Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
1 er vast van overtuigd zijn dat iem. of iets niet alleen in de verbeelding, maar in werkelijkheid bestaat 2 gelovig zijn ge·lo·ven2 (ov.ww.) 1 vertrouwen stellen in 2 (iets) op gezag van een ander als waar beschouwen => aannemen, geloof hechten aan iets 3 menen, aannemen => vermoeden ge·lo·ven in (ww.) 1 vast vertrouwen op |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
En als die opdringerige gelovingen er niet zouden zijn, zou ik nog niet gaan geloven...
Laatst gewijzigd op 30-06-2005 om 15:07. |
![]() |
||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Buiten hetgeen ik hiervoor zeg zou ik ook nog kunnen zeggen: Wie ben jij om voor God te bepalen hoe Hij zich zou moeten openbaren aan jou of uberhaupt zou moeten openbaren. Daar is natuurlijk veel over te zeggen, zeker als je kijkt naar wie de God van het christendom, zegt te zijn. Maar als een God almachtig is en God is dan is het helemaal niet vanzelfsprekend dat Hij zich zou moeten openbaren. Maar goed blijkbaar wil je het over de God van het christendom hebben en dan kun je natuurlijk wel zeggen dat, als Hij zoveel van ons houd en zo liefdevol is, dan moet Hij dat ook maar laten zien, maar goed ik ben er al op in gegaan. Topruler. |
![]() |
|||
Citaat:
Een wezen dat zo massaal en machtig is moet zich simpelweg uiten, het is niet geloofwaardig dat zoiets niet waar te nemen is. Het excuus dat god niet zou hoeven is een uitvlucht, god heeft namelijk alle reden om zich te laten zien, maar doet dat totaal niet. Dat is zo onlogisch dat het onmogelijk een andere oorzaak kan hebben dan dat er geen goden bestaan. Citaat:
||
Citaat:
![]() hoe is dat zo opeens veranderd? (hoewel het een grote up is, toch nog een interessant onderwerp imo)
||
Citaat:
Ongeloof wordt overal straffeloos gedemoniseerd en verketterd, respectloosheid verweten en de hele blabla bla, maar zodra god himself, oppermachtig nota bene, zich moet verdedigen, dan is dat oneerlijk? een duidelijke zaak van: ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Als we kiezen voor niemand dan is direct alles dat we erover weten, inclusief alle heilige boeken, weinig anders dan een persoonlijke mening. Kiezen we voor alles, dan hebben we een oeverloze discussie over interpretaties. Kiezen voor onderscheid is duidelijk niet mogelijk, aangezien je geen criteria kunt stellen aan wat je moet doen of weten om voor een fictief wezen te kunnen denken. ![]()
||
Citaat:
God is btw geen fictief wezen. Jij hebt niet (of: nog niet) het voorrecht gehad om zijn aanwezigheid te voelen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
[/B][/QUOTE]God is btw geen fictief wezen. Jij hebt niet (of: nog niet) het voorrecht gehad om zijn aanwezigheid te voelen ![]()
||
Citaat:
Je gelooft wel in de bing bang neem ik aan? Die is toch ook niet concreet bewezen? Ja, het is het meest aannemelijk voor jou, maar dat zegt jou gevoel. Mijn gevoel zegt dat God bestaat, en zolang die gevoel er is bestaat Hij en heb ik gelijk, om maar even te bal terug te spelen. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
En ondanks al de nieuwe bevindingen op hun rekening blijven de fanaten zich vasthouden aan een valse, oude theorie. Allemaal zogenaamde 'feiten' worden weerlegd maar de heilige boontjes weten altijd weer een excuus te vinden om in die onzin te blijven geloven, uit angst voor dhr. lucifer. In een god geloven is niet meer dan een gebrek aan intelligentie en een overvloed aan angst. Als de goedgelovigen hun tijd zouden besteden aan nuttig onderzoek zouden we al een stuk dichter bij de waarheid zitten, om nog maar te zwijgen over de doden die de kerk op zijn rekening heeft. Laatst gewijzigd op 01-07-2005 om 10:17. |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Onder intelligentie versta ik zoveel dingen, ik bedoel ook niet dat ik gelovigen standaard dom vind (hoewel, meestal wel) maar het feit dat ze in een fantasiewezen geloven vind ik spreken van een gebrek aan intelligentie. |
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Noem een paar 'dingen' dan? En ik snap nog steeds niet wat je verstaat onder het woord dom en slim? Je kan wel nog zo 'slim' zijn, maar een gevoel (namelijk het gevoel dat God er is) kun je moeilijk met je intelligentie onderdrukken, omdat het twee losse factoren zijn. Simpelweg omdat jij geen inlevingsvermogen hebt en je uit gemakzucht 95 % van de wereldbevolking maar 'dom' noemt, maakt dat jou eerder 'dom' dan dat ik 'dom' ben. Snap je? |
![]() |
||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||||||
Citaat:
En o ja, Christenen zagen vooral anders-gelovigen in die tijd als heidenen. En het christendom =/= religie. Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||||||
Verwijderd
|
Citaat:
? Citaat:
Inderdaad simpel, maar ik vraag me af waarom god invloed heeft op geslachtsgemeenschap. Hij heeft er namelijk geen hol mee te maken. Citaat:
Satan is net als god een fantasiefiguur. Het is vrij nutteloos om daar onderzoek naar te doen. Maar het beeld wat ik, en iedereen om mij heen van satan heeft is; tegenpool van god, gevallen engel, kwaad, slechte van een mens. Ik vewacht trouwens niet dat jij mij serieus neemt, dat doe ik ook niet bij jou. Citaat:
Zucht. Ik hoef niet alle factoren van intelligentie op te noemen omdat ze totaal niet terzake doen in deze discussie, probeer eens goed te lezen. Je zegt het zelf; je kan op zoveel manier intelligent zijn. Ik vind dat mensen die elke zondag in de kerk te vinden zijn op hun manier niet intelligent zijn. Dat heeft niets te maken met of ze nou stratenmaker of schaakkampioen zijn. Citaat:
|
![]() |
||||||
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
O, waarom neem jij mij niet serieus? Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
thans, zo vertelt het sprookje. Je begrijpt hopelijk wel dat het christendom indirect in verband staat met religie? Citaat:
Ik ga niet elke zondag naar de kerk. Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Hij houdt niet meer van mij omdat ik wel in hem geloof, hij houdt van iedereen evenveel, onvoorwaardelijk
||
![]() |
Citaat:
Topruler |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Twee dingen die niemand nog heeft kunnen bewijzen. Brand los zou ik zeggen. ![]()
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
ik geloof dat God ons heeft gemaakt.. allemaal uniek.. dus houdt Hij van ons.. das logisch.. je gaat niet iets 'maken' om t daarna maar weer weg te gooien.. EN Hij hield dus zoveel van ons dat Hij om ons te redden zijn enige Zoon naar de aarde te sturen zodat de mensen God weer zouden leren kennen en dat wij eeuwig kunnen leven...
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Heeft god ons gemaakt of wij hem? Blues | 100 | 01-01-2005 04:49 | |
Andere kijk op het geloof Moonlight fairy | 5 | 26-12-2004 09:44 | |
De hemel als 'eindstation'? wondersbestaan | 151 | 23-03-2004 09:35 | |
Verhalen & Gedichten |