Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-10-2004, 18:11
Viking84
Viking84 is offline
he, mag je misschien doen wat je LEUK vindt???? Ongeacht of het makkelijk of moeilijk is?
Ik heb zelf in 2001 examen gedaan voor E&M, hoewel ik achteraf liever C&M had gekozen, omdat dat meer in mijn straatje ligt.
Toch moet ik zeggen dat veel mensen voor C&M kiezen, omdat ze het zichzelf niet te moeilijk willen maken.
Oud 17-10-2004, 18:16
Viking84
Viking84 is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 17-10-2004 @ 15:55 :
Dat is echt complete bullshit zonder onderbouwing.
klopt.
Mensen die denken dat alfa-vakken makkelijk zijn, mogen eens bij mij op de universiteit komen kijken. Inderdaad, een hoog 'in-je-kop-stamp'-gehalte, maar studies als informatiekunde en algemene taalwetenschap (mijn studie) zijn zeker niet simpel. Leer jij maar eens een foutloos boomstructuur tekenen van een gemiddelde Nederlandse zin, want dat is toch zo makkelijk
Oud 17-10-2004, 18:28
Lunae
Lunae is offline
Citaat:
Esther schreef op 15-10-2004 @ 14:24 :
Ik zit nu in 5 vwo, doe N&G en wil wisselen naar C&M, omdat dat uiteindelijk veel beter past bij mijn interesses en ambities. Ik ben echt niet lui, maar de motivatie om me nog langer in te zetten voor al die tijdrovende B-vakken ontbreekt me gewoon... Ik moet alleen nog wachten op goedkeuring van de afdelingsleidster en daarna zal ik het een en ander in moeten halen...
heb ik ook gedaan en het bevalt me een stuk beter moet ik zeggen
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 19:48
underthabridge
underthabridge is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 15-10-2004 @ 17:03 :
HAVO NT heeft meer wetenschappelijke waarde dan VWO CM. Het is ook moeilijker.
Meer wetenschappelijke waarde wil niet zeggen, dat het dan ook beter of moeilijker is. Het is gewoon anders. Aangezien ik die N&T'ertjes echt CKV niet zie halen hor. Verder is Havo gewoon lager dan VWO, dus is dat HAVO-diploma sowieso minder waard, en heeft dus ook 'minder' waarde.
Omdat het Havo is en dus makkelijker dan VWO. Any way, al die N&T'ertjes moeten zichzelf niet zo slim vinden, omdat ze toevallig wiskundig inzicht hebben. Want veelal zijn hun talen en wereldgeörienteerde kwaliteiten, samen met hun sociale ontwikkeling/vaardigheden nogal achtergesteld bij die van de niet-wiskundige figuren.
(en natuurlijk zijn het niet allemaal kneusjes of nerds, maar toch een beduidend hoger percentage dan bij de maatschappelijke profielen.) En dan ben ik zelf niet eens C&M'er.
Oud 17-10-2004, 20:48
*ABC*
*ABC* is offline
Ik zou het eigenlijk wel fijn vinden als het ontopic gehouden kon worden. In het begin kreeg ik allemaal reacties waar ik wat aan had, maar het begint hier een hele discussie te worden waar ik geen shit aan heb eigenlijk.

Dus misschien kunnen jullie een apart topic openen als jullie deze discussie willen voortzetten? Dank!
Met citaat reageren
Oud 18-10-2004, 19:20
annetjuh
annetjuh is offline
ik heb N&G gedaan, met ckv3 tekenen (eindlijst 8)
Economie (eindlijst 9)
waarom ik deze vakken heb ik gekozen omdat ik ze simpel vond, maar oorsaai eco dan he.
ik was er alleen beter in.
Reageren

Regels voor berichten