Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-12-2004, 16:01
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
makelville schreef op 17-12-2004 @ 16:57 :
Aangezien Turkije een buurland is zijn zij beter op de hoogte van de situatie en wat daar speelt.Het is gewoon een bijkomend voordeel.
Dit is een geopolitiek bekende haard van geweld, niet een spel verstoppertje. We weten buitengewoon goed wat daar speelt. Iedereen weet dat.

Citaat:
Met andere woorden je bent bang voor een toename van turkse arbeiders. Aangezien de turkse economie sterk verbeterd is en toetreding tot de EU daar alleen maar toe zal bijdrage is dat nog afzien. Maar dat heb je ook bij de andere landen dus ik zie je probleem niet.
Het punt zit hem er niet in dat ik geen goedkope arbeid wil; integendeel, dat is alleen bevorderlijk voor beide economieën. Het punt is dat er relatief al teveel Turken onder de immigranten zijn, en het veel beter is voor een land om het immigratiesysteem gebalanceerd te maken.
Oud 17-12-2004, 17:00
Verwijderd
Citaat:
McCaine schreef op 17-12-2004 @ 17:01 :
Het punt zit hem er niet in dat ik geen goedkope arbeid wil; integendeel, dat is alleen bevorderlijk voor beide economieën. Het punt is dat er relatief al teveel Turken onder de immigranten zijn, en het veel beter is voor een land om het immigratiesysteem gebalanceerd te maken.
Wat is te veel? Waarom is dat erg? Hoezo zorgt toetreding van Turkije tot een zeer grote toename van de immigratie?
Met citaat reageren
Oud 17-12-2004, 20:06
ZerO
ZerO is offline
Citaat:
makelville schreef op 17-12-2004 @ 15:41 :
Hoe ironisch
Wat ironisch ?
zoek het even op in het woordenboek voor je het gebruikt

Dus als je iets leest of hoort neem je dan gelijk aan dat het waar is ?
Wist je trouwens dat niet alle onderzoeken betrouwbaar zijn ?

Ik ben roemeens dus weet maar al te goed hoe daar de maatschappij is en hoe mensen met elkaar omgaan en hoe de zigeuners zijn.
80 % steelt/berooft, valt mensen lastig, verkracht, ze werken niet, ze gaan niet naar school, ze zijn analfabeet, ze bedelen en ze zijn ontzettend beledigd als je ze niks geeft dat ze jou net niet een klap verkopen, maar uitschelden.
Daardoor zijn ze niet bepaald geliefd en soms worden ze wel aangepakt door de politie, misschien niet helemaal volgens de wet dat is wel verkeerd maar ze vragen er zelf om.
Dus zielig zijn ze absoluut niet, ze willen zich niet aanpassen ze willen niet eens naar school, tuurlijk worden ze als belemerend voor de maatschappij gezien.
Je hebt niet alleen maar slechte zigenuers je hebt ook mensen die zijn ingeburgerd en daar is niks mis mee.
Ik ben wel van mening dat er iets moet gebeuren met de verhouding tussen de roemene en de "slechte"zigeuners maar
onderdrukt worden ze niet en zielig kun je ze ook niet noemen, want de meeste roemene zijn bang voor zigeuners en niet andersom.
Oud 17-12-2004, 22:33
Verwijderd
Overeenstemming tussen EU en Turkije
Uitgegeven op 17 december 2004 om 18:20 uur, bijgewerkt om 20:10

De regeringsleiders van de Europese Unie en Turkije zijn het vrijdag eens geworden over het openen van onderhandelingen over de toetreding van Turkije tot de unie. Volgens diplomatieke kringen bij de EU-top in Brussel is Turkije bereid de regering van EU-lid Cyprus te erkennen voordat de onderhandelingen op 3 oktober volgend jaar formeel worden geopend. Daartoe zal Turkije de bestaande douaneunie met de EU uitbreiden tot de tien lidstaten die in mei zijn toegetreden, waaronder Cyprus.

EU-voorzitter Jan-Peter Balkenende maakte bekend dat de toetredingsonderhandelingen definitief op 3 oktober beginnen. ,,Turkije heeft de hand die wij hun geboden hebben aangenomen", zei de Nederlandse premier. Hij zei dat de Turkse premier Recep Tayyip Erdogan zijn bereidheid om een protocol te tekenen dat de Turkse douaneunie met de tien nieuwe lidstaten uitbreidt, in een verklaring heeft vastgelegd. Het protocol houdt geen formele erkenning van Cyprus in, zei Balkenende, maar ,,is een stap die kan leiden tot vooruitgang op dat gebied".

De Duitse bondskanselier Gerhard Schröder, die de EU-top in Brussel vervroegd verliet om een debat in de Bondsdag te kunnen bijwonen, had het akkoord al aangekondigd. Hij zei zeer tevreden te zijn met het bereikte resultaat.

De Britse premier Tony Blair sprak van een historische gebeurtenis. ,,Het laat zien dat degenen die geloven in een fundamentele botsing tussen de christelijke en islamitische beschaving ongelijk hebben en dat we kunnen samenwerken", zei hij. ,,En ik denk dat dat van fundamenteel belang is voor de toekomst van vrede en welvaart."

De Oostenrijkse bondskanselier Wolfgang Schüssel kondigde echter aan de toetreding van Turkije aan zijn bevolking te zullen voorleggen. Net als in Frankrijk bestaat in Oostenrijk grote weerstand tegen toetreding van Turkije. Frankrijk heeft al gezegd waarschijnlijk een referendum te houden.

Op Cyprus reageerden de twee belangrijkste Grieks-Cypriotische partijen enthousiast. Maar onder de Grieks-Cypriotische bevolking overheerste het gevoel dat de EU niet ver genoeg was gegaan. Volgens een peiling die deze week is gehouden wil 60 procent van de Grieks-Cyprioten dat president Tassos Papadopoulos een veto uitspreekt over de toetredingsonderhandelingen met Turkije als dat land Cyprus niet openlijk erkent en zijn bezetting van het noordelijke derde deel van het eiland opgeeft.

De Turks-Cypriotische leider Rauf Denktash was zeer kritisch. Hij noemde het een schande dat de EU Turkije voortdurend onder druk heeft gezet met de kwestie-Cyprus . ,,De Grieks-Cyprioten zijn niet de wettige regering van heel Cyprus", zei hij.

In het ontwerp-communiqué over het debat aangaande Turkije dringen de EU-leiders er bij Ankara op aan de koers van politieke hervormingen vol te houden en geen enkele tolerantie te tonen voor zaken als marteling en mishandeling.

De toetredingsonderhandelingen krijgen een open einde, wat wil zeggen dat het de bedoeling, maar geen automatisme is om Turkije in de EU op te nemen. Mochten de onderhandelingen mislukken dan zal de EU Turkije niet de rug toekeren, maar het land ,,verankeren in Europese structuren", aldus het communiqué .

Het kan tien tot vijftien jaar duren voor Turkije daadwerkelijk toetreedt. De onderhandelingen kunnen tussentijds worden gestaakt als Turkije de economische en politieke hervormingen die het moet doorvoeren laat versloffen, aldus het communiqué.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2004, 08:28
Verwijderd
Citaat:
ZerO schreef op 17-12-2004 @ 21:06 :
Wat ironisch ?
zoek het even op in het woordenboek voor je het gebruikt

Dus als je iets leest of hoort neem je dan gelijk aan dat het waar is ?
Wist je trouwens dat niet alle onderzoeken betrouwbaar zijn ?

Ik ben roemeens dus weet maar al te goed hoe daar de maatschappij is en hoe mensen met elkaar omgaan en hoe de zigeuners zijn.
80 % steelt/berooft, valt mensen lastig, verkracht, ze werken niet, ze gaan niet naar school, ze zijn analfabeet, ze bedelen en ze zijn ontzettend beledigd als je ze niks geeft dat ze jou net niet een klap verkopen, maar uitschelden.
Daardoor zijn ze niet bepaald geliefd en soms worden ze wel aangepakt door de politie, misschien niet helemaal volgens de wet dat is wel verkeerd maar ze vragen er zelf om.
Dus zielig zijn ze absoluut niet, ze willen zich niet aanpassen ze willen niet eens naar school, tuurlijk worden ze als belemerend voor de maatschappij gezien.
Je hebt niet alleen maar slechte zigenuers je hebt ook mensen die zijn ingeburgerd en daar is niks mis mee.
Ik ben wel van mening dat er iets moet gebeuren met de verhouding tussen de roemene en de "slechte"zigeuners maar
onderdrukt worden ze niet en zielig kun je ze ook niet noemen, want de meeste roemene zijn bang voor zigeuners en niet andersom.
Lees jij dit topic nog meer eens door voordat je dingen gaat roepen die nergens op gebaseerd zijn.
Ik vond het ironisch omdat jij het bent die zegt jou nick lijkt nogal op een andere nietsnut hier.

