![]() |
|||||||||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Daar moet verandering in komen, want het gaat wel om de onze werkgelegenheid. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
tis maar een suggestie hoor
||
Citaat:
Das ook een vorm van staking, maar klantvriendelijk en je raakt precies degene die je wilt raken, zowel de regering als je baas. Verder heb ik ook het idee dat de regering er niets mee doet; maar je kan het allicht proberen. BTW de staking van 2 okt. is aangekondigd, dan kun je daar toch rekening mee houden en er begrip voor tonen. |
![]() |
||
Citaat:
Verder zou ik best wel willen (en als ik het zou kunnen) tot mn 65ste of langer door willen werken; ik heb plezier in wat ik doe (okay kstudeer nu nog, maar de prognoses zijn goed ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wat mij betreft wordt iedereen die tot zijn 70e fysiek in staat is te werken gedwongen te werken (dus geen AOW), en krijgt iedereen die dat niet is vanaf zijn 60e AOW. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Verder kan iemand die 60 is beter 5 jaar doorwerken want het is absoluut niet gezegd dat in die 5 jaren je de meest ernstigste dingen oploopt, en die 5 jaar kosten de staat wel veel geld terwijl het eigenlijk niet nodig is. Het is natuurlijk wel zinvol om het van het beroep afhankelijk te maken aangezien sommige beroepen lichamelijk nogal zwaar zijn of slopend waardoor het menselijk lichaam niet meer kan. Wat versta je trouwens onder werktijd uit je jeugd, mensen die met 16 beginnen te werken en geen opleiding meer volgen? |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Spreek jou nog als je 45 jaar lang fulltime gewerkt heb, ok?
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar ik vind ik sowieso een drogreden. Wat maakt het nou uit of iemand 30, 40 of 50 jaar gewerkt heeft? Lang gewerkt hebben is toch geen vrijbrief om dan maar even lekker te gaan parasiteren op anderen? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Overigens is het aantal werklozen nu op een redelijk acceptabel niveau (iets te hoog wellicht). Een niveau van 4 à 5 procent is ideaal. Te weinig werkloosheid levert namelijk een zeer gespannen arbeidsmarkt op, waar lonen explosief kunnen stijgen en veel inflatie kan ontstaan. Een dergelijke situatie hadden we in Nederland rond 2000. Een enorm tekort aan mensen, een zeer gespannen arbeidsmarkt en veel inflatie. Het aantal vacatures (een VEEL betere graadmeter dan het aantal werklozen) is al weer aan het stijgen, na jaren van daling sinds 2000. Werklozen zijn niet voor niets werkloos. Sommigen zijn te lui of te dom, anderen hebben niet de juiste kwalificaties. Krampachtig proberen deze mensen aan werk te helpen is eigenlijk zinloos, tenzij er sprake is van frictiewerkloosheid. Dan komt het in tijden van hoogconjunctuur toch wel weer goed. Werkenden zouden moeten blijven werken simpelweg omdat ouderen/kinderen/gehandicapten etc. van hen afhankelijk zijn. Het enige alternatief is belastingverhoging. Daar ben ik in principe ook wel voor, maar ik weet niet of jij je dat realiseert. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
bespaar dan gewoon forumruimte en plaats geen nutteloze kanttekeneningen.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
(en staken is veel nuttiger dan demonstreren) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Laten we gewoon de belastingen ongeveer gelijk houden en de hoogste schaal met enkele procenten verhogen. |
![]() |
||
Citaat:
De overheid is niet in staat om de economie structureel te ondersteunen. Wanneer de overheid meer zal besteden, lost het de ware problemen niet op. Het bedrijsleven maakt te veel kosten. Hierin kan geen verandering in komen wanneer de overheid meer gaat uitgeven, wel wanneer de overheid een duidelijke stap terug doet. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
het aflossen van de staatsschuld zou ons verlossen van de op een na grootste uitgavenpost (hoeveel miljard is dat wel niet?) en dat is op de lange duur beter.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Natuurlijk is het aflossen goed, maar dat kun je beter doen wanneer er geld in overvloed is, dus in economisch betere tijden, ipv nu waar het de mensen hard treft. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
tot zover gaat dat principe dus al niet op. er zal toch echt een mentaliteitsverandering moeten komen, als we niet verder dan een maand of wat vooruitdenken dan gaat er zowieso weinig lukken in de toekomst.
||
Verwijderd
|
Citaat:
En nee, zo gaat er inderdaad weinig lukken, dat heb je goed gezien. Over vier jaar hebben we misschien een optimaal economisch gezond land, maar een onderwijs niveau dat belachelijk laag is en een sociale voorzieningen die om te huilen zo slecht zijn, en dat voor de komende tientallen jaren. Er moet inderdaad eens echt vooruit gedacht worden, en dat is precies wat het kabinet niet doet. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Investeren in het onderwijs heeft geen zin. Al het extra geld zal verdwijnen in de bureaucratie. Wanneer de overheid die bureaucratie zou wegwerken, komt er automatisch geld vrij om te investeren, terwijl het geen cent meer kost. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Verder is het nogal dom om te denken dat mensen met werk alles wat de verzorgingsstaat ze te bieden heeft kunnen missen en zelf kunnen betalen, liever een hogere werkloosheid in een systeem waarin alles goed geregeld is. Ik denk niet dat dat beetje geld dat vrijkomt door bepaalde bureaucratische elementen op te lossen voldoende is, het gaat ook om een mentaliteit die geheel ontbreekt bij deze overheid. Ze weigeren in te zien dat kennis de motor is van onze economie, maar ze doen wel hun best om het verkrijgen en uitwisselen van kennis zo lastig mogelijk te maken en zoveel mogelijk te belemmeren. Op den duur graven ze zo het graf voor de nederlandse bevolking. Een land kun je niet besturen door alleen maar geld binnen te slepen, een land is geen bedrijf, een land is een instelling waarin de overheid het beste voor de burgers moet realiseren, en dat houd meer in dan een gezonde economie zoals menig rechts plebs denkt. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Vrije tijd |
[Spreekkoren] Schapie | 248 | 22-01-2005 12:46 |