je het wil houden! K wens jou en je vriend heel veel suc6

Regels voor berichten