begin fifa 2005 hoe vaker ik het speel steeds irritanter te vinden. Wat is er met dat schieten in het spel? Lijkt wel of je alleen recht vooruit en 45 graden links en rechts van je schieten. Al sta je 5 meter van het doel af presteren die mannetjes het nog om verschrikkelijk naast te mikken. En die verdediging komt ook echt nooit van zijn plaats af, een counter uitvoeren is onmogelijk omdat er echt áltijd 3 á 4 man in het strafschopgebied hangen.
Verder is dat cornersysteem helemaal te maf, je kan schijnbaar niet zelf kiezen waar je de bal wilt hebben, de bal komt altijd op een plek waar de keeper hem zo kan vangen. AI van je medespelers is om te huilen, middenveld komt niet over de middenlijn heen en aanvallers blijven een beetje achter je hangen ipv vrij te lopen.
Dan is er nog dat tackelen, om 1 of andere reden staat er echt altijd een extra speler van de comp in de buurt als je een tackle uitvoert waardoor je 90% van de tijd alsnog de bal niet hebt.
Steekpasjes gaan altijd op precies dezelfde manier in precies dezelfde hoek, wat dus bijna altijd resulteert in het precies in de voeten van een verdediger passen.
En ik snap die vermoeidheid echt niet, soms val ik meteen na de aftrap aan, computer verovert de bal, komt op mijn helft en dan blijken mijn verdedigers (die vastgeroest zitten rondom het strafschopgebied) al helemaal kapot te zijn, terwijl ze net 10 min. bezig zijn en nog geen bal hebben aangeraakt.
Nee, van fifa 2005 word ik echt niet vrolijk.