![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Ikzelf heb helemaal geen bijwerkingen, misschien ben ik wat aangekomen maar ik weet niet of dat door de pil komt of omdat ik gestopt ben met groeien ![]() (wel had ik eerst een hele lichte pil, die later te licht bleek te zijn; voor studiereis had ik m doorgeslikt en toen werd ik alsnog 'ongesteld' maar nu met een iets zwaardere nergens last van) |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
Als je de pil gebruikt heb je niet eens een tent waar de herrieschoppers naar binnen zouden kunnen gaan. Er is geen eitje die de zaadcellen kunnen bevruchten als ze binnen zijn, er is geen baarmoederslijmvlies waar het eitje zich (mocht er een illegale zijn vrijgekomen) zich in kan nestelen. En tenslotte is het milieu van de vagina dan zo ongunstig voor de zaadcellen dat ze er niet eens ongeschonden doorheen komen. Dus ik bedoel maar. Liever helemaal geen tent, dan een wél een tent met betrouwbare (?) uitsmijters. ![]() Leuk voorbeeld trouwens. ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Dan maar geen seks!!! ![]() Dat laatste neem ik natuurlijk direct terug ![]()
||
Citaat:
![]() Als je condoom scheurt of afzakt dan is het al te laat ja. Maar dan weet je wel dat het foute boel is en kan je er nog wat aan doen. Als je alleen de pil slikt en het gaat fout weet je nergens van. Ik ben toch zo eigenwijs ![]() ![]()
||
Citaat:
Daar was ze heel duidelijk in dus het zit er denk ik niet in om het zonder condoom te doen. En ja....zij is de gene die zwanger kan worden dus als zij het liever met het condoom erbij wil doen dan is dat denk ik toch haar goed recht of niet? Natuurlijk valt daar over te praten maar ik denk dat zij toch de uiteindelijke beslissing heeft.
||
Verwijderd
|
Citaat:
als de dokter mij niets zegt over 'niet veilig' neem ik aan dat het wél veilig is. hij weet immers goed genoeg dat ik al tijden de pil neem (staat op zijn schermpje als hij mijn naam intikt, dus...) zal bij dat meisje misschien ook zo gegaan zijn. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Mijn vriend en ik moesten een hele spaarrekening openen ![]() ![]() ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar ja je hebt dus al een beetje de keuze gemaakt, het condoom blijven gebruiken, en dan lijkt het mij niet nodig om de pil te gaan slikken... |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Welke grote risico's heeft de pil dan en hoe groot is de kans dat die risico's ontstaan in vergelijking met een condoom? Wat ik eigenlijk bedoel te zeggen, hoe je er ook mee omgaat, een pil is altijd (99,9%) veiliger en minder risicovol dan een condoom. Als je het echt op topsave wilt doen, zul je ze allebei moeten gebruiken. Stel dat het condoom dan een keer scheurt, kun je altijd nog terugvallen op de pil. Je hebt er wel een punt mee dat je het bij een condoom merkt als er iets misgaat, tenzij je 'm natuurlijk zonder te kijken in je prullenbakje gooit. ![]() In ieder geval, veel succes (en plezier) met jullie besluit! ![]()
||
Citaat:
Dit is niet lullig bedoeld maar als zo'n huisarst dingen verteld neem je het toch eerder voor waarheid aan als dat het hier verteld word ![]() Mijn vriendin wil het condoom niet gebruiken vanwege soa's maar puur vanwege zwangerschap. Maar de huisarts bracht haar verhaal op zo'n manier dat wij echt het idee kregen dat het condoom eigenlijk alleen nodig was als je jezelf tegen soa's wil beschermen. Dus wij hebben het achteraf weer over het gebruik van condooms gehad en nu hebben we toch maar besloten om de condooms achterwege te laten Wat een verandering opeens hè?! Eerst zitten zeiken dat ik niks van de pil wil weten en condooms echt zo erg niet zijn. En nu is het helemaal omgedraaid! ![]() nu alleen nog even wachten op de eerste dag van haar menstruatie ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() Iedereen reageert anders op de pil (en bij verschillende pillen) dus dat is gewoon afwachten. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
ook allemaal kankerverwekkend ![]() tuurlijk worden de risico's iets groter, maar als jij goed en normaal (dus hem elke dag inneemt en de belangrijkste dingen uit de bijsluiter weet) met de pil omgaat is de kans op zwangerschap erg minimaal. ik heb ook wel eens overgegeven en toen twijfelde ik aan de betrouwbaarheid en dan moet jij eens raden wat ik deed.
Spoiler
Kans op een bloedstolsel (trombose) Iedereen heeft een kleine kans op trombose. Zonder de pil krijgen ongeveer 5 op de 100.000 vrouwen in de loop van een jaar een bloedstolsel in hun been of longen. Bij gebruik van een 'tweede generatie' pil krijgen 15 op de 100.000 vrouwen in de loop van een jaar een stolsel. Gebruiken ze een 'derde generatie' pil, dan krijgen 25 op de 100.000 vrouwen in de loop van een jaar een stolsel. Dit klinkt bedreigend, maar de kans op een stolsel bij gebruik van de pil is kleiner dan tijdens zwangerschap: Van de 100.000 vrouwen die zwanger zijn, krijgen ongeveer 60 een stolsel (bron: nhg.artsennet.nl) enige punt waar ik het volledig met je eens bent is het soagedeelte ![]() ik snap wel dat je er tegen bent oa omdat hij jou slecht bevallen is, maar dat wil nog niet zeggen dat dat voor iedereen geldt. Laatst gewijzigd op 07-10-2004 om 23:06. |
![]() |
||
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Seksualiteit |
Ontmaagd door beste vriend? Zo ja, map nodig? Charrr | 6 | 27-06-2016 16:15 | |
Lichaam & Gezondheid |
Twee weken te laat ongesteld. Verwijderd | 10 | 11-09-2011 14:07 | |
Psychologie |
Is het in Nederland mogelijk om contact met je psychiater te behouden? Eend | 44 | 19-12-2004 20:31 | |
Seksualiteit |
Condooms Fetherlite BelleRosé | 40 | 11-09-2004 13:34 | |
Liefde & Relatie |
Heb jij ook HET gesprek gekregen toen je voor het eerst een vriend(in) kreeg? G.T.C. | 87 | 01-05-2004 11:20 | |
Drugs & Alcohol |
De serie Drugs en Drank in De gelderlander Isa | 3 | 20-03-2003 21:20 |