![]() |
||
Citaat:
kwestie van de letter van de tekst op juiste manier misbruiken. ![]()
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Het is gewoon een aardig grapje, meer niet. Je weet net als ik dat de de meeste christenen de bijbel niet letterlijk naleven/aannemen.
||
Citaat:
maak je geen zorgen, er is meer nodig als gewoon goed doen. bij de meeste geloven dan. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
2. Als ze echt denken dat dit goed is voor de wereld en proberen dat goede te doen, zijn ze dan zoveel slechter dan jij en ik? Wij proberen ook alleen het goede te doen. Daarom is het als christen ook zo belangrijk dat je zélf de bijbel leest om te kijken wat Gods wil. Wat Gods wil is is heel makkelijk want het staat zowat met rode blokletters, lettertype 37 in de bijbel. God liefhebben boven alles en je naasten als jezelf! Dat betekent dus dat je een ander NOOIT pijn mag doen op wat voor manier en om wat voor reden dan ook!! Dit moet niet gezien worden als de belangrijkste eis om in de hemel te komen. Als je gelooft wie Jezus is en wat hij gedaan heeft, dan kun je niks anders dan van hem houden en als je van hem houdt dan wil je niks liever dan dit (God liefhebben boven alles en je naasten als jezelf) voor God te doen. Ook zul je merken dat als je liefde geeft en anderen beter laat voelen je zelf ook beter voelt (maar daar moet ik wel aan toevoegen dat ik het een beetje egoistisch van mezelf zou vinden als ik het alleen maar deed om mezelf goed te voelen). Nog een opmerking over jouw berichtje: Liefde houdt ook in om je vijanden te vergeven. En ik weet uit ervaring dat dat één van de moeilijkste dingen is om te doen. Verschrikkelijk moeilijk, zeker als ze dagelijks nog doorgaan met verschrikkelijke dingen doen en je telkens weer tegen die haat die in je hart opwelt moet vechten. Maar als je zo'n situatie weer tegenkomt kun je ook op Jezus vertrouwen voor kracht en steun. Jij ook, vraag maar aan hem. Laatst gewijzigd op 12-02-2005 om 16:48. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik weet dat het heel rechtvaardig is om mensen die verkeerde dingen hebben gedaan te straffen en te laten lijden, maar als je alleen rechtvaardigheid goed vind moet je over dit volgende eens nadenken: Dit is enkel rechtvaardigheid: Een man dood de dochter van zijn buurman. Dus de buurman dood de dochter van de man. Allebei lijden ze nu evenveel en de eerste man is gestraft om zijn daad. Oog om oog, tand om tand. Natuurlijk kun je zeggen dat het niet rechtvaardig is om andere mensen erbij te betrekken in de straf, maar als jullie zo graag willen dat iemand naar de hel gaat zullen (goede) mensen, die uit hun goedheid zonder voorwaarden van iemand houden (denk aan ouders ofzo) niet ook lijden bij de gedachte dat hun zoon/dochter in de hel is. Dus dat is geen goed tegenargument. Dit is de christelijke weg voor zover ik weet: De man toont diepe en oprechte spijt van zijn daad. Hij is er kapot van dat hij zoiets heeft kunnen doen. De buurman vergeeft hem en hoewel hij nog steeds veel pijn heeft probeert hij de motieven van de man te begrijpen. Ook zoeken ze hulp voor de man zodat dit nooit meer gebeurt. Door het vele praten met de man kan de buurman zijn gevoelens ook kwijt en leert met de situatie om te gaan. Verdriet zal er blijven, maar liefde overheerst. En de dochter van de man leeft nog. Zoals je ziet komt hier naast rechtvaardigheid ook naastenliefde voor. In deze twee voorbeelden kun je dus zien waarom christenen naastenliefde en rechtvaardigheid allebei belangrijk vinden. En niet de een meer dan de ander. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() En ik had er waarschijnlijk bij moeten zetten dat ik het de zin van mijn leven vind. Want de redenering waar ik op reageerde zei dat mijn leven ook geen zin had en ik vind dus van wel. Er zijn weinig objectieve argumenten te geven. De zin van het leven is iets heel persoonlijks. Laatst gewijzigd op 12-02-2005 om 21:34. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Schrijf een contactadvertentie voor de persoon boven je trophus | 322 | 19-06-2008 02:09 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
wat scoren jullie voor de nationale bijbeltest? Verwijderd | 132 | 26-04-2007 19:09 | |
bewijzen tegen het bestaan van een christelijke god samoth | 153 | 06-05-2004 10:16 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
sluierverbod (betoog) Nederlands bayirgul | 12 | 26-03-2004 10:59 | |
de bijbel klopt niet Korsakoff | 122 | 21-10-2003 17:18 |