Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-11-2004, 17:46
Verwijderd
Nah ik ging keer met werkweek in zuid Limburg naar winkels ofzo en toen verstond ik ook effe niet wat iemand zei, maar Ik was degene die me schaamde hur. En ik kon er wel om lachen, ik bedoel what is the problem, iedereen praat daar zo. Kom in rotterdam of in amsterdam dan praten mensen ook geen ''televisie''taal. Als ik in limburg kom kan ik best begrijpen dta mensne dan weer om mij moeten lachen. Met vakantie ook, vroegen ze of ik daar en daar vandaan kwam. Who cares
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-11-2004, 21:30
Sponstanietje
Sponstanietje is offline
Ik erger me bij die ene 'as-an-as' reclame licht aan dat mens ja. Maar daarbij is het meer de manier van praten, waarbij limburgs het wel erg irritant maakt.

Maar ik hoor wel liever plat hagenees of rotterdams dan limburgs.
Oud 07-11-2004, 23:31
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Citaat:
Severus schreef op 06-11-2004 @ 20:19 :
Echt, wat hebben wij de Hollanders ooit aangedaan?! Jullie wilden ons zo graag erbij hebben in 1839, niet andersom (wij wilden bij België horen)
Laat ik allereerst even zeggen dat ik helemaal geen hekel heb aan Limburgers! Mijn vriend komt er zelfs vandaan. Dat ze daar anders spreken dan in andere delen van Nederland, wil helemaal niets zeggen. Tenslotte spreken ze in Friesland ook Fries.

Ik vind het alleen heel irritant als er dan door iemand uit Limburg tegen mij gezegd wordt 'jullie Hollanders'. Door dat te zeggen lijkt het wel alsof je jezelf al anders vindt. En dat is niet zo, uiteindelijk zijn we allemaal Nederlanders, de één praat zus, de ander praat zo.

Wat mij wel opvalt is dat de meeste mensen in Limburg nog een stuk vriendelijker zijn dan de mensen in de randstad. Het gaat daar allemaal iets minder gehaast en gejaagd, dat vind ik juist wel leuk. Die reclame van de SNS-bank vind ik ook helemaal niet irritant ofzo, de stem straalt vriendelijkheid uit juist! Toch zegt mijn vriend vaak *zucht* als hij die reclame hoort, hij heeft het idee dat er op deze manier de spot met Limburgers gedreven wordt. Dat vind ik nu juist niet!

Maarreh, niet meer 'Jullie Hollanders' zeggen dus

Laatst gewijzigd op 07-11-2004 om 23:33.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2004, 23:36
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Sommige "Hollanders" hebben het niet zo op Limburgers, en sommige Limburgers hebben het niet zo op "Hollanders". Doe je niet zoveel aan.
Oud 08-11-2004, 08:25
DvoorA
DvoorA is offline
ik spreek nooit limburgers, ik vermijd zorgvuldig elk contact met mensen die geen lekkere keiharde G eruit kunnen wurmen.
Oud 09-11-2004, 15:34
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Ik ben anti-brabanders!

alleen respect voor:
* friesland
* gelderland
* holland

ja hoor .
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 15:35
Verwijderd
Citaat:
Sponstanietje schreef op 07-11-2004 @ 22:30 :
Ik erger me bij die ene 'as-an-as' reclame licht aan dat mens ja. Maar daarbij is het meer de manier van praten, waarbij limburgs het wel erg irritant maakt.
Ik erger me ook groen en geel aan die reclame, maar dat komt doordat ik gewoon een hekel heb aan slijmerige account managers met een slechtzittend pak die een kopje koffie voor je halen en vervolgens je hielen gaan likken, alleen omdat ze denken dat je klant kunt worden.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 15:41
Billy_bob
Billy_bob is offline
Dat mensen zich druk maken om andere dialecten...kijk eens naar jezelf
Oud 09-11-2004, 15:43
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Billy_bob schreef op 09-11-2004 @ 16:41 :
Dat mensen zich druk maken om andere dialecten...kijk eens naar jezelf
Dan blijf ik kijken.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 06:53
Lover Chickie
Lover Chickie is offline
Kwoon in limburg en ik erger me ook aan die reclame,
zo overdreven praat ik egt niet.
Oud 10-11-2004, 07:14
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
per piacere schreef op 06-11-2004 @ 20:20 :
huh? zijn limburgers niet geliefd dan?
precies wat ik dacht
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 07:17
Smartie
Smartie is offline
Hier doe ik niet aan mee...
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 20:53
HC4L
HC4L is offline
Citaat:
De Veroorzaker schreef op 06-11-2004 @ 20:49 :
Dat iemand zich druk maakt over wat die minderwaardige hollanders van Ons Limburgers vinden. Wees gewoon overtuigd van je eigen superioriteit.
hehe u komt uit heerlen.

dan ken je de peppermill ook wel, is zo gafe discotheek

een van de betere dingen aan limburg
Oud 11-11-2004, 22:01
spemmey
spemmey is offline
Citaat:
Missy1234567890 schreef op 06-11-2004 @ 21:38 :
Maar dat ze dat mens hebben ingehuurd is ook alleen maar om de aandacht te trekken en iedereen heeft het er hier over, dus de reclame is niet onopgemerkt gebleven.

De echte reden is trouwens dat de SNS bank het imago wilde veranderen in rustig/kalm/vriendelijk... Dat is dus blijkbaar hoe zij denken over dit dialect. Feit is wel dat enorm veel mensen het irritant vinden en alleen daarom de aandacht krijgt.

Zelf vind ik het ook geen gehoor, trouwens geen één dialect. Geen goois, geen fries, geen twents, kan mij bekoren. Ook geen zachte g dus... Maar het ergste vind ik van de zachte g (als we het daar toch over hebben) dat sommigen iedere zin als een vraag uitspreken. Voorbeeldje, presentatie van een limbo:

"Welkom bij deze presentatie allemaal? Ik zal het vandaag gaan hebben over de plannen voor ons nieuwe beleid?"

enz enz....

Mensen dat kan dus niet! Je kan jezelf dus zo niet neerzetten als iemand met een goed en boeiend verhaal....

Gewoon ABN please, zo moeilijk is dat toch niet.

Wat betreft persoonlijkheid moet ik zeggen dat ik limburgers vaak erg aardig vind, en brabanders daarentegen weer wat stugger....sja zo is voor mij de ervaring maar dat zegt natuurlijk weinig.
Oud 11-11-2004, 22:03
Caligula
Caligula is offline
Limburgs dialect, bah. En al die achterlijke limbo's hier zitten vrolijk dat dialectje te blèren en vervolgens maar zeiken als een marokkaan 1 woord arabisch zegt.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2004, 09:15
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Ik heb nog nooit problemen met de Limburgers gehad en al zou ik het hebben dan haat ik ze nog niet.

Zelfs Bush haat ik niet.
Oud 12-11-2004, 10:02
Verwijderd
Ik had niets tegen limburgers, maar ik merk andere mensen wel. Vooral mensen die uit de randstad komen en zichzelf beter voelen als de rest van de wereld (niet doelend op iedereen natuurlijk... ) maar ik vind Limburgers net zo leuk als Friezen!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten