![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Trouwens, als je zelf een keuze maken kan, hoe komt het dan dat er heel wat mensen zijn die wel willen geloven, maar het niet kunnen? Het is dan hun eigen schuld? uitverkiezinggedoe is niet te snappen, en dat kan je ook niet. God is zo groots (zowiezo, zou jij geloven in een God die je totaal begrijpt...terwijl je mensen soms al niet kan begrijpen?)
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Maar ik denk dat er geen een 'god' of 'religie' is die je totaal bergijpt. Zou ook vreemd zijn, een macht die de hele wereld beheerst, de ruimte, alles, iedere gedachte kent, alles gemaakt heeft hoe zou iemand dat kunnen begrijpen?
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
maar heb jij het hier naar je zin, doet het jou niks dat er duizende mensen van de honger sterfen, dat er rampen zijn, oorlogen.. of dichter bij huis, mensen die verslaafd zijn aan drugs, kinderen die worden mishandelt, vrienden die je de rug toekeren, scheidingen..ik weet niet wat, heb jij nooit problemen, dat je gewoon nut van alles niet meer inziet? dan mag ik geloven dat er eengod is die bij me is, en dat ik mag weten dat er na de dood mij iets zo ontzettend moois staat te wachten, zo groots dat ik het niet kan beschrijven.. maar ik kan dit niet bewijzen, enkel geloven..en dat geloof is mij dus gegeven, ik snap niet waarom, ik wordt soms woedend dat andere het (nog) niet krijgen, maar het geeft me ook hoop... want wat zou ik kunnen doen, als ik het zelf zou moeten verdienen, voor zo'n grootse God?
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat is wel een héél overduidelijke cirkelredenering. |
![]() |
||
Citaat:
immers (1)god bestaat niet (2)dus bestaat hij niet. zelden zo makkelijk een discussie gewonnen zeg. ![]()
||
Citaat:
maar dat is er gewoon niet, er is geen duielijk bewijs dat God bestaat er is alleen geloof
||
Citaat:
![]() daarnaast lijkt het mij dat de toegevoegde waarde niet ver te zoeken valt. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Of iets dat daar heel dicht in de buurt komt. Wat is de reden om te geloven, dus te weten? Ik weet dus, omdat God zich geopenbaard heeft. Als men zou stellen waarom geloof je dat God zich geopenbaard heeft. Dan stel je waarom weet je dat God zich geopenbaard heeft. Een onzinnige vraag, omdat de enige antwoord kan zijn dat ik dat weet omdat deze God zich dan ook daadwerkelijk aan mijzelf heeft geopenbaard door middel van Zijn Woord en dus doormiddel van getuigenverslagen van Zichzelf getuigt. Dus is de enige mogelijkheid tot discussie over het waarom van geloven is een discussie over de betrouwbaarheid van de bijbel, welke niet weerlegd noch bewezen is.
||
Verwijderd
|
Citaat:
(1) The Bible says the Bible is true. (2) Therefore the Bible is true. (3) The Bible says God exists. (4) Therefore, God exists. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
maar ik weet dat God bestaat, zonder bewijs, namelijk door dat ik geloof heb gekregen van Hem, ik nspa niet waarom, ik snap niet waarom een ander dat (nog) niet kreeg maar omdat ik geloof heb gekregen geloof ik in Hem. meer valt daar niet over te zeggen maar als je ergens geen bewijs voor hebt, is het wel krom om te zeggen dat het dan niet zo is
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik zal even de link leggen met het geloof. Jij hebt nooit waargenomen dat God bestaat. Dat mensen geloven dat dat zo is, interesseert jou niet. Ze kunnen er een boek van maken, maar dat neem je alsnog niet als waar aan. Waarom zou je ook, een boek is geen bewijs. Dan kan een Christen wel zeggen dat het mogelijk is om het geloof te bewijzen, door je hart open te stellen voor een mogelijke Godheid, maar daar heb je gewoonweg geen zin in. Omdat ik niet aanneem dat jij hersens heb, wat vanzelf spreekt, als ik wel jouw constructie aanhaal, neem ik jouw constructie ook niet serieus. Er is immers geen reden om aan te nemen dat jij hersens hebt en dat jij daar ook daadwerkelijk mee kan denken. Eigenlijk boor je zo je eigen geloofwaardigheid de grond in.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd op 18-01-2005 om 16:33. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Da's net zoals dit: ik heb een rode muts en een zwarte, ik geef een rode muts aan jou, welke kleur muts heb ik vast? EDIT: je vertelt trouwens niet het hele raadsel, zou fijn zijn als je dat wel zou doen |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Vrije wil Denkerius | 8 | 18-03-2015 13:40 | |
Psychologie |
geen vrije wil hans2 | 23 | 21-11-2005 20:56 | |
Vrije wil in religie? akumabito | 39 | 13-10-2005 19:36 | |
Druist een rechtssysteem in tegen de vrije wil van de mens? Gatara | 62 | 13-01-2005 22:00 | |
Als God ons een vrije wil gaf... Verwijderd | 166 | 17-03-2004 19:05 | |
bestaat een vrije wil? dreadmanneke | 44 | 01-08-2003 21:18 |