Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-09-2004, 08:57
Gruppie
Gruppie is offline
Citaat:
G.T.C. schreef op 30-09-2004 @ 07:54 :

Als je 2 uitsmijters hebt van flink formaat. Die kunnen waarschijnlijk heus wel een aantal herrieschoppers aan die de tent binnen willen. Maar je weet het niet zeker. Want misschien hebben ze wel messen bij hun, en steken ze die uitsmijters gewoon neer. Dan zijn ze alsnog binnen.
Dus als je zou mogen kiezen dan heb je liever dat die herrieschoppers geen eens in de buurt komen van die tent.

(sorry)

Ikzelf heb helemaal geen bijwerkingen, misschien ben ik wat aangekomen maar ik weet niet of dat door de pil komt of omdat ik gestopt ben met groeien
(wel had ik eerst een hele lichte pil, die later te licht bleek te zijn; voor studiereis had ik m doorgeslikt en toen werd ik alsnog 'ongesteld' maar nu met een iets zwaardere nergens last van)
Met citaat reageren
Oud 30-09-2004, 12:14
Lynn
Lynn is offline
Mijn vriend was in ons beginstadium ook ontzettend tegen de pil. Hij was, net als jij, helemaal tegen medicijnen en zag mij al in een dikke hormonenbonk veranderen inclusief huilbuien, chagerijnigheid und so weiter. Wij gingen daarom fanatiek met condooms in de weer, maar ik was elke keer zo bang dat dat ding zou scheuren, af zou glijden of dat er iets anders mis zou gaan waardoor ik zwanger zou kunnen worden, dat ik me dus echt niet kon ontspannen laat staan een potje relaxte sex hebben. Op het laatst was het al bijna zo erg dat we het condoom om moesten doen terwijl hij amper een stijve had, omdat het voorvocht anders misschien zijn werk kon doen..
Superstressvol en allesbehalve fijn. Als ik er nu aan terugdenk kan ik mezelf wel voor mn kop slaan dat ik niet eerder met de pil ben begonnen.
Anyways, uiteindelijk heb ik mijn vriend een beetje kunnen overtuigen. We zouden het gewoon proberen en dan wel zien hoe het ging. Ik heb nergens last van gehad, in het begin was het even wennen, maar nu kan ik niet meer zonder. Ik ben niet aangekomen (zelfs afgevallen, maar of dat door de pil kwam..), geen huilbuien, niet half-depressief, whatever. Ik heb een (hele) lichte pil, dus dat hormonenbonk idee is absoluut niet meer waar. Ik voel me er zelf gewoon veel fijner bij.
En mijn vriend? Die kwam de eerste keer zonder condoom na nog geen halve minuut al klaar..
Oud 30-09-2004, 12:22
Lynn
Lynn is offline
Citaat:
G.T.C. schreef op 30-09-2004 @ 07:54 :
Aan een condoom merk je snel genoeg of ie gescheurd is, of dat hij afgezakt is.
Inderdaad. En dan ben je al te laat.

Citaat:
Als je 2 uitsmijters hebt van flink formaat. Die kunnen waarschijnlijk heus wel een aantal herrieschoppers aan die de tent binnen willen. Maar je weet het niet zeker. Want misschien hebben ze wel messen bij hun, en steken ze die uitsmijters gewoon neer. Dan zijn ze alsnog binnen.
Dus als je zou mogen kiezen dan heb je liever dat die herrieschoppers geen eens in de buurt komen van die tent.
Als je condooms gebruikt, heb je uitsmijters die de herrieschoppers de tent niet binnenlaten (in de buurt komen ze sowieso wel), zodat er niks kan gebeuren. Tenzij er eentje een mes bij zich heeft en de uitsmijter(s) verscheurd, het bekende verhaal van Ongewenst Zwanger Door Een Gescheurd Condoom.
Als je de pil gebruikt heb je niet eens een tent waar de herrieschoppers naar binnen zouden kunnen gaan. Er is geen eitje die de zaadcellen kunnen bevruchten als ze binnen zijn, er is geen baarmoederslijmvlies waar het eitje zich (mocht er een illegale zijn vrijgekomen) zich in kan nestelen. En tenslotte is het milieu van de vagina dan zo ongunstig voor de zaadcellen dat ze er niet eens ongeschonden doorheen komen.

