Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-09-2004, 16:23
54321Z
54321Z is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 20-09-2004 @ 16:53 :
Ben ik niet met je eens. Viool spelen zal altijd moeilijker te leren zijn dan bv gitaar of piano spelen. Je stem goed kunnen controleren zal altijd moeilijker zijn dan wat lucht in een dwarsfluit plaatsen en je vingers goed neerzetten.

Maar boeit verder ook niet, zijn het gewoon niet met elkaar eens
Heb je ooit geprobeerd paganini's 5th caprice op een gitaar te spelen ( op dezelfde snelheid )?? Dat is 3x zo moeilijk als op een viool. Het voorbeeld dat jij geeft met vingers ergens plaatsen en lucht blazen getuigt ervan dat jij met geen van de instrumenten enige virtuoze zelfervaring hebt. En als je dat niet hebt kan je nooit zeggen dat een instrument moeilijker is dan het andere.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-09-2004, 16:41
Skyrise
Skyrise is offline
Euh... hoewel ik echt geen goeie (lees: waaaaardelooze) dj ben; you should call me "platendraaiert" , horen mijn lieve twee Technicsjes wel erg bij mn lifestyle.

Al het goeie komt van vinyl moet je maar denken... nee maar muziek is wel erg belangrijk voor me. Draai zelf (helaas) alleen drumnbass (dat is al duur genoeg ) maar ben erg bezig met vooral Drumnbass en Techno en ene beetje ook met Nu-skool, Deep House, Goatrance etc.

Ik steek ook nog veel vrije tijd in het organiseren van en gaan naar feestjes en festivalletjes... allemaal for the music!

dus.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2004, 17:16
Verwijderd
Ik kan saxofoon en piano spelen.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2004, 17:19
Konstantine
Konstantine is offline
Ik heb een piano, duimpiano en gitaar. Mijn duimpiano is stoer, want niemand weet hoe je dat ding moet bespelen dus ik doe het sowieso heel erg goed.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2004, 20:39
Verwijderd
Citaat:
Konstantine schreef op 20-09-2004 @ 18:19 :
Ik heb een piano, duimpiano en gitaar. Mijn duimpiano is stoer, want niemand weet hoe je dat ding moet bespelen dus ik doe het sowieso heel erg goed.
duimpiano film dat eens
Met citaat reageren
Oud 20-09-2004, 20:41
Konstantine
Konstantine is offline
Citaat:
cut_off schreef op 20-09-2004 @ 21:39 :
duimpiano film dat eens
Nee.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2004, 22:20
Verwijderd
Ik speel nu een jaartje piano en het bevalt me erg goed. Ik doe geen "mieke heeft een lammetjes" of "vader jacobjes", nee ik speel liever een beetje jazzy/blues achtige stukken.

En alles van de beatles, maar das logisch.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2004, 23:24
Verwijderd
speel al sinds mn 10e melodisch slagwerk, vind het echt super leuk maar aangezien ik moeilijk met een marimba over straat kan past het niet echt in mn lifestyle.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 20:49
Phenobarbidoll
Phenobarbidoll is offline
k heb 5 jaar cello gespeeld maar ik was die klassieke stukken zat en ik oefende nooit meer

nu speel ik al een tijdje (1,5 jaar) ectrische gitaar waar ik door cello wel een voorsprong had op andere mensen die met gitaar beginnen

ik speel ongeveer 3 kwartier per dag ik vind het echt geweldig

(k heb er ook mooi speelgoed bij zoals een ibanez smashbox en een korg multipedaal )

ik neem mn gitaar mee naar les, soms naar school voor in tussenuren en soms om samen te spelen met iemand
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 21:09
54321Z
54321Z is offline
Citaat:
Phenobarbidoll schreef op 21-09-2004 @ 21:49 :
k heb 5 jaar cello gespeeld maar ik was die klassieke stukken zat en ik oefende nooit meer

nu speel ik al een tijdje (1,5 jaar) ectrische gitaar waar ik door cello wel een voorsprong had op andere mensen die met gitaar beginnen

ik speel ongeveer 3 kwartier per dag ik vind het echt geweldig

(k heb er ook mooi speelgoed bij zoals een ibanez smashbox en een korg multipedaal )

ik neem mn gitaar mee naar les, soms naar school voor in tussenuren en soms om samen te spelen met iemand
Wow erg tof dat je zo gemotiveerd bent! Ik heb die korg ook gehad in men beginjaren erg fijn dingetje voor niet al teveel geld.

Welke stijl muziek speel je?
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 21:14
Sade
Sade is offline
Mijn enige instrument is m'n stem, en dat hoort wel bij m'n lifestyle ja
Oud 21-09-2004, 21:28
LaResistance
LaResistance is offline
Ik heb als kind jaren piano gespeeld maar dat past nou niet meer bij mijn lifestyle van armoedzaaier
Oud 22-09-2004, 04:07
Verwijderd
Citaat:
Sade schreef op 21-09-2004 @ 22:14 :
Mijn enige instrument is m'n stem, en dat hoort wel bij m'n lifestyle ja
cool, kan je ook echt zingen?
Met citaat reageren
Oud 22-09-2004, 08:08
Sade
Sade is offline
Citaat:
henri de penri schreef op 22-09-2004 @ 05:07 :
cool, kan je ook echt zingen?
Henri, jij onthoud ook niets he
Oud 22-09-2004, 15:09
Haligh
Haligh is offline
Ik speel bas, en kan nou niet echt zeggen of dat mij 'lifestyle' zou kunnen bepalen...
Oud 22-09-2004, 15:32
Snuitermans
Snuitermans is offline
Citaat:
The_Shakmeister schreef op 21-09-2004 @ 22:09 :
Wow erg tof dat je zo gemotiveerd bent! Ik heb die korg ook gehad in men beginjaren erg fijn dingetje voor niet al teveel geld.

Hoe lang speel je zelf al gitaar, en wat voor stijl?
Oud 22-09-2004, 16:24
heavinly
heavinly is offline
Ik zing altijd &overal en dat hoort zeker wel bij mn Lifestyle.

&Ik heb wel 'n (akoestische) gitaar maar speel niet zo veel.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2004, 16:38
54321Z
54321Z is offline
Citaat:
Snuitje goes .. schreef op 22-09-2004 @ 16:32 :
Hoe lang speel je zelf al gitaar, en wat voor stijl?
4 jaar, ik speel van alles, maar ben de laatste tijd erg into progressieve rock, SRV, allman brothers, Blues Saraceno

mp3:

Green Counterfeit

let wel deze was voor fun niet als nr bedoeld maar gewoon om ff lekker los te gaan op een saaie zondagavond
Met citaat reageren
Oud 22-09-2004, 16:51
Snuitermans
Snuitermans is offline
Citaat:
The_Shakmeister schreef op 22-09-2004 @ 17:38 :
4 jaar, ik speel van alles, maar ben de laatste tijd erg into progressieve rock, SRV, allman brothers, Blues Saraceno

mp3:

Green Counterfeit

let wel deze was voor fun niet als nr bedoeld maar gewoon om ff lekker los te gaan op een saaie zondagavond
Ik vind het thema opzich niet mooi, technisch erg goed plus leuk shredwerk (ben er zelf geen fan van, mede doordat ik het niet redelijk beheers).
Oud 22-09-2004, 17:02
Haligh
Haligh is offline
Citaat:
Konstantine schreef op 20-09-2004 @ 18:19 :
Die duimpiano van jouw is dus echt wel gekheid
Oud 22-09-2004, 17:06
Chevy Chase
Chevy Chase is offline
Ik ga het huis niet uit zonder mijn klokkenspel.
Oud 22-09-2004, 17:14
Pierreke
Pierreke is offline
Ik speel bijna 10 jaat trompet. En het bepaalt best wel veel in mijn leven. Heb t er druk mee, maar vind het echt super om te doen!! heb nu ook pianoles dus kan dat ook een beetje nu!
Met citaat reageren
Oud 22-09-2004, 17:19
54321Z
54321Z is offline
Citaat:
Snuitje goes .. schreef op 22-09-2004 @ 17:51 :
Ik vind het thema opzich niet mooi, technisch erg goed plus leuk shredwerk (ben er zelf geen fan van, mede doordat ik het niet redelijk beheers).
thanks shredden op zen tijd is leuk, maar ik ben nu bezig met het nr axis bold is love, das echt een grote uitdaging voor me omdat ik dat bijna nooit twangy hendrix stuff speel.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2004, 17:25
Snuitermans
Snuitermans is offline
Citaat:
The_Shakmeister schreef op 22-09-2004 @ 18:19 :
thanks shredden op zen tijd is leuk, maar ik ben nu bezig met het nr axis bold is love, das echt een grote uitdaging voor me omdat ik dat bijna nooit twangy hendrix stuff speel.
Ik speel niet veel anders meer de laaste tijd, leuk nummer om te spelen. Ben nu zelf bezig met Eric Johnson - S.R.V., uitdagend.
Oud 22-09-2004, 22:05
54321Z
54321Z is offline
Citaat:
Snuitje goes .. schreef op 22-09-2004 @ 18:25 :
Ik speel niet veel anders meer de laaste tijd, leuk nummer om te spelen. Ben nu zelf bezig met Eric Johnson - S.R.V., uitdagend.
Wow ja man dat nr is echt geweldig en zeker uitdagend haha, gaaf dat je em oefent.

Btw dan ken je ook vast wel het nr Manhattan die vind ik ook prachtig
Met citaat reageren
Oud 22-09-2004, 22:18
Verwijderd
Citaat:
Konstantine schreef op 20-09-2004 @ 21:41 :
Nee.
aaaaaaaaaah joh.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2004, 23:33
Verwijderd
Citaat:
Sade schreef op 22-09-2004 @ 09:08 :
Henri, jij onthoud ook niets he
soms moet je ook werkelijk de daad bij het woord toevoegen wil ik het onthouden

ps. zoiets was dat gezegde toch?
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 07:25
Phenobarbidoll
Citaat:
The_Shakmeister schreef op 21-09-2004 @ 22:09 :

hehe niet al teveel geld? nja ik ben nog even bezig t af te betalen....ben 250 euro kwijt maar tis natuurlijk een gaaf ding

de laatste tijd vooral blues en ik ben nu met een masterclass soloboek bezig (even de naam kwijt) voor metalsolo's die eigenlijk net t snel voor me zijn maar das dan weer de mooie uitdaging steeds

helaas doet je link van je werk t bij mij niet
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 10:20
Snuitermans
Snuitermans is offline
Citaat:
The_Shakmeister schreef op 22-09-2004 @ 23:05 :
Wow ja man dat nr is echt geweldig en zeker uitdagend haha, gaaf dat je em oefent.

Btw dan ken je ook vast wel het nr Manhattan die vind ik ook prachtig
Uh-huh, ik vind het trouwens zonde dat Eric Johnson bij SRV zoveel delay en echo gebruikt. Dat maakt het zo'n brei van geluid en hoor je al veel hoogstandjes minder goed. Victory is ook erg relaxt.
Oud 23-09-2004, 10:22
Konstantine
Konstantine is offline
Citaat:
cut_off schreef op 22-09-2004 @ 23:18 :
aaaaaaaaaah joh.
Ik heb nu samen met Haligh een basduimpianoband opgericht, dus misschien hoor je het ooit nog wel eens. We maken instrumentale tripmuziek en zijn heel stoer.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 12:01
bellleblaas
bellleblaas is offline
Ik speel vanaf m'n zesde viool
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 15:24
Haligh
Haligh is offline
Citaat:
Konstantine schreef op 23-09-2004 @ 11:22 :
Ik heb nu samen met Haligh een basduimpianoband opgericht, dus misschien hoor je het ooit nog wel eens. We maken instrumentale tripmuziek en zijn heel stoer.
Vernieuwend dat we zijn
Oud 23-09-2004, 15:56
Susanne
Susanne is offline
Vroegah heb ik viool gespeeld (een jaartje, minder denk ik) maar dat vond ik niet meer cool want ik kon er niks van
Ook heb ik op pianoles gezeten tot m'n 15e of zo, maar toen vond ik dat ik niets meer kon leren bij die vrouw en ben ik er maar afgegaan

Wat ik nu nog doe: ik heb een half uurtje in de week gitaarles en daarnaast oefen ik thuis heel veel > opzich uit een de hand gelopen hobby.
Ik heb 1 echt mooie gitaar die ik misschien laat verbouwen met gouden slagplaat waar (nep)diamantjes in verwerkt wordt
Maar dat weet ik nog niet zeker want ik ambieer niet een carriere in de muziekindustrie, het is maar gewoon een hobby..

Verder vind ik het wel handig dat je iets kan bespelen, ook voor op school e.d
Oud 23-09-2004, 16:03
Avelon
Avelon is offline
nou ik speel zon 7 jaar gitaar? ik doe er iet veel aan, oefenen nooit, alleen eens in de week met de band.. het beinvloed mn leven ook eigenlijk helemaal niet.
Oud 23-09-2004, 19:21
54321Z
54321Z is offline
Citaat:
Snuitje goes .. schreef op 23-09-2004 @ 11:20 :
Uh-huh, ik vind het trouwens zonde dat Eric Johnson bij SRV zoveel delay en echo gebruikt. Dat maakt het zo'n brei van geluid en hoor je al veel hoogstandjes minder goed. Victory is ook erg relaxt.
Ja soms zuigen effecten als ze téveel gebruikt worden, Vai doet dat ook weleens. Victory ken ik niet moet ik maar eens gaan luisteren
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 19:23
54321Z
54321Z is offline
Citaat:
Phenobarbidoll schreef op 23-09-2004 @ 08:25 :
hehe niet al teveel geld? nja ik ben nog even bezig t af te betalen....ben 250 euro kwijt maar tis natuurlijk een gaaf ding

de laatste tijd vooral blues en ik ben nu met een masterclass soloboek bezig (even de naam kwijt) voor metalsolo's die eigenlijk net t snel voor me zijn maar das dan weer de mooie uitdaging steeds

helaas doet je link van je werk t bij mij niet
haha sorry ik dacht dat je de korg axg1 bedoelde die is wel goedkoop, die jij hebt is dan de duurdere die is helemaal tof

Als je moet hebt met snelheid check dan het boek '' Speed mechanics for lead guitar ''

Hmm de link doet het bij mij wel gewoon, heb je '' save as '' / '' doel opslaan als '' gedaan?
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 19:48
Phenobarbidoll
Citaat:
The_Shakmeister schreef op 23-09-2004 @ 20:23 :
haha sorry ik dacht dat je de korg axg1 bedoelde die is wel goedkoop, die jij hebt is dan de duurdere die is helemaal tof

Als je moet hebt met snelheid check dan het boek '' Speed mechanics for lead guitar ''

Hmm de link doet het bij mij wel gewoon, heb je '' save as '' / '' doel opslaan als '' gedaan?
dankje ik heb m opgeschreven.
ik heb nu rock lead basics (Musicians Institute) en sommige dingen die klinken zo makkelijk maar zijn best snel...ken je t?

ik heb m gehoord! je kan echt snel spelen klinkt gaaf

Laatst gewijzigd op 23-09-2004 om 19:57.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 20:22
54321Z
54321Z is offline
Citaat:
Phenobarbidoll schreef op 23-09-2004 @ 20:48 :
dankje ik heb m opgeschreven.
ik heb nu rock lead basics (Musicians Institute) en sommige dingen die klinken zo makkelijk maar zijn best snel...ken je t?

ik heb m gehoord! je kan echt snel spelen klinkt gaaf
hmm nee ik ken dat boek niet, maar zal vast wel goed zijn

Als je trouwens op snelheid wilt oefenen gebruik dan ALTIJD een metronoom. Het is echt zéér belangrijk, ik was een tijdje geleden altijd eigenwijs en oefende zonder metronoom.. maar als je dan met een band speelt (of met een drum/ bass track) merk je wel hoe belangrijk het is.

btw tof dat je die mp3 geluisterd hebt
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 21:01
Verwijderd
Hm ik heb wel gitaarles, maar ik oefen haast nooit. Te lui, geen discipline. Het gaat me wel lukken, maar ws duurt het 3 keer zo lang als bij een persoon die een beetje regelmatig oefent.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 21:43
OceanEye
OceanEye is offline
jah k speel al heel lang altsax, piano en drum zonder is t zo stil
Oud 24-09-2004, 15:24
Phenobarbidoll
Citaat:
The_Shakmeister schreef op 23-09-2004 @ 21:22 :
hmm nee ik ken dat boek niet, maar zal vast wel goed zijn

Als je trouwens op snelheid wilt oefenen gebruik dan ALTIJD een metronoom. Het is echt zéér belangrijk, ik was een tijdje geleden altijd eigenwijs en oefende zonder metronoom.. maar als je dan met een band speelt (of met een drum/ bass track) merk je wel hoe belangrijk het is.

btw tof dat je die mp3 geluisterd hebt
hmhmm dankje voor de tip! ik speel ook meestal met drum/bass track

heb je trouwens wel es een solo van steve vai geprobeerd? mijn buurjongen speelt die perfect na en die zijn echt fucking snel
Met citaat reageren
Oud 24-09-2004, 16:27
54321Z
54321Z is offline
Citaat:
Phenobarbidoll schreef op 24-09-2004 @ 16:24 :
hmhmm dankje voor de tip! ik speel ook meestal met drum/bass track

heb je trouwens wel es een solo van steve vai geprobeerd? mijn buurjongen speelt die perfect na en die zijn echt fucking snel
hehe ja vaak dingen van Vai geprobeerd, hij is 1 van men idolen
Heb ook nog eens het geluk gehad om hem dit jaar te ontmoeten

Wel tof dat je buurjongen die stuff speelt man, heeft hij mp3's ofzo?
Met citaat reageren
Oud 24-09-2004, 16:40
Snuitermans
Snuitermans is offline
Binnenkort "Enter Jazzman" opnemen, een jazzy verbastering van het Enter sandman van Metallica.
Oud 24-09-2004, 16:56
passé
passé is offline
piano.. het beinvloedt mijn lifestyle helemaal niet .. ik doe het als ik me écht heel erg verveel en verder niet.. met les ben ik na 3 jaar gestopt.
Oud 24-09-2004, 17:06
54321Z
54321Z is offline
Citaat:
Snuitje goes .. schreef op 24-09-2004 @ 17:40 :
Binnenkort "Enter Jazzman" opnemen, een jazzy verbastering van het Enter sandman van Metallica.
wow ben ik wel benieuwd naar man, zodra je em op mp3/ cd hebt ofzo of whatever tell me want ik zou em echt heel graag willen horen

Laatst gewijzigd op 24-09-2004 om 17:08.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2004, 18:17
Phenobarbidoll
Citaat:
The_Shakmeister schreef op 24-09-2004 @ 17:27 :
hehe ja vaak dingen van Vai geprobeerd, hij is 1 van men idolen
Heb ook nog eens het geluk gehad om hem dit jaar te ontmoeten

Wel tof dat je buurjongen die stuff speelt man, heeft hij mp3's ofzo?
ik denk het niet weet ik eigenlijk wel zeker
Met citaat reageren
Oud 26-09-2004, 20:12
54321Z
54321Z is offline
Ah ok, jammer

Ik heb btw weer een nieuw iets opgenomen niets boeiends gewoon een klein melodietje van meneer john petrucci Als je wil kan ik je de tab wel sturen hij is heel leuk om te leren en ook voor beginners te doen. ( alhoewel volgensmij ben jij al geen beginner meer )

Save as:
http://members.lycos.nl/mrpressure/shak_mystery.mp3
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten