Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik vind het alleen heel irritant als er dan door iemand uit Limburg tegen mij gezegd wordt 'jullie Hollanders'. Door dat te zeggen lijkt het wel alsof je jezelf al anders vindt. En dat is niet zo, uiteindelijk zijn we allemaal Nederlanders, de één praat zus, de ander praat zo. Wat mij wel opvalt is dat de meeste mensen in Limburg nog een stuk vriendelijker zijn dan de mensen in de randstad. Het gaat daar allemaal iets minder gehaast en gejaagd, dat vind ik juist wel leuk. Die reclame van de SNS-bank vind ik ook helemaal niet irritant ofzo, de stem straalt vriendelijkheid uit juist! Toch zegt mijn vriend vaak *zucht* als hij die reclame hoort, hij heeft het idee dat er op deze manier de spot met Limburgers gedreven wordt. Dat vind ik nu juist niet! Maarreh, niet meer 'Jullie Hollanders' zeggen dus ![]() ![]() Laatst gewijzigd op 07-11-2004 om 23:33. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
dan ken je de peppermill ook wel, is zo gafe discotheek een van de betere dingen aan limburg ![]()
||
![]() |
Citaat:
De echte reden is trouwens dat de SNS bank het imago wilde veranderen in rustig/kalm/vriendelijk... Dat is dus blijkbaar hoe zij denken over dit dialect. Feit is wel dat enorm veel mensen het irritant vinden en alleen daarom de aandacht krijgt. Zelf vind ik het ook geen gehoor, trouwens geen één dialect. Geen goois, geen fries, geen twents, kan mij bekoren. Ook geen zachte g dus... Maar het ergste vind ik van de zachte g (als we het daar toch over hebben) dat sommigen iedere zin als een vraag uitspreken. Voorbeeldje, presentatie van een limbo: "Welkom bij deze presentatie allemaal? Ik zal het vandaag gaan hebben over de plannen voor ons nieuwe beleid?" enz enz.... Mensen dat kan dus niet! Je kan jezelf dus zo niet neerzetten als iemand met een goed en boeiend verhaal.... Gewoon ABN please, zo moeilijk is dat toch niet. Wat betreft persoonlijkheid moet ik zeggen dat ik limburgers vaak erg aardig vind, en brabanders daarentegen weer wat stugger....sja zo is voor mij de ervaring maar dat zegt natuurlijk weinig.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Wat staat er onder je ctrl+veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee? Briseïs | 500 | 09-11-2004 16:49 |