Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-03-2005, 11:17
deringmeester
deringmeester is offline
heb te weinig tijd voor ze. en hun voor mij.
wel jammer. zou best wat meer willen ouwehoeren, zoals ''vroeger''
Oud 15-03-2005, 14:46
Isiyanka
Isiyanka is offline
Ach, wat zullen we zeggen Ik heb twee goede vriendengroepjes en nog wat losse mensen met wie ik bevriend ben, en verder nog een stel mensen waar ik heus goed mee op kan schieten maar met wie ik niet echt afspreek ofzo. Ik ben niet zo iemand die met iedereen op school op kan schieten maar ik vind het meestal wel best zo.
Wat ik wel graag zou hebben is een groepje om echt mee uit te gaan, maar dat is dan ook wel alles wat ik (soms) mis. Gelukkig zijn er wel altijd heel gezellige feestjes, etentjes, verjaardagen etc
Oud 16-03-2005, 11:25
Verwijderd
Ja hoor, zat
Met citaat reageren
Oud 16-03-2005, 11:33
Fruitcake
Fruitcake is offline
ja ik heb heel wat heel goede vrienden en ook nog een heel pak gewone vrienden en kennissen, ik ben tevreden
Oud 16-03-2005, 14:47
M'oek
M'oek is offline
ik heb 1 hele goede vriendin en 1 hele goede vriend, aan hun kan ik egt alles kwijt en heb ik egt altijd wel lol. andersom kunnen ze ook altijd bij mij terrecht. verder heb ik nog 3 vriendinne waar ik ook super veel mee om ga .. kan ook goed met hun praten maar, met sommige dinge ga ik tog liever niet naar hun seg maar. en dan nog sja .. mense van me oude school, van de camping enzo. op me nieuwe school heb ik 1 vriendin voor de rest ben ik daar vrij alleen.. zit met allemaal jongens in de klas, babbel wel met ze ma verders niet egt buitenschool ofzow. waarneer ik uit ga kom ik vaak wel bekende tegen maar meestal zeg ik alleen hoi en loop ik weer door, geen horde vrienden ofzoow haha .. sja ik ben wel tevrede met me vriende groepie !
Met citaat reageren
Oud 16-03-2005, 22:02
MikeyMo
MikeyMo is offline
Redelijk veel. Soms heb ik periodes waarin ik veel met bepaalde mensen omga. Ik zit op een school waarbij ik erg veel mensen ken, ook voetbal ik. Ik voel me daarom absoluut niet eenzaam, maar ik kan moeilijk zeggen dat het allemaal mijn beste vrienden zijn.. Op elk gebied kan ik het weer met andere vinden, en de meeste vrienden zijn ookweer vrienden van elkaar.

Om een schatting te maken

Ik ben een keer blijven zitten (vrijwillig ), daardoor heb ik vrienden in de 5e en 4e. Ook is mijn broertje anderhalf jaar jonger, daardoor ben ik ook goed bevriend met zijn vrienden. Op voetbal zitten veel mensen van school, maar sommige ook niet. En ik woon in Wageningen, dus ken ik redelijk veel mensen uit de stad, omdat het niet al te groot is.

Laatst gewijzigd op 16-03-2005 om 22:04.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2005, 19:21
Verwijderd
Ik vind dat ik er wel genoeg heb, maar eigenlijk vind ik het jammer dat ik niet echt iemand heb waar ik álles aan zou kunnen vertellen. Heb wel een paar erg goede vrienden met zelfde interesses, school enz.

Wel is er een vriend van mij waarmee ik al 10 jaar of meer samen ben al een paar maanden ziek. Hij heeft ik denk 3 weken van het schooljaar meegemaakt, en dan ziek geworden tot nu toe. Hem mis ik ook best wel, want nu is hij ook naar een andere school, hij zat bij mij in de klas.
Voor de rest wel aardig wat contacten, ook met een paar vrienden van mijn broertje kan ik goed opschieten. Ook ken ik weer mensen waarmee ik altijd naar school fiets, en weer mensen bij wie ik in de pauze ben, en ook heb ik (gelukkig) een leuke klas. Contacten heb ik wel genoeg, maar zoals gezegd mis ik eigenlijk iemand om gewoon goed mee te kunnen praten en naar te kunnen luisteren.

Gelukkig kan ik me ook prima alleen vermaken, dat was vooral op de basisschool.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2005, 13:15
@kie
@kie is offline
Citaat:
salieee schreef op 26-02-2005 @ 23:33 :
Hmm ik wou nog ff reageren.
Nu ik dit topic doorlees valt het me op dat veel mensen weinig tot geen vrienden hebben. Misschien omdat mensen met veel vrienden niet echt geneigd zijn om dat in een topic te vermelden.

Maar in ieder geval als er echt zoveel mensen weinig tot geen vrienden hebben zou je toch denken als al die mensen nou es met elkaar om zouden gaan zou er toch vast wel wat vriendschappen ontstaan tussen mensen?
Tis best apart dat er eigenlijk zoveel mensen eenzaam zijn, maar die niet van elkaar weten dat ze bestaan. Want als die eenzame mensen met die andere eenzame mensen om zouden gaan zouden ze een stuk minder eenzaam zijn?

nahja een vaag hersenspinsel van mij
weet je soms kan ik best onzeker worden van het feit dat ik denk dat anderen altijd veel meer vrienden hebben dan ik, maar volgens mij als je het zo bekijkt dan hebben best weinig mensen echt heel veel vrienden. Dat is ergens ook best een geruststelling. Het gaat natuurlijk om de kwaliteit en niet om de kwantiteit, maar soms is het ook best fijn om wat meer mensen om je heen te hebben die echt om je geven en waar je echt alles aan kwijt kunt. Maar ik weet dat dit laatste ook voor een groot deel aan mijzelf ligt want ik ben nou eenmaal niet het type dat wanneer ik het moeilijk heb bij een ander aanklop, ik los het vaak liever zelf op. Maar het is zeker wel prettig wanneer je het gevoel hebt dat het in ieder geval wel mogelijk is om het bij die ander kwijt te kunnen.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2005, 04:22
Verwijderd
ik heb een stuk of zes, zeven goede vrienden die ik zeer regelmatig spreek. Daarnaast werk ik nog in een kroeg met veel vaste klanten, waar ik ook veel mee deel.
Met mijn familie ga ik niet zoveel om
Met citaat reageren
Oud 28-03-2005, 10:19
edinora
edinora is offline
ik heb veel "kennissen", vooral. Mensen waar ik weleens mee omga (onregelmatig en niet zo supervaak...soms maar 1 keer in de drie maanden) maar die ik niet echt als vriend(in) beschouw. Ik denk dat ik ongeveer 3 goede vrienden heb, waarmee ik regelmatig omga, alles kan bespreken en de grootste lol mee heb.
Voor mij is het prima zo; ik ben niet zo'n allemans vriend en heb ook helemaal geen behoefte aan superveel mensen om me heen.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 02:10
Shitonya
Shitonya is offline
nee
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 07:25
deringmeester
deringmeester is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 29-03-2005 @ 03:10 :
nee
dan doe daar wat aan...
Oud 29-03-2005, 11:02
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 29-03-2005 @ 03:10 :
nee
idem. Heb wel een vaste relatie, maar geen vrienden. Maar of ik daar op dit moment mee zit? Meer niet dan wel denk ik.
Oud 29-03-2005, 11:39
ilse
ilse is offline
nee. al wil ik de laatste tijd ook niemand om me heen hebben dus is wel me eigen schuld.
Oud 29-03-2005, 13:43
Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
deringmeester schreef op 29-03-2005 @ 08:25 :
dan doe daar wat aan...
(sorry ik kon het niet laten)
Alsof iemand met zoiets als mij bevriend kan/wil zijn. Plus dat ik zo verknipt depressief ben en levenloos dat het onmogelijk is om nieuwe contacten te leggen
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 14:36
ironflower
ironflower is offline
Ik denk altijd snel dat mensen me niet aardig vinden, en ben van mezelf uit nogal terug houdend qua contacten maken ed. Gelukkig heeft mn vriend me daarin in wel veel meegtrokken de afgelopen jaren, want hij is juist heel erg spontaan en etc etc

Van de middelbare school heb ik leuke mensen over gehouden, maar ik zie ze niet als mijn beste vrienden. Dit komt omdat ik in de 4de klas van vriendengroep ben verandert, dus met de oude had ik toen niet echt super veel contact mee. Maar in de nieuwe vriendengroep waren de contacten al goed gelegd. Ik kan het nu nog steeds goed met hun vinden, spreken elkaar af en toe op msn, gaan bij elkaar langs in de nieuwe studentensteden etc. Er is een vriendengroepje van 4 meiden, en daar kom je niet zomaar tussen, omdat zij elkaar al kenden. Maar tuis wel gezellig als ik met hun ben.

Van mn nieuwe studie denk ik wel dat ik echt vrienden ga overhouden, tenminste ik hoop dat het vrienden voor het leven worden. 2 mensen kan ik het heel goed mee vinden en dan nog een stuk of 10 waarmee het ook echt leuk is. We kennen elkaar nog wel te kort om elkaar al echt te kennen, maar denk dat dat wel goed zit.

Conclusie: Qua middelbare schoolvrienden vind ik het jammer dat ik niet in een echte echte vriendengroep zat, en nu met de nieuwe studie heb ik leuke vrienden waar ik hopelijk de komende 5 jaar veel van leer kennen.
En ik heb ook een lief vriendje, aka beste vriend
Oud 04-04-2005, 12:39
zeep007
zeep007 is offline
sinds ik ben verhuist is het contact met mijn beste vrienden wat oppervlakkiger geworden. ik hoor vrij weinig van ze en ze bellen ook niet meer. ( concact komt meestal van mij of mijn vriend) ( we zijn gewoon naar de stad gegaan, waar men dus ook studeert, dus niet erg ver verhuist)
Terwijl we wel een hele hechte vriendengroep waren en ze het zo tof voor ons vonden etc. Ik vind dit erg jammer, ik mis ze ook.
verder mis ik ook het feit dat ik geen vriendinnen heb maar alleen mannelijke vrienden. ikkan ook niet zo goed met vrouwen opschieten, maar ik denk dat een vrouwelijk input in mij niet verkeerd zou zijn.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 05:19
Verwijderd
Ik kom vrijwel niet meer buiten mijn kamer alleen als ik echt weg moet dan waag ik me buiten de huis en zelfs dan probeer is zo snel mogelijk de boel af te handelen ik heb wel contackt met mijn vrienden die komen ook op bezoek zo nu en dan kom ik bij hun maar ik kom liever niet in het openbaar

ik weet wat mensen denken als ze me zien ik voel ze gewoon kijken en ik vind het verschrikkelijk ik leef op een compleet andere manier dan normale mensne ik leef snachts en slaap overdag tevens de rede ndat ik dus ook snachts post ipv overdag

en waarom dit zo is ? dankzij mediant ( riagg ) zit ik nu inmiddels 4 maand in huis te wachten op vervolg therapie terwijl ik zwart op wit heb staan dat ze me direct zouden doorsturen naar een nieuwe therapie ik hoor niks meer van hun echter kan ik ze wel beloofen dat ze vandaag of morgen een rechtzaak aan hun broek krijgen
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 10:51
Verwijderd
Citaat:
mrboot schreef op 18-03-2005 @ 20:21 :
Ik vind dat ik er wel genoeg heb, maar eigenlijk vind ik het jammer dat ik niet echt iemand heb waar ik álles aan zou kunnen vertellen. Heb wel een paar erg goede vrienden met zelfde interesses, school enz.

Wel is er een vriend van mij waarmee ik al 10 jaar of meer samen ben al een paar maanden ziek. Hij heeft ik denk 3 weken van het schooljaar meegemaakt, en dan ziek geworden tot nu toe. Hem mis ik ook best wel, want nu is hij ook naar een andere school, hij zat bij mij in de klas.
Voor de rest wel aardig wat contacten, ook met een paar vrienden van mijn broertje kan ik goed opschieten. Ook ken ik weer mensen waarmee ik altijd naar school fiets, en weer mensen bij wie ik in de pauze ben, en ook heb ik (gelukkig) een leuke klas. Contacten heb ik wel genoeg, maar zoals gezegd mis ik eigenlijk iemand om gewoon goed mee te kunnