Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-09-2004, 12:08
Briseïs
Briseïs is offline
Ik vind t leuk. Live. En op cd ook. En Absolution vond ik ook leuk.
Oud 23-09-2004, 12:10
Verwijderd
Erg overschat, smaakloos en verschrikkelijk gay.
Oud 23-09-2004, 13:07
Verwijderd
Ik vond het altijd wel leuk maar merk dat het me op het moment niet meer zo kan boeien. Met Sing For Absolution als dieptepunt, wat een zeiknummer .

Heb ze 2x live gezien (Ahoy en Pinkpop 2004) en dat heeft opzich nog steeds wel iets, vooral de wat oudere nummers. Ze beginnen ook altijd met een erg goede bas intro met distortion
Oud 23-09-2004, 14:13
annia
annia is offline
Ik vind muse erg leuk. Luister het ook erg vaak en wil ze altijd nog een keertje live zien. Eigenlijk vind ik muse meer dan heel erg leuk. En Matt B vind ik aantrekkelijk.
Oud 23-09-2004, 15:01
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Fake schreef op 23-09-2004 @ 14:07 :
Ze beginnen ook altijd met een erg goede bas intro met distortion
jah klopt, dat is idd erg vet...
Oud 23-09-2004, 15:10
Snuitermans
Snuitermans is offline
Ik vind showbizz een leuk album, de rest kan me weinig boeien.
Oud 23-09-2004, 15:20
little_devotion
little_devotion is offline
Ik vind Muse wel vet, de zanger heeft een mooie stem.
Oud 23-09-2004, 16:00
June bug
June bug is offline
Ik vind t een goede band.. Die zanger is echt heel erg vet supergoed. Ik zeg niet dat hij al z'n kwaliteiten zo goed benut maar als je je bedenkt dat hij enorm goed piano kan spelen, enorm goed gitaar kan spelen, en ook nog eens een stembereik heeft waar je u tegen zegt, petje af hoor.. (maar ik vind dat hoge gegil ook wel eens irritant worden)
Live zijn ze zeer vet, er straalt energie vanaf
Oud 23-09-2004, 16:31
Verwijderd
Citaat:
annia schreef op 23-09-2004 @ 15:13 :
Ik vind muse erg leuk. Luister het ook erg vaak en wil ze altijd nog een keertje live zien. Eigenlijk vind ik muse meer dan heel erg leuk. En Matt B vind ik aantrekkelijk.
Anathema sig
Oud 23-09-2004, 20:09
pourlesyeux_
pourlesyeux_ is offline
Ik vind alles behalve het commerciele deel leuk aan MUSE.
:-)
Heb alle CD's/nummers.

En stop het vergelijken met Radiohead ed!
Die twee bands zijn zoooo verschillend! Live al helemaaaaaaaaaaaaaal.
Oud 23-09-2004, 20:19
attrib
attrib is offline
Muse is velen malen beter als Iron Maiden!!
Oud 23-09-2004, 20:20
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
attrib schreef op 23-09-2004 @ 21:19 :
Muse is velen malen beter als Iron Maiden!!
...beter dan...
Oud 23-09-2004, 20:24
attrib
attrib is offline
sorry :$
maar dat is dus wel zo!
Oud 23-09-2004, 20:26
Verwijderd
ik adoreer muse
Oud 23-09-2004, 23:32
Briseïs
Briseïs is offline
wat is nou weer 'het commerciele deel' van muse

blabla wat een gezeik
Oud 23-09-2004, 23:35
Verwijderd
Citaat:
Ijslepeltje schreef op 22-09-2004 @ 22:01 :

maar waarom worden ze gvd zo commercieel!
dat zijn ze al jaren zeur,

en ik houd van muse, ik vind het echt geweldig ja
Oud 24-09-2004, 09:00
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 24-09-2004 @ 00:32 :
wat is nou weer 'het commerciele deel' van muse

blabla wat een gezeik
idd...boeiend hoeveel plaatjes ze verkopen, zolang de muziek toch goed is
Oud 24-09-2004, 15:27
Hannelap
Hannelap is offline
Citaat:
Carn schreef op 23-09-2004 @ 10:29 :
ik vind ze live ook niet echt je van het.
Oud 24-09-2004, 15:29
Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Citaat:
little nemo schreef op 24-09-2004 @ 10:00 :
idd...boeiend hoeveel plaatjes ze verkopen, zolang de muziek toch goed is
Idd.
Oud 24-09-2004, 15:34
Hannelap
Hannelap is offline
Citaat:
Ijslepeltje schreef op 22-09-2004 @ 22:01 :

maar muse heeft iets wat ik helemaal geweldig vind, en ik zou neit weten wat.

juist, dat heb ik dus ook. vooral live kunnen sommige nummers je muzikaal helemaal meeslepen. alleen niet iedereen hóórt dit ofzo.
Oud 24-09-2004, 15:43
Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Citaat:
Hannelap schreef op 24-09-2004 @ 16:34 :
juist, dat heb ik dus ook. vooral live kunnen sommige nummers je muzikaal helemaal meeslepen. alleen niet iedereen hóórt dit ofzo.
De muziek van Muse raakt mij, maar dat is ook gewoon een kwestie van smaak.
Oud 24-09-2004, 15:52
Verwijderd
Citaat:
Hannelap schreef op 24-09-2004 @ 16:34 :
Ik kan me helemaal laten meeslepen door cannibal corpse live, dat hóórt ook niet iedereen.
Oud 24-09-2004, 16:15
Master of Puppets
Master of Puppets is offline
Citaat:
attrib schreef op 23-09-2004 @ 21:24 :
sorry :$
maar dat is dus wel zo!
Lekkere vergelijking ook!
Oud 25-09-2004, 13:01
Hannelap
Hannelap is offline
Citaat:
Blackwater_park schreef op 24-09-2004 @ 16:52 :
Ik kan me helemaal laten meeslepen door cannibal corpse live, dat hóórt ook niet iedereen.
en zo heeft iedereen zijn ding
Oud 25-09-2004, 13:26
inherfootsteps
inherfootsteps is offline
Ik vind ze echt geweldig.
In Ahoy vorig jaar stond ik helemaal vooraan en ben helemaal uit mijn dak gegaan. Ik kan me voorstellen dat sommige mensen Matthew nogal gay vinden maar ik ga puur voor de muziek.

Live ook niets op aan te merken
Oud 25-09-2004, 13:43
martijn1905
martijn1905 is offline
Heb niet alles gelezen dus misschien al gezegd.

Muse is i.m.o. geen Radiohead ripp/off en de vergelijking met Coldplay raakt ook kant nog wal. De enige overeenkomst zou misschien de sfeer kunnen zijn die zowel Radiohead, Coldplay als Muse enigszins uitademen. Showbiz had nog het meeste weg van Radiohead, maar zeker geen slappe ripp/off.

Ik zag tussendoor een reactie staan over waarom ze 'gvd zo commercieel zijn'. Ten eerste: waarom begint iedereen toch altijd zo te fucken over 'commercieel' (wat me overigens vaak opvalt: het zijn vaak puberale jochies en dametjes die hier over beginnen, want het mag natuurlijk niet commercieel zijn, underground is pas echt 'true'). Beetje jammer. Ten tweede: ik zou zelf ook graag meer willen dan een droge boterham en zolang het geld niet boven de muziek komt te staan kan ik me best enige mate van commercieel gedrag voorstellen. Bij Muse staat het geld volgens mij niet boven de muziek.

Mijn mening: ik vind Muse een erg goede band. Alle drie de cd's zijn anders maar toch kenmerkend 'Muse'. Ik vind het gitaarspel (elec., acoustisch en bas) erg goed en ook het drumwerk mag er zijn. Daarbij is Matthew Bellamy ook nog een uitstekend toetsenist. Het is erg knap wat hij met zijn stem doet, maar ik kan me voorstellen dat mensen het irritant vinden (het hoge, de uithalen en de enorme happen lucht/hijgen). Ik vind het erg mooi.

Ik ken veel bands die live zuigen, maar Muse staat live echt als een huis, geweldig.
Oud 25-09-2004, 13:46
martijn1905
martijn1905 is offline
Citaat:
Master of Puppets schreef op 24-09-2004 @ 17:15 :
Lekkere vergelijking ook!
Laat Attrib maar, hij weet niet beter.
Oud 25-09-2004, 13:52
Verwijderd
Citaat:
Hannelap schreef op 25-09-2004 @ 14:01 :
en zo heeft iedereen zijn ding
Precies.

Ik heb ze ooit eens live gezien trouwens, toen je nog 15 gulden betaalde voor een kaartje.
Oud 25-09-2004, 13:58
Verwijderd
ik vlak daarna
Oud 25-09-2004, 19:43
Hannelap
Hannelap is offline
ik heb in totaal ook al zo'n 150 euri aan muse-concerten uitgegeven

maarja, dan kríjg je ook wat
Oud 26-09-2004, 11:33
pourlesyeux_
pourlesyeux_ is offline
Ik adoreer muse niet voor niks. Dus dat ze commercieel vind ik op zich jammer omdat ik ze ook al kende voordat dat zo was.
Maar zolanf hun muziek zo goed blijft vind ik het ook geen wereldramp. Jammer vind ik het, dat was het.
Oud 26-09-2004, 13:16
Verwijderd
ze maken imo zowel geniale als erg slechte muziek
maar hun cd is best leuk, net gekocht
Oud 26-09-2004, 13:57
Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Citaat:
martijn1905 schreef op 25-09-2004 @ 14:43 :
Heb niet alles gelezen dus misschien al gezegd.

Muse is i.m.o. geen Radiohead ripp/off en de vergelijking met Coldplay raakt ook kant nog wal. De enige overeenkomst zou misschien de sfeer kunnen zijn die zowel Radiohead, Coldplay als Muse enigszins uitademen. Showbiz had nog het meeste weg van Radiohead, maar zeker geen slappe ripp/off.

Ik zag tussendoor een reactie staan over waarom ze 'gvd zo commercieel zijn'. Ten eerste: waarom begint iedereen toch altijd zo te fucken over 'commercieel' (wat me overigens vaak opvalt: het zijn vaak puberale jochies en dametjes die hier over beginnen, want het mag natuurlijk niet commercieel zijn, underground is pas echt 'true'). Beetje jammer. Ten tweede: ik zou zelf ook graag meer willen dan een droge boterham en zolang het geld niet boven de muziek komt te staan kan ik me best enige mate van commercieel gedrag voorstellen. Bij Muse staat het geld volgens mij niet boven de muziek.

Mijn mening: ik vind Muse een erg goede band. Alle drie de cd's zijn anders maar toch kenmerkend 'Muse'. Ik vind het gitaarspel (elec., acoustisch en bas) erg goed en ook het drumwerk mag er zijn. Daarbij is Matthew Bellamy ook nog een uitstekend toetsenist. Het is erg knap wat hij met zijn stem doet, maar ik kan me voorstellen dat mensen het irritant vinden (het hoge, de uithalen en de enorme happen lucht/hijgen). Ik vind het erg mooi.

Ik ken veel bands die live zuigen, maar Muse staat live echt als een huis, geweldig.
Kan ik mij goed in vinden.
Oud 28-09-2004, 16:47
Hannelap
Hannelap is offline
Citaat:
Sir_Cramlek schreef op 26-09-2004 @ 14:57 :
Kan ik mij goed in vinden.
ik ook
Oud 28-09-2004, 20:45
*.Cloud
*.Cloud is offline
Hm muse.. ja geweldig.. op z'n tijd Als ik extreme buien heb vind ik 't vaak leuk. Ik heb ook 'n boel live-optredens van muse hier liggen, ook zeker de moeite waard om te kijken. Maar over muse en commercieel.. zegmaar in Amerika, het grootste afzetgebied voor muziek v.d. wereld is muse totaal niet populair. Dus echt commercieel ingesteld kunnen ze nog niet eens zijn, laat staan dat ze dat willen. Maarja idd zolang ze leuke muziek maken ben ik tevreden
Oud 29-09-2004, 10:26
STP
STP is offline
Muse is geweldig.

En commercieel of niet is een kutdiscussie, bij welke band dan ook.
Oud 29-09-2004, 14:57
pourlesyeux_
pourlesyeux_ is offline
allemaal mijn schuld
Oud 29-09-2004, 15:51
Verwijderd
Citaat:
STP schreef op 29-09-2004 @ 11:26 :
Muse is geweldig.

En commercieel of niet is een kutdiscussie, bij welke band dan ook.
Oud 29-09-2004, 17:03
Hannelap
Hannelap is offline
Citaat:
Ijslepeltje schreef op 29-09-2004 @ 15:57 :
allemaal mijn schuld
uhuh
Oud 29-09-2004, 18:44
DaDude
DaDude is offline
ik vind ze geweldig
met name Origin of Symmetry vind ik een geweldig album en dan met name de nummers Citizen Erased, Space dementia en sunburn.
Citizen Erased is gewoon het beste nummer ooit !
Oud 29-09-2004, 20:59
pourlesyeux_
pourlesyeux_ is offline
sunburn staat niet op dat album
Oud 29-09-2004, 21:30
Drommels
Drommels is offline
Lang geleden dat ik op dit forum een post heb geplaatst. Hopelijk ben ik wijzer geworden in de tussentijd .

Muse is toch wel echt voor mij de beste band, ik koop van geen enkele andere band ook zoveel.

Ik heb ze al 3 keer live gezien, ècht prachtig, waarvan ook bij de melkweg. Ik bezit alle albums, heb een flinke stapel singles (de b-sides zijn ook geweldig), ben in het bezit van de Hullabaloo DVD, en heb ook de OOS lp. Ik ben aardig fan denk ik.

Kwa commercieel worden kan ik het wel begrijpen Ijslepeltje. Ik kan merken dat het de bedoeling is geweest om meer mainstream publiek binnen te halen met wat meer toegankelijkere muziek.
Dat terwijl hun kracht juist schuilt (vind ik) in de langere zwaardere Muse nummers zoals Citizen Erased, Space Dementia of Megalomania. Desondanks vind ik het laatste album onbevooroordeeld ook erg sterk.
Oud 29-09-2004, 21:56
Verwijderd
Citaat:
DaDude schreef op 29-09-2004 @ 19:44 :
Citizen Erased is gewoon het beste nummer ooit !

Hmhm, iig wel beste nummer van Muse
Oud 29-09-2004, 22:18
Verwijderd
Citaat:
freakjuh schreef op 29-09-2004 @ 22:56 :
Hmhm, iig wel beste nummer van Muse
samen met Showbiz
Oud 01-10-2004, 20:45
pourlesyeux_
pourlesyeux_ is offline
Citaat:
Drommels schreef op 29-09-2004 @ 22:30 :
Lang geleden dat ik op dit forum een post heb geplaatst. Hopelijk ben ik wijzer geworden in de tussentijd .

Muse is toch wel echt voor mij de beste band, ik koop van geen enkele andere band ook zoveel.

Ik heb ze al 3 keer live gezien, ècht prachtig, waarvan ook bij de melkweg. Ik bezit alle albums, heb een flinke stapel singles (de b-sides zijn ook geweldig), ben in het bezit van de Hullabaloo DVD, en heb ook de OOS lp. Ik ben aardig fan denk ik.

Kwa commercieel worden kan ik het wel begrijpen Ijslepeltje. Ik kan merken dat het de bedoeling is geweest om meer mainstream publiek binnen te halen met wat meer toegankelijkere muziek.
Dat terwijl hun kracht juist schuilt (vind ik) in de langere zwaardere Muse nummers zoals Citizen Erased, Space Dementia of Megalomania. Desondanks vind ik het laatste album onbevooroordeeld ook erg sterk.
Heerlijk, een echte MUSE fan, met jou kan ik praten. drommels
Oud 02-10-2004, 02:54
MuSeLiVe
MuSeLiVe is offline
Citaat:
Drommels schreef op 29-09-2004 @ 22:30 :

precies, de beste nummers van muse zijn geen single omdat het gewoon geen mainstream material is.
OoS blijft het beste album en dan natuurlijk t nummer Citizen Erased alhoewel ik de andere 2 albums (of 3 met hullabaloo) ook heel erg kan waarderen.
Het is alleen jammer dat we nog moeten wachten tot begin 2006 voordat ze met een nieuw album komen.
ik begrijp trouwens totaal de vergelijking Muse - Radiohead niet.
Zang is anders, Muzikaal is het anders (ja ook op Showbiz) en qua sfeer vind ik het ook nie thetzelfde
Tevens vind ik Muse live écht ongeloofelijk goed, neem pinkpop 2004, wat een feest was dat
Oud 02-10-2004, 12:19
pourlesyeux_
pourlesyeux_ is offline
-zuchtje-
dat was goddelijk ja
-droomt weer weg-

Laatst gewijzigd op 02-10-2004 om 12:24.
Oud 02-10-2004, 12:21
Briseïs
Briseïs is offline
Vanwaar de rolleyes?
Oud 02-10-2004, 12:23
pourlesyeux_
pourlesyeux_ is offline
ja, dat was een foutje.
ik bedoelde achteraf deze :
mja, zal m wel ff wijzigen
Oud 01-11-2004, 18:40
LittleMUSEalieN
LittleMUSEalieN is offline
Ik hou van deze thread ^^ MUSE!!
ben ook SUUUPER grote fan.. 4 keer gezien en de lijst groeit
echt grappig dat het grootste deel van de Muse fans Citizen Erased als lievelings nummer kiest ik zelf ook hoor haha maargoed
en ja ik begrijp die vergelijking met Radiohead toch wél.
Toen ik Muse voor het eerst leerde kennen (rond de tijd dat Unintended uitgebracht werd als singel) was ik al fan van Radiohead.. en vond het sfeer wel een beetje in hetzelfde richting.. niet helemaal maar wel te dichtbij.. en bij het luisteren van muziek is het onmogelijk bands niet met elkaar te vergelijken.. daarom vergeleek ik ze altijd voordat ik wist dat 90% van de media dat ook deed.. toen werd ik dr gek van maarja nu met Absolution laat het zien dat ze niet derme vergeleken hoeven te worden.. en willen worden GO MUSE!!!*~*~
PS: sorry als ik veel fouten heb gemaakt ben namelijk Engels en is mn 1e post op dit forum
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten