Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-01-2005, 10:47
Verwijderd
Citaat:
CrazY G schreef op 14-01-2005 @ 19:39 :
marketing verhaal
Citaat:
Vaal schreef op 15-01-2005 @ 00:16 :
Je krabbelt terug. Je baseert nu op je eigen mening, terwijl je het net nog had over dat de DS de PSP juist wél gaat ownen.

Marketingverhaal
A Het was al de hele tijd een mening. Ik zeii dat ik de PSP meer peop vond dan de DS en dat ik de DS revolutionairder vond. Dat betekent tog neit dat het een feit is? Je itnerpreteert mijn verhaal verkeerd.
B Marketingtechnisch is een term die dus in de marketing niet voorkomt maar ok
C En ik blijf het zeggen, maar dat geeft niet want de halve wereld denkt zo over makreting, maar marketing draait NIET om marktaandeel behalen.
Het KAN een doelstelling in je marketingplan zijn maar het hoeft niet. Omtrend marktaandeel kan je als doelstelling hebben hem te vergroten, te verkleinen, te behouden. Verder kan je je winst willen vergoten ( en NEE dat doe je lang niet alleen door marktaandeel te vergroten ), je product willen positioneren ( nix met marktaandeel te maken ), je product willen innoveren en ga zo maar door. Ik zeg eht nog een keer, marketing draait NIET alleen om marktaandeel te behalen.
D Door mijn vorige verhaal kan je dus ook concluderen dat wanneer Ninty of Sony een kleiner marktaandeel krijgt dit NIET betekent dat hun marketing heeft gefaalt.
E Verder is de hanhdledmarkt een markt waarin er weinig aanbieders zijn en een heterogeen product ( omdat DS en PSP verschillen ). Hieruit kan je concluderen dat het een heterogene oligopolie is. In deze markt word prijs als grootste marketinginstrument gebruikt. En kwa prijs, zit tog echt de DS beter.
F Alweer:
PSP bied leuke gaming experience
DS ook alleen op een andere manier
Make your choice

Citaat:
Vice schreef op 15-01-2005 @ 00:47 :
Is er al bekend welke games hier in Europa komen. Ik heb al een paar aantrekkelijke titels gezien, maar het zou wel fijn zijn als ik die later gewoon in de winkel kan kopen.
Meeste US games komen sowieso wel naar Europa toe maar volgens mij is er nog gene offciele launch lijst voor Europa. Nog ff wachten dus.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-01-2005, 11:43
Verwijderd
Sorry, kan het niet laten:
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 11:53
Verwijderd
Citaat:
Robo schreef op 15-01-2005 @ 12:43 :
Sorry, kan het niet laten:
[afbeelding]
Rare jongens, die Japanners.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 18:54
ExVaal
ExVaal is offline
Citaat:
Robo schreef op 15-01-2005 @ 11:47 :
A Het was al de hele tijd een mening. Ik zeii dat ik de PSP meer peop vond dan de DS en dat ik de DS revolutionairder vond. Dat betekent tog neit dat het een feit is? Je itnerpreteert mijn verhaal verkeerd.
B Marketingtechnisch is een term die dus in de marketing niet voorkomt maar ok
C En ik blijf het zeggen, maar dat geeft niet want de halve wereld denkt zo over makreting, maar marketing draait NIET om marktaandeel behalen.
Het KAN een doelstelling in je marketingplan zijn maar het hoeft niet. Omtrend marktaandeel kan je als doelstelling hebben hem te vergroten, te verkleinen, te behouden. Verder kan je je winst willen vergoten ( en NEE dat doe je lang niet alleen door marktaandeel te vergroten ), je product willen positioneren ( nix met marktaandeel te maken ), je product willen innoveren en ga zo maar door. Ik zeg eht nog een keer, marketing draait NIET alleen om marktaandeel te behalen.
D Door mijn vorige verhaal kan je dus ook concluderen dat wanneer Ninty of Sony een kleiner marktaandeel krijgt dit NIET betekent dat hun marketing heeft gefaalt.
E Verder is de hanhdledmarkt een markt waarin er weinig aanbieders zijn en een heterogeen product ( omdat DS en PSP verschillen ). Hieruit kan je concluderen dat het een heterogene oligopolie is. In deze markt word prijs als grootste marketinginstrument gebruikt. En kwa prijs, zit tog echt de DS beter.
F Alweer:
PSP bied leuke gaming experience
DS ook alleen op een andere manier
Make your choice

Meeste US games komen sowieso wel naar Europa toe maar volgens mij is er nog gene offciele launch lijst voor Europa. Nog ff wachten dus.
Goed, eigenlijk heb ik niet eens zin om te reply'en op deze onsamenhangende drab woorden. Neem AUB even de tijd om je posts zorgvuldig te formuleren zodat de discussie overzichtelijk en duidelijk blijft. Dit is gewoon slordig.

A) Top. Puntje voor jou.

B) Ik houd me niet op in de marketing, dus ik spreek in normale, geaccepteerde woorden en termen. Ik ga jou ook niet vertellen dat in de technologische werelden allang niet meer gesproken wordt van 'graphics' maar van 'grafische aspecten' en dat deze samenhangen met de functionaliteit ervan.

C) Sony, Microsoft en Ninty hebben als doelstelling zoveel mogelijk geld te verdienen. Het zijn developers die puur voor de centen gaan, dat is te zien aan de prachtige staaltjes marketing die ze rondom hun next-gen consoles hebben laten zien.

D) En aan mijn vorige stukje (Punt C) is te zien dat de marketing van Ninty dat daadwerkelijk wél doet. Er is geen developer die zó baalt doordat ze de verkeerde weg in zijn geslagen. Neem als voorbeeld de online functies van de GameCube. En ja, in online consolegamen zit weldegelijk toekomst.

E) De prijs kun je bepalen aan de hand van de gebruikte middelen. De PSP is natuurlijk veel méér dan alleen een handheld console. Tel bij de prijs van de DS eens de prijs van een MP3 en een handheld filmspeler op en herzie je oordeel.

F) De PSP biedt meer dan alleen een leuke game-experience.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 18:57
Kurogane
Kurogane is offline
Sorry kon het niet laten

Bleach (lunar anime)

Lost in Translation

@Robo, je moet de PSP echt een keer in je handen hebben.

Laatst gewijzigd op 15-01-2005 om 20:31.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 21:46
Jolt
Jolt is offline
Ziet wel zeer mooi uit. Hoe zwaar is ie?
Oud 15-01-2005, 22:10
Kurogane
Kurogane is offline
Ietsje zwaarder dan een optische muis met 2AA batterijen..
maar hij ligt goed in de hand dus je hebt niet echt het gevoel dat je hem goed moet vast houden.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 22:40
ExVaal
ExVaal is offline
Citaat:
Kurogane schreef op 15-01-2005 @ 19:57 :
Sorry kon het niet laten
[afbeelding]
Bleach (lunar anime)
[afbeelding]
Lost in Translation
[afbeelding]

[afbeelding]

@Robo, je moet de PSP echt een keer in je handen hebben.

[afbeelding]
*kwijl*

Ik kan echt niet wachten tot ik hem heb. Dit wordt zo heel erg mijn favoriete console!
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 23:09
Verwijderd
Citaat:
Vaal schreef op 15-01-2005 @ 23:40 :
*kwijl*

Ik kan echt niet wachten tot ik hem heb. Dit wordt zo heel erg mijn favoriete console!
Lekker voorbarig zulke conclusies. Eerst maar eens zien wat er voor spellen voor uitkomen.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 23:11
ExVaal
ExVaal is offline
Citaat:
Blackwater_park schreef op 16-01-2005 @ 00:09 :
Lekker voorbarig zulke conclusies. Eerst maar eens zien wat er voor spellen voor uitkomen.
Anders is het een mooie movieplayer + MP3 speler voor in de trein!
Met citaat reageren
Oud 16-01-2005, 00:07
Kurogane
Kurogane is offline
idd, mp3 functie is echt een afgemaakte optie. Nog beter dan sommige mp3 spelers. Als je een mp3's wilt afspelen staat de lijst mooi op de lcd, en menu is gewoon fucking mooi het blijft bewegen, aan de achtergrond zijn het golven die op een neer gaan. niet nuttig maar erg artistiek en stijlvol..bij filmpjes heb je miniatuurweergaven. En ook met complete functies. Je hebt bij het geluid ook 4 presets. De mp3 & video functies zijn echt goed uitgewerkte en complete features. Het geluid is van goede kwaliteit en LCD schakelt zichzelf uit na een tijd. En dan zet je je PSP gewoon op''hold''.

ja ik luister naar allemaal vaag japanse liedjes

Laatst gewijzigd op 16-01-2005 om 00:10.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2005, 02:01
Vice
Vice is offline
Ik zie dat je nummers van Gackt op je PSP hebt staan.
Oud 16-01-2005, 08:01
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
blablabla van iedereen
een paar dingen, in het jaar 2004 heeft nintendo meer winst gemaakt dan sony, niet meer omzet maar wel meer winst, dus hoezo gaat het zo goed met sony en slecht met nintendo
je kunt het vergelijken met heineken, de halve wereld(bewijs van spreke) drinkt het, maar ze gaan wel slecht omdat ze heel veel reclame moeten maken deze positie in stand te houden.

en dan al die bla over een film, het is gewoon een feit dat de batterij sneller leeg gaat als je film kijkt, ik weet niet hoe dat komt, maar het is wel een feit, dus stom om er nog een discussie over te gaan beginnen , ik ga toch ook niet zeggen dat de GC beter heeft verkocht dan de ps2, en waarom doe ik dat niet, omdat het niet waar is.

en wie er wint, ik weet het niet, misschien verkoopt de psp beter, maar omdat nintendo per verkochte unit meer verdient maakt nintendo misschien wel (weer) meer winst, maar dat zullen we nog wel zien, ik weet nog wel toen de x-box uit kwam bijna niemand dat apperaat een kans gaf, en moet je nu eens kijken, heel veel verlies, maar wel een groot markt aandeel
Met citaat reageren
Oud 16-01-2005, 12:13
Kurogane
Kurogane is offline
Een film via de Memory stick gebruikt stuk minder stroom dan een UMD DVD daar hoeft de Disc niet constant gedraaid te worden om data af te lezen. Dus gaat makkelijker via de film 5 a 6 uur mee. Genoeg voor 2,5 films van 2uur! Ja dat wist je niet hé , Sony staat ook niet stil, onderdelen in de PSP zitten nog steeds in research en samsung heeft aangekondig energiezuinig chips te leveren aan Sony. (Die ze dus in sommige telefoons gebruiken). Betere batterijpack is ook in ontwikkeling.

Iedereen (incl. ninty fanboys) moeten gewoon blij zijn met de aankomst van de Playstation Portable als Sony dit niet had gereleased, dan was de Nintendo DS ook niet gekomen, en zaten we allemaal nog steeds met de GBA SP met gameplay uit de jaren tachtig.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2005, 12:16
Azathoth
Azathoth is offline
Citaat:
Kurogane schreef op 16-01-2005 @ 01:07 :
idd, mp3 functie is echt een afgemaakte optie. Nog beter dan sommige mp3 spelers. Als je een mp3's wilt afspelen staat de lijst mooi op de lcd, en menu is gewoon fucking mooi het blijft bewegen, aan de achtergrond zijn het golven die op een neer gaan. niet nuttig maar erg artistiek en stijlvol..bij filmpjes heb je miniatuurweergaven. En ook met complete functies. Je hebt bij het geluid ook 4 presets. De mp3 & video functies zijn echt goed uitgewerkte en complete features. Het geluid is van goede kwaliteit en LCD schakelt zichzelf uit na een tijd. En dan zet je je PSP gewoon op''hold''.

[afbeelding]
ja ik luister naar allemaal vaag japanse liedjes
Gackt.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2005, 12:37
D@mien
D@mien is offline
Als je anime op je PSP kan kijken 0wned ie de DS nóg harder
denk je in: als je met de trein naar school moet, en je zit zo'n 30 minuten in de trein, dan kan je in die tijd gewoon een anime ep kijken als de subs te lezen zijn teminste...
Oud 16-01-2005, 13:57
Verwijderd
Citaat:
Kurogane schreef op 16-01-2005 @ 13:13 :
Iedereen (incl. ninty fanboys) moeten gewoon blij zijn met de aankomst van de Playstation Portable als Sony dit niet had gereleased, dan was de Nintendo DS ook niet gekomen, en zaten we allemaal nog steeds met de GBA SP met gameplay uit de jaren tachtig.
Uhuh, want Sony gaat natuurlijk revolutionaire gameplay dingen doen met de psp en geen 100 PS2 ports uitbrengen.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2005, 14:12
CrazY G
CrazY G is offline
Citaat:
metroidminded schreef op 16-01-2005 @ 09:01 :
een paar dingen, in het jaar 2004 heeft nintendo meer winst gemaakt dan sony, niet meer omzet maar wel meer winst, dus hoezo gaat het zo goed met sony en slecht met nintendo
Meer winst dan sony? In welke tak? Cijfers? Bron?
want over jouw opmerking kan je niks zeggen, winst betekent niet dat het automatisch goed gaat. Misschien heeft sony op break even gespeeld of zelfs op verlies, om zoveel mogelijk te verkopen en een goede basis op te bouwen om in de toekomst in te cashen. En als nintendo dan een winst heeft gemaakt van, ik noem maar wat, 10000euro hebben ze iid meer winst, maar niet echt succesvol

Laatst gewijzigd op 16-01-2005 om 14:17.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2005, 14:18
Kurogane
Kurogane is offline
Citaat:
Blackwater_park schreef op 16-01-2005 @ 14:57 :
Uhuh, want Sony gaat natuurlijk revolutionaire gameplay dingen doen met de psp en geen 100 PS2 ports uitbrengen.
Zo verschrikkelijk revolutionair is Touchscreen en Dualscherm echt niet.

Laatst gewijzigd op 16-01-2005 om 15:28.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2005, 19:19
D@mien
D@mien is offline
je zal maar bij de eindbaas zitten

Heeft de PSP nou een regiobeveiliging of niet?
Oud 16-01-2005, 19:27
Vice
Vice is offline
Citaat:
D@mien schreef op 16-01-2005 @ 20:19 :
je zal maar bij de eindbaas zitten

Heeft de PSP nou een regiobeveiliging of niet?
Ik heb nog geen een handheld gezien die niet regiovrij was.
Oud 16-01-2005, 19:29
Vice
Vice is offline
Citaat:
Kurogane schreef op 16-01-2005 @ 15:18 :
Zo verschrikkelijk revolutionair is Touchscreen en Dualscherm echt niet.

[afbeelding]
Jammer dat het zo duidelijk te zien is dat er in het filmpje geknipt is. Anders was het wel grappig.
Overgens zeiden ze dit ook over de PSP.
Oud 16-01-2005, 20:41
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
Kurogane schreef op 16-01-2005 @ 13:13 :
Een film via de Memory stick gebruikt stuk minder stroom dan een UMD DVD daar hoeft de Disc niet constant gedraaid te worden om data af te lezen. Dus gaat makkelijker via de film 5 a 6 uur mee. Genoeg voor 2,5 films van 2uur! Ja dat wist je niet hé , Sony staat ook niet stil, onderdelen in de PSP zitten nog steeds in research en samsung heeft aangekondig energiezuinig chips te leveren aan Sony. (Die ze dus in sommige telefoons gebruiken). Betere batterijpack is ook in ontwikkeling.

stel dat je gelijk hebt en je kunt ineens in plaats een film van 2 uur 2.5 film van 2 uur kijken, waarom nu pas die technologie maken, want de nu al verkochte psp's kunnen volgens alles wat ik lees echt maar 1 film

en ik zeg ook niets ten nadele van de psp, ik ben blij dat ie er is en mocht ik een beter betaalde baan krijgen koop ik ze beide, maar ik ken mezelf goed genoeg om te weten dat ik gewoon erg van nintendo hou(niet altijd, gelukkig koop mijn ps2 buddy een psp )
Met citaat reageren
Oud 16-01-2005, 20:50
Kurogane
Kurogane is offline
Volgens mij weet je niet zoveel van de PSP

Je hebt 2 mediums voor de PSP:

UMD DVD en Memory Stick

UMD DVD is volgens mij 1,8 GB en PSP kan een resolutie aan van 482 x 278 wat fucking scherp, zuiver en mooi is. Dus die films op UMD DVD zijn erg mooi, beetje vergelijkbaar als een dvd kijken op een TV. Dus die bestanden worden groot, in Megabytes. En hebben ook gewoon menuutjes net als een normale dvd, dus subtitels en audio etc.

Memory Stick heb je in verschillende formaten en types, alleen types Duo en Duo Pro kun je voor de psp gebruiken, die zijn trouwens bijna evengroot als de Shift Toets. Op dit moment zijn er 32mb 64mb 128mb 256mb 512mb en 1gb. PSP kan Mpeg-4 films afspelen. Maar de resolutie is gelimiteerd aan 320 x 240, (waarschijnlijk omdat Sony niet wilt dat mensen alles gaan downloaden en op mem. stick zetten en via de mem. sticks kijken en dus geen UMD DVD's kopen). Dus het is iets minder scherp dan UMD DVD maar RUIM voldoende.

Verschil is in hardware is dat, een UMD DVD moet gedraaid worden om afgelezen te worden --> dit kost stuk meer stroom dan een geheugenkaart elektronisch aflezen. Een film kijken via de geheugenkaart kan dus veel langer dan UMD dvd. Nadeel is dat resolutie iets minder is, je hebt geen subtitles tenzij je ze erin plakt. En geen dvd menuutjes.

Ik heb gelijk want ik heb het zelf uitgeprobeerd
Anyway over dat 1 film is omdat er de memorysticks Duo & DUo pro zo schaars zijn. Naar verwachting zal na de release meer Duo sticks op de markt komen. Je moet namelijk een film eerst converteren naar mpeg4...een DIVX van 700MB past namelijk niet op een 512mb kaart...maar wel op een 1GB geheugenkaart maar die zijn nergens in voorraad.

Laatst gewijzigd op 16-01-2005 om 20:55.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2005, 21:02
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
Kurogane schreef op 16-01-2005 @ 21:50 :
Volgens mij weet je niet zoveel van de PSP

Je hebt 2 mediums voor de PSP:

UMD DVD en Memory Stick

UMD DVD is volgens mij 1,8 GB en PSP kan een resolutie aan van 482 x 278 wat fucking scherp, zuiver en mooi is. Dus die films op UMD DVD zijn erg mooi, beetje vergelijkbaar als een dvd kijken op een TV. Dus die bestanden worden groot, in Megabytes. En hebben ook gewoon menuutjes net als een normale dvd, dus subtitels en audio etc.

Memory Stick heb je in verschillende formaten en types, alleen types Duo en Duo Pro kun je voor de psp gebruiken, die zijn trouwens bijna evengroot als de Shift Toets. Op dit moment zijn er 32mb 64mb 128mb 256mb 512mb en 1gb. PSP kan Mpeg-4 films afspelen. Maar de resolutie is gelimiteerd aan 320 x 240, (waarschijnlijk omdat Sony niet wilt dat mensen alles gaan downloaden en op mem. stick zetten en via de mem. sticks kijken en dus geen UMD DVD's kopen). Dus het is iets minder scherp dan UMD DVD maar RUIM voldoende.

Verschil is in hardware is dat, een UMD DVD moet gedraaid worden om afgelezen te worden --> dit kost stuk meer stroom dan een geheugenkaart elektronisch aflezen. Een film kijken via de geheugenkaart kan dus veel langer dan UMD dvd. Nadeel is dat resolutie iets minder is, je hebt geen subtitles tenzij je ze erin plakt. En geen dvd menuutjes.

Ik heb gelijk want ik heb het zelf uitgeprobeerd
Anyway over dat 1 film is omdat er de memorysticks Duo & DUo pro zo schaars zijn. Naar verwachting zal na de release meer Duo sticks op de markt komen. Je moet namelijk een film eerst converteren naar mpeg4...een DIVX van 700MB past namelijk niet op een 512mb kaart...maar wel op een 1GB geheugenkaart maar die zijn nergens in voorraad.
Klinkt goed, hoe duur zijn die duo sticks??
en omdat je het al bekeken hebt, hoe is het verschil in kwaliteit?
Met citaat reageren
Oud 16-01-2005, 21:06
Verwijderd
Citaat:
Vaal schreef op 15-01-2005 @ 19:54 :

B) Ik houd me niet op in de marketing, dus ik spreek in normale, geaccepteerde woorden en termen. Ik ga jou ook niet vertellen dat in de technologische werelden allang niet meer gesproken wordt van 'graphics' maar van 'grafische aspecten' en dat deze samenhangen met de functionaliteit ervan.
Ik denk leer je nog is wat, mja.

Citaat:
C) Sony, Microsoft en Ninty hebben als doelstelling zoveel mogelijk geld te verdienen. Het zijn developers die puur voor de centen gaan, dat is te zien aan de prachtige staaltjes marketing die ze rondom hun next-gen consoles hebben laten zien.
Dat er prachtige marketing rondom iets is betekend niet dat je meteen winst wilt draaien. Dus laat maar eens de marketingplannen (normaal geaccpeteerd woord) zien van Ninty.

Citaat:
D) En aan mijn vorige stukje (Punt C) is te zien dat de marketing van Ninty dat daadwerkelijk wél doet. Er is geen developer die zó baalt doordat ze de verkeerde weg in zijn geslagen. Neem als voorbeeld de online functies van de GameCube. En ja, in online consolegamen zit weldegelijk toekomst.
Tja, dat het online gamen is geflopt bij de GC is wel duidelijk. Bij de DS zal dit cker niet gebeuren. Vandaar dat Ninty ook veel meer geld in de marketing gooit. Maar wat doet de maarketing van ninty nou volgens jou?

[QUOTE]E) De prijs kun je bepalen aan de hand van de gebruikte middelen. De PSP is natuurlijk veel méér dan alleen een handheld console. Tel bij de prijs van de DS eens de prijs van een MP3 en een handheld filmspeler op en herzie je oordeel.[QUOTE]

Euh, DS + MoviePlayer is 150 euro. Nog steeds goedkoper. Dan kan je voor nog iets van 120 euro memorycards erbij gaan zitten kopen.

Citaat:
F) De PSP biedt meer dan alleen een leuke game-experience.
Wat dan?

