Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-11-2004, 17:31
tuttebel
tuttebel is offline
moraalridders..

zulke dingen gebeuren, en met alcohol in t spel gebeuren ze nu eenmaal sneller.
ik vind dat een redelijk excuus hoor!

als hij echt van je houdt, denkt hij nog wel zeker nog wel 3x na of hij het uit wil maken of niet.
Oud 16-11-2004, 17:41
Multilot
Multilot is offline
Citaat:
tuttebel schreef op 16-11-2004 @ 18:31 :
moraalridders..

zulke dingen gebeuren, en met alcohol in t spel gebeuren ze nu eenmaal sneller.
ik vind dat een redelijk excuus hoor!

als hij echt van je houdt, denkt hij nog wel zeker nog wel 3x na of hij het uit wil maken of niet.
Het is goed, zoiets hoef je niet bij mij te doen hoor... Zulke dingen gebeuren niet als je echt van iemand houdt.. Daar hoef je bij mij echt niet mee aan te komen
Oud 16-11-2004, 18:33
Punkygirl
Punkygirl is offline
Citaat:
Hagel schreef op 14-11-2004 @ 17:03 :
jep en ik hoop dat hij je dumpt
Oud 16-11-2004, 18:42
Verwijderd
Citaat:
tuttebel schreef op 16-11-2004 @ 18:31 :
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 18:48
juno
juno is offline
Een van de peilers van een relatie is dat je elkaar alles kunt vergeven. Iemand van wie je houdt, geef je toch altijd weer een kans. Iedereen maakt fouten, doet stomme dingen. Waarom moet de reactie op de eerste de beste fout meteen maar het ultieme "dumpen"zijn? Waarom zijn jullie zo ontzettend veeleisend? Het moet perfect zijn en laat anders maar. Zo hup je dus op zoek naar de perfecte relatie van de een naar de ander, van gebroken hart na gebroken hart, en bij de tiende kom je er achter dat je eigenlijk nog geen steek opgeschoten bent, want er is geen koe zo bont of er zit wel een vlekje aan.

Newsflash: niemand is perfect, ook jijzelf niet. En of jullie relatie het houdt, hangt niet af van hoe geweldig jullie elkaar vinden, maar hoe goed jullie kunnen omgaan met elkaars foute eigenschappen en stomme stunts. In jullie toekomstige gezamenlijke leven zul je wel over meer dingen vallen. Dat is nog geen reden om meteen het bijltje er maar bij neer te gooien.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 18:58
vrancken_anke
vrancken_anke is offline
Bah, ik vind iemand kussen geen foutje maar een grote fout!
En dan ben ik maar bekrompen of "hypocryt"
Wie mij niet trouw kan zijn mag zijn spullen pakken..

En ja, zo simpel is dat

voor mij althans...
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 19:14
Fade of Light
Fade of Light is offline
Gewoon niet vreemdgaan en dat excuus van alcohol is zo belachelijk (heb het overigens niet gelezen, maar als je het vergeten bent, dan moet je wel aan een of ander verdovend middel zitten)
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 19:29
Goeniegoegoe
Goeniegoegoe is offline
Citaat:
klopt, maar jij kan totaal niet tegen alcohol of geeft geen reet om je vriend...
Oud 16-11-2004, 19:54
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
bertbart schreef op 16-11-2004 @ 18:16 :
omdat het maar een zoentje was en ze was dronken (en dan kan zoiets gebeuren, het is gewoon naïef om te beweren dat jou zoiets nooit zal overkomen) ze is niet met die jongen naar bed geweest dus haar vriend die kan het haar heus wel vergeven
Ik vind het nogal arrogant van je om voor die vriend te besluiten dat hij "het wel kan vergeven". Dat het voor jou niets betekent, wil niet zeggen, dat dat voor die vriend van haar ook zo is. Áls die vriend het dan uitmaakt, vind jij dat misschien overdreven, maar dat je hem daarom ook maar 'stom' (bezig) vindt, vind ik overdreven.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 20:49
shibby almighty
shibby almighty is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 16-11-2004 @ 20:54 :
Ik vind het nogal arrogant van je om voor die vriend te besluiten dat hij "het wel kan vergeven". Dat het voor jou niets betekent, wil niet zeggen, dat dat voor die vriend van haar ook zo is. Áls die vriend het dan uitmaakt, vind jij dat misschien overdreven, maar dat je hem daarom ook maar 'stom' (bezig) vindt, vind ik overdreven.
Hier ben ik het absoluut mee eens. Een kus kan voor iedereen zeer verschillende betekenissen hebben en dit moet je neit onderschatten. Ik geef eerlijk toe dat ik (nu mijn exvriendin) niet heb gedumpt nadat ze de eerste keer met iemand anders had gekust. Ik was zo naief om te denken dat het niet meer zou gebeuren, en ja alcohol wat is dat nu weer voor reden? als je met iemand anders kust betekent het meestal dat je vriend je weinig kan schelen. mijns inziens
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 21:50
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 16-11-2004 @ 20:54 :
als ik die vriend was dan zou ik wel teleurgesteld zijn, het zou misschien een weekje uit zijn of ik hoef haar eventjes niet meer te zien... maar ik zou het haar wel vergeven... zeker als ik haar echt leuk zou vinden... zet je eventjes over je eigen trots heen zo moeilijk is dat toch niet?
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 21:58
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
bertbart schreef op 16-11-2004 @ 22:50 :
als ik die vriend was dan zou ik wel teleurgesteld zijn, het zou misschien een weekje uit zijn of ik hoef haar eventjes niet meer te zien... maar ik zou het haar wel vergeven... zeker als ik haar echt leuk zou vinden... zet je eventjes over je eigen trots heen zo moeilijk is dat toch niet?
Dat is jouw mening en die mag je hebben. Ik vind het trouwens fijn voor je vriend, die kan tenminste met een gerust hart rondsletten, maar... Ik had het erover dat jij je schijnbaar niet kunt verplaatsen in iemand anders en dus maar voor diegene uitmaakt wat hij moet doen en hoe hij daarbij beoordeelt dient te worden. Dat wordt wel geïllustreerd door de zin "zo moeilijk is dat toch niet?"
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 22:27
Multilot
Multilot is offline
Citaat:
juno schreef op 16-11-2004 @ 19:48 :
Een van de peilers van een relatie is dat je elkaar alles kunt vergeven. Iemand van wie je houdt, geef je toch altijd weer een kans. Iedereen maakt fouten, doet stomme dingen. Waarom moet de reactie op de eerste de beste fout meteen maar het ultieme "dumpen"zijn? Waarom zijn jullie zo ontzettend veeleisend? Het moet perfect zijn en laat anders maar. Zo hup je dus op zoek naar de perfecte relatie van de een naar de ander, van gebroken hart na gebroken hart, en bij de tiende kom je er achter dat je eigenlijk nog geen steek opgeschoten bent, want er is geen koe zo bont of er zit wel een vlekje aan.

Newsflash: niemand is perfect, ook jijzelf niet. En of jullie relatie het houdt, hangt niet af van hoe geweldig jullie elkaar vinden, maar hoe goed jullie kunnen omgaan met elkaars foute eigenschappen en stomme stunts. In jullie toekomstige gezamenlijke leven zul je wel over meer dingen vallen. Dat is nog geen reden om meteen het bijltje er maar bij neer te gooien.
Het ligt er ook maar net aan hoe lang die relatie is. Als je een relatie van 10 jaar hebt, en iemand zoent iemand anders, snap ik heel goed dat je dat een keer goed kunt praten en weer verder kunt met elkaar.
Als je elkaar net kent, is het wel zo makkelijk eerst het vertrouwen te winnen en niet vreemd te gaan. Als mijn vriend na een half jaar in een dronken bui iemand anders zou zoenen, zou het 'exit' vriend zijn.
Oud 16-11-2004, 22:30
Anaïs
Anaïs is offline
ik zou er echt kapot van zijn en ok wel heel als mijn vriend zou vreemdgaan... Zelfs al is het door te veel alcohol. Maar of ik zomaar onze relatie zou kunnen opgeven? I don't know...

Btw, hoe reageerde hij?

Laatst gewijzigd op 16-11-2004 om 22:33.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 23:32
Aine
Aine is offline
Vertellen. Geheimhouden is nog erger, persoonlijk zou ik dat niet eens kunnen. (Maar sowieso een andere jongen zoenen al niet) Wil je dat voor je vriend geheim houden? Kan jij daarmee leven dat je dat soort geheimen voor hem hebt?
Je zal zijn vertrouwen kwijt zijn en er is idd een kans dat hij je dumpt, maar als het later uitkomt is het alleen maar erger. Ik zou het echt gewoon eerlijk tegen hem zeggen en dan de hele situatie uitleggen.
Oud 17-11-2004, 08:40
barbiebitch
barbiebitch is offline
ik heb het gister verteld... het was echt heel moeilijk om te zien hoe erg hij het vond. hij keek me zo zielig en teleurgesteld aan. hij had het dan ook niet van me verwacht. we hebben er eigenlijk niet lang over gepraat en hij wou de film gaan kijken. voor hem was het goed.

maar dat was niet zo..ik merkte dat hij er de hele tijd aan dacht (net als mij). verder hebben we bijna nix meer tegen elkaar gezegd. Jah, of ik donderdag op zijn vaders verjaardag kom. dat is dus de eerstvolgende keer dat ik hem weer zie en daar zie ik vreselijk tegenop!! Ik wil dat we er eerst helemaal uit zijn hoe het nu verder moet. zo kan het in elk geval niet.

ik wil dat hij precies tegen me zegt wat ie denkt en zijn gevoelend eruit gooit, maar dat gebeurd niet. zo kan het toch niet verder? wat moet ik nu doen?? Ik hou echt heel veel van hem (die kus betekende niet dat ik niet van hem hou!!) en wil hem cker niet kwijt. maar het vertrouwen is natuurlijk weg, kan ik dat terugwinnen?
Oud 17-11-2004, 08:45
ilse
ilse is offline
Citaat:
barbiebitch schreef op 17-11-2004 @ 09:40 :
ik heb het gister verteld... het was echt heel moeilijk om te zien hoe erg hij het vond. hij keek me zo zielig en teleurgesteld aan. hij had het dan ook niet van me verwacht. we hebben er eigenlijk niet lang over gepraat en hij wou de film gaan kijken. voor hem was het goed.

maar dat was niet zo..ik merkte dat hij er de hele tijd aan dacht (net als mij). verder hebben we bijna nix meer tegen elkaar gezegd. Jah, of ik donderdag op zijn vaders verjaardag kom. dat is dus de eerstvolgende keer dat ik hem weer zie en daar zie ik vreselijk tegenop!! Ik wil dat we er eerst helemaal uit zijn hoe het nu verder moet. zo kan het in elk geval niet.

ik wil dat hij precies tegen me zegt wat ie denkt en zijn gevoelend eruit gooit, maar dat gebeurd niet. zo kan het toch niet verder? wat moet ik nu doen?? Ik hou echt heel veel van hem (die kus betekende niet dat ik niet van hem hou!!) en wil hem cker niet kwijt. maar het vertrouwen is natuurlijk weg, kan ik dat terugwinnen?
je wilt dat hij helemaal al zijn gevoelens verteld terwijl je he net onwijs veelpijn heb gedaan?! ik zou ook dichtklappen. bang dat je nog meer zou doen

vertrouwen kan je zowat niet terug winnen btw!!
Oud 17-11-2004, 12:31
Aine
Aine is offline
Je kan alleen maar met hem praten. Ik zou zelf ook dichtklappen als ik zoiets te horen had gekregen. Het gaat iig lang duren voor je zijn vertrouwen terug hebt, vertrouwen is zo te vernietigen, maar terugwinnen is een heel langdurig proces.
Oud 17-11-2004, 15:00
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 16-11-2004 @ 22:58 :
Dat is jouw mening en die mag je hebben. Ik vind het trouwens fijn voor je vriend, die kan tenminste met een gerust hart rondsletten, maar... Ik had het erover dat jij je schijnbaar niet kunt verplaatsen in iemand anders en dus maar voor diegene uitmaakt wat hij moet doen en hoe hij daarbij beoordeelt dient te worden. Dat wordt wel geïllustreerd door de zin "zo moeilijk is dat toch niet?"
ten eerste: rondsletten is wat anders dan een keer dronken worden en met een ander zoenen
ten tweede: natuurlijk kan ik me wel in een ander verplaatsen, natuurlijk is het niet leuk, maar ik geef aan dat je ook moet kunnen vergeven
Met citaat reageren
Oud 17-11-2004, 15:02
Multilot
Multilot is offline
Citaat:
barbiebitch schreef op 17-11-2004 @ 09:40 :

hoelang heb je al met die jongen?
*just a question*
Oud 17-11-2004, 16:15
barbiebitch
barbiebitch is offline
Citaat:
Multilot schreef op 17-11-2004 @ 16:02 :
hoelang heb je al met die jongen?
*just a question*
officieel 5 maanden, eigenlijk 6.

ik ben ook bang dat ik zn vertrouwen niet meer terug kan winnen. ben benieuwd hoe lang het dus nog aan blijft.

maar nog ff een vraagje: ik zei al dat ik morgenavond op verjaardag moet bij zn vader. dat is de eerstvolgende keer dat ik hem weer zie en het lijkt me dus heel ongemakkelijk. nu twijfel ik of ik zal gaan of niet. Ik wil liever dat we elkaar ff een paar daagjes niet zien en rustig kunnen nadenken en het daarna nog een keer een avond samen proberen. maar is het juist niet dom van me om dat tegen hem te zeggen? want hij nodigde mij ervoor uit, dat is toch een teken dat hij het weer wil proberen. dat wil ik ook, maar dan moeten we daar schijnheilig vrolijk gaan doen alsof alles goed gaat. dat is toch niet goed?

wat moet ik doen, gaan of afzeggen (en wel de reden daarvoor vertellen natuurlijk)?
Oud 17-11-2004, 17:24
Mindfields
Mindfields is offline
Als je voor jezelf weet dat het niks betekende; vertel het dan gewoon niet.
Oud 17-11-2004, 17:35
barbiebitch
barbiebitch is offline
Citaat:
Mindfields schreef op 17-11-2004 @ 18:24 :
Als je voor jezelf weet dat het niks betekende; vertel het dan gewoon niet.
nix gelezen?! ik HEB het al verteld... alhoewel ik dat misschien toch beter niet had kunnen doen maja dat zal ik wel nooit weten he
Oud 17-11-2004, 17:41
Multilot
Multilot is offline
3 pagina's lezen is mij ook wel eens teveel...

Misschien moest je hem vanavond eens gaan bellen ofzo. Zorg iig dat je hem voor morgen nog even spreekt. Verder zou ik wel naar die verjaardag gaan, ook al is dat vreemd voor je eigen gevoel. Doe je dat niet, heb je kans dat alles kapot gaat wat er nog is..

imo is 5 maanden ook nog niet erg lang, en zou ik je dus niet kunnen vergeven als vriend zijnde. ik zou ook eens goed na gaan denken of dit wel is wat jij wilt.
Oud 17-11-2004, 18:43
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Gewoon vertellen, je moet eerlijk zijn.
Oud 17-11-2004, 22:33
Aine
Aine is offline
Citaat:
Multilot schreef op 17-11-2004 @ 18:41 :
Misschien moest je hem vanavond eens gaan bellen ofzo. Zorg iig dat je hem voor morgen nog even spreekt. Verder zou ik wel naar die verjaardag gaan, ook al is dat vreemd voor je eigen gevoel. Doe je dat niet, heb je kans dat alles kapot gaat wat er nog is..

imo is 5 maanden ook nog niet erg lang, en zou ik je dus niet kunnen vergeven als vriend zijnde. ik zou ook eens goed na gaan denken of dit wel is wat jij wilt.
Mee eens. Het is heel moeilijk voor je, maar echt, ga er wel heen. Als je met een zwak smoesje aankomt zal dat echt niet helpen, eerder de verkeerde kant op gaan.
Zet je erover heen en ga gewoon. Anders bel je hem vanavond nog even of stuur je zomaar gewoon een lief smsje.
Oud 17-11-2004, 22:41
OceanEye
OceanEye is offline
Absoluut. Eerlijk zijn is het beste.
Reageren

Regels voor berichten