Citaat:
Mark Almighty schreef op 22-02-2005 @ 10:31 :
Nee, kijk, dat vínd jij weer. Jij vínd Britcoms betr dan Amerikaanse sitcoms.
|
Nee, echt? Straks ga je me nog vertellen dat dit een forum is, waar men sowieso zijn mening geeft.
Citaat:
En ja, je opmerking over 'simpele grappen' en 'hap-slik-weg-vermaak' doet het arrogant overkomen. Alsof jij intelligenter bent omdat je van Britcoms houdt en alsof iedereen die naar Amerikaanse sitcoms kijkt, dom is.
|
Ik zeg iets over de intelligentie van de humor, niet over die van de kijkers ernaar. Iemand met een IQ van 150 kan net zo goed genieten van Married with children als iemand met een IQ van 70 in een deuk kan liggen om Blackadder, maar toch is de humor van eerstgenoemde sitcom gewoon simpeler.
Citaat:
Goede vergelijking.
|
Ja. Je hoeft iets niet zelf te kunnen maken om er een oordeel over te hebben. Jij kan ook hoogstwaarschijnlijk ook geen Hans Teeuwen programma schrijven, niet eens één sketch. De meeste mensen hier hebben een oordeel over films die ik ze zelf niet zie maken.
Citaat:
Niet altijd, nee. Toch raar dat die series over de hele wereld zo populair zijn geweest, maar toch slecht zijn, volgens jou, omdat ze Amerikaans zijn.
|
Helemaal niet omdat ze Amerikaans zijn. Misschien komt binnenkort wel uit Amerika de beste sitcom ooit (ik kan trouwens ook erg genieten van The Simpsons en Futurama, voor zover je dat sitcoms kan noemen). Maar over het algemeen genomen vind ik Britcoms leuker en beter dan Amerikaanse sitcoms. Niet omdat het één Brits is en het ander Amerikaans, maar omdat ik het één gewoon
meestal leuker vind.