@ Kurogane
Weet je al hoe het zit met de codecs die de PSP gebruikt? Kan je die updaten. Want als DivX eenmaal weer een nieuwe decoding heeft en je kan daardoor niet meer je films kijken op je PSP, is tog wel zonde. Of kan je sowieso geen gedownloade films kijken? Dat zou namelijk wel kut zijn.
Verder ga ik de PSP vast nog wel is vasthouden en zien hoor, maar ik ben iemand die totaal voor gameplay gaat en neit voor grpahics. Daarom ga ik ook voor de DS omdat die in mijn optiek betere gameplay bied en kan gaan bieden. Ik speel ook nog veel oude spellen, puur omdat ze onge-evenaarde gameplay hebben naar mijn mening.
En weet je al meer over de prijs van de memorystick Kurogane, want tot nu toe is een 32mb stick 30 euro. Das bijna een euro per MB. Beetje goede kwaliteit film, zit je aan 500mb, kan je dadelijk 400 euro dokken voor een 512mb sitckie ofzo.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2005, 21:29
Jolt
Jolt is offline
Wat zijn jullie een stel kleine kinderen zeg, steeds beetje een fan boy uit hangen, de DS en de PSP zijn allebei zeer goede handhelds.

Alleen de een vindt een DS leuker, de andere de PSP, ga ergens anders maar beetje de fan boy uithangen, want mij komt het de strot uit.

Als je wilt gaan zeiken dat de ds zo mooi, geweldig is, open je maar een eigen DS topic.

Dacht nog altijd dat dit over de Psp GAAT!

Laatst gewijzigd op 16-01-2005 om 21:47.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2005, 21:35
Kurogane
Kurogane is offline
Een 512MB Duo Pro Stick kost op dit moment 60 euro en evt. verzendkosten (tweakers.net). (je betaalt niet per MB )
De 3GP converter (programma waarmee je alles om zet naar MPEG4), kan op dit moment alles omzetten, wmv, divx, xvid, mpeg-1, mpeg-2. Waarschijnlijk als de DIVX nu een ander codec zou gebruiken dan zou 3GP converter vast wel gewoon geupdate worden.
Anyway over gameplay, is gewoon een verkeerd woord. Ik heb NDS en PSP gehad, en iedereen zeurt over dat PSP alleen Graphics biedt en de rest PS2 spellen.
Maar PSP is qau hardware beter, weet iedereen. Maar doordat hardware beter is, is een software veel minder gelimiteerd bij het ontwikkelen van games. Bijv bij ridge racer, bij sommige tracks zijn er heuvels, omdat PSP dit scherp en duidelijk genoeg kan weergeven. Houdt je nog steeds overzicht maar je hebt nu ook het gevoel dat je echt diepte bleeft. Ridge Racer PSP kan zich ook permitteren om verschillende lichtinvallen te gebruiken waardoor je ook betere en realistische gameervaring hebt. Er zijn meer tracks, meer verschillende rijstijlen, betere sound, betere autos. Heel de gameexperience, is realistischer en indrukwekkender. Gameplay is een fout woord om een game te beoordelen, er zijn veel meer dingen/elementen die een spel goed maken. Je hebt niet alleen gameplay, maar ook te maken met Geluid, Muziek, Realisme, Snelheid (fps), Varieteit, feautues elementen,innovatie. Bij sommige tracks lijk het net of je in een achtbaan zit, dat is zo vet, bij sommige tunnels die gaan dan naar beneden dan zie je al die lampjes zo omhoog komen met lichteffecten.
En betreft Nintendo DS, het heeft een touchscreen en 2 schermen maar dat zegt niks over gameplay nou beter is omdat het zogenaamd anders is. Bijvoorbeeld met mario64DS de mini-games zijn echt repititief, elke keer doe je het zelfde. Beetje op mario tikken om zo high score te halen op een gegeven moment lukt het je gewoon niet om een nieuwe record te zetten => einde mini-game. Touchscreen is niet zo geweldig je kan het net zo goed vervangen door een grote dikke knop, als je het reeel bekijkt.
En een NDS kan echt niet de gameervaring bieden die ik met de PSP heb, met racespellen kan NDS geen diepte creeren, alleen pixels. laat staan lichtvallen, dat waren meer lichtvlekken. Er zaten ongeveer 3 secundaire kleuren en de rest was allemaal primair. Er ontbrak realistische gamervaring, bedoel ik niet mee dat alles realistisch uit moet zien maar dat je het indruk heb dat je echt beweegt. Als ik met de PSP speel dan beweeg ik steeds me hoofd omdat ik het me hersens registreert alsof ik beweeg. Bij NDS had ik dat helemaal niet, daar was gewoon graphics onnatuurlijk.
hardware speelt niet altijd een rol of een spel goed is. sommige nes spellen zijn nog steeds gweldig. maar sommige games kunnen zich veel meer permitteren op de PSP dan NDS. Maar ik denk dat sommige absoluut niet het idee hebben wat de PSP echt werkelijk kan bieden. Maar zeuren over graphics en ps2 ports maar nog geen een PSP in handen gehad. Het zal me echt niet verbazen als je opeens toch voor PSP kiest.

En wat betreft DS movie player, dat heb ik ook gehad. En dat ding zuigt kwaliteit is poep. Mp3'tjes kraken, en je kan movies niet op high settings zetten tenzij je kies voor een mono van 1:30 geluid. Het is leuk voor animes te kijken maar het scherm is veel te klein. En films kan ook niet op high setings worden gezet. En het ziet er gewoon niet uit. En het loopt na een uur niet synchroom meer met de audio daar zitten dan van die knoppen op om de audio stream paar seconden naar voren te trekken. En het steekt ook nog eens 1cm uit je DS en ziet er 1 niet uit en 2 het past ook niet meer in DS tasje. Menuutjes lopen traag, als je steeds meer MP3 en film op zet.
Geen breedbeeld geen zoom, geen geluidspresets. Scrollen van muziek gaat ook te langzaam.

In tegenstelling tot PSP is Video en MP3 speler perfect uitgwerkt. Het is ongeveer hetzelfde als een windows media player.

Laatst gewijzigd op 16-01-2005 om 21:47.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2005, 21:36
Onorthodox
Onorthodox is offline
Citaat:
Jolt schreef op 16-01-2005 @ 22:29 :
Wat zijn jullie een stel kleine kinderen zeg, steeds beetje een fan boy uit hangen, de DS en de PSP zijn allebei zeer goede handhelds.

Alleen de een vindt een DS leuker, de andere de PSP, ga ergens anders maar beetje de fan boy uithangen, want mij komt het de strot uit.

Als je wilt gaan zeiken dat de ds zo mooi, geweldig is, open je maar een eigen DS topic.

Dacht nog altijd dat dit over de Psp ging.
GING
Oud 16-01-2005, 22:11
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
Kurogane schreef op 16-01-2005 @ 22:35 :
Een 512MB Duo Pro Stick kost op dit moment 60 euro en evt. verzendkosten (tweakers.net). (je betaalt niet per MB )
De 3GP converter (programma waarmee je alles om zet naar MPEG4), kan op dit moment alles omzetten, wmv, divx, xvid, mpeg-1, mpeg-2. Waarschijnlijk als de DIVX nu een ander codec zou gebruiken dan zou 3GP converter vast wel gewoon geupdate worden.
Anyway over gameplay, is gewoon een verkeerd woord. Ik heb NDS en PSP gehad, en iedereen zeurt over dat PSP alleen Graphics biedt en de rest PS2 spellen.
Maar PSP is qau hardware beter, weet iedereen. Maar doordat hardware beter is, is een software veel minder gelimiteerd bij het ontwikkelen van games. Bijv bij ridge racer, bij sommige tracks zijn er heuvels, omdat PSP dit scherp en duidelijk genoeg kan weergeven. Houdt je nog steeds overzicht maar je hebt nu ook het gevoel dat je echt diepte bleeft. Ridge Racer PSP kan zich ook permitteren om verschillende lichtinvallen te gebruiken waardoor je ook betere en realistische gameervaring hebt. Er zijn meer tracks, meer verschillende rijstijlen, betere sound, betere autos. Heel de gameexperience, is realistischer en indrukwekkender. Gameplay is een fout woord om een game te beoordelen, er zijn veel meer dingen/elementen die een spel goed maken. Je hebt niet alleen gameplay, maar ook te maken met Geluid, Muziek, Realisme, Snelheid (fps), Varieteit, feautues elementen,innovatie. Bij sommige tracks lijk het net of je in een achtbaan zit, dat is zo vet, bij sommige tunnels die gaan dan naar beneden dan zie je al die lampjes zo omhoog komen met lichteffecten.
En betreft Nintendo DS, het heeft een touchscreen en 2 schermen maar dat zegt niks over gameplay nou beter is omdat het zogenaamd anders is. Bijvoorbeeld met mario64DS de mini-games zijn echt repititief, elke keer doe je het zelfde. Beetje op mario tikken om zo high score te halen op een gegeven moment lukt het je gewoon niet om een nieuwe record te zetten => einde mini-game. Touchscreen is niet zo geweldig je kan het net zo goed vervangen door een grote dikke knop, als je het reeel bekijkt.
En een NDS kan echt niet de gameervaring bieden die ik met de PSP heb, met racespellen kan NDS geen diepte creeren, alleen pixels. laat staan lichtvallen, dat waren meer lichtvlekken. Er zaten ongeveer 3 secundaire kleuren en de rest was allemaal primair. Er ontbrak realistische gamervaring, bedoel ik niet mee dat alles realistisch uit moet zien maar dat je het indruk heb dat je echt beweegt. Als ik met de PSP speel dan beweeg ik steeds me hoofd omdat ik het me hersens registreert alsof ik beweeg. Bij NDS had ik dat helemaal niet, daar was gewoon graphics onnatuurlijk.
hardware speelt niet altijd een rol of een spel goed is. sommige nes spellen zijn nog steeds gweldig. maar sommige games kunnen zich veel meer permitteren op de PSP dan NDS. Maar ik denk dat sommige absoluut niet het idee hebben wat de PSP echt werkelijk kan bieden. Maar zeuren over graphics en ps2 ports maar nog geen een PSP in handen gehad. Het zal me echt niet verbazen als je opeens toch voor PSP kiest.

En wat betreft DS movie player, dat heb ik ook gehad. En dat ding zuigt kwaliteit is poep. Mp3'tjes kraken, en je kan movies niet op high settings zetten tenzij je kies voor een mono van 1:30 geluid. Het is leuk voor animes te kijken maar het scherm is veel te klein. En films kan ook niet op high setings worden gezet. En het ziet er gewoon niet uit. En het loopt na een uur niet synchroom meer met de audio daar zitten dan van die knoppen op om de audio stream paar seconden naar voren te trekken. En het steekt ook nog eens 1cm uit je DS en ziet er 1 niet uit en 2 het past ook niet meer in DS tasje. Menuutjes lopen traag, als je steeds meer MP3 en film op zet.
Geen breedbeeld geen zoom, geen geluidspresets. Scrollen van muziek gaat ook te langzaam.

In tegenstelling tot PSP is Video en MP3 speler perfect uitgwerkt. Het is ongeveer hetzelfde als een windows media player.
gelijk in bijna alles, zeker als je het hebt over die movie player, waarom zou ik een ds kopen als ik movies en mp3 wil kijken/beluisteren

dat de psp de ds whooped met race games geloof ik wel,

ik denk dat de ds en de psp beide last van poorts gaan krijgen, maar de gba had ook veel poorts en das ook een top ding, als je maar je er eerst in verdiept voor je een game koopt(FE was echt heel goed!!!)

maar ik denk toch dat je het touch screen onderschat, het is niet de uitvinding van de eeuw, zeker niet, maar om het te vergelijken met een grote knop Wat ik jammer vindt is dat iedereen van dat touch screen wonderen verwacht, het is vernieuwend, maar niet wereld schokkend(zelfde geld voor dubbel scherm). Maar dat zelfde gevoel heb ik ook bij de psp, het heeft iets weg van een ipod/n-gage/gb en dan de fouten er uitgehaald. Daarom denk ik dat niet een van de 2 makkelijk de andere gaat verslaan, ze hebben bijde iets wat een bepaalde doelgroep aanspreekt.
maar ik ben erg benieuwd naar xx/xy die ik morgen binnen krijg, denk dat die game de ds wel goed gaat benutten(in tegenstelling mario 64) en ga dan pas zeggen of die nieuwe functies op ds daadwerkelijk een compleet nieuwe game ervaring kunnen bieden, verwacht wel veel van die game trauwens
Met citaat reageren
Oud 17-01-2005, 09:41
Verwijderd

Je kan ook gaan blazen bij Yoshi's Touch & Go. Zie hier .

Laatst gewijzigd op 17-01-2005 om 09:50.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2005, 11:08
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
Robo schreef op 17-01-2005 @ 10:41 :
[afbeelding]

Je kan ook gaan blazen bij Yoshi's Touch & Go. Zie hier .
geinig
alleen zie ik mezelf niet in de trein ofsow gaan zitten blazen naar mn handheld ..maar het is wel een grappige toepassing van die ingebouwde mic...
Oud 17-01-2005, 13:28
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
D@mien schreef op 17-01-2005 @ 12:08 :
geinig
alleen zie ik mezelf niet in de trein ofsow gaan zitten blazen naar mn handheld ..maar het is wel een grappige toepassing van die ingebouwde mic...
je kunt het verbergen en in plaats van blazen te hoesten
Met citaat reageren
Oud 17-01-2005, 15:46
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
metroidminded schreef op 17-01-2005 @ 14:28 :
je kunt het verbergen en in plaats van blazen te hoesten
Of de mensen die achter/voor je zitten gek laten kijken door steeds te zuchten
Oud 17-01-2005, 15:53
CrazY G
CrazY G is offline
ik heb gelijk een goed idee voor een spel. Een spel waarbij peper uit de cartridge je gezicht in wordt geblazen en hoe langer je je nies inhoud hoe hoger je score. Als je niest is het gameover. Ik ga meteen octrooi aanvragen op dit concept
Oud 21-01-2005, 08:05
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
CrazY G schreef op 17-01-2005 @ 16:53 :
ik heb gelijk een goed idee voor een spel. Een spel waarbij peper uit de cartridge je gezicht in wordt geblazen en hoe langer je je nies inhoud hoe hoger je score. Als je niest is het gameover. Ik ga meteen octrooi aanvragen op dit concept
dacht dat het niet gekker zou worden dan die mic bij mario party 6, maar nee, bij mario party DS een peper cartridge
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 18:24
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Jolt schreef op 16-01-2005 @ 22:29 :

Dacht nog altijd dat dit over de Psp GAAT!
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 21:55
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
]{ing schreef op 21-01-2005 @ 19:24 :
Eindelijk iemand die nog tussen de fan boys/girls de post doorleest!

Danku vriendelijk!
Oud 21-01-2005, 22:33
Kurogane
Kurogane is offline
Ik vind het altijd wel interessant, die naieve fanboys
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 07:57
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
Jolt schreef op 21-01-2005 @ 22:55 :
Eindelijk iemand die nog tussen de fan boys/girls de post doorleest!

Danku vriendelijk!
, ik heb wel erg veel info gehad van die 'fan boys/girls' over de psp, kan ik van jou niet zeggen, dus stop please met kraken

en als je zo dol graag ontopic wilt blijven, doe het dan zelf ook

Citaat:
Ik vind het altijd wel interessant, die naieve fanboys

Ik vind het altijd wel interessant, kijken of Kurogane weer een nieuwe ava heeft

ontopic, mijn december salaris is een stuk hoger uitgevalllen dan verwacht dus ik ga toch de psp kopen
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 10:27
Verwijderd
Om tog nog maar wat zinnigs te zeggen hierro :

Nintendo heeft hun nummer één positie in de handheldsector aan de Sony Playstation Portable overgedragen. Slecht nieuws dus, Nintendo DS is nummer twee!

Vroeger stond Nintendo standaard op de nummer één en twee met de (Super) Nintendo Entertainment System en de Gameboy. Nu we in het heden leven is Sony de grote winnaar. De Playstation 2 én de Playstation Portable domineren de hardware lijst, helaas…

Dit is de eerste keer dat de PSP boven de DS staat in de wekelijkse verkopen. Hoewel de DS nog steeds drie maal zoveel verkocht is, belooft dit weinig goeds. Nintendo moet snel met wat nieuwe titels op de proppen komen, anders is de handheld sector óók uit hun handen. Of ben ik nu een doemscenario aan het maken? Laten we het daar maar op houden, want Nintendo heeft genoeg goede titels in ontwikkeling.

Overigens doen Wario Ware en Mario 64 DS het nog steeds beter dan welke PSP game dan ook. Goed nieuws dus. Mario Party Advance is de nummer één, wellicht dat Nintendo hierdoor bezig met een DS deel. Laten we het hopen!

Bron
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 11:04
ExVaal
ExVaal is offline
Citaat:
Robo schreef op 23-01-2005 @ 11:27 :
Om tog nog maar wat zinnigs te zeggen hierro :

Nintendo heeft hun nummer één positie in de handheldsector aan de Sony Playstation Portable overgedragen. Slecht nieuws dus, Nintendo DS is nummer twee!

Vroeger stond Nintendo standaard op de nummer één en twee met de (Super) Nintendo Entertainment System en de Gameboy. Nu we in het heden leven is Sony de grote winnaar. De Playstation 2 én de Playstation Portable domineren de hardware lijst, helaas…

Dit is de eerste keer dat de PSP boven de DS staat in de wekelijkse verkopen. Hoewel de DS nog steeds drie maal zoveel verkocht is, belooft dit weinig goeds. Nintendo moet snel met wat nieuwe titels op de proppen komen, anders is de handheld sector óók uit hun handen. Of ben ik nu een doemscenario aan het maken? Laten we het daar maar op houden, want Nintendo heeft genoeg goede titels in ontwikkeling.

Overigens doen Wario Ware en Mario 64 DS het nog steeds beter dan welke PSP game dan ook. Goed nieuws dus. Mario Party Advance is de nummer één, wellicht dat Nintendo hierdoor bezig met een DS deel. Laten we het hopen!

Bron
Dat was te verwachten, aangezien de meer serieuze gamers nu ook handheld gaan. Ninty moet gewoon meer mainstream games gaan maken en zich niet zo spitsen op het kleurrijke en vrolijke.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 12:32
Verwijderd
Citaat:
Vaal schreef op 23-01-2005 @ 12:04 :
Dat was te verwachten, aangezien de meer serieuze gamers nu ook handheld gaan. Ninty moet gewoon meer mainstream games gaan maken en zich niet zo spitsen op het kleurrijke en vrolijke.
Ze hebben pas 1 week ebter verkocht wat waarschijnlijk ook ligt aan het feit dat de prijzen eindelijk aan het dalen zijn.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 12:43
MadEye
MadEye is offline
Is dit het PSP vs. DS topic?

Nee!
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 13:45
ExVaal
ExVaal is offline
Citaat:
MadEye schreef op 23-01-2005 @ 13:43 :
Is dit het PSP vs. DS topic?

Nee!
Precies

Gister trouwens een filmpje gezien van dat spelletje met dat kwikballetje. Ik MOET echt een PSP hebben
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 14:40
Vice
Vice is offline
Citaat:
Vaal schreef op 23-01-2005 @ 12:04 :
Vind ik niet. Alsof iedereen op van die saaie realistische mainstream games zit te wachten. Natuurlijk kunnen ze wel wat van dat soort games uitbrengen, maar niet alleen van dat zoort dingen. Dan kan je net zo goed de PSP kopen.

Overgens denk ik wel dat er leuke beat 'm up games uitkomen voor de PSP.
Oud 23-01-2005, 14:46
Verwijderd
Touwes, weet iemand hier wanneer de PSP launcht in de USA?
En wat is de officele PSP site die niet japans is?
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 17:24
Kurogane
Kurogane is offline
Nintendo moet helemaal niks, zij moeten gewoon blijven zoals ze zijn. Orginele spellen, spellen maken die gewoon niet defineerbaar zijn in genres. Op dit moment waardeer ik de nintendo spellen meer..maar PSP is gewoon een prachtapparaat.
Mainstream spellen moeten gewoon oprotten, het maakt me geen drol uit of een spel zelfs leuk is van bijv. EA. Hun doelstelling om de markt te domineren en concurrenten uit te schakelen is gewoon iets om kotsmisselijk van te worden .
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 17:56
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
Kurogane schreef op 23-01-2005 @ 18:24 :
Nintendo moet helemaal niks, zij moeten gewoon blijven zoals ze zijn. Orginele spellen, spellen maken die gewoon niet defineerbaar zijn in genres. Op dit moment waardeer ik de nintendo spellen meer..maar PSP is gewoon een prachtapparaat.
Mainstream spellen moeten gewoon oprotten, het maakt me geen drol uit of een spel zelfs leuk is van bijv. EA. Hun doelstelling om de markt te domineren en concurrenten uit te schakelen is gewoon iets om kotsmisselijk van te worden .
EA duldt geen concurrentie en doet er alles aan om zijn markt te beschermen. Dat blijkt maar weer eens, wanneer EA een contract sluit met ESPN voor de duur van maarliefst 15 jaar.

EA is niet van plan ook maar iemand te laten knagen aan het overweldige succes dat ze elk jaar opnieuw behalen dankzij de sportspellen line-up. De laatste jaren kende de games van Sega's studio Visual Concepts een aardige opmars. Onder de vaandel van de immens populaire uitgever Take Two (van Grand Theft Auto faam), met de licentie van het Amerikaanse sportkanaal ESPN op zak en dankzij een schappelijk prijsje van slecht 20 dollar, leek de sportspellen reeks van Visual Concepts op weg EA Sports van de troon te stoten.

En dat zindde EA natuurlijk voor geen meter. Vandaar hun agressieve houding in het veld sinds een paar maanden. Eerst kwam het bericht dat EA exclusief de rechten had gekocht voor het gebruik van spelers- en teamnamen uit de NFL, de American Football League. Daarna kwamen de geruchten bovendrijven dat EA hetzelfde zou hebben geprobeerd met de licenties van NBA, Major League en NHL.

En nu, als klapper op de vuurpijl, maakt EA bekend dat het een exclusief contract voor maarliefst 15 jaar heeft getekend met ESPN, het sportkanaal dat voorheen zijn naam verleende aan de sportserie van Visual Concepts. Daarmee brengt EA de concurrentie een zeer gevoelige klap toe.

Verheug je dus maar vast op ESPN basketbal 2009, ESPN NFL 2012 en ESPN baseball 2018.

Bron

Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 18:10
Kurogane
Kurogane is offline
Ik heb de interview gelezen op ign.com met een van de topmannen van EA, echt zo hypocriet allemaal. Ze zeiden niks over de concurrent alleen, dat ze dankzij ESPN licenties nog betere spellen kunnen maken voor de gamers, want daar gaat het allemaal om, om de gamers.. ..ik zie echt geen verband tussen ESPN licentie en beter spellen. Eerder ESPN Licentie en stijging verkoopaantallen...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten