Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-12-2004, 15:47
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Methuselah schreef op 10-12-2004 @ 16:40 :

Hoeft niet, ik drink misschien wel veel maar ik kan me even goed amuseren zonder.
maar toch even jezelf verantwoorden.
't maakt mij verder sowieso niet echt uit wat iemand in z'n lijf pompt, zolang die persoon 't maar in de hand weet te houden. ik vind alleen dat onderscheid dat gemaakt wordt zo onterecht.
Oud 10-12-2004, 16:37
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
cha0s schreef op 10-12-2004 @ 16:47 :
't maakt mij verder sowieso niet echt uit wat iemand in z'n lijf pompt, zolang die persoon 't maar in de hand weet te houden. ik vind alleen dat onderscheid dat gemaakt wordt zo onterecht.
Just my thoughts, vandaar die vraag ;]
Met citaat reageren
Oud 10-12-2004, 16:42
Experiment
Experiment is offline
Als hij flink wil zuipen, vind ik het best, als hij een aovnd met vrienden is en ik er geen last van heb

Roken en softdrugs... achja, als ik er maar niet bij ben en hij me daarna niet gaat zoenen... kortom, weer zolang ik er geen last van heb.

Harddrugs vind ik eng. Ik zou het er niet om uitmaken, maar we zouden er vast ruzie over krijgen, gelukkig acht ik de kans minimaal
Met citaat reageren
Oud 10-12-2004, 16:43
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 10-12-2004 @ 17:37 :
Just my thoughts, vandaar die vraag ;]
Oud 10-12-2004, 17:13
Luna
Luna is offline
Citaat:
-Will- schreef op 07-12-2004 @ 19:50 :
Vinden jullie harddrugsgebruik een afknapper, of maakt het je niet uit?
Ooit een relatie gehad waarin jij en/of je partner harddrugs deed?
Nee, ik vind harddrugs geen afknapper, mist die persoon er mee om weet te gaan en het niet zn leven negatief beïnvloed (naar mijn idee).
Ik gebruik zelf ook wel eens wat en ik vind het alleen maar interessant en het is voor mij een ervaring waar ik een hoop van leer, het hoeft helemaal niet negatief te zijn.
Met mn vorige vriend heb ik voor het eerst xtc gebruikt en dat was geweldig.
Oud 10-12-2004, 17:42
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
cha0s schreef op 10-12-2004 @ 16:47 :
maar toch even jezelf verantwoorden.
Duh, ik kan me toch moeilijk laten uitmaken voor 'n alcolo?
Oud 10-12-2004, 18:13
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Methuselah schreef op 10-12-2004 @ 18:42 :
Duh, ik kan me toch moeilijk laten uitmaken voor 'n alcolo?
dat zei ik niet, dat maakte je er zelf van.
Oud 10-12-2004, 18:15
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
cha0s schreef op 10-12-2004 @ 19:13 :
dat zei ik niet, dat maakte je er zelf van.
Ik las tussen de regels door. ;-)
Oud 10-12-2004, 20:33
-Will-
-Will- is offline
Citaat:
All of Me schreef op 09-12-2004 @ 22:45 :
Ik gebruik de allerbeste drug die dr bestaat en dat terwijl dat ik gewoon samen met mijn vriendin ben
zei is mijn drug !!
*veegt beeldscherm schoon*

niet zo slijmen man...
Oud 10-12-2004, 20:40
-Will-
-Will- is offline
Citaat:
Luna schreef op 10-12-2004 @ 18:13 :
Ik gebruik zelf ook wel eens wat en ik vind het alleen maar interessant en het is voor mij een ervaring waar ik een hoop van leer, het hoeft helemaal niet negatief te zijn.
Met mn vorige vriend heb ik voor het eerst xtc gebruikt en dat was geweldig.
My thoughts exactly. Het kan iets heel moois en leerzaams zijn, zeker als je het met een geliefde deelt. Ik heb sommige onvervangbare gesprekken gevoerd onder invloed van MDMA, gesprekken waar ik nog steeds regelmatig advies uit kan halen.
Oud 10-12-2004, 21:22
Luna
Luna is offline
Citaat:
-Will- schreef op 10-12-2004 @ 21:40 :
My thoughts exactly. Het kan iets heel moois en leerzaams zijn, zeker als je het met een geliefde deelt. Ik heb sommige onvervangbare gesprekken gevoerd onder invloed van MDMA, gesprekken waar ik nog steeds regelmatig advies uit kan halen.
Ik heb het idee dat je met de mensen waar je mdmd/xtc mee heb gebruikt, vrienden/geliefde oid, dat je daar nog een sterkere band mee krijgt dan je al hebt. De 'muur' die mensen normaal gesproken om zich heen hebben valt bij deze drugs weg lijkt het wel. Je word super open en alles is bespreekbaar, iedereen wordt er een hippie van.
Ik zou het ook zeker aanraden voor stelletjes waar het niet zo lekker mee loopt.
Oud 10-12-2004, 22:40
aLackofColor
aLackofColor is offline
Een jongen waar ik voor het eerst een serieuze relatie mee had blowde best veel, en op een gegeven moment ging het blowen zelfs voor mij. En toen heb ik het met pijn en moeite uit gemaakt. Ik heb er veel pijn van gehad maar het was denk ik wel de juiste beslissing.
Oud 10-12-2004, 22:54
Luna
Luna is offline
dit topic gaat over harddrugs als je het mij vraagt
Oud 10-12-2004, 23:02
Verwijderd
Harddrugs? Ja, dat vind ik wel een afknapper, denk ik. Een keer proberen misschien nog niet, maar regelmatig gebruik vind ik niks. Ik vind het sowieso al niks als hij echt te veel drinkt. Gelukkig (nog) niet aan den lijve ondervonden..
Met citaat reageren
Oud 10-12-2004, 23:05
Misery
Misery is offline
Het maakt mij eignelijk niet uit wanneer iemand maar gewoon zichzelf blijft en niet in drugs gaat denken.
Zolang drugs dus maar niet vóór dingen gaan die hij zonder die verslaving had gedaan.
Oud 10-12-2004, 23:29
Verwijderd
Citaat:
Luna schreef op 10-12-2004 @ 22:22 :

Ik zou het ook zeker aanraden voor stelletjes waar het niet zo lekker mee loopt.
Nou

Als je als stelletje harddrugs nodig hebt om je problemen op te kunnen lossen, beetje jammer.

"Schat, ik voel me niet zo lekker in de relatie"
"Nou, dan gaan we toch even aan de mdma?"
Met citaat reageren
Oud 11-12-2004, 14:15
Luna
Luna is offline
don't take it too serious.
maar echt, het maakt veel dingen makkelijker bespreekbaar en er kan veel duidelijk door worden.
maar je hebt wel gelijk hoor, als je drugs nodig hebt voor een goede relatie is het niet helemaal in orde..
Oud 14-12-2004, 10:50
-Will-
-Will- is offline
Citaat:
Luna schreef op 11-12-2004 @ 15:15 :
don't take it too serious.
maar echt, het maakt veel dingen makkelijker bespreekbaar en er kan veel duidelijk door worden.
maar je hebt wel gelijk hoor, als je drugs nodig hebt voor een goede relatie is het niet helemaal in orde..
Dat is een groot gevaar, niet alleen in je relaties: als het normale leven niet leuk meer is zonder drugs.

Dan gebruik je teveel en te vaak.
Oud 14-12-2004, 11:03
Luna
Luna is offline
Citaat:
-Will- schreef op 14-12-2004 @ 11:50 :
Dat is een groot gevaar, niet alleen in je relaties: als het normale leven niet leuk meer is zonder drugs.

Dan gebruik je teveel en te vaak.
ja, zover laat ik het niet komen. ik zie dat wel om me heen en dat is naar.
Oud 02-02-2005, 18:42
someone17
someone17 is offline
Mijn zwager zijn verkering is hierdoor uit. Hij deed al samenwonen, maar het meisje zei dat ze het zat was dat hij als hij stoned was, hij steeds spullen naar haar hoofd slingerde Ja... drugs doet rare dingen met je. Een lieve jongen normaal hoor.

(sorry van het update van zo'n oud topic, maar vind hem wel interessant)
Oud 02-02-2005, 19:23
annetjuh
annetjuh is offline
ik heb er geen ervaring mee. tenminste niet dat ik weet.
ik zou er geen probleem hebben, mits het een probleem wordt.
Oud 02-02-2005, 19:56
Mucky
Mucky is offline
Mijn vriendje rookt al 7 jaar ofzo. Toen ik met 'm nam wist ik het niet, ik denk wel dat ik getwijfeld zou hebben mocht ik het wel weten. De eerste paar maanden stoorde ik er mij wel aan, maar na 9 maanden begint het te lukken om er mij niet zoveel aan te storen. Toch zal hij ooit moeten stoppen van mij, vanwege de risico's. Ik denk dat moest hij drugs nemen ik mij er ook verschrikkelijk aan zou storen en willen dat hij stopt of het gewoon uitmaken.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 21:21
waves
waves is offline
ik denk dat ik daar wel een probleem van zou maken ja.
ten eerste omdat hij al een hele tijd verslaafd is geweest aan sofdrugs en het behoorlijk wat moeite kostte om daar van af te komen, bij harddrugs zou dat waarschijnlijk nog veel moeilijker zijn.
ten tweede omdat het hem best wat geld zou gaan kosten (wat hij niet heeft)
en tenslotte omdat ik bang ben dat hij de controle over zichzelf kwijt zou raken (bijvoorbeeld door heel agressief te worden) en daar zichzelf en mij pijn mee zou doen.
Oud 02-02-2005, 21:57
Verwijderd
Harddrugs zou zijn, ofwel geen relatie, danwel einde relatie.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 22:04
boer
boer is offline
ik val niet op types die roken, of drugs gebruiken. En mocht het toch onverhoopt gebeuren, denk ik wel dat ik het een afknapper vind.
Oud 03-02-2005, 15:24
Boris_Beer
Boris_Beer is offline
Het grappige is veel mensen zeggen: ik val niet voor dat type. Alsof drugsgebruikers allemaal hetzelfde zijn… hahaha.. heel vermakelijk. Laat wel zien dat mensen weinig weten van andere mensen.

Je kan in een disco, cafe, of whatever iemand tegen komen die je helmaal geweldig vindt. Je gaat daten met hem/haar, jullie krijgen wat en het is helemaal fantastisch. Dan besluit hij of zij eerlijk te zijn en je te vertellen dat zij of hij (af en toe) drugs gebruikt of gebruikt heeft en dan is het ineens een ander mens. Eentje die het niet waard zou zijn, alleen maar omdat hij/zij gebruikt (heeft).

Ik vind dat heel erg kortzichtig. Het is ook geen rationele gedachtegang, deze gedachtegang is gebaseerd op de hersenspoeling die menig ouder, de media en de overheid geven. Veel mensen zijn gewoon nieuwsgierig en proberen dingen uit. Zij gebruiken af en toe wat gewoon omdat het je inderdaad een hele andere kijk geeft op dingen. Ik vind dat op zich een hele goede kwaliteit in een mens en het zou zonde zijn deze mensen direct al af te schrijven, enkelt maar omdat.

Iemand die het echt niet waard is, dat merk je snel genoeg. Maar iemand, die je in eerste instantie fantastisch kan vinden, enkelt maar omdat hij/zij drugs gebruikt?

Wat is de volgende stap, dat mensen die wel eens vet eten (bij Mac of Burger King) het niet meer waard zijn om een relatie mee te hebben?
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 15:32
leucomelas
leucomelas is offline
we gebruiken beide softdrugs, dus opzich is het geen probleem. met iemand die aan de harddrugs is, zou ik misschien niet snel iets beginnen... lijkt me nogal eng
Oud 03-02-2005, 16:15
A*
A* is offline
In mijn relatie gebruiken we beiden softdrugs, waar we uiteraard geen problemen mee hebben. Zolang we maar niet teveel gebruiken.
Harddrugs is iets wat ik ooit wel eens wou doen, en hij ook, maar toch vind ik het wel eng als hij dat doet. Misschien gaat het juist bij hem dan mis. Maar als hij een keer harddrugs wilt proberen, best, zolang hij het maar niet regelmatig gaat gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 16:27
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
perseus schreef op 07-12-2004 @ 22:27 :
Dat hangt er vanaf... Alcohol vind ik ook een drug. Ik zou het geen probleem vinden als m'n toekomstige vriend zo nu en dan iets (te veel) zou drinken, als zij maar niet elk weekend ladderzat is. Hetzelfde geldt voor andere softdrugs. Roken beschouw ik als iets bijzonders, omdat dat ook nog stinkt.
Hier kan ik me wel in vinden, behalve dat roken. Geen kettingroker, mar af en toe onder het uitgaan heb ik geen problemen mee.

En harddrugs helemaal niet.
Oud 03-02-2005, 17:20
Verwijderd
Citaat:
Boris_Beer schreef op 03-02-2005 @ 16:24 :
Het grappige is veel mensen zeggen: ik val niet voor dat type. Alsof drugsgebruikers allemaal hetzelfde zijn… hahaha.. heel vermakelijk. Laat wel zien dat mensen weinig weten van andere mensen.

Je kan in een disco, cafe, of whatever iemand tegen komen die je helmaal geweldig vindt. Je gaat daten met hem/haar, jullie krijgen wat en het is helemaal fantastisch. Dan besluit hij of zij eerlijk te zijn en je te vertellen dat zij of hij (af en toe) drugs gebruikt of gebruikt heeft en dan is het ineens een ander mens. Eentje die het niet waard zou zijn, alleen maar omdat hij/zij gebruikt (heeft).

Ik vind dat heel erg kortzichtig. Het is ook geen rationele gedachtegang, deze gedachtegang is gebaseerd op de hersenspoeling die menig ouder, de media en de overheid geven. Veel mensen zijn gewoon nieuwsgierig en proberen dingen uit. Zij gebruiken af en toe wat gewoon omdat het je inderdaad een hele andere kijk geeft op dingen. Ik vind dat op zich een hele goede kwaliteit in een mens en het zou zonde zijn deze mensen direct al af te schrijven, enkelt maar omdat.

Iemand die het echt niet waard is, dat merk je snel genoeg. Maar iemand, die je in eerste instantie fantastisch kan vinden, enkelt maar omdat hij/zij drugs gebruikt?

Wat is de volgende stap, dat mensen die wel eens vet eten (bij Mac of Burger King) het niet meer waard zijn om een relatie mee te hebben?
Ik ben het niet met je eens vanwege het volgende:
Iemand die HD gebruikt heeft een grotere kans om in de problemen te komen, zowel of financieel of emotioneel gebied, het kan ook spanning geven in contacten met vrienden/familie.

Ik veroordeel niet iedereen die HD gebruikt, maar ik zal er onder geen beding een relatie mee willen omdat ik de risico´s van een vaste relatie onder die omstandigheden onaanvaardbaar vind. Problemen waar je heel makkelijk zelf in komt, maar heel moeilijk zelf uit terwijl je met simpel gezond verstand die problemen kunt vermijden.

De reden dat ik mijn relatie dan zou verbreken is omdat mijn partner dan risico´s durft te nemen waar ik zelf voor pas. Geweldig of niet, soms is een bepaalde visie zo sluitend dat ik geen compromis ken, net zoals vreemdgaan.

Je laatste vergelijking met een vette hap slaat natuurlijk als kut op Dirk.

Ik spreek uiteraard voor mezelf, maar ik heb een vermoeden dat menigeen het met me eens is.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 18:56
Envy
Envy is offline
Citaat:
azaziël schreef op 03-02-2005 @ 18:20 :
Ik ben het niet met je eens vanwege het volgende:
Iemand die HD gebruikt heeft een grotere kans om in de problemen te komen, zowel of financieel of emotioneel gebied, het kan ook spanning geven in contacten met vrienden/familie.

Ik veroordeel niet iedereen die HD gebruikt, maar ik zal er onder geen beding een relatie mee willen omdat ik de risico´s van een vaste relatie onder die omstandigheden onaanvaardbaar vind. Problemen waar je heel makkelijk zelf in komt, maar heel moeilijk zelf uit terwijl je met simpel gezond verstand die problemen kunt vermijden.

De reden dat ik mijn relatie dan zou verbreken is omdat mijn partner dan risico´s durft te nemen waar ik zelf voor pas. Geweldig of niet, soms is een bepaalde visie zo sluitend dat ik geen compromis ken, net zoals vreemdgaan.

Je laatste vergelijking met een vette hap slaat natuurlijk als kut op Dirk.

Ik spreek uiteraard voor mezelf, maar ik heb een vermoeden dat menigeen het met me eens is.
Stel, jij ontmoet een meisje, leuk blabla, relatie. Dan kom je erachter dat ze weetikveel, één keer per jaar XTC (of een andere harddrug) gebruikt. Dan zou je het daarom uit maken?
Oud 03-02-2005, 20:52
Verwijderd
Als mijn vriend nu ineens drugs zou gaan gebruiken zou ik dat wel heel apart vinden, maargoed. Ik denk, zolang hij het bij softdrugs houdt en niet vreselijk verslaafd raakt dat ik het eerst een tijdje aan zou moeten zien. Ach, ik hou nu toch al van hem. Het moet alleen niet uit de hand gaan lopen. Dat hij er als een idioot bij zit. Hij moet het zelf weten als hij begint, ik doe ook wel eens wat terwijl ik weet dat hij dat niet goed vind of afkeurt. Het is mijn beslissing. Dus.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 20:59
]{ing
]{ing is offline
softdrugs zijn alleen maar goed, alhoewel ik niks moet hebben van pepmiddelen zoals ephedra. samen joints roken is tof!
paddo's zijn echter niks voor tijdens een relatie. en harddrugs zou ik ook niet willen in de buurt van mn vriendin..

Laatst gewijzigd op 03-02-2005 om 21:01.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 22:21
Boris_Beer
Boris_Beer is offline
To azaziel:

Die vergelijking met een vette hap slaat wel degelijk ergens op. Kijk het is leuk dat we met zijn allen steeds gezonder proberen te worden hier in Nederland maar de media, ouders en scholen bereiken dat door een slechte levenswijze af te kraken en mensen die dat doen af te schilderen als losers.. Kinderen pikken dat op en hebben als ze groter worden direct al een vooroordeel tegen (in dit geval drugsgebruikers) en later als gezondheidsmanie ook in de fastfood gaat doorslaan (waar nu al mee begonnen is) zullen mensen die fastfood eten ook als paria's worden afgeschilderd. Alles om de lieve kindertjes van Nederland van slechte dingen af te houden, maar daarmee uit het oog verliezend dat die je bij die kinderen antipathie kweekt, wat zich in superieur gedrag en uiteindelijk haat kan omzetten. Verscheelt niet veel van de kerk een paar honderd jaar geleden, misschien moeten we drugsgebruikers maar gelijk op de brandstapel gooien?

Mensen zoals jij die dit soort meningen aanhangen worden presidentjes Bush van later die gozer denkt ook dat hij weet wat kwaad en goed is en dat pretendeer jij ook. Misschien kan je beter verhuizen naar Amerika of Israël
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 22:25
little nemo
little nemo is offline
nah, 1x met het 1 of ander experimenteren ok...maar als ze regelmatig xtc of speed oid zou gebruiken dan zou ik dr echt wel dumpen. daar heb ik gewoon geen zin in en dr zijn genoeg leuke meisjes die dat niet doen.
Oud 03-02-2005, 23:29
Verwijderd
Over het algemeen beschouw ik mensen die harddrugs gebruiken als ongelooflijke losers (dat zijn het vaak ook) dus met een meisje dat harddrugs gebruikt zou ik geen serieuze relatie beginnen. Even goede vrienden, maar voor een serieuze relatie moet iemand wel iets te bieden hebben en met iemand die harddrugs gebruikt wil ik niet voor de dag komen.

Jointje op zijn tijd is overigens volstrekt acceptabel.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 00:17
Verwijderd
Citaat:
Boris_Beer schreef op 03-02-2005 @ 16:24 :

(...)

Ook nog even op deze nonsens reageren: het feit dat de criteria waaraan voldaan moet zijn wil je op iemand verliefd worden niet zelf gekozen zijn, onbewust zijn en niet zelf rationeel veranderd kunnen worden, doet natuurlijk niet af aan het feit dat ze er zijn. Met andere woorden, als iemand harddrugs gebruiken gewoon subjectief een afknapper vindt, dan zal dat bij elke persoon zo zijn, ongeacht de andere eigenschappen van die persoon.

Nog anders gezegd: het is lulkoek dat niet alle drugsgebruikers het zelfde zijn. Ze hebben wel degelijk een gemeenschappelijke eigenschap: namelijk, ze gebruiken drugs.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 00:44
Nanaki
Nanaki is offline
Dat is geen eigenschap.
Oud 04-02-2005, 09:35
Cinamon
Cinamon is offline
Citaat:
-Will- schreef op 07-12-2004 @ 19:50 :
Vinden jullie harddrugsgebruik een afknapper, of maakt het je niet uit?
Ooit een relatie gehad waarin jij en/of je partner harddrugs deed?
Ik vind harddrugs niet zo fantastisch. Daar hou ik helemaal niet van, dat moet je niet bij mij proberen. Doe ik zelf ook niet, maar ik zie zat vrienden van me die dat doen. Zo strak staan ze dat vind ik echt niet meer grappig. Verder maakt het me niet uit, zolang ie maar niet irritant of vervelend wordt.
Oud 04-02-2005, 09:59
Philemon
Philemon is offline
Persoonlijk zou ik het niet erg waarderen wanneer mijn vriend harddrugs zou gebruiken. Ok, eens een keertje een pilletje of wat dan ook, dat moet nog kunnen. Maar wanneer het toch dermate ernstige vormen aanneemt (lees; regelmatig gebruiken) zou ik mijn relatie toch beëindigen of zo'n relatie niet aangaan.
Niet vanwege die persoon, maar gewoon vanwege het feit dat ik heb gezien en gehoord wat er met zulke mensen kan gebeuren. Die persoon kan dan nu wel heel aardig en leuk zijn, maar zou dat tijdens een harddrugs'verslaving' nog steeds hetzelfde zijn? Dat is dus hetgene waar ik dan bang voor ben en daarom geen relatie beginnen..
Oud 04-02-2005, 12:43
Verwijderd
Citaat:
Nanaki schreef op 04-02-2005 @ 01:44 :
Dat is geen eigenschap.
Als het gaat om criteria op grond waarvan je verliefd wordt wel. Het is misschien niet een 'lichamelijke' eigenschap, of een 'inherente' eigenschap, maar het is wel degelijk iets dat meespeelt bij de beoordeling van die persoon.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 18:19
Verwijderd
Citaat:
Boris_Beer schreef op 03-02-2005 @ 23:21 :
To azaziel:

Die vergelijking met een vette hap slaat wel degelijk ergens op. Kijk het is leuk dat we met zijn allen steeds gezonder proberen te worden hier in Nederland maar de media, ouders en scholen bereiken dat door een slechte levenswijze af te kraken en mensen die dat doen af te schilderen als losers.. Kinderen pikken dat op en hebben als ze groter worden direct al een vooroordeel tegen (in dit geval drugsgebruikers) en later als gezondheidsmanie ook in de fastfood gaat doorslaan (waar nu al mee begonnen is) zullen mensen die fastfood eten ook als paria's worden afgeschilderd. Alles om de lieve kindertjes van Nederland van slechte dingen af te houden, maar daarmee uit het oog verliezend dat die je bij die kinderen antipathie kweekt, wat zich in superieur gedrag en uiteindelijk haat kan omzetten. Verscheelt niet veel van de kerk een paar honderd jaar geleden, misschien moeten we drugsgebruikers maar gelijk op de brandstapel gooien?

Mensen zoals jij die dit soort meningen aanhangen worden presidentjes Bush van later die gozer denkt ook dat hij weet wat kwaad en goed is en dat pretendeer jij ook. Misschien kan je beter verhuizen naar Amerika of Israël
Ik denk dat jij hier simpelweg het andere uiterste doet, ik vang niet op dat de media een heksenjacht tegen fastfood voeren nu, maar dat ze terecht het belang van gezond voedsel promoten. Bekijk de gezondheidstoestanden in bijv. een land als de VS maar eens. Als je niet weet wat slechter voedsel met je doet, heeft dat meer risico´s. en die vergelijking met de brandstapel is uiteraard volstrekt overbodig.

Fijn dat je me met Bush vergelijkt, maar jij doet hetzelfde vriend. Laten we voorop stellen, ik pretendeer niet de wijsheid in pacht te hebben, ik gaf mijn mening over wat ik belangrijk vind in andere mensen. Mijn respect voor iemand die regelmatig HD gebruikt daalt snel omdat ik naast de media ook persoonlijke ervaringen heb. Familie met drankproblemen en vrienden die drugsproblemen hadden.
Voor jij iemand tot een dergelijke vergelijking met Bush veroordeelt moet jij ff goed nadenken wat je zegt en vooral tegen wie. Een grote bek maakt nauwelijks indruk met als uitzondering dat ik je niet meer serieus neem.
Hou die grote muil liever dicht tot je weet over wie en tegen wie je het hebt.

Als jij mij het tegendeel kunt bewijzen dat HD niet slecht voor je is op termijn, of fastfood, als je dat liever hebt (let wel, op termijn in overdaad) hoor ik het graag.

Lees je eerste post door, vervolgend die van mij tot je hier bent en schreeuw dan opnieuw, want naar mijn post toe raakte je kant noch wal. Op dit moment vind ik je met je relaas over niets niet meer dan sneu en je vergelijkingen zwaar over de top. Relativeren is ook een kunst.

Jij zet geen stappen, je draagt zeven-mijls-laarzen.

@ Envy.
Als ze dat doet tijdens onze relatie verbreek ik het idd, omdat het bekend moet zijn hoe ik erover denk. Wat ik al zei, het zijn risico´s waar ik niet mee geconfronteerd wil worden.

heeft ze het ooit ver voor mij gedaan, wil ik weten hoe de stand van zaken is, omdat ik er net zo goed recht op heb dat te weten als zij dat van mij zou hebben.

Laatst gewijzigd op 04-02-2005 om 18:24.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 19:11
big_my
big_my is offline
ik vind het nie errug hoor zolang hij maar niet verslaafd is
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 23:47
Menahem
Menahem is offline
Ik ben het eens met wat Nare Man zei. Drugsgebruikers zijn vaak ongelovelijke losers.

Ik zie er totaal géén voordeel in om wat met iemand te nemen die HD gebruikt.
Wél veel nadelen, die azaziel eerder al genoemd heeft.

Ieder zijn mening natuurijk maar Boris_beer praat dikke poep.
Oud 05-02-2005, 04:05
Nanaki
Nanaki is offline
Citaat:
nare man schreef op 04-02-2005 @ 13:43 :
Als het gaat om criteria op grond waarvan je verliefd wordt wel. Het is misschien niet een 'lichamelijke' eigenschap, of een 'inherente' eigenschap, maar het is wel degelijk iets dat meespeelt bij de beoordeling van die persoon.
Het is dan nog steeds geen eigenschap, hoogstens een criterium. Neemt niet weg dat je dus totaal geen oog hebt voor de motieven voor die beslissing van die persoon op dat moment. Met andere woorden, je bent bevooroordeeld. Daar is an sich niks mis mee, op die manier selecteren werkt zelfs heel goed. Alleen je moet natuurlijk niet gaan beweren dat iedereen die een keer hard drugs gebruikt hetzelfde is. En op het moment dat je van een eigenschap spreekt lijk je dat te suggereren.
Oud 05-02-2005, 08:41
gogirl_1988
gogirl_1988 is offline
he

het lijkt me niet echt leuk dat ze dat gebruikt
misschien kan je haar helpen om te stoppen, ik denk dat zij daar ver in haar geheugen ook mee wilt stoppen hoor.
en als je haar nou gewoon vertelt dat het heel ongezond en slecht is...
ik hoop dat ze dan erover na wilt denken om te stoppen
want voor jou is het ook niet leuk lijkt me om met een stoned meisje te zoene
succes
Oud 05-02-2005, 17:57
-Will-
-Will- is offline
Tegen wie heb jij het, gogirl?
Oud 05-02-2005, 20:59
Boris_Beer
Boris_Beer is offline
To nare man:

Jij zegt: het is lulkoek dat niet alle drugsgebruikers het zelfde zijn. Ze hebben wel degelijk een gemeenschappelijke eigenschap: namelijk, ze gebruiken drugs.
Ik zeg: het lijkt me logisch dat alle drugsgebruikers die eigenschap delen, dat is gewoon een open deur intrappen. Maar jij en anderen beweren dat alle drugsgebruikers hetzelfde zijn, daarmee implicerend dat ze niet één eigenschap gemeen hebben maar een heleboel eigenschappen of allemaal.
Dan zeg ik nogmaals, het blijkt maar weer hoe goed mensen denken dat ze andere mensen kennen en hoe slecht ze die mensen werkelijk kennen, met andere woorden: jij bent bevooroordeeld. Als jij met volle overtuiging kan zeggen dat jij vindt dat alle druggebruikers hetzelfde zijn, dan sorry hoor, maar dan heb je echt totaal geen oog voor de werkelijkheid.
Je hebt hier met duizenden mensen te maken (drugsgebruikers), die kunnen toch onmogelijk allemaal hetzelfde zijn? Jij vormt je oordeel op basis van:
1. De enkele negatieve gevallen die je in het nieuws hebt gehoord
2. De opvoeding die je hebt meegekregen.
3. De enkele gevallen waarmee je persoonlijk ervaring hebt
Jij oordeelt niet op basis van werkelijke kennis of inzicht in die mensen. Dat kan ook niet, want als jij een drugsgebruiker zou tegenkomen en hij zou jou de spreekwoordelijke hand rijken zou jij die hand begroeten met een bevooroordeelde geest. Die hand zou jij nooit kunnen aannemen, omdat jij zelf aangeeft dat drugsgebruikers losers zijn. Als jij iemand al een loser vindt voordat je hem kent, zal jij hem nooit een kans geven en hoe kan je er dan ooit achter komen hoe degene werkelijk is? Simpel: niet.
En dan heb jij helemaal gelijk dat jij niet verliefd kan worden op zo iemand, ik heb ook nooit anders beweert. Ik heb alleen gezegd dat ik het idioot vindt om iemand af te wijzen enkelt maar omdat hij/zij drugs gebruikt (heeft).
Er zijn zoveel voorbeelden in de geschiedenis te verzinnen waarbij een groep mensen, een andere mensen minderwaardig vond alleen maar omdat hen dat is aangeleerd of ingepeperd… Nu kan je zeggen: dit is niet vergelijkbaar. Dat vind ik niet, jullie vinden klaarblijkelijk dat andere mensen (drugsgebruikers) minder waard zijn dan jullie (anders had je wel opener voor deze mensen gestaan) daar begint het mee, waar eindigt het?

To azaziel:

De vergelijking met de brandstapel was inderdaad wat overdreven, maar ik heb op mijn beurt nooit gesproken over een heksenjacht tegen junkfood. Ik heb gezegd als LATER de gezondheids manie naar fastfood gaat doorslaan. Daar zijn nu al tekenen van (er wordt gesproken over accijns op en actieve campagnes tegen junkfood), maar een heksenjacht, zover is het nog niet.
Vroeger hadden mensen ook weinig, tot geen problemen met drugsgebruikers, maar door o.a. agressieve voorlichting tegen drugs is dat veranderd.
Ik ben niet tegen voorlichting en voor drugs, maar ik vind dat de manier van voorlichting (drugsgebruikers als losers beschrijven) een verkeerd signaal geeft (om het heel politiek correct te zeggen). Het geeft onbewust het groene licht aan kinderen om bepaalde personen als minderwaardig te beschouwen. Als een kind leert dat hij (naar zijn idee) slechte mensen als losers (minderwaardig) mag zien, wie zegt dat deze superioriteitsgevoelens (jegens die mensen) zich niet gaan manifesteren op andere gebieden en tegen andere mensen. Dit zijn dingen die heel gevaarlijk zijn, wij die weten van de tweede wereld oorlog zouden dat moeten inzien.

Jij zegt dat je persoonlijke ervaringen hebt. Nou dat is leuk voor je, of waarschijnlijk niet en ik vind het (oprecht) heel vervelend dat je dat hebt moeten meemaken. Maar met het aandragen van je persoonlijke ervaringen bewijs je perfect zelf dat je bevooroordeeld bent.
Jij zegt: Mijn respect voor iemand die regelmatig HD gebruikt daalt snel omdat ik naast de media ook persoonlijke ervaringen heb. Familie met drankproblemen en vrienden die drugsproblemen hadden.
Dus jouw respect hangt af van je beperkte persoonlijke ervaringen en van de media (en waarschijnlijk je opvoeding)? Jij baseert je oordeel dus ook niet op werkelijk inzicht in en kennis van de mensen die je minderwaardig acht, maar baseert je oordeel op persoonlijke ervaringen en de media.
Daarmee impliceer je dus dat alle drugsgebruikers zijn zoals jouw kennissen (waarmee je slechte ervaringen hebt) zijn en hoe de media hen afschildert, immers door deze twee factoren heb je een negatief beeld van drugsgebruikers.
Dit is wat men noemt een vooroordeel. Jij beoordeelt mensen die je niet kent op basis van je eigen beperkte ervaring en gaat er dan voor het gemak van uit dat de rest ook zo is. Dus als jij het komende jaar door mensen van buitenlandse afkomst tien keer in elkaar gejast wordt en je hoort slechte dingen over hun op het nieuws, zijn zij dan ook minderwaardig?
Hoe kan jij nou oordelen over mensen die je nooit hebt ontmoet en nooit zal kennen, omdat je hen per definitie (al zou je ze ontmoeten) als losers beschouwd?

De vergelijking met Bush is terecht want jij, net als hij zijn bevooroordeelde mensen (zie bovengaande tekst)

Jij beticht mij van het hebben van een grote bek, waardoor ik geen indruk maak op jou en jij met niet meer serieus neemt.
Jij zegt:
1. Hou die grote muil liever dicht tot je weet over wie en tegen wie je het hebt.
2. Op dit moment vind ik je met je relaas over niets, niet meer dan sneu.
Ik moet me grote bek houden en ik ben volgens jou maar een sneu persoon, terwijl ik je alleen heb vergeleken met Bush en je een verhuis suggestie gegeven heb. Wie heeft hier nou een grote bek?
Ik maak zo geen indruk op je. Was dat de bedoeling dan? Nee, tenzij je een mooie vrouw bent misschien, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk.
En dan neem je me ook niet serieus. Hahah… Sorry hoor, dat ik hier geen traan om laat maar ook daar heb ik niet om gevraagd.

Laatste puntje gaat over het feit dat ik moet bewijzen dat HD en fastfood niet slecht voor je zijn. Nou das makkelijk: ze zijn wel slecht voor je.
Maar ook hier laat je zien bitter weinig te snappen van wat ik zeg. Het gaat er niet om of HD slecht voor je is of met wie jij wel of niet verkering neemt, het gaat mij erom dat jij andere mensen zonder reden als minderwaardig ziet en dat vind ik gewoon kortzichtig en dom van jou.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 22:59
Verwijderd
Ah toe ah toe ah toe???!* vinger in de lucht * MAG IK EVEN!? My goth, wat een gezeik weer zeg! Ik dacht dat de vraag was of je een vaste relatie aan zou gaan met iemand die Harddrugs gebruikt...

Hoe we dan ooit op fastfood terecht zijn gekomen.... Volkomen logisch natuurlijk, want je kunt ze allebei oraal nuttigen... * zucht * gaat toch nergens over, die vergelijking! Heb het even doorgelezen maar snap nog steeds niet wat deze twee zaken met elkaar te maken hebben, afgezien van het feit dat het gebruik ervan een gewoonte is die niet iedereen zal kunnen waarderen. Dus volgens mij kunnen we op dat punt ophouden.

en Bush? Beste meneer Beer, je beschuldigd mensen hier van generalisering van Harddrugsgebruikende mensen, maar gaat andere mensen opeens wel vergelijken met de beste heer Bush omdat jij van mening bent dat een bepaalde uitspraak dan weer zou moeten duiden naar een bepaalde eigenschap... Naar mijn mening niet een echt sterk onderbouwt argument, dus volgens mij helpt dat de discussie ook niet echt op gang, wel?

Hehe, nou ik dat er weer uit heb: Nee, ik zal nooit iets nemen met iemand die harddrugs gebruikt. Mocht het in een ver verleden zijn en die persoon verteld mij hier heel eerlijk over, dan ligt het nog aan de frequentie van het gebruik. Is dat een keertje experimenteren geweest, dan wil ik nog wel eens over mijn lieve hartje wrijven. Maar vaker, no way Jose! Het zou niet de eerste keer worden dat ik een relatie afbreek vanwege een drugsverleden.

Waarom? Na een tijd intensief met drugsverlaafden om te zijn gegaan en gewerkt te hebben ben ik tot de volgende conclusies gekomen:

* in de relatie met een drugsverslaafde staat niet de partner, maar de drugs op nummer 1.
* de drugsverslaafde heeft alles over voor zijn drugs, dus liegen, stelen en manipuleren zijn zaken die veel voorkomen.
* in de relatie zie je je drugsgebruikende partner zichzelf kapot maken, en jij moet maar toezien, omdat zolang de persoon niet het idee heeft een probleem te hebben, gewoon door zal gaan.
* het is tegenwoordig doodnormaal dat de meest rare dingen door drugs worden gegooid, denk hierbij aan rattengif, glasvezels en weet ik veel wat voor een rotzooi. Het is maar te hopen dat je partner het overleefd.
* zelfs het korststondige gebruik van bijvoorbeeld speed voor een half jaar laat al zichtbare beschadigingen zien op hersenscans.
* het is bewezen dat enkele psychiatrische verschijnselen versterkt of veroorzaakt worden door het gebruik van drugs, denk hierbij aan bijvoorbeeld depressies, het horen van stemmen en shizofrenie.
* enz
* enz
* enz

Nou is het misschien wat kort door de bocht om er meteen vanuit te gaan dat de persoon die je tegenover je hebt ook meteen een diehard drugsverslaafde is, maar ik heb geen zin in een partner die niet serieus genoeg met zijn leven kan omgaan, gezien de gevolgen die drugs kunnen hebben. Je kunt nou eenmaal nooit voorzien wat een drugs met je gaat doen, zelfs al heb je de drugs al 100 keer gebruikt. En ik als partner zijnde heb totaal geen zin om die paar keer dat mijn partner zou gaan gebruiken, totaal in de stress te gaan zitten.

Kortom: nee, ik zou geen relatie willen met iemand die drugs gebruikt.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 23:23
Verwijderd
Als het iemand is die zo nu en dan harddrugs gebruikt heb ik er geen moeite mee. Ik wil geen verslaafden.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten