Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-10-2004, 11:47
Verwijderd
Citaat:
Konijn schreef op 17-10-2004 @ 12:44 :
Vooral je opmerking: ze 'zegt' dat ze ME heeft, komt echt heel erg verrot over op mij..
'k vind het lijken dat ze denkt dat ze geen ME heeft omdat ze niet naar school komt, maar wel naar Parijs gaat...en dat lijkt me onzin. (Ik kan er ook nog wel bij komen dat mensen met Pfeiffer het doen, zeker mensen die lang Pfeiffer hebben...maar iemand met ME kan moeilijk zijn hele leven geen leuke dingen meer doen, dan wordt het leven nog vervelender (hoewel dat vaak wel mee valt, maar goed, ik denk dat je me wel begrijpt)... )
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 20:59
Funky_Soprano_7
Funky_Soprano_7 is offline
Citaat:
Konijn schreef op 17-10-2004 @ 12:44 :
Van zulke opmerkingen kan ik ontzettend kwaad worden..
Ik heb zelf ook ME. Je moet goed bedenken, dat als je pfeiffer hebt, ok, dan ga je natuurlijk niet mee met schooluitstapjes en dergelijke, je gaat dan ook niet naar school of maar kort.
Maar als je ME hebt, heb je dat voor je hele leven!
Moet je dan je hele leven lang alleen maar de serieuze dingen doen, en nooit de leuke?
Voorbeeldje: Ik ben zelf bijvoorbeeld nu al weken niet naar school geweest, omdat dat gewoon niet te doen was, 10 minuten met de bus en dan 2 x 50 minuten concentreren.
Maar afgelopen weekend ben ik wel, voor het eerst in bijna 3 maanden, een keertje weer naar het café geweest.
Ja, als ik dan iemand tegenkom uit mn klas, snap ik dat ze raar kijken. Maar wat zij niet zien, is dat ik maar een uurtje in het café ben, gebracht en gehaald word door een lieve vriend of vriendin met rijbewijs (terwijl ik maar 5 minuten er vandaan woon), en daarna 3 dagen kapot ben.
Maar moet ik dat dan laten? Nooit leuke dingen doen?
Dat meisje uit je klas heeft waarschijnlijk na die schooltrip ook op bed moeten liggen, misschien wel een paar weken..

Vooral je opmerking: ze 'zegt' dat ze ME heeft, komt echt heel erg verrot over op mij..
Owkeee, ehm, ik bedoel dit dus niet om personen die ME of Pfeiffer hebben, zwart te maken. Check eerst alsjeblieft mijn eerste vraag dan! Wat ik wil zeggen: Ik vind het erg opvallend dat anderen al gauw de indruk van iemand met ME krijgen, dat het nep is. Dat ze het misbruiken voor eigen belang. Ik zeg dus niet dat ik vind dat mensen met ME overdrijven! Ik wil alleen weten waarom mensen al gauw neigen naar negatieve opmerkingen over de betreffende persoon.

In mijn vorige post had ik gezegd:
"Er zat een meisje in mn klas zat, DIE ZEI DAT ZE ME HAD, en dat ze niet naar school kon komen, maar wel naar schooltrip Parijs..." Niet mijn woorden! Sorry voor de verwarring!

Laatst gewijzigd op 17-10-2004 om 21:04.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2004, 12:45
Ilsuuuh
Ilsuuuh is offline
Ik heb ook heel erg veel last van me spieren vooral in me armen en benen oop dit moment heb i egt moeite om op me benen te blijven staan.... en ben egt super moej terwijl ik best veel geslpaen heb vannacht? Heb ik nou ook Pfeiffer??? er zijn veel mensen in mijn buurt die het ook hebben... maar ik durf niet echt tegen me ouders te zeggen want di gaan dan weer zeuren over dta ik naar een dokter moet en dan weet ik cker dat ik van de dokter niet meer naar me paardjes mag en ik kan egt niet zonder ze? wat moet ik doen????? Help!!!!
Met citaat reageren
Oud 19-10-2004, 19:33
Maija
Maija is offline
ik wou toch af wachten,(met pfeiffer)
nou ik heb alleen maar pijn, overal, ik blijf vermoeid, maar ik heb het gevoel dat dat toevallig is,
Maar mn lichaam blijft pijn doen wat alles wat ik doe

maag,hoofd,nek,rug, pijn rond nieren, en daar allemaal..

ik slik pijnstillers en als ik een dag slaap gaat het wel een stuk beter.. het is al vaaf vorige week aan de gang ongeveer..
Ik weet niet wat het is,
ik moet 30 km reizen voor mn huisarts,
Tenminste die van mijn ouders, ik heb me nog nergens anders ingeschreven..
ik weet niet wat ik moet doen.
Oud 19-10-2004, 20:03
Stoeprand
Stoeprand is offline
Euhm..als het om pfeiffer gaat, tja..je kunt het toch altijd voor zekerheid laten bekijken?
Stel het word in vroeg stadium ontdekt dan heb je er veel minder last van! En is het veel eerder over!
Mochten ze er pas later achter komen, dan heb je de kans dat je er veel langer aan vast zit!
Khad er zeker een jaar last van!

Huggg Roelof

Citaat:
BizZz schreef op 19-10-2004 @ 20:33 :
nou ik heb alleen maar pijn, overal, ik blijf vermoeid, maar ik heb het gevoel dat dat toevallig is,

ik slik pijnstillers en als ik een dag slaap gaat het wel een stuk beter.. het is al vaaf vorige week aan de gang ongeveer..
Ik weet niet wat het is,
Met citaat reageren
Oud 19-10-2004, 21:03
Verwijderd
Citaat:

Ik weet niet wat het is,
Wat is sinds vorige week aan de gang? Dat je je zo voelt? Heb je pfeiffer (gehad)? (ff geen zin om terug te lezen, sorry.) Anders kan het eventueel natuurlijk ook griep oid zijn. ff langs de dokter om het na te laten kijken lijkt me verstandig.

Zoek een andere huisarts, eentje in de buurt.
En ga anders toch langs die andere, lijkt me wel zo verstandig.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2004, 21:18
Konijn
Konijn is offline
Citaat:

Ik denk dat je misschien een goed punt hebt met 'toevallig'. Alleen zou ik het juist niet toevallig noemen (beetje krom); wat ik bedoel is:
Je kunt ook juist moe zijn doordat je overal pijn hebt, want pijn eist erg veel van je lichaam. En als het inderdaad veel beter gaat na een goede nacht slaap, klinkt het niet echt als pfeiffer, maar het kan natuurlijk wel (is bij iedereen weer anders namelijk).
Oud 20-10-2004, 13:53
Verwijderd
Citaat:
Stoeprand schreef op 19-10-2004 @ 21:03 :

Stel het word in vroeg stadium ontdekt dan heb je er veel minder last van! En is het veel eerder over!
Mochten ze er pas later achter komen, dan heb je de kans dat je er veel langer aan vast zit!
uhm hoezo?
Met citaat reageren
Oud 20-10-2004, 16:05
crazy*monkey
crazy*monkey is offline
hoe merk je dan dat je pfeiffer heb ik weet wel dat je heel moe bent maar verder
Oud 20-10-2004, 17:26
ekki
ekki is offline
Op het moment dat je voelt dat je Pfeiffer hebt of dat je Pfeiffer kunt 'meten' heb je de mensen om je heen al besmet. Natuurlijk kun je dan voorzichtiger zijn, maar de 4-6 weken voor je ziek wordt ben je het meest besmettelijk.

PS http://www.ziektevanpfeiffer.nl

Laatst gewijzigd op 02-09-2007 om 21:02.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2004, 19:56
Konijn
Konijn is offline
@bugge: Waarschijnlijk bedoelt hij dat je als je weet dat je het hebt, rust neemt. Als je het niet weet, kan het zijn dat je stug blijft doorlopen en veel te veel eist van je lichaam. Het is inderdaad niet zo dat het vanzelf sneller over is als je het eerder ontdekt, dat zou alleen zo zijn als er bv medicijnen tegen waren.

@rock_verslaafde: Het is eigenlijk bij iedereen anders. Moeheid natuurlijk, veel mensen hebben keelpijn/keelontsteking en koorts, veel mensen hebben opgezette klieren, sommige mensen hebben hoofdpijn/spierpijn, sommige mensen hebben last van hun lever/nieren en minder eetlust. En er kan nog van alles zijn dat er op wijst dat gewoon uniek is bij die persoon.
Oud 22-10-2004, 13:04
Fantôme
Fantôme is offline
ik schijn het gehad te hebben, maar ze dachten dat ik zo moe was door mijn medicijngebruik toendertijd, dus ik heb niet echt mensen hoeven vertellen dat ik pfeiffer had. Ik heb het nooit als aanstellerei gezien als mensen zeiden dat ze pfeiffer hadden. Ik vind niet dat ik daarover moet oordelen. Nu ben ik weer constant moe trouwens, als ik maar net een paar uurtjes op ben

Laatst gewijzigd op 22-10-2004 om 13:07.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2004, 14:44
J3s
J3s is offline
Citaat:
Ilsuuuh schreef op 18-10-2004 @ 13:45 :
Ik heb ook heel erg veel last van me spieren vooral in me armen en benen oop dit moment heb i egt moeite om op me benen te blijven staan.... en ben egt super moej terwijl ik best veel geslpaen heb vannacht? Heb ik nou ook Pfeiffer??? er zijn veel mensen in mijn buurt die het ook hebben... maar ik durf niet echt tegen me ouders te zeggen want di gaan dan weer zeuren over dta ik naar een dokter moet en dan weet ik cker dat ik van de dokter niet meer naar me paardjes mag en ik kan egt niet zonder ze? wat moet ik doen????? Help!!!!
Stel jij je eens eem niet zo aan zeg
Oud 22-10-2004, 16:52
crazy*monkey
crazy*monkey is offline
Citaat:
J3s schreef op 22-10-2004 @ 15:44 :
Stel jij je eens eem niet zo aan zeg
hallo doe eens normaal zeg het kan echt heel vervelend zijn hoor om je zo te voelen. als zij zoveel van paarden houd en daardoor er dadelijk niet meer heen mag kan zei bbest vervelend vinden dat betekent niet dat jij dat ook moet vinden ofzo maar om meteen zo te reageren is wel heel zielig
Oud 22-10-2004, 17:42
J3s
J3s is offline
Citaat:
rock_verslaafde schreef op 22-10-2004 @ 17:52 :
hallo doe eens normaal zeg het kan echt heel vervelend zijn hoor om je zo te voelen. als zij zoveel van paarden houd en daardoor er dadelijk niet meer heen mag kan zei bbest vervelend vinden dat betekent niet dat jij dat ook moet vinden ofzo maar om meteen zo te reageren is wel heel zielig
Ja eh, ik vind het nogal overdreven om te denken dat je Pfeiffer hebt als je toevallig "heel erg veel last van me spieren vooral in me armen en benen" hebt en als je "egt super moej" bent. Ik heb ook wel eens spierpijn en ben moe, maar dan heb ik ook nog geen Pfeiffer.
Oud 22-10-2004, 18:19
Stoeprand
Stoeprand is offline
Tja..dat is het geval bij pfeiffer, als het vroeg ontdekt word, kun je meteen gaan rusten en is het nog niet zo erg, dus is het sneller over.
Mocht je er al een hele tijd meelopen en het word dan pas ontdekt...en je hebt er erg last van, dan heb je kans dat het al erg is en zit je er heel lang aan vast zit. Het duurt een hele tijd voordat het dan weer over is. Je kan alleen maar veel rusten en niks doen. Dat herstel heeft dan veel meer tijd nodig.
Net zoals als je te snel weer met dingen begint te doen, dan kan je een terugslag krijgen en ben je nog langer onderweg.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2004, 20:24
crazy*monkey
crazy*monkey is offline
Citaat:
J3s schreef op 22-10-2004 @ 18:42 :
Ja eh, ik vind het nogal overdreven om te denken dat je Pfeiffer hebt als je toevallig "heel erg veel last van me spieren vooral in me armen en benen" hebt en als je "egt super moej" bent. Ik heb ook wel eens spierpijn en ben moe, maar dan heb ik ook nog geen Pfeiffer.
ja oke dat is waar maar miss heeft ze wel iets anders dan spierpijn iedereen heeft toch andere klachten als je pfeiffer hebt dus miss heeft ze wel echt pfeiffer en is dit het begin ofzo ik weet niet maar die reactie van jou eerst vond ik wel een beetje overdreven
Oud 22-10-2004, 20:52
J3s
J3s is offline
Citaat:
rock_verslaafde schreef op 22-10-2004 @ 21:24 :
ja oke dat is waar maar miss heeft ze wel iets anders dan spierpijn iedereen heeft toch andere klachten als je pfeiffer hebt dus miss heeft ze wel echt pfeiffer en is dit het begin ofzo ik weet niet maar die reactie van jou eerst vond ik wel een beetje overdreven
Jaja 't is al goed, heb geen zin om 'r verder op in te gaan

Regels voor berichten