Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Scholieren.com / Beleidszaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-09-2004, 20:53
Verwijderd
Op zich kan het wel, geen FC voor betalden leden.
De FC is er omdat de server eht anders te zwaar krijgt, maar met het geld kan een neiuwe server bekostigd worden..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-09-2004, 21:15
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 28-09-2004 @ 00:21 :
je bent er niet eens een jaar man
Your point being...? Ga terug op Onzin spelen, man.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 21:18
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 28-09-2004 @ 12:30 :
Hij is links.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 21:30
PV
PV is offline
Citaat:
********** schreef op 28-09-2004 @ 21:53 :
Op zich kan het wel, geen FC voor betalden leden.
De FC is er omdat de server eht anders te zwaar krijgt, maar met het geld kan een neiuwe server bekostigd worden..
Bouw dan ook meteen spellingscontrole in
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 21:48
Verwijderd
Ach ik zou best wel geld willen betalen voor het forum. Gewoon uit waardering, zit hier ten slotte al 4,5 jaar best vaak.

Maar om er nou iets voor terug te krijgen lijkt me niet handig, dan krijg je verschillen tussen de leden (en mensen verwachten er misschien iets voor terug te krijgen... zoiets van... je banned mij terwijl ik een betalend lid ben?)

Misschien leuk om anders een actie met een goed doel te organiseren?
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 21:48
Alexanchez
Alexanchez is offline
Probleem is wel dat er dan geen nieuwe leden bijkomen. Die gaan dan allemaal naar een ander forum. Als je pas na een jaar moet betalen, wordt het al wat anders...
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 21:52
Verwijderd
Citaat:
Alexanchez schreef op 28-09-2004 @ 22:48 :
Probleem is wel dat er dan geen nieuwe leden bijkomen. Die gaan dan allemaal naar een ander forum. Als je pas na een jaar moet betalen, wordt het al wat anders...
Je moet iets maken op vrijwillige basis. Vooraf geld vragen gaat niet werken
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 21:59
Koen
Koen is offline
Citaat:
Alex schreef op 28-09-2004 @ 22:52 :
Je moet iets maken op vrijwillige basis. Vooraf geld vragen gaat niet werken
True, maar juist uitbreidingen voor betaalde leden lenen zich daar goed voor. Op GoT bijvoorbeeld kan je al langere tijd meerdere abonnementen verkrijgen. Je kan prima gebruik maken van dat forum zonder te betalen, maar als je wel abonnee bent krijg je meer functionaliteit, zoals templates, spellcheck en toegang tot fora waar niet-leden niet kunnen komen. Dat is best te realiseren.

Het schept echter wel een bepaalde 'elite' groep. De vraag is of je daar op zit te wachten. Van mij hoeft dat op Scholieren.com niet, maar daar ga ik uiteraard niet over.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 22:04
Verwijderd
Citaat:
Koen schreef op 28-09-2004 @ 22:59 :
True, maar juist uitbreidingen voor betaalde leden lenen zich daar goed voor. Op GoT bijvoorbeeld kan je al langere tijd meerdere abonnementen verkrijgen. Je kan prima gebruik maken van dat forum zonder te betalen, maar als je wel abonnee bent krijg je meer functionaliteit, zoals templates, spellcheck en toegang tot fora waar niet-leden niet kunnen komen. Dat is best te realiseren.

Het schept echter wel een bepaalde 'elite' groep. De vraag is of je daar op zit te wachten. Van mij hoeft dat op Scholieren.com niet, maar daar ga ik uiteraard niet over.
Van mij hoeft dat ook zeker niet. Extra functionaliteit is misschien wel een goed idee, maar dan op zo'n idee dat je niet de verschillen ziet. (dus niet dat er heel groot SPONSOR SCHOLIEREN.COM komt te staan ofzo )

Fora e.d die alleen voor een betalende groep zijn lijkt me echt niks.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2004, 14:55
Verwijderd
En dan een borg laten betalen per jaar, als je ban krijgt meteen die 25 euro kwijt
Met citaat reageren
Oud 29-09-2004, 16:41
Verwijderd
Citaat:
verhaal
True, maar alleen met andere fora gaat dat niet echt werken. De onderwerpen die de gemiddelde scholier interesseert zijn allemaal al samengevat op de huidige index, en het verwijderen van een van deze deelfora is natuurlijk geen optie.

Ik denk dat je meer dingen, zoals email/webspace etc. moet aanbieden, wil je leden overtuigen om geld ervoor te betalen.

Het percentage betalende leden zal sowieso hoogstens 10% worden van alle users, en dat is heel erg optimistisch ingeschat.

Bovendien is GoT met scholieren vergelijken hetzelfde als Amerika met Nederland vergelijken.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2004, 17:14
Koen
Koen is offline
Citaat:
Reverend schreef op 29-09-2004 @ 17:41 :
True, maar alleen met andere fora gaat dat niet echt werken. De onderwerpen die de gemiddelde scholier interesseert zijn allemaal al samengevat op de huidige index, en het verwijderen van een van deze deelfora is natuurlijk geen optie.
Daar heb je gelijk in.

Citaat:

Ik denk dat je meer dingen, zoals email/webspace etc. moet aanbieden, wil je leden overtuigen om geld ervoor te betalen.
Heb je ook gelijk in, maar dat kan S.com zich qua server capaciteit nooit veroorloven. Dus zelfs al zou Jon wat opzetten waar je voor betalen moet, dan zal dat het wel niet zijn.

Citaat:

Het percentage betalende leden zal sowieso hoogstens 10% worden van alle users, en dat is heel erg optimistisch ingeschat.

Bovendien is GoT met scholieren vergelijken hetzelfde als Amerika met Nederland vergelijken.
Daar heb je gelijk in, maar ik bedoel meer te zeggen dat je op een forum best betalingen in kan voeren om leden meer functionaliteit te geven dan er nu al is. Wat dat betreft is GoT wel degelijk met S.com te vergelijken, beiden fora met tien-duizenden leden, waarvan een groot gedeelte behoort tot een 'vaste groep'. Nu zal de gemiddelde GoT-er wel een stuk ouder zijn en derhalve wat meer geld te besteden hebben en vertrouwd zijn met betalingen over internet, dus kan je dat in dat opzicht niet vergelijken, dat is waar.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2004, 18:46
Nona
Nona is offline
Van die ene euro per lid zou Jon heerlijk rijk worden van het forum, en iedereen kan het denk ik wel missen. Maar hoe ga je dat dan betalen? De meeste betalingen via Internet gaan via de creditcard en de meeste scholieren hebben toch geen creditcard. En papa vragen of hij even wat over wil maken is eigenlijk ook geen doen... En andere betalingswijzen zijn misschien wel onhandig, heb ik geen verstand van eigenlijk.

Wat nog de beste optie zou zijn, mocht je geld van leden willen vragen, is gewoon zo'n paypal-achtig gevalletje inbouwen, zodat iedereen de optie krijgt om bij te dragen maar simpelweg niemand dat doet. Behalve dan de leden die een permban hebben en proberen iemand om te kopen.

Poeh.
Oud 29-09-2004, 19:46
Verwijderd
paypal of een 0900 nummer want gewoon 1 euro per gesprek kost ofzo.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2004, 22:32
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
Alex schreef op 29-09-2004 @ 20:46 :
paypal of een 0900 nummer want gewoon 1 euro per gesprek kost ofzo.
Hoor je bij zo'n 0900 nummer een bandje waar Jon zn hond(desnoods huurt ie dr een) een kwartier lang zit te hijgen?
Oud 29-09-2004, 23:04
Verwijderd
Citaat:
Eigenlijk wil je absoluut niet dat het een Tweakers.net (of Fok! :X) wordt
Met citaat reageren
Oud 29-09-2004, 23:18
D@mien
D@mien is offline
Ik denk dat je vrij kansloos bent als je je een elite gaat voelen als je €1 hebt betaald aan et forum...niet bepaald iets om mee te patsen
Et is een klein bedrag..en als je er een symbolisch iets aanvast plakt als dank (een inbox voor 250PM is handig voor sommigen, maar niet iets om mee te patsen...al is een kortere/geen FC een stimulans voor de onzinners om te dokken )
Oud 29-09-2004, 23:26
Verwijderd
Ik zou betaald moeten worden omdat ik voor werk zorg voor de forumbazen
Met citaat reageren
Oud 29-09-2004, 23:56
EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 30-09-2004 @ 00:26 :
Ik zou betaald moeten worden omdat ik voor werk zorg voor de forumbazen
Daar krijg je toch een ban voor?

Als een FB werk van jou heeft lijkt me dat iig niet positief.
Oud 30-09-2004, 00:12
McCaine
McCaine is offline
Het werkt uitstekend op SA, maar dat heeft misschien ook iets met de doelgroep te maken. In ieder geval is het technisch niet zo praktisch want weinig scholieren hebben een credit card.
Oud 30-09-2004, 09:26
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Je kan prima gebruik maken van dat forum zonder te betalen, maar als je wel abonnee bent krijg je meer functionaliteit, zoals templates, spellcheck en toegang tot fora waar niet-leden niet kunnen komen. Dat is best te realiseren.
Aparte fora voor betalende leden lijkt me niet zo goed idee. Als er iets is wat elitair gedrag creërt binnen deze doelgroep, dan is het dat wel. "Excuseer me, ik ga nu wat roddelen in ons privéforum."

Citaat:
Mwa, zolang je die mensen geen aparte titels gaat geven is dat denk ik niet zo'n probleem.

Wat waarschijnlijk meer problemen oplevert is het betalingsysteem.
Oud 30-09-2004, 09:32
EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 30-09-2004 @ 10:26 :
Aparte fora voor betalende leden lijkt me niet zo goed idee. Als er iets is wat elitair gedrag creërt binnen deze doelgroep, dan is het dat wel. "Excuseer me, ik ga nu wat roddelen in ons privéforum."
Dat wat jullie doen op admin?
Oud 30-09-2004, 16:24
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 30-09-2004 @ 10:26 :
Admin?
Met citaat reageren
Oud 30-09-2004, 16:44
Mennuz
Mennuz is offline
Zou leuk zijn voor de forumbazen, alleen denk niet dat het hier dan nog zo druk zou zijn
Ik zou t wel betalen, zelfs wel 10 euro, maar dan wil ik wel FB+ worden
Met citaat reageren
Oud 30-09-2004, 17:18
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
McCaine schreef op 30-09-2004 @ 01:12 :
Het werkt uitstekend op SA, maar dat heeft misschien ook iets met de doelgroep te maken. In ieder geval is het technisch niet zo praktisch want weinig scholieren hebben een credit card.
Voor paypal heb je geen CC nodig...
Oud 30-09-2004, 19:30
BarbapapaX
BarbapapaX is offline
Citaat:
The Stranger schreef op 27-09-2004 @ 23:08 :
Dit is echt een BarbapapaX idee. Heb jij toevallig ook je hond anaal genomen?
Stfu plz.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2004, 20:15
probeer
probeer is offline
zou je dan ook fb+ status kunnen kopen?
Oud 30-09-2004, 20:18
Koen
Koen is offline
Kom op, laten we het bij serieuze speculaties houden. Status kopen zit er sowieso niet in dus.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2004, 20:22
EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Mocht het plan wel doorgaan vind ik dat fb's(+) ook moeten betalen.
Oud 30-09-2004, 22:47
Manuzhai
Manuzhai is offline
Lijkt me helemaal geen slechte feature als je het combineert met kleine improvements als een grotere PM-box en een kortere flood control (hoewel ik eigenlijk vind dat de flood control op Onzin juist omhoog moet, op drukke momenten zorgt Onzin ervoor dat de rest van het forum onwerkbaar is, alleen door amusement in een vorm die er niet echt oppervlakkiger op kan worden).
Oud 30-09-2004, 22:51
Chimera
Chimera is offline
Eigenlijk zou je onzin willen vervangen voor een soort chatbox. Tis nogal een verspilling van resources om die meuk allemaal op schijf op te slaan.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 11:18
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
EmilioFCG schreef op 30-09-2004 @ 10:32 :
Dat wat jullie doen op admin?
Exact.
Oud 01-10-2004, 19:36
2079
2079 is offline
Ik denk niet dat zoiets verstandig is.
Ik zal nooit gaan betalen voor een Forum. Trouwens wat moeten jullie met dat geld?
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 20:55
Koen
Koen is offline
Citaat:
EmilioFCG schreef op 30-09-2004 @ 21:22 :
Mocht het plan wel doorgaan vind ik dat fb's(+) ook moeten betalen.
Ik zou echt wel een euro voor S.com over hebben hoor, al lijkt het me niet meer dan redelijk dat forumbazen van dat soort betalingen vrijgeplijt worden.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2004, 15:00
Sjoerd
Sjoerd is offline
Citaat:
EmilioFCG schreef op 27-09-2004 @ 16:38 :
Dan zal je mij hier niet meer zien iig.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2004, 17:12
Verwijderd
Citaat:
Koen schreef op 30-09-2004 @ 21:18 :
Kom op, laten we het bij serieuze speculaties houden. Status kopen zit er sowieso niet in dus.
250 euro
Met citaat reageren
Oud 02-10-2004, 18:31
Verwijderd
Citaat:
Koen schreef op 01-10-2004 @ 21:55 :
Ik zou echt wel een euro voor S.com over hebben hoor.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2004, 22:01
Verwijderd
Citaat:

Inderdaad, en je hebt al veel clubjes en gezeur, paid accounts zouden het nog erger maken denk ik.

Zowieso zouden ook heel veel leden overstappen op een ander forum ja, zonde.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2004, 16:35
RV
RV is offline
Citaat:
EmilioFCG schreef op 27-09-2004 @ 16:38 :
Dan zal je mij hier niet meer zien iig.
..en rijk_v ook niet!
Met citaat reageren
Oud 07-10-2004, 21:03
Smartie
Smartie is offline
tegen!
Met citaat reageren
Oud 08-10-2004, 15:05
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Koen schreef op 27-09-2004 @ 17:43 :
Een bijdrage van €1,- per account zou wel tof zijn. Dat kan iedereen betalen, Jon wordt er rijk van en mensen die hier komen spammen en steeds met accounts terug willen komen bedenken zich na een clone of 10 wel.

Maar echt uitvoerbaar is het niet en veel mensen zullen dan een ander forum opzoeken, helaas.
Jon verdient genoeg en dit is een openbaar forum. Punt...
Oud 08-10-2004, 15:34
Koen
Koen is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 08-10-2004 @ 16:05 :
Jon verdient genoeg en dit is een openbaar forum. Punt...
Dat is klinklare onzin. Femme van Tweakers.net verdient ook genoeg en GoT is ook openbaar. Toch kan je daar ook een betaald abonnement nemen. Niks geen punt dus, want met die 2 'voorwaarden' is nog lang niet alles gezegd. Als je continue een verbeterde service wilt bieden kan dat soms een keer geld gaan kosten dat door bannerinkomsten niet te financieren is. Op zo'n moment kan je abo's best overwegen lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2004, 21:43
Verwijderd
Trouwens echt belachelijk dat mensne hier niet eens 1 euro voor over hebben. Zeker als het leden zijn die hier zoveel zitten dat als je het gaat omrekenen je hooguit 1 eurocent per uur kwijt bent. Bah, het is gewoon een eenmalige/vrijwillige bijdrage.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 20:03
Gimme more beer
Citaat:
Koen schreef op 08-10-2004 @ 16:34 :
Dat is klinklare onzin. Femme van Tweakers.net verdient ook genoeg en GoT is ook openbaar. Toch kan je daar ook een betaald abonnement nemen. Niks geen punt dus, want met die 2 'voorwaarden' is nog lang niet alles gezegd. Als je continue een verbeterde service wilt bieden kan dat soms een keer geld gaan kosten dat door bannerinkomsten niet te financieren is. Op zo'n moment kan je abo's best overwegen lijkt me.
Ik klik wel een keer op z'n banners, hij blij...

Ik heb ook een grote website die veel geld kost in de maand, daar ga ik toch ook geen geld voor vragen? Jah, soms heb ik wel eens een grote uitgave, maar dan dek ik die wel, da's het risico van het vak. Ik heb veel grote downloaders, maar die ga ik dan toch ook geen "profiteurs" noemen?

Laat hem maar een paypal "donate" button plaatsen, als hij zo nodig geld wil van welwillende mensen.
Oud 20-10-2004, 15:45
Jolt
Jolt is offline
Wat is een euro op een mensen leven. Als je ziet wat al die admins/forumbazen voor een moeite moeten doen, hun vrije tijd opofferen om het hier een beetje in de gaten te houden.

Ik heb er zeker wel een euro voor over.
Oud 20-10-2004, 16:10
Koen
Koen is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 09-10-2004 @ 21:03 :

Ik heb ook een grote website die veel geld kost in de maand, daar ga ik toch ook geen geld voor vragen? Jah, soms heb ik wel eens een grote uitgave, maar dan dek ik die wel, da's het risico van het vak. Ik heb veel grote downloaders, maar die ga ik dan toch ook geen "profiteurs" noemen?
Voldoe jij je primaire levensbehoeften met het geld dat je uit die site verdient?
Met citaat reageren
Oud 20-10-2004, 17:39
Gimme more beer
Citaat:
Koen schreef op 20-10-2004 @ 17:10 :
Voldoe jij je primaire levensbehoeften met het geld dat je uit die site verdient?
Als je bedoelt dat het mijn enige vorm van salaris is: ja...

Daarnaast zou ik Jon dan wel eens willen vragen hoeveel tijd hij er per week aan kwijt is...

Ik ben altijd van mening geweest dat je een website niet betaald maakt, tenzij je niet genoeg tijd over houdt om te werken en anders te weinig verdient ofwel tenzij de website zichzelf anders niet terug betaalt.

Ik heb een paypal donate button en heb in totaal in 4 jaar tijd $5.- gekregen van 1 iemand, terwijl in mijn actieve tijd, ik nog zo'n 7.000 uniques per dag had. Ik kan me dus niet voorstellen dat meer dan 1% van de bezoekers bereid is te betalen voor een website als deze.
Oud 20-10-2004, 17:45
Verwijderd
mocht het ooit zo ver komen dan ga ik me ergens anders vermaken
Met citaat reageren
Oud 20-10-2004, 19:37
Jon
Jon is offline
Scholieren.com trekt een groot publiek en kan daardoor voldoende adverteerders werven. De continuïteit van de website (c.q. het bedrijf) is dus voorlopig nog wel eventjes gewaarborgd. Betaalde diensten zouden een aanvulling kunnen vormen op de inkomstenstroom, maar nodig zijn ze niet. Bij betaalde diensten denk ik overigens eerder aan het huiswerkgedeelte van de site dan aan het forum.
Oud 20-10-2004, 19:39
Tampert
Tampert is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 20-10-2004 @ 18:39 :

Ik ben altijd van mening geweest dat je een website niet betaald maakt, tenzij je niet genoeg tijd over houdt om te werken en anders te weinig verdient ofwel tenzij de website zichzelf anders niet terug betaalt.
Ik denk dat je Jon's situatie hiermee redelijk schetst...

s.com haalde in juli trouwens 8870 uniques per dag. Dat was in de meest rustige periode van het jaar.
Reageren

Regels voor berichten