![]() |
||
Citaat:
mensen zoals *(hier stond eerst een bij nader inzien nietpassende naam) en ik ![]() Laatst gewijzigd op 05-10-2004 om 19:10. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dingen kunnen niet tegelijkertijd dezelfde en verschillend zijn. Dus is er één werkelijkheid. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Bovendien twijfel ik zeer zeker wel aan de huidige modellen die de werkelijkheid beschrijven (in het bijzonder M-theorie), aangezien er voor bijvoorbeeld het graviton nog geen empirisch bewijs is gevonden, hoewel het mathematisch mooi in elkaar steekt. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
De waarheid bestaat niet, dus er bestaat ook geen werkelijkheid.. Want wat is de echte werkelijkheid? Is het wel zo subjectief? |
![]() |
||
Citaat:
heb je ook nog iets tegen het 2e woord van de definitie, waar het eigenlijk om ging? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ten eerste levert het verwarring op wanneer je de twee betekenissen tegelijkertijd gebruikt. Ten tweede suggereert het gelijkwaardigheid, waar geen sprake van is. Al is het alleen maar omdat het totaal verschillende manieren zijn om naar de zaken te kijken. Ten derde is iemand die gelooft in de betrouwbaarheid van een bepaald wetenschappelijk model geen gelovige. |
![]() |
||
Citaat:
Oftewel, ligt voor jou het probleem bij een schoondochter/-zoon met andere religie of met het aannemen van de religie opzich? Ik zal mijn eventuele toekomstige schoondochter/zoon in ieder geval niet op hun religie afkeuren ofzo. Ook zal ik mijn kinderen nooit verstoten ofzo als ze van religie zouden switchen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik zal ze wel goed uit proberen te leggen wat voor problemen het mee kan nemen, maar voor de rest ben ik het volkomen met je eens. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik denk dat ik mijn dochter zo zou opvoeden, dat ze dat wel zou begrijpen dat dit niet de juiste weg is, maar ik zou er niet tegenin gaan , maar wel diep teleurgesteld zijn. Ik kan het toch niet verbieden toch? Dat zou niet in mijn opvoeding passen. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je leeft niet voor anderen, je leeft voor jezelf. En als je voor jezelf kiest en daarbij dus je familie achterlaat is dat precies wat wij (als achterblijvers) zouden moeten accepteren. "Ik ben tevreden als hij/zij blij is" |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Sommige mensen , halen daar hun kracht uit, terwijl jij het uit andere bronnen haalt. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En door te zeggen dat zijn zwakte zuipen en blowen is, geef je toe dat het geloof dus ook een zwakte is. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Religie uit de wereld verbannen is iets wat jij beslist voor andere mensen? Agnost misschien, totalitair figuur zeker. Ik weet niet of ik hierom moet lachen of huilen.
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Hij ziet zelf zijn zuipen en blowen als een zwakte, maar je kan er natuurlijk om je problemen mee te vergeten er kracht uithalen (wat natuurlijk nooit slim is) Reverend ziet een Geloof of Religie ook als een zwakte omdat hij het vergelijkt met zijn blowen of zuipen, ik niet, ik constanteerde het alleen. Als hij van zijn zuipen sterker word, moet hij dat doen (wat ik heb i.v.m zijn lever niet aanraad ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik denk alleen dat deze wereld zonder religie een mooiere wereld zou zijn - tenminste voor welvarende landen. Vroeger was religie nog vrij zinvol - bijna iedereen was straatarm en had iets nodig om hoop uit te putten. Nu is daar geen sprake meer van en heeft religie zijn functie verloren en is alleen nog maar een bron van welvaartsvernietiging, corruptie, indoctrinatie en spanningen tussen bevolkingsgroepen. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Drugs&alcohol zijn. God niet. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En daarbij kan je ook niet bewijzen dat God wel bestaat (of niet). |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Er dus je kracht uit putten, en niet een zwakte ervan maken ![]() |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Ik bedoel uiteraard de geloven waar een god de hoofdrol in speelt. Citaat:
Deze discussie is al gevoerd, en ga ik dan ook wijselijk niet meer op in. Het loopt toch op niets uit. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar ook deze discussie zal op niks uitlopen, omdat we allebei iets anders ''geloven'' ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() waar zou je je heil anders moeten zoeken? geloven geeft veel houvast hoor. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Een relatie van anderhalf jaar plotseling voorbij Ratrom | 2 | 15-01-2013 16:06 | |
Verhalen & Gedichten |
Een gedeelte uit mijn leven.. U*NiQ | 3 | 28-09-2005 18:06 | |
Psychologie |
Borderline (BL) MisterDJ | 10 | 11-05-2005 06:11 | |
Verhalen & Gedichten |
Een treinbrief ( beetje lang weer ) Verwijderd | 14 | 15-09-2004 14:45 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
De hemel als 'eindstation'? wondersbestaan | 151 | 23-03-2004 09:35 | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhaal] Pijnlijke Eenvoud juliettebinoche | 59 | 11-01-2004 22:12 |