Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-03-2002, 22:35
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
japie schreef:
Dank voor je reactie. Ok. Zand erover. Nee, rationele gronden werken in de realiteit van elke dag niet altijd. Maar wat ik hier probeer, is door zo zuiver mogelijk te redeneren, drijfveren en beweegredenen van mensen te achterhalen en te bestuderen. Ik denk dat het belangrijk is dat mensen zich realiseren waarom ze op een bepaalde provocatieve stelling reageren zoals ze reageren.
Anderzijds ben ik van mening dat het mogelijk is om niet alleen met de ratio, maar ook met de emotie een gelijkwaardige partner te vinden, als je daar de tijd voor neemt. Gaat het dan om een of andere belangrijke reden toch mis, pas dan is de scheiding een optie.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-03-2002, 13:04
paco de taco
paco de taco is offline
is het voor kinderen van ouders die willen scheiden niet beter dat de ouders scheiden als dat ze altijd ruzie maken..
Oud 03-03-2002, 21:53
de abt van sion
Citaat:
paco de taco schreef:
is het voor kinderen van ouders die willen scheiden niet beter dat de ouders scheiden als dat ze altijd ruzie maken..
Je ziet het: partners die willen scheiden kunnen simpelweg het respect voor de ander niet meer opbrengen. Niet eens voor hun kinderen. Ruzie maken waar de kinderen bij zijn... Bah.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2002, 22:19
Verwijderd
het heeft mijn mening verandert over trouwen!!dat ga ik dus nooit doen krijg je alleen maar ellende van
Met citaat reageren
Oud 04-03-2002, 18:04
kirsten
kirsten is offline
Citaat:
japie schreef:
Ow, dus omdat mensen hun problemen niet kunnen oplossen, mogen ze niet trouwen?
Niets houdt mensen tegenwoordig tegen om te scheiden. Dus of je nu trouwt of alleen samenwoont, wat betekent het dan als je toch in een knip van je vingers kunt scheiden. Misschien is het huwelijk dan toch nog een betere oplossing omdat je dan nog iets moet doen om van elkaar af te kunnen zijn, dus dan doen mensen misschien ietsje meer hun best...
Oud 04-03-2002, 21:40
de abt van sion
Citaat:
kirsten schreef:
Niets houdt mensen tegenwoordig tegen om te scheiden. Dus of je nu trouwt of alleen samenwoont, wat betekent het dan als je toch in een knip van je vingers kunt scheiden. Misschien is het huwelijk dan toch nog een betere oplossing omdat je dan nog iets moet doen om van elkaar af te kunnen zijn, dus dan doen mensen misschien ietsje meer hun best...
Ja, maar er zit toch meer achter een huwelijk dan uitsluitend de grotere moeilijkheden waarmee je te kampen krijgt, als je wilt scheiden? Want wie per se wil scheiden, scheidt. Mij gaat het om de ideologie achter het huwelijk.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2002, 22:22
japie
japie is offline
Citaat:
kirsten schreef:
Je kan een goed hiwelijk nooit garanderen. Een goed huwelijk krijg je niet cadeau, daar moet je aan werken, allebei. Echter, dan nog kan het zo zijn dat je, na hard werken en veel oplossinge te hebben geprobeerd, allebei tot de conclusie komen dat scheiden de beste oplossing. Scheiden doe je niet zomaar, geloof mij maar. Jij maakt het ook niet zo maar uit met je (een) vriendje, daar heb je ook zo je redenen voor.
Oud 06-03-2002, 23:19
de abt van sion
Misschien bestaan er inderdaad wel een paar mensen die niet zomaar scheiden. Maar mij gaat het om de grote onnadenkende massa.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2002, 23:23
Verwijderd
het dorpie waar ik woon (Velserbroek (naast Haarlem) stond vorig jaar op nr. 1 met aantal scheidingen en dit jaar op nr. 2! Egt ziek gewoon!
Met citaat reageren
Oud 08-03-2002, 22:19
japie
japie is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Misschien bestaan er inderdaad wel een paar mensen die niet zomaar scheiden. Maar mij gaat het om de grote onnadenkende massa.
D'r is dan ook een grote onnadenkende groep waarbij het huwelijk wel gewoon goed gaat. Vers is het meestal ook een groep nadenkende mensen die scheiden...
Oud 08-03-2002, 23:07
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
laat die mensen nou toch zeg, hoe weet je van tevoren dat je 50 jaar bij dezelfde zal blijven? En hoe wil je dat testen (of ze echt bij elkaar passen). Het levert de staat zo alleen een hoop geld op, hen interesseert het geen kut hoor.
Oud 09-03-2002, 22:25
de abt van sion
Citaat:
jnieuwelaar schreef:
laat die mensen nou toch zeg, hoe weet je van tevoren dat je 50 jaar bij dezelfde zal blijven? En hoe wil je dat testen (of ze echt bij elkaar passen). Het levert de staat zo alleen een hoop geld op, hen interesseert het geen kut hoor.
Jij bent het vleesgeworden poldermodel. Gecondoleerd.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2002, 22:39
de abt van sion
Citaat:
japie schreef:
D'r is dan ook een grote onnadenkende groep waarbij het huwelijk wel gewoon goed gaat.
Onnadenkende mensen kunnen geen goed huwelijk hebben, simpelweg omdat ze niet nadenken. Onnadenkende mensen kunnen daarom alleen een slecht huwelijk hebben.
Daarom zouden onnadenkende mensen niet mogen trouwen. Maar, geen nood, voor hen bestaat er altijd nog een samenlevingscontract.

Met citaat reageren
Oud 10-03-2002, 22:41
moenbase
moenbase is offline
Wow, zijn zij f blij
Oud 10-03-2002, 22:45
de abt van sion
Citaat:
moenbase schreef:
Wow, zijn zij f blij
Ja, hè? Je ziet: als de nood het hoogst is, is de redding nabij.

Met citaat reageren
Oud 10-03-2002, 22:50
moenbase
moenbase is offline
nou inderdaad...

Zouden ze nu ook een soort van contract moeten maken voor testrelaties? Om het iets meer waarde te geven.
Of hoort dat dan weer bij het topic "Verliefd? Dan betalen"? :/
Oud 11-03-2002, 22:43
de abt van sion
Citaat:
moenbase schreef:
nou inderdaad...

Zouden ze nu ook een soort van contract moeten maken voor testrelaties? Om het iets meer waarde te geven.
Of hoort dat dan weer bij het topic "Verliefd? Dan betalen"? :/
Nee, want in het beste geval is men tegen testrelaties.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2002, 22:46
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Nee, want in het beste geval is men tegen testrelaties.
dat is zo ja
Oud 12-03-2002, 18:44
the_conquer
the_conquer is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Onnadenkende mensen kunnen geen goed huwelijk hebben, simpelweg omdat ze niet nadenken. Onnadenkende mensen kunnen daarom alleen een slecht huwelijk hebben.
Daarom zouden onnadenkende mensen niet mogen trouwen. Maar, geen nood, voor hen bestaat er altijd nog een samenlevingscontract.

Ik lees dus dat het een samenlevingscontract wordt voor jou Abtie

[Dit bericht is aangepast door the_conquer (12-03-2002).]
Oud 13-03-2002, 11:21
japie
japie is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:

Is het nooit bij je op gekomen dat een samenlevingscontract tegenwoordig op hetzelfde neerkomt al een huwelijk?Er zitten juridisch wat verschillen in, maar je belooft elkaar in beide gevallen dat je bij elkaar blijft.

Een huwlijk is meer dan een rationele verstandsverhouding tussen twee mensen. Of is dat wat je wilt? Een relatie met een vrouw waaer je niet van houdt, die je alleen maar trouw omdat je denkt dat je voor de rest van je leven met haar wilt leven? Wat nou als je naar 20 jaar je bedenkt dat zei toch niet de vrouw van leven is? Dat heb je 20 jaar eerder nog niet bedacht. Toen dacht je gewoon dat het de vrouw van je leven was.
Oud 13-03-2002, 14:27
apart persoontje
apart persoontje is offline
En als het 'probleempje'van iemand niet meer houden, nou eens niet meer op te lossen valt? Moet je dan de rest van je leven verder ongelukkig leven?
En zeg niet dat je na zoveel jaar in eens niet meer van iemand kan houden, want dat kan wel, niet in eens, maar dat kan groeien, en nee dan ben je zelfs hardstikke knetter gek, en echt stom als jij ongelukkig gaat zitten wezen, omdat meneer hier vind dat mensen niet meer mogen scheiden.
Oud 13-03-2002, 15:20
Verwijderd
Citaat:
de abt van sion schreef:
Mij gaat het om de ideologie achter het huwelijk.
Ideologie... ach...

Busy - K's Choice

You think you haven't changed
You think I'm being sentimental
You finally reached that age
Security is fundamental

You think you haven't changed
You think they are just growing older
You wanted to be safe
But it turned you into someone colder

...

I'm losing all of you
To future plans and obligations
I guess that's what you do
When life's about your next vacation

...

You think you haven't changed...

Ach, idealen...

Met citaat reageren
Oud 13-03-2002, 18:37
de abt van sion
Citaat:
the_conquer schreef:
Ik lees dus dat het een samenlevingscontract wordt voor jou Abtie

[Dit bericht is aangepast door the_conquer (12-03-2002).]
Helaas voor jou..., maar ik denk wel na...

Met citaat reageren
Oud 13-03-2002, 18:40
de abt van sion
Citaat:
apart persoontje schreef:
En zeg niet dat je na zoveel jaar in eens niet meer van iemand kan houden, want dat kan wel, niet in eens, maar dat kan groeien, en nee dan ben je zelfs hardstikke knetter gek,
Toch wel, want globaal gezien kun je een relatie aangaan van je 21e tot je 45e. Vóór die leeftijd mag het niet, want dan ben je nog een kind (en dus nog geen echte man of vrouw), en ná die leeftijd ben je geen echte man of vrouw meer (p/menopauze).
Met citaat reageren
Oud 13-03-2002, 19:35
apart persoontje
apart persoontje is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Toch wel, want globaal gezien kun je een relatie aangaan van je 21e tot je 45e. Vóór die leeftijd mag het niet, want dan ben je nog een kind (en dus nog geen echte man of vrouw), en ná die leeftijd ben je geen echte man of vrouw meer (p/menopauze).

sorry maar deze reactie volg ik nie hoor?
en trouwens als jij nog een kind bent, kun je nog wel van iemand houden.
Oud 14-03-2002, 21:01
Darkened Sky
Darkened Sky is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
je mag al in feite al vanaf je 18e trouwen, mensen zijn in feite al vruchtbaar vanaf ongeveer hun 12e, een relatie heeft meer inhoud dan alleen sex en met die 'ben je geen echte man of vrouw meer (p/menopauze).' klopt niet: hun primaire geslachts-organen blijven nog steeds dezelfde vorm, kleur en gebruik behouden. 'Over het algemeen' blijven de geslachtskenmerken zitten en zijn daarom nog steeds kenmerkend als man of vrouw.
Het zou raar zijn als het opeens verdwijnt vind je ook niet??
Oud 14-03-2002, 22:02
de abt van sion
Citaat:
Darkened Sky schreef:
'Over het algemeen' blijven de geslachtskenmerken zitten en zijn daarom nog steeds kenmerkend als man of vrouw.
Het zou raar zijn als het opeens verdwijnt vind je ook niet??
Je kunt aan de hand van de geslachtsorganen inderdaad tot in de lengte van dagen bepalen of iemand een man dan wel een vrouw is.
Maar niet of iemand een échte man of vrouw is.
Bovendien gaat het me niet om de vaststelling van de sexe. Het gaat me om de "praktische bruikbaarheid" van iemand inzake het voortbestaan van de mensheid.

Met citaat reageren
Oud 15-03-2002, 08:22
Verwijderd
Citaat:
de abt van sion schreef:
Het gaat me om de "praktische bruikbaarheid" van iemand inzake het voortbestaan van de mensheid.
Dus, even bruut gezegd, alle mensen NA de m/penopauze, volgens jou na de 45e, hebben geen nut meer in de maatschappij, omdat ze hun 'plicht' als zijnde het voortbestaan van de mensheid niet meer kunnen volbrengen?

Wat moet er dan met die mensen gebeuren?

Maar volgens mij was dit een ander topic van jou...

Met citaat reageren
Oud 15-03-2002, 11:13
de abt van sion
Citaat:
eddie schreef:
Citaat:
de abt van sion schreef:
Het gaat me om de "praktische bruikbaarheid" van iemand inzake het voortbestaan van de mensheid.
Dus, even bruut gezegd, alle mensen NA de m/penopauze, volgens jou na de 45e, hebben geen nut meer in de maatschappij, omdat ze hun 'plicht' als zijnde het voortbestaan van de mensheid niet meer kunnen volbrengen?

Wat moet er dan met die mensen gebeuren?

Maar volgens mij was dit een ander topic van jou...

Nee, dat was geen ander topic van mij. En je zegt het inderdaad bruut. En bovendien, niet conform de waarheid. Als mensen hun tijd hebben gehad op het gebied van de voortplanting, wil dat geenszins zeggen dat ze geen nut meer hebben. Op alle andere gebieden kunnen ze nog decennialang hele belangrijke en fijne rollen spelen. Wat ik hen en hun omgeving ook van harte toewens.

Met citaat reageren
Oud 15-03-2002, 13:36
fsb_b3
fsb_b3 is offline
ach joh...leuk...maar euh wat moet ik ermee????
Oud 15-03-2002, 18:53
Darkened Sky
Darkened Sky is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Je kunt aan de hand van de geslachtsorganen inderdaad tot in de lengte van dagen bepalen of iemand een man dan wel een vrouw is.
Maar niet of iemand een échte man of vrouw is.
Bovendien gaat het me niet om de vaststelling van de sexe. Het gaat me om de "praktische bruikbaarheid" van iemand inzake het voortbestaan van de mensheid.

Met praktische bruikbaarheid denk ik dat je volgens mij sex bedoelt: oftewel erin-eruit-erin-eruit en verder. Na de menopauze gaan die gaten niet dicht denk ik en kunnen ze nog steeds 'gebruikt' worden. Het enigste verschil is dat je geen kinderen meer kan verwekken. Na de p/menopauze doen de clitoris en de eikel van de vrouw/man het nog steeds. Dus de sex blijft (bijna) hetzelfde en dus ook hun vorm, gebruik en de gevoelens daarover. Ik zou dan niet zeggen dat ze geen nut meer hebben, want het leven is meer dan sex, kinderen, p/menopauzes (, het voortdurende rare topics van jouw op deze forum) en doodgaan
Oud 15-03-2002, 20:01
de abt van sion
Citaat:
Darkened Sky schreef:
Dus de sex blijft (bijna) hetzelfde en dus ook hun vorm, gebruik en de gevoelens daarover. Ik zou dan niet zeggen dat ze geen nut meer hebben, want het leven is meer dan sex, kinderen, p/menopauzes (, het voortdurende rare topics van jouw op deze forum) en doodgaan
Waarom verlaten dan zoveel mannen hun vrouw nadat die in de overgang is geraakt, voor een jongere vriendin?

Met citaat reageren
Oud 15-03-2002, 21:29
Darkened Sky
Darkened Sky is offline
meestal ligt het niet alleen aan de overgang, bij de overgrote deel v.d. bevolking is dat het echtpaar bij elkaar blijft. Is de relatie al bijzonder slecht dan gaan ze wel uit huis voor een andere.
Maar wat jij weer doet is de overgrote groep de schuld geven wat maar een kleine groep doet. Dus ik zou zeggen: let meer op de verhoudingen.

[Dit bericht is aangepast door Darkened Sky (16-03-2002).]
Oud 16-03-2002, 12:22
the_conquer
the_conquer is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Helaas voor jou..., maar ik denk wel na...

Toch?? Maar als je nadacht, hoe verzin je dan zo`n tropic, maar eerlijk toegevenen der zit wel wat humor in jah. Bovendien stel als alle huwelijken en schedingen enzo ineens aan banden gaan leggen is het ook economisch slecht. Hebben we een hoop werkloze rechters en advocaten in Nederland. maar ja. eerlijk toegeven het idee van jouw lijkt me zwaar onuitvoerbaar. want ik neem aan dat bijna iedereen serieus is als ze gaan trouwen. en dat er zoveel scheidingen zijn? Ja we maken allemaal fouten en soms heb je gewoon veel tijd nodig om te beseffen dat je niet bij een ander past.

[Dit bericht is aangepast door the_conquer (16-03-2002).]
Oud 16-03-2002, 22:39
de abt van sion
Citaat:
the_conquer schreef:
1) Maar als je nadacht, hoe verzin je dan zo`n tropic, maar eerlijk toegevenen der zit wel wat humor in jah.
2) eerlijk toegeven het idee van jouw lijkt me zwaar onuitvoerbaar. want ik neem aan dat bijna iedereen serieus is als ze gaan trouwen. en dat er zoveel scheidingen zijn?
1) Naar ik hoop een mengsel van ernst en spot.
2) Ik zou niet kunnen aannemen dat iedereen serieus is als hij/zij gaat trouwen.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2002, 22:45
Kupu
Kupu is offline
Citaat:
Starrie schreef:

dan worden het er 37.501 want mijn ouders gaan scheiden

37.502 that is....
Reageren

Regels voor berichten