En daarbij doelde ik op betrouwbare bronnen en niet volledig uit de lucht gegrepen shit van jou of andere personen
En jou beeld over de roma's zegt ook wel iets

Laatst gewijzigd op 18-12-2004 om 08:32.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2004, 10:59
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
McCaine schreef op 17-12-2004 @ 17:01 :
dat is alleen op voorwaarde dat vrij verkeer van personen tussen Turkije en Europa ook zorgt voor een immigratiegolf.

Het lidmaatschap van Oost-Europese landen zou je kunnen gebruiken om te zien of dit ook echt zal gebeuren, ongeveer dezelfde situatie, en ook daar voorspelde men een immigratiegolf.

Ik zie nog geen Polen kamperen hier op de stoep, dus het zal allemaal wel meevallen.
Oud 18-12-2004, 11:02
ZerO
ZerO is offline
Citaat:
makelville schreef op 18-12-2004 @ 09:28 :
Lees jij dit topic nog meer eens door voordat je dingen gaat roepen die nergens op gebaseerd zijn.
Ik vond het ironisch omdat jij het bent die zegt jou nick lijkt nogal op een andere nietsnut hier.

En daarbij doelde ik op betrouwbare bronnen en niet volledig uit de lucht gegrepen shit van jou of andere personen
En jou beeld over de roma's zegt ook wel iets
Ja ik heb het topic gelezen en jouw naieve reacties schat
En wat heeft mijn nick hier mee te maken, ja niks. Leer eens je standpunt onderbouwen want het gaat werkelijk nergens over.
Ohja idd geen betrouwbare bronnen jij kent de maatschappij daar beter dan iemand die roemeens is, ohja uiteraard.
Ja mijn beeld van hun is uit eigen ervaring en niet uit zogenaamde betrouwbare bronnen, mevrouw hoort ook eens wat
Oud 18-12-2004, 12:24
Verwijderd
Citaat:
ZerO schreef op 18-12-2004 @ 12:02 :
Ja ik heb het topic gelezen en jouw naieve reacties schat
En wat heeft mijn nick hier mee te maken, ja niks. Leer eens je standpunt onderbouwen want het gaat werkelijk nergens over.
Ohja idd geen betrouwbare bronnen jij kent de maatschappij daar beter dan iemand die roemeens is, ohja uiteraard.
Ja mijn beeld van hun is uit eigen ervaring en niet uit zogenaamde betrouwbare bronnen, mevrouw hoort ook eens wat
Leer eerst maar eens begrijpend lezen
De media en mensenrechtenorganisaties zijn natuurlijk niet zo betrouwbaar als een inwoner van dat land

Niet dat jij overal van op de hoogte bent nietwaar?
Met citaat reageren
Oud 18-12-2004, 13:04
PGWR
PGWR is offline
Citaat:
nare man schreef op 16-12-2004 @ 16:19 :
Meen je dit nu serieus? Ik heb dit allemaal stuk voor stuk al weerlegd, een paar posts terug.
Wanneer Turkije lid wordt van de Europese Unie, dan is er ook geen argument meer om een EU-lidmaatschap voor landen als Marokko en Tunesië te weigeren. Waar houdt de grens dan op?

Citaat:
Des te beter, toch? Hebben we meer grip op dat conflict.
Buiten Europa lacht men om de EU. De EU is slap en te politiek correct.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2004, 14:44
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ze zijn al te evr doorgeschoten door die 10 Oostblok-landen dit jaar in één keer toe te laten.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2004, 15:02
peace58
peace58 is offline
nou..... ik ben zelf afkomstig uit Turkije. MAar ik wil niet dat Turkije toetreed tot de Eu.. Er zijn veel slechte gevolgen zoals: der gaan veel buitenlanders naar Turkije om daar te wonen, ze hebben het al moeilijk daar, en heel veel mensen uit Turkije die gaan naar het buitenland om daar te wonen en te werken... Neem Bulgarije als voorbeeld.. als ik in de stad loopt vraagt een Bulgaar mij geld, terwijl ze zelf de nieuwste nicks heeft..HEel veel bulgaarse mensen lopen op straat om geld te bedelen terwijl ze rijker zijn dan wij
Met citaat reageren
Oud 18-12-2004, 15:06
Verwijderd
[QUOTE]McCaine schreef op 17-12-2004 @ 17:01 :
Citaat:
Dit is een geopolitiek bekende haard van geweld, niet een spel verstoppertje. We weten buitengewoon goed wat daar speelt. Iedereen weet dat.
We zijn minder goed op de hoogte van wat zich onder de bevolking roert, een land dat er aan grenst en cultuur niet zo veel verschilt zal minder als indringers/bemoeials gezien worden.
Het is gewoon een bijkomend voordeel.

Citaat:
En waarom is dat beter?
Met citaat reageren
Oud 18-12-2004, 15:25
ZerO
ZerO is offline
Citaat:
makelville schreef op 18-12-2004 @ 13:24 :
Leer eerst maar eens begrijpend lezen
De media en mensenrechtenorganisaties zijn natuurlijk niet zo betrouwbaar als een inwoner van dat land

Niet dat jij overal van op de hoogte bent nietwaar?
Haha jaa de media is zooooo betrouwbaar , omg jij bent iemand die alles gelooft wat ze in de bladen schrijven, Story lezer ook ?
En ja oeh een reportage stelt ook al niet zoveel voor het is een momentopname en dat geeft niet altijd aan hoe mensen met elkaar omgaan 24/7.
Wat de mensenrechtenorganisatie betreft ik weet niet wat voor onderzoeken hun doen maar als ze kwanitatieve onderzoeken doen is dat vooral veel cijferwerk en dat zegt niks over wat mensen werkelijk denken want daarvoor heb je kwalitatieve onderzoeken nodig.
Als jij denkt dat de media en dat mensenrechtenorganisatie een beter beeld schetsen van de werkelijkheid dan mensen die Roemenie bezocht hebben en het dagelijks leven daar ervaren hebben en ik heb het niet zomaar over even op vakantie, dan ben je echt naief en hersenloos, maar dat had ik al door.
Denk je niet dat er over Nederland veel onzin wordt geschreven en veel buitenlanders een vertekend beeld hebben van Nederland dankzij de oh zo betrouwbare media

Ik laat het bij deze want met jou valt er niet te praten, want nogmaals je bent een doos.
Oud 18-12-2004, 15:37
Verwijderd
Citaat:
ZerO schreef op 18-12-2004 @ 16:25 :
Haha jaa de media is zooooo betrouwbaar , omg jij bent iemand die alles gelooft wat ze in de bladen schrijven, Story lezer ook ?
En ja oeh een reportage stelt ook al niet zoveel voor het is een momentopname en dat geeft niet altijd aan hoe mensen met elkaar omgaan 24/7.
Wat de mensenrechtenorganisatie betreft ik weet niet wat voor onderzoeken hun doen maar als ze kwanitatieve onderzoeken doen is dat vooral veel cijferwerk en dat zegt niks over wat mensen werkelijk denken want daarvoor heb je kwalitatieve onderzoeken nodig.
Als jij denkt dat de media en dat mensenrechtenorganisatie een beter beeld schetsen van de werkelijkheid dan mensen die Roemenie bezocht hebben en het dagelijks leven daar ervaren hebben en ik heb het niet zomaar over even op vakantie, dan ben je echt naief en hersenloos, maar dat had ik al door.
Denk je niet dat er over Nederland veel onzin wordt geschreven en veel buitenlanders een vertekend beeld hebben van Nederland dankzij de oh zo betrouwbare media

Ik laat het bij deze want met jou valt er niet te praten, want nogmaals je bent een doos.
Ik geef de voorkeur aan HP en nos journaal, en nee ik lees geen roddelbladen die laatste zullen zich ook niet veel bezighouden met roemenie nichtwahr?

Ach welnee ik ben tenminste niet blind voor de feiten, dat jij me een doos vind laat me volledig koud na jou opsomming van de roma's heb je wel laten zien dat je een bevooroordeeld bekrompen mens bent die niet verder kijkt dan haar neus lang is.

Jammer dat je het hierbij laat want ik vond je naiviteit heel amusant
Met citaat reageren
Oud 18-12-2004, 15:43
Verwijderd
Vooral over de politie komen nog veel negatieve berichten binnen. Zo zijn er meldingen van marteling en mishandeling tijdens arrestatie of in de cel, in een aantal gevallen zelfs met de dood als gevolg. Veel van de slachtoffers hiervan waren Roma (’zigeuners’). Daarnaast zijn er nog veel berichten over onnodig of onverantwoord gebruik van vuurwapens door de politie bijvoorbeeld tijdens arrestaties. Slechts zelden wordt hier voldoende onderzoek naar gedaan door de autoriteiten waardoor de schuldigen vaak onbestraft blijven. Journalisten worden nog in hun werk belemmerd doordat ook in het nieuwe wetboek van strafrecht de vrijheid van meningsuiting niet wordt gegarandeerd. Tot slot blijft de discriminatie van de Roma en de slechte omstandigheden waaronder velen van hen leven een groot probleem.

*Meer info over dergelijke partijken kun je vinden bij de site van amnesty

Laatst gewijzigd op 18-12-2004 om 15:55.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2004, 15:50
Flip!
Flip! is offline
het is wel zo, het land met de meeste inwoners of het grootste land, krijgt de meeste macht..en daar zitten ze over in..
Oud 19-12-2004, 00:03
bamiPoep
bamiPoep is offline
israel bij de EU ze mogen hier ook al voetballen, de rest van de wereld erkent hun toch niet

turkije bij EU met turkije gaat het steeds beter (o.a. economisch), met EU steeds minder. EU trekt turkye mee de afgrond in. voor turkye`s eigen bestwil, beter neit bij EU
Oud 19-12-2004, 10:39
Verwijderd
Citaat:
bamiPoep schreef op 19-12-2004 @ 01:03 :
turkije bij EU met turkije gaat het steeds beter (o.a. economisch), met EU steeds minder.
Ah, dat verklaart die economische groei.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 22:28
Verwijderd
Ik vind dat Turkije wel moet toetreden tot de Europese Unie, ik hou er ook mijn profielwerkstuk over. Ze moeten toetreden tot de Europese Unie omdat:

• Politiek gezien hebben met name de lidstaten aan de oostgrens van de Unie er belang bij dat de Oost-Europese landen zich voegen in de liberale democratische ordering van de EU. Eenmaal formeel onderdeel van de groot Europese invloedsfeer kunnen deze landen beter gecontroleerd worden.
• In geopolitieke zin versterkt de uitbreiding de politieke macht van de EU op wereldschaal.
• Als nieuwe lidstaten hebben de Oost-Europese landen meer mogelijkheden om een deel van de door de EU constant rondgepompte hoeveelheid geld naar zich toe te trekken.
• Aansluiting bij EU positief effect op de positie van sommige bevolkingsgroepen die op het ogenblik in Oost-Europa vaak moeilijk hebben. Denk aan de homoseksuele bevolking.
• Politieke stabiliteit, maatschappelijke zekerheid , rust en vertrouwen is van groot belang voor iedere samenleving. Sociaal kapitaal van de eerste orde.
• We zien dat er een gedisciplineerde werking is op potentiële lidstaten met het uitzicht op EU uitbreiding
• Als de Eu uitbreid en de binnengrenzen vallen weg, dan komen er ineens 75 miljoen nieuwe consumenten bij, er ontstaat dan de grootste markt voor handel en investeringen in de wereld.
Als de EU de nieuwe lidstaten helpt met het opbouwen van een evenwichtige economie, dan werpt dit na verloop van tijd zijn vruchten af en zal de EU er ook economisch voordeel uithalen.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 22:48
Verwijderd
VOOR begin onderhandelingen

PRINCIPIEEL VOOR toetreding Turkije

.. al leg ik wel enkele nuances..

* mensenrechten
* hervormingen wetgeving
* scheiding kerk-staat en democratisch bestel
* CYPRUS!

-> en wat met 'het gewicht'?? Als ze lid worden dan zouden ze in 1 klap zowat een van de allergrootste- dus oook machtigste zijn! ik geloof na Duitsland, op 2 dus! Krijgen ze dan ook evenredig het aantal volksvertegenwoordigers in het Europarlement en Comissarisen?

Maar principieel voor dus
Als ze maar op zijn minst de ingeslagen weg voortzetten, en verder (positief) blijven evolueren..
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 22:49
Verwijderd
Citaat:
bamiPoep schreef op 19-12-2004 @ 01:03 :
israel bij de EU ze mogen hier ook al voetballen, de rest van de wereld erkent hun toch niet

turkije bij EU met turkije gaat het steeds beter (o.a. economisch), met EU steeds minder. EU trekt turkye mee de afgrond in. voor turkye`s eigen bestwil, beter neit bij EU
bullshit
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 22:50
MH
MH is offline
Citaat:
makelville schreef op 18-12-2004 @ 16:37 :
Ik geef de voorkeur aan HP en nos journaal, en nee ik lees geen roddelbladen die laatste zullen zich ook niet veel bezighouden met roemenie nichtwahr?

Ach welnee ik ben tenminste niet blind voor de feiten, dat jij me een doos vind laat me volledig koud na jou opsomming van de roma's heb je wel laten zien dat je een bevooroordeeld bekrompen mens bent die niet verder kijkt dan haar neus lang is.

Jammer dat je het hierbij laat want ik vond je naiviteit heel amusant
Ach, pak nu toch maar je Barbie en ga ajb spelen. Of ga je zo nog zeggen dat wij toch niets van Nederland weten omdat jij de krant leest en wij er alleen maar vandaan komen?
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 23:31
peaceflower
peaceflower is offline
Citaat:
geilespookje schreef op 19-12-2004 @ 23:48 :
-> en wat met 'het gewicht'?? Als ze lid worden dan zouden ze in 1 klap zowat een van de allergrootste- dus oook machtigste zijn! ik geloof na Duitsland, op 2 dus! Krijgen ze dan ook evenredig het aantal volksvertegenwoordigers in het Europarlement en Comissarisen?
Ja, dat denk ik wel. Waarom zou Turkije het voor minder doen?
In principe hebben ze daar als lid dan recht op.

Citaat:
geilespookje schreef op 19-12-2004 @ 23:48 :
* mensenrechten
* hervormingen wetgeving
* scheiding kerk-staat en democratisch bestel
* CYPRUS!
Hier ben ik het mee eens. Turkije is goed op weg, maar met deze zaken moet inderdaad nog heel wat gedaan worden.
Oud 20-12-2004, 00:08
Verwijderd
Citaat:
peaceflower schreef op 20-12-2004 @ 00:31 :
Ja, dat denk ik wel. Waarom zou Turkije het voor minder doen?
In principe hebben ze daar als lid dan recht op.

Hier ben ik het mee eens. Turkije is goed op weg, maar met deze zaken moet inderdaad nog heel wat gedaan worden.
>> voilà.. dat kan best wel gevoelig liggen..

Men spreekt nl. ook over een 'volwaardig lidmaatschap'!

>> idd, die punten moeten ze echt verder goed opvolgen!
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 09:27
Verwijderd
Citaat:
MH schreef op 19-12-2004 @ 23:50 :
Ach, pak nu toch maar je Barbie en ga ajb spelen. Of ga je zo nog zeggen dat wij toch niets van Nederland weten omdat jij de krant leest en wij er alleen maar vandaan komen?
Ga toch weg als je niks nuttigs te melden hebt
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 10:01
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
T_ID schreef op 18-12-2004 @ 11:59 :
dat is alleen op voorwaarde dat vrij verkeer van personen tussen Turkije en Europa ook zorgt voor een immigratiegolf.

Het lidmaatschap van Oost-Europese landen zou je kunnen gebruiken om te zien of dit ook echt zal gebeuren, ongeveer dezelfde situatie, en ook daar voorspelde men een immigratiegolf.

Ik zie nog geen Polen kamperen hier op de stoep, dus het zal allemaal wel meevallen.
Ik wil ook niet beweren dat dat ineens massaal zal gebeuren, het probleem is meer dat stel dat het gebeurt, we er geen grip op hebben. Het lijkt me wat dat betreft nogal het Paard van Troje binnenhalen.
Oud 20-12-2004, 11:39
MH
MH is offline
Citaat:
makelville schreef op 20-12-2004 @ 10:27 :
Ga toch weg als je niks nuttigs te melden hebt
gaap... heb je echt niets beters te doen?
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 11:55
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
McCaine schreef op 20-12-2004 @ 11:01 :
Ik wil ook niet beweren dat dat ineens massaal zal gebeuren, het probleem is meer dat stel dat het gebeurt, we er geen grip op hebben. Het lijkt me wat dat betreft nogal het Paard van Troje binnenhalen.
tja, persoonlijk zal het me een worst wezen wie de 'lagere banen' vult, zolang het mij maar niet teveel kost. (tja, solidariteit, leuk en aardig, maar motikermee?)

Uiteindelijk is het doel van de EU om door samenwerking meer macht te krijgen, en onderweg het liefst nog eens smerig rijk te worden.

Op zich is uitbreiding van de EU dus vanuit pragmatisch oogpunt een prima langetermijn investering, immers, meer mensen binnen de EU, meer landen, en daarmee meer geld en hulpbronnen.

Het enige waar ik vraagtekens bij plaats is het overmatig nationalisme bij sommige Turken, in de krant valt vandaag te lezen dat een nationalist beweerd dat 'met een telefoontje 50.000 man opgetrommeld kunnen worden', en 'we hebben half Cyprus bezet, we kunnen ook Anatolie heroveren en heel Cyprus nemen'.

Dat soort mensen horen thuis in een soort marginale radicale beweging die op z'n best een beschamende vertoning voor de politiek van een land is, niet op plekken waar ze serieuze invloed hebben.
Oud 20-12-2004, 16:13
Verwijderd
Citaat:
McCaine schreef op 20-12-2004 @ 11:01 :
Lijkt me nogal overdreven. Ten eerste omdat het zeker wel te reguleren is en ten tweede omdat er ook geen massale emigratiegolf uit Oost-Europa is.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 22:41
peaceflower
peaceflower is offline
Citaat:
geilespookje schreef op 20-12-2004 @ 01:08 :
>> voilà.. dat kan best wel gevoelig liggen..

Men spreekt nl. ook over een 'volwaardig lidmaatschap'!

>> idd, die punten moeten ze echt verder goed opvolgen!
Ja, ik vind dat sowieso, als je lid bent ben je ook volwaardig lid, met alle plichten en rechten die daar bij horen... natuurlijk ligt dat gevoelig, Turkije wordt dan machtig in Europa, maar dat lijkt me logisch, als je ze erbij haalt en lid maakt, dan hoort dat erbij..
Oud 22-12-2004, 00:14
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Op lange termijn zie ik graag bij Europa:

natuurlijk Noorwegen, IJsland en Zwitserland . Die hele EFTA kan dan fuseren met de EU.

Dan - maar dat gaat nog lang duren: Oekraine en WitRusland.

Dan: zeer vergaande samenwerking met de democratieen Israel en Palestina.

En op termijn maar eens de dicators in Noord-Afrika wippen. Want Kadaffi is niet onze vriend. En die gast in Tunsie moet ook weg!
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 00:17
T_ID
T_ID is offline
Wat moeten wij in godesnaam met Zwitserland aan? (behalve beslag laten leggen criminele gelden en gestolen goud)
Oud 22-12-2004, 07:08
RanC
RanC is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 22-12-2004 @ 01:14 :

En op termijn maar eens de dicators in Noord-Afrika wippen. Want Kadaffi is niet onze vriend. En die gast in Tunsie moet ook weg!
Als je alle dictators en foute leiders uit (Noord-)Afrika wilt gooien, ben je nog wel een aantal regeringsperiodes bezig.

Afrika is economisch over het algemeen nog niet interessant genoeg om er een "oorlog voor de democratie" te gaan voeren.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2004, 00:13
Verwijderd
Citaat:
peaceflower schreef op 20-12-2004 @ 23:41 :
Ja, ik vind dat sowieso, als je lid bent ben je ook volwaardig lid, met alle plichten en rechten die daar bij horen... natuurlijk ligt dat gevoelig, Turkije wordt dan machtig in Europa, maar dat lijkt me logisch, als je ze erbij haalt en lid maakt, dan hoort dat erbij..
Wel, dan ben ik nog niet zo zeker dat ik dàt wel wil...
Maar ik blijf verder wel bij mijn (principiële) standpunt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten