Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En om te zorgen dat ze dat pikken zeggen ze dat God dat wil, en hopla, ze geloven 't nog ook. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
- Buiten mijn huis, altijd. - Ik heb wel vaker te maken gehad met discriminatie. Vooral ook omdat ik als autochtoon met hoofdbedekking loop. Word weliswaar als een soort ´veraadster´gezien.. ![]() maar ach..is veel te veel om het allemaal te beschrijven.. en als je het echt wilt weten, pm je me maar.. |
![]() |
||||
Citaat:
Soms. Geen religieuze reden. Citaat:
overal behalve als t ergens te warm is daarvoor. Citaat:
||
Citaat:
![]() welk joods museum heb je t over?
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
toevallig geen synagoge n onderdeel van t museum?
||
Citaat:
In dat geval vind ik het overigens nog steeds onzinnig en irritant. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() en als het je niet bevalt, dan ga je toch gewoon niet naar binnen? Niemand verplicht je ![]() of loop je een moskee ook binnen met de schoenen aan?
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
op robbeneiland werd ik ook aangesproken door een ex-gevangene alsof het mijn schuld als wit persoon dat daar zwarten opgesloten hadden gezeten en werd je benaderd op een nogal fascistische manier. Met keppeltje in dat museum waar je het over hebt, voel je als niet-jood misschien ook eens hoe t is en kun je je beter inleven ![]() jk he, even serieus: ik ga geen oordeel geven over het museum als ik het museum niet ken of weet waar je t over hebt en ga ook niet zomaar iets aannemen van mensen die er over praten ![]()
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
De orthodoxe joodse vrouwen die hun hoofd bedekken om religeuze redenen zijn dit niet (in tegenstelling tot de islam) verplicht. Om het simpele feit dat het jodendom niemand niet verplicht om zich aan de wetten van de thora te houden. Ook mogen de vrouwen niet geslagen worden of iets dergelijks als deze zich niet aan de wet houden. Dus er zijn weinig pressiemiddelen. En die vrouwen zijn slim genoeg om zelf uit te maken om te geloven dat God dat wil in hun ogen. Joden hebben namelijk altijd tot de intellectuele en beschaafde maatschappij behoort, en zijn samen met de europeanen verantwoordelijk voor de wording van de huidige westerse wereld. In het jodendom word niemand gedwongen toch verbaast het mij dat je begint over joden als ik vraag waarom staafmixer haar hoofd gaat bedekken als zij getrouwd is. Staafmixer is namelijk helemaal niet joods zoals zij misschien voor doet komen. Ik vroeg mij dan ook af waarom zij haar hoofd zou moeten bedekken als ze trouwt. pas trouwens op met elke strikt religeuze vorm van godsdienst te bestempelen als fundamentalistisch.. dit beeld kan misschien geschept zijn door funda moslims die hun vrouwen van alles verplichten. Maar in de andere wereld godsdiensten christendom en jodendom zijn orthodoxe mensen gewoon mensen die heel diep ergens in geloven en veel waarde hechten hieraan. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Paulus was anders niet zo aardig t.o.v. vrouwen waarin vrouwen ook het 1 en ander verplicht wordt waarbij je grote vraagtekens kunt zetten (dragen van hoofddoek verplicht in kerk - niet vanwege gehoorzaamheid aan god, maar omdat alleen de man het evenbeeld zou zijn van god en gods glorie zou tonen en de vrouw zou slechts een reflectie zijn van de man. [1 Co 11:7] of: dat alleen vrouwen hun smoel moeten houden in de kerk - niet vanwege het feit dat ze met hun stemmen en evt. gezang een man zouden kunnen verleiden en af kunnen leiden van de dienst, maar vanwege het feit dat ze ondergeschikt zou zijn (inferieur, dus) [1 Co 14:35] en vrouwen moeten hun mannen _in alle wegen_ - ja, dus ook op seksgebied bijvoorbeeld gehoorzamen [Ep 5:24]). Klinkt behoorlijk onbeschaafd, imo. ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
met voorspelbare gevolgen...
||
Citaat:
en joods ben je bij geboorte.. haar moeder is niet joods dus ik kan voor haar bepalen dat zij niet joods is van geboorte. En ze is (nog) niet joods geworden. joods worden is niet zo makkelijk als christelijk of moslim worden Laatst gewijzigd op 25-10-2004 om 18:36. |
![]() |
||
Citaat:
Je bent van niet jood pas joods als je door een rabinaat joods bent verklaard, dit proces duurt soms wel 5 tot 15 jaar. dit is letterlijk uit de joodse leer, ik denk dat dat de hardste universele criteria wel zijn. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
verklaar anders ook wat het hoofdstuk "de weg naar de brandstapel" in mijn geschiedenisboek doet. als je zulke feiten ontkent dan zul je vast ook geloven dat de aarde plat is.
||
Citaat:
Ik ben toen met 1 vd uitdeelsters in discussie gegaan dat nergens in de Koran stond dat wanneer men een moskee bezoekt het haar dan bedekt dient te zijn. (Dit is enkel zo wanneer het gebed wordt uitgevoerd). Ze gaf me gelijk maar zei dat veel Westerlingen het fijn vinden om dit gewaad aan te trekken omdat dat in hun belevingswereld van moskeeen, 1000 en 1 nacht, sultans, harems, buikdanseressen en kromme zwaarden past. ![]()
Laatst gewijzigd op 27-10-2004 om 13:07. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Eén van de belangrijkste motieven voor bedekking is volgens de traditionele visie om de natuurlijke seksuele aantrekkelijkheid van vrouwen (het sieraad) te verbergen, aldus Sattar (1993: 90). Waarom moet die verborgen worden? Volgens haar (1993: 89, 93) moet seksuele prikkeling vermeden worden, wanneer die tot buitenechtelijke zwangerschap kan leiden. ... We zien dus dat het verbergen van seksuele aantrekkelijkheid algemeen als functie van de hoofddoek wordt genoemd, oorspronkelijk vermoedelijk ter voorkoming van buitenechtelijke zwangerschap, maar tegenwoordig ter voorkoming van lustgevoelens bij mannen op zich. [http://www.grenzeloos.org/artikel/vi...hp/id/634.html] Heb het niet helemaal gelezen, maar lijkt me duidelijk ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
1. Moeten mannen hun aantrekkelijkheid dan ook niet verbergen? 2. Alsof een vrouw minder aantrekkelijk wordt door een hoofddoekje, lijkt me alleen van toepassing als iemand zich volledig bedekt. "Haar" is zo'n ontzettend minimaal aspect van aantrekkelijkheid dat valt te verwaarlozen in mijn optiek. 3. Je moet toch juist iemand anders aantrekkelijk vinden om met diegene te trouwen en verder te gaan? Als elke vrouw onaantrekkelijk moet zijn krijg je toch geen relaties meer? 4. Seksuele prikkeling hoeft helemaal niet tot buitenechtelijke relaties/seks te leiden, lijkt me totaal onzinnig dat wel of geen hoofddoekje daar verandering in zou kunnen brengen. Ik ben eigenlijk wel erg benieuwd wat moslims daar dan op te beargumenteren hebben.
||
Citaat:
![]() Is CO niet Corinthiers of zoiets en EP efeziers? Dan in het Engels he.. even opzoeken op www.statenvertaling.net ![]() Ik had gelijk ![]() Ja, sorry die Engelse afkorting kwam omdat ik op The Brick Testament aan het kijken was ![]() Hier heb je de Nederlandse versies: 1 Korinthiers 7 Want de man moet het hoofd niet dekken, overmits hij het beeld en de heerlijkheid Gods is; maar de vrouw is de heerlijkheid des mans. 1 Korinthiers 35 En zo zij iets willen leren, laat haar te huis haar eigen mannen vragen; want het staat lelijk voor de vrouwen, dat zij in de Gemeente spreken. Efeziers 5 24 Daarom, gelijk de Gemeente aan Christus onderdanig is, alzo ook de vrouwen aan haar eigen mannen in alles.
||
Citaat:
||
Citaat:
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|