Dus ik bedoel maar. Liever helemaal geen tent, dan een wél een tent met betrouwbare (?) uitsmijters.

Leuk voorbeeld trouwens.
Oud 30-09-2004, 15:28
Verwijderd
Tsjaa... uiteindelijk is het denk ik niet echt nodig, want alsje een condoom goed gebruikt is deze natuurlijk erg veilig. Daarnaast als het condoom een keertje scheurt, vraag ik me af hoe groot de kans is dat je echt zwanger bent, maar goed het kan natuurlijk wel altijd.

Toch als je aan mij de vraag zou stellen of voor mij de pil echt nodig is dan zeg ik ja. Omdat het echt zoveel fijner is zonder condoom. Ik weet niet of je ooit seks gehad hebt zonder condoom, maar voor mij voelt dat echt miljoen () keer lekkerder. En voor mijn vriend trouwens ook.

Mijn zus is sinds kort aan de pil, daarvoor heeft ze het ook altijd met condoom gedaan, en ze vindt dit echt VEEL fijner. Niet aan het condoom hoeven te denken als je in een geile bui bent, dat je echt alleen nog maar zin hebt in dat hij in je komt, geen condoom vergeten omdat je erg aangeschoten bent, en daarnaast een veel intiemer gevoel.

Ook vraag ik me af hoe slecht de pil nou echt is... en er is tegenwoordig zoveel onnatuurlijk. Ik bedoel denk je dat een condoom wel natuurlijk is . Nee maar ik snap je punt wel hoor, dat het voor je lichaam 'slecht' zou zijn.

Maar ja als jij en je vriendin er helemaal geen problemen mee hebben, dan is het toch goed zo .
Met citaat reageren
Oud 30-09-2004, 15:37
Eend
Eend is offline
De pil is verder ook nog wat goedkoper
"Hee, Jan! Ga je mee stappen?!"
"Nee, sorry, de laatste 60 euro moet ik voor condooms apart houden deze maand."

Oud 30-09-2004, 15:43
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Eend schreef op 30-09-2004 @ 16:37 :

Ligt er wel aan welke pil je gaat slikken, als je Yasmin (de lichtste pil) gaat slikken betaal je 10,50 bij per drie maanden en daar kan je ook heel wat condooms voor kopen.
Oud 30-09-2004, 17:54
G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
Eend schreef op 30-09-2004 @ 16:37 :

60 euro per maand aan condooms is ook wel erg veel hoor
Dan maar geen seks!!!

Dat laatste neem ik natuurlijk direct terug
Oud 30-09-2004, 18:00
G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
Lynn schreef op 30-09-2004 @ 13:22 :
*uitleg over de werking van de pil*
Maar ook de pil heeft zo zijn risico's dus de uitsmijters staan wel voor de deur van de toilet

Als je condoom scheurt of afzakt dan is het al te laat ja. Maar dan weet je wel dat het foute boel is en kan je er nog wat aan doen. Als je alleen de pil slikt en het gaat fout weet je nergens van.

Ik ben toch zo eigenwijs
Oud 30-09-2004, 18:05
G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 30-09-2004 @ 16:28 :
Toch als je aan mij de vraag zou stellen of voor mij de pil echt nodig is dan zeg ik ja. Omdat het echt zoveel fijner is zonder condoom. Ik weet niet of je ooit seks gehad hebt zonder condoom, maar voor mij voelt dat echt miljoen () keer lekkerder. En voor mijn vriend trouwens ook.

Mijn zus is sinds kort aan de pil, daarvoor heeft ze het ook altijd met condoom gedaan, en ze vindt dit echt VEEL fijner. Niet aan het condoom hoeven te denken als je in een geile bui bent, dat je echt alleen nog maar zin hebt in dat hij in je komt, geen condoom vergeten omdat je erg aangeschoten bent, en daarnaast een veel intiemer gevoel.
hmm sja, toen ik aan mijn vriendin vroeg of zij het condoom wilde blijven gebruiken als zij daadwerkelijk aan de pil gaat, zij ze direct dat ze dat graag wilde blijven doen.
Daar was ze heel duidelijk in dus het zit er denk ik niet in om het zonder condoom te doen. En ja....zij is de gene die zwanger kan worden dus als zij het liever met het condoom erbij wil doen dan is dat denk ik toch haar goed recht of niet?
Natuurlijk valt daar over te praten maar ik denk dat zij toch de uiteindelijke beslissing heeft.
Oud 30-09-2004, 18:26
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 28-09-2004 @ 15:57 :
Er zit ook een bijsluiter bij de pil, die had ze van te voren door moeten lezen lijkt mij. Daar staat alle info in, ook met medicijngebruik.
bij sommige antibiotica is het niet nodig bijkomende contraceptiva te gebruiken. toen ik laatst ab moest nemen had de dok er ook niets over gezegd over seks en nie veilig en blabla, en toen ik er aan de deur naar vroeg zei hij dat het bij die bepaalde antibiotica niet nodig was.

als de dokter mij niets zegt over 'niet veilig' neem ik aan dat het wél veilig is. hij weet immers goed genoeg dat ik al tijden de pil neem (staat op zijn schermpje als hij mijn naam intikt, dus...)

zal bij dat meisje misschien ook zo gegaan zijn.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2004, 18:30
Balance
Balance is offline
Citaat:
G.T.C. schreef op 30-09-2004 @ 19:00 :
Ik ben toch zo eigenwijs
idd. Volgens mij heb jij (jullie?) je beslissing allang gemaakt en maakt het niet zo veel meer uit wat wij hier zeggen.
Oud 30-09-2004, 19:05
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
*blue angel* schreef op 30-09-2004 @ 19:26 :
bij sommige antibiotica is het niet nodig bijkomende contraceptiva te gebruiken. toen ik laatst ab moest nemen had de dok er ook niets over gezegd over seks en nie veilig en blabla, en toen ik er aan de deur naar vroeg zei hij dat het bij die bepaalde antibiotica niet nodig was.

als de dokter mij niets zegt over 'niet veilig' neem ik aan dat het wél veilig is. hij weet immers goed genoeg dat ik al tijden de pil neem (staat op zijn schermpje als hij mijn naam intikt, dus...)

zal bij dat meisje misschien ook zo gegaan zijn.
Mja, toen ik laatst antischimmelmedicijnen kreeg zei mijn huisarts dat de pil niet veilig was maar in de bijsluiter stond dat ik later ongesteld kon worden maar dat het niet minder betrouwbaar was dus dan ga je je ook afvragen wat je nou moet geloven.
Oud 01-10-2004, 13:13
Eend
Eend is offline
Citaat:
G.T.C. schreef op 30-09-2004 @ 18:54 :
60 euro per maand aan condooms is ook wel erg veel hoor
Dan maar geen seks!!!

Dat laatste neem ik natuurlijk direct terug
Ja, maar het gaat om het principe!

Mijn vriend en ik moesten een hele spaarrekening openen
Oud 01-10-2004, 13:15
Eend
Eend is offline
Citaat:
Balance schreef op 30-09-2004 @ 19:30 :
idd. Volgens mij heb jij (jullie?) je beslissing allang gemaakt en maakt het niet zo veel meer uit wat wij hier zeggen.
En toch vind ik het goed van hem dat ie naar andere ervaringen vraagt!
Oud 01-10-2004, 16:34
Verwijderd
Citaat:
G.T.C. schreef op 30-09-2004 @ 19:05 :
hmm sja, toen ik aan mijn vriendin vroeg of zij het condoom wilde blijven gebruiken als zij daadwerkelijk aan de pil gaat, zij ze direct dat ze dat graag wilde blijven doen.
Daar was ze heel duidelijk in dus het zit er denk ik niet in om het zonder condoom te doen. En ja....zij is de gene die zwanger kan worden dus als zij het liever met het condoom erbij wil doen dan is dat denk ik toch haar goed recht of niet?
Natuurlijk valt daar over te praten maar ik denk dat zij toch de uiteindelijke beslissing heeft.
Het gaat me echt helemaal niks aan, maar waarom wil je vriendin de pil en condoom gebruiken?? Bang om zwanger te worden (waar ik echt niet in geloof als je de pil slikt) of bang om een soa van jou te krijgen??
Maar ja je hebt dus al een beetje de keuze gemaakt, het condoom blijven gebruiken, en dan lijkt het mij niet nodig om de pil te gaan slikken...
Met citaat reageren
Oud 02-10-2004, 10:38
Lynn
Lynn is offline
Citaat:
G.T.C. schreef op 30-09-2004 @ 19:00 :
Maar ook de pil heeft zo zijn risico's dus de uitsmijters staan wel voor de deur van de toilet

Als je condoom scheurt of afzakt dan is het al te laat ja. Maar dan weet je wel dat het foute boel is en kan je er nog wat aan doen. Als je alleen de pil slikt en het gaat fout weet je nergens van.

Ik ben toch zo eigenwijs
Eigenwijs, jij??? Neeeeeeuh

Welke grote risico's heeft de pil dan en hoe groot is de kans dat die risico's ontstaan in vergelijking met een condoom? Wat ik eigenlijk bedoel te zeggen, hoe je er ook mee omgaat, een pil is altijd (99,9%) veiliger en minder risicovol dan een condoom.

Als je het echt op topsave wilt doen, zul je ze allebei moeten gebruiken. Stel dat het condoom dan een keer scheurt, kun je altijd nog terugvallen op de pil.
Je hebt er wel een punt mee dat je het bij een condoom merkt als er iets misgaat, tenzij je 'm natuurlijk zonder te kijken in je prullenbakje gooit.

In ieder geval, veel succes (en plezier) met jullie besluit!
Oud 05-10-2004, 08:08
G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 01-10-2004 @ 17:34 :
Het gaat me echt helemaal niks aan, maar waarom wil je vriendin de pil en condoom gebruiken?? Bang om zwanger te worden (waar ik echt niet in geloof als je de pil slikt) of bang om een soa van jou te krijgen??
Maar ja je hebt dus al een beetje de keuze gemaakt, het condoom blijven gebruiken, en dan lijkt het mij niet nodig om de pil te gaan slikken...
We hebben afgelopen vrijdag het gesprek bij de huisarst gehad...

Dit is niet lullig bedoeld maar als zo'n huisarst dingen verteld neem je het toch eerder voor waarheid aan als dat het hier verteld word Maar ook ik ben dus overgehaald door de huisarts om de pil te gaan gebruiken. Mijn vriendin is er zelf nu ook vrij enthausiast over.

Mijn vriendin wil het condoom niet gebruiken vanwege soa's maar puur vanwege zwangerschap. Maar de huisarts bracht haar verhaal op zo'n manier dat wij echt het idee kregen dat het condoom eigenlijk alleen nodig was als je jezelf tegen soa's wil beschermen. Dus wij hebben het achteraf weer over het gebruik van condooms gehad en nu hebben we toch maar besloten om de condooms achterwege te laten

Wat een verandering opeens hè?! Eerst zitten zeiken dat ik niks van de pil wil weten en condooms echt zo erg niet zijn. En nu is het helemaal omgedraaid!

nu alleen nog even wachten op de eerste dag van haar menstruatie
Oud 05-10-2004, 08:09
G.T.C.
G.T.C. is offline
btw.....ik vind het echt geweldig van jullie om zoveel advies te geven en dat we zo'n lange discussie er over kunnen houden. Het heeft zeker wel bijgedragen aan mijn keuze
Oud 05-10-2004, 11:21
Lynn
Lynn is offline
Lang leve de doktoren!
Nogmaals dus veel plezier en geniet ervan!
Oud 07-10-2004, 16:05
Verwijderd
ik ben eigenlijk tegen de pil. heb hem 2,5 jaar geslikt en ik moets altijd huilen voordat ik ongesteld moest worden. en ik voelde me heel erg kut. toen het uit gin g met mijn vriend ben ik gestopt en sinds dien vole ik me zo ontzetten goed. ook vind ik dat als je en condoom gebruikt dat je ziet als er iets mis gaat en kan in grijpen door een morning after pil te halen. als je aan de pil ben t en je vergeet hem een keertje of je moet overgeven/diarree/antibiotica of zo dan weet je niet meer of hij nog goed werkt.
en waarom je zelf tijdelijk onvruchtbaar houden terwijl je gewoon gezond bent. en allemaal risicos nemen (trobose, kanker, en natuurlijk soa's als je geen condoom gebruikt) als het helemaal net nodig is.

ok dat was wat ik er even over wou zeggen .

groetjes
Met citaat reageren
Oud 07-10-2004, 18:37
Gruppie
Gruppie is offline
Citaat:
renee182 schreef op 07-10-2004 @ 17:05 :
ik ben eigenlijk tegen de pil. heb hem 2,5 jaar geslikt en ik moets altijd huilen voordat ik ongesteld moest worden. en ik voelde me heel erg kut. toen het uit gin g met mijn vriend ben ik gestopt en sinds dien vole ik me zo ontzetten goed. ook vind ik dat als je en condoom gebruikt dat je ziet als er iets mis gaat en kan in grijpen door een morning after pil te halen. als je aan de pil ben t en je vergeet hem een keertje of je moet overgeven/diarree/antibiotica of zo dan weet je niet meer of hij nog goed werkt.
en waarom je zelf tijdelijk onvruchtbaar houden terwijl je gewoon gezond bent. en allemaal risicos nemen (trobose, kanker, en natuurlijk soa's als je geen condoom gebruikt) als het helemaal net nodig is.

groetjes
pffffffffffff hebben ze ein-de-lijk ( ) besloten, ga jij ze aan het twijfelen brengen... lekker is dat Ik denk dat G.T.C. en zijn vriendin snel genoeg een humeurverandering in de gaten hebben en aan de bel trekken bij de dokter...

Iedereen reageert anders op de pil (en bij verschillende pillen) dus dat is gewoon afwachten.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2004, 23:03
Verwijderd
Citaat:
renee182 schreef op 07-10-2004 @ 17:05 :
ik ben eigenlijk tegen de pil. heb hem 2,5 jaar geslikt en ik moets altijd huilen voordat ik ongesteld moest worden. en ik voelde me heel erg kut. toen het uit gin g met mijn vriend ben ik gestopt en sinds dien vole ik me zo ontzetten goed. ook vind ik dat als je en condoom gebruikt dat je ziet als er iets mis gaat en kan in grijpen door een morning after pil te halen. als je aan de pil ben t en je vergeet hem een keertje of je moet overgeven/diarree/antibiotica of zo dan weet je niet meer of hij nog goed werkt. en waarom je zelf tijdelijk onvruchtbaar houden terwijl je gewoon gezond bent. en allemaal risicos nemen (trobose, kanker, en natuurlijk soa's als je geen condoom gebruikt) als het helemaal net nodig is.

groetjes
laten we dan ook gelijk maar allemaal stoppen met roken, alcoholconsumpties, verzadigd vet eten en alle nitraatrijke groenten want dat is
ook allemaal kankerverwekkend

tuurlijk worden de risico's iets groter, maar als jij goed en normaal (dus hem elke dag inneemt en de belangrijkste dingen uit de bijsluiter weet) met de pil omgaat is de kans op zwangerschap erg minimaal.

ik heb ook wel eens overgegeven en toen twijfelde ik aan de betrouwbaarheid en dan moet jij eens raden wat ik deed.
Spoiler

Kans op een bloedstolsel (trombose)
Iedereen heeft een kleine kans op trombose. Zonder de pil krijgen ongeveer 5 op de 100.000 vrouwen in de loop van een jaar een bloedstolsel in hun been of longen. Bij gebruik van een 'tweede generatie' pil krijgen 15 op de 100.000 vrouwen in de loop van een jaar een stolsel. Gebruiken ze een 'derde generatie' pil, dan krijgen 25 op de 100.000 vrouwen in de loop van een jaar een stolsel. Dit klinkt bedreigend, maar de kans op een stolsel bij gebruik van de pil is kleiner dan tijdens zwangerschap: Van de 100.000 vrouwen die zwanger zijn, krijgen ongeveer 60 een stolsel (bron: nhg.artsennet.nl)

enige punt waar ik het volledig met je eens bent is het soagedeelte

ik snap wel dat je er tegen bent oa omdat hij jou slecht bevallen is, maar dat wil nog niet zeggen dat dat voor iedereen geldt.

Laatst gewijzigd op 07-10-2004 om 23:06.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2004, 23:08
roman
roman is offline
Citaat:
Reverend schreef op 27-09-2004 @ 19:11 :
Bovendien is zonder condoom veel relaxter.
uhu

Regels voor berichten