![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
maarja, ik ben zelf katholiek opgevoed, naja... half... gedoopt, 1e communie gedaan (in ruil voor een GI-Joe video) maar dat gedoe daarna 2e communie ofzo heb ik niet gedaan, geen behoefte aan. ga nooit meer naar de kerk, vind het nogal duf, schaapjesgedrag *persoonlijke mening hè ![]() Als er een god is, denk ik niet dat hem dat veel boeit, religie. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Maar ik ga een beetje te ver, ik wou alleen maar duidelijk maken dat hij zeker niet beperkt is door aardse zaken, zoals jij hem voorstelde. En het fout hebben is niet erg. Daar moet je tegen kunnen ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar even los daarvan: voor almacht is alwetendheid vereist (je moet immers eerst alles weten voor je alles kunt veranderen), en almacht en onwetendheid zijn onverenigbaar (zoals ik al betoogde in de "Is God lui?"-thread), ergo, god kan niet almachtig zijn. God kan hoogstens alléén alwetend zijn, maar dan negeer je een aantal natuurwetten. Overigens is er van "oneindig" een prima voorstelling te maken, aangezien "oneindig" niets anders betekent dan "onbegrensd". |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
gefeliciteerd, trouwens ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Daarnaast blijf het ook mijn visie. In veel opzichten ben ik misschien ook geen echte christen. De Bijbel is voor mij een richtlijn waaraan ik zelf met mijn ratio dingen toevoeg of waarvan ik dingen schrap (hierbij moet ik toevoegen dat ik de Bijbel nog lang niet uit heb). Omdat we allemaal wel geneigd zijn om de boel te versimpelen door dingen of personen in groepjes in te delen, noem ik mezelf christen, omdat ik me daar het meest bij vind passen. Maar ja ik ken ook niet alle filosofische stromingen van de wereld en vele daarvan overlappen elkaar ook weer eens. Ik ben nog niet veel protest tegengekomen van mede-christenen, dus ik blijf me maar christen noemen. Overigens denk ik dat echte christenen niet meer bestaan, als je daar tenminste mensen mee bedoelt die volledig volgens de Bijbel leven. Hoe definieer je eigenlijk een echte christen? Nogal zinloos lijkt me.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
christenen denken dat niet meer na te hoeven leven. oke. maar dan leef je niet meer exact volgens de bijbel. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Exodus 20:13 You shall not murder. Exodus 22:18 You shall not allow a sorceress to live. |
![]() |
||
Citaat:
jij houd ook altijd dezelfde stokpaardjes he.. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
vroeger hadden we soms nog doodstraffen op sommige plaatsen. als je iemand vermoordde bijvoorbeeld ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
het gaat om een vastgestelde dag. voor christenen dus bijvoorbeeld de zondag. en ja, waarom zou je dan op vrijdag sabbat vieren als het landelijk zaterdag is? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
ik weet ook niet hoe het vroeger uitgevoerd werd, maar het is toch logisch dat je de sabbat op de normale dag houdt. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
lekker boeiend ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Kun je beter altijd niksen. |
![]() |
||
Citaat:
vandaar mijn ' ![]() Voor de meeste christenen is zondag de dag van rust. In de eerste eeuw na Christus hielden de christenen hun rustdag ook op zaterdag (sabbat), want dat was de rustdag die God geboden had. De zondag werd ook gevierd, op die dag werd de opstanding van de Here Jezus herdacht. Later ging men steeds meer de zondag vieren en dat deden de christenen eigenlijk alleen maar om anders te zijn dan de Joden. In 321 na Christus maakte de Romeinse keizer Constantijn, die zich bekeerd had tot het christendom, de zondag tot officiële rustdag. Behalve de Joden, zijn er ook veel christenen die de sabbat vieren. Dat doen ze omdat de Bijbel zegt dat de zevende dag de rustdag is en daar willen ze zich aan houden. Zij vinden dat God duidelijk heeft gezegd dat de zevende dag de rustdag is. Volgens hen ben je ongehoorzaam aan God, wanneer je op een andere dag de rustdag houdt. Tot op de dag van vandaag is dat een heikel punt. bron: www.eo.nl en nu weer ontopic ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar van oneindigheid kun je toch geen concreet beeld voor ogen hebben? Met een concreet beeld bedoel ik dat je het geheel in één keer kunt zien, maar dat kun je met oneindigheid niet. Zo kun je God niet als een marionettenspeler zien, want dan heb je een beeld met eindige afmetingen, wat niet overeenkomt met mijn visie van een omnipresente God. Op jouw manier kan ik oneindig ook goed voorstellen (anders zou ik geen TN/TW gaan studeren ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
2 Kon 20:8 Hizkia had Jesaja gevraagd: Wat is het teken, dat de HERE mij gezond zal maken en dat ik op de derde dag zal opgaan naar het huis des HEREN? 9 Daarop antwoordde Jesaja: Dit zal u het teken zijn van des HEREN kant, dat de HERE ook doen zal wat Hij gesproken heeft: zal de schaduw tien treden vooruitgaan, of zal zij tien treden teruggaan? 10 En Hizkia zeide: Het is gemakkelijk voor de schaduw tien treden omlaag te gaan. Neen, de schaduw moet weer tien treden teruggaan. 11 Toen riep de profeet Jesaja tot de HERE, en Hij deed de schaduw op de treden waarlangs zij afgedaald was op de trap van Achaz, weer tien treden teruggaan. Jes 38:8 zie, Ik doe de schaduw op de treden waarlangs zij door de zon op de trap van Achaz is afgedaald, weer tien treden teruggaan. En de zon ging tien treden terug op de treden die zij gedaald was. Joz 10:11 Terwijl zij nu voor Israël vluchtten en zij juist op de helling van Bet-Choron waren, wierp de HERE uit de hemel grote stenen op hen, tot Azeka toe, zodat zij stierven; die door de hagelstenen stierven, waren talrijker dan die, welke de Israëlieten met het zwaard doodden. 12 Toen sprak Jozua tot de HERE ten dage, waarop de HERE de Amorieten aan de Israëlieten overleverde, en hij zeide in tegenwoordigheid van Israël: Zon, sta stil te Gibeon en gij, maan, in het dal van Ajjalon! 13 En de zon stond stil en de maan bleef staan, totdat het volk zich op zijn vijand gewroken had. Is dit niet geschreven in het Boek des Oprechten? De zon nu bleef staan midden aan de hemel en haastte zich niet onder te gaan omstreeks een volle dag. 14 Een dag als deze is er noch vroeger, noch later ooit geweest, waarop de HERE zó iemands stem verhoorde, want de HERE streed voor Israël. 15 Hierop keerde Jozua en geheel Israël met hem terug naar de legerplaats te Gilgal. Citaat:
Hoevaak hebben we dat al niet besproken? 20 keer? Telkens kwam er weer uit dat het een beschrijving is, geen bouwtekening, dus dat ze de waardes hebben afgerond waardoor als je het gaat berekenen het idd niet klopt.
Laatst gewijzigd op 16-01-2005 om 18:47. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Hoevaak hebben we je nu al uitgelegd dat het een BESCHRIJVING is, waarvan de waardes afgerond zijn op hele, die dus ook niet hoeft te kloppen. Als ik nu mijn kamer zou beschrijven zou ik zeggen: Hij is 3 bij 4 meter en 2,20 meter hoog. Maar als ik het exact zou meten zou er misschien 3,2543645477656567767863756486386365 bij 4,424656456235475745765452547256532 bij 2,2956652416456141648 meter uitkomen. Dus dan had ik eerst gelogen, en volgens jouw theorie, lieg ik dan altijd en ben ik niet te vertrouwen. Je ziet het je theorie is grote ONZIN!!!!! Je kan niet de hele bijbel verwerpen, omdat er ergens een regel staat, wat een beschrijving is, waaruit je kan concluderen, als je de afgeronde maten neemt, dat pi precies 3,0 is. Dat is ONZIN!!!! Maar goed dit hebben al vaker besproken en ergens wil het er bij jouw niet in.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Een beschrijving hoeft niet te kloppen... Maar, maar maar maar. Deze beschrijving komt van een wezen waarvover alwetendheid wordt geclaimd, en bevat uitspraken die heel erg ver gaan. Uiteraard wordt dan meer verwacht dan van een gewone huis- tuin- en keukenveronderstelling. Als je gewoon eens van het idee van de bijbel als absoluut betrouwbaar af zou stappen, dan is ook direct wat overblijft een stuk minder kwetsbaar voor kritiek.
||
Citaat:
Dus gaan jullie er gelijk van uit dat de Bijbel 100% waar moet zijn, maar dat klopt niet. Er staan ook beschrijvingen in de Bijbel die niet 100% hoeven te kloppen, zoals dat stukkie van Mephostophilis. Voor de zoveelste keer, het is geen bouwtekening, God heeft het ook niet zo bedoelt, het is een beschrijving. Ik pak nu mn scheikunde boek en zie een tekening van een molecuul. Hey! zo ziet het er in het echt niet uit. Conclusie mn lesboek klopt niet, dus is het een boek vol leugens en kan je het niet vertrouwen. Dit is natuurlijk onzin, het is een plaatje ter verduidelijking. Zo ook in de Bijbel, het is een beschrijving ter verduidelijking zodat je weet hoe het er ongeveer uit zag.. Kortom je kan niet de Bijbel op dat stukje tekst verwerpen.
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
respect voor iedereen? Verwijderd | 74 | 21-01-2006 16:50 | |
Verhalen & Gedichten |
[Columnwedstrijd] Respect 2 all, met hun mooie oranje kleur… Verwijderd | 0 | 03-06-2005 16:45 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Respect Hannibal | 7 | 02-05-2002 18:50 | |
Psychologie |
Respect Verwijderd | 8 | 23-01-2002 22:38 | |
ARTistiek |
Respect Hannibal | 6 | 13-09-2001 17:00 | |
Verhalen & Gedichten |
een gedicht over respect | 12 | 03-09-2001 22:18 |