![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Vroeger maakte ik ook buitengewoon veel spelfouten, maar sinds enkele jaren ben ik de verzorging van mijn eigen taalgebruik erg belangrijk gaan vinden.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Natuurlijk is het lastig om het af te leren, maar dat is geen excuus. Iedereen die bijv. gaat studeren zal merken dat hij opvattingen heeft die niet kloppen en die je dus moet afleren en vervangen met wél kloppende opvattingen. Dat geldt voor taalgebruik net zo, tenzij je het niet erg vindt dat je voor analfabeet wordt aangezien. Want - met alle respect hoor, laat dat duidelijk zijn - je staat toch echt wel enorm hard voor lul als je als student een essay oid inlevert waarin je 'ik vindt' of 'hij zegd' schrijft. @ Sponstanietje: ik benader taal zelf ook hartstikke gevoelsmatig. Ik heb altijd hoger dan een negen gestaan voor Engels, maar ben altijd wars geweest van regels. Regels en hun namen (past tense enz.) ken ik niet, noch in het Engels, noch in het Nederlands. Ik denk dat als je werkelijk taalgevoel hebt, je inderdaad geen regels nodig hebt. Je kunt dan op gevoel de werkwoorden goed doen, als je maar gewoon een correcte basis hebt en snel en helder denkt (want dat is taal'gevoel' eigenlijk). Tenslotte, misschien is 'dom' niet echt een aardig woord ervoor, maar ik vind het consequent verkeerd schrijven van de woorden die ik al eerder aangaf, gewoon getuigen van een 'bepaald soort domheid', om het anders te zeggen. Domheid op taalgebied, althans de afwezigheid van intelligentie daar. Noem het hard, maar ik kan het niet anders verkopen. Laatst gewijzigd op 29-09-2004 om 15:45. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Daarnaast speelt er mee wat Gauloises zei: Ik heb dat heel sterk dat als ik iets verkeerd aanleer, het heel moeilijk af te leren is. Maar goed, ik dwaal geloof ik af..
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() ![]()
|
![]() |
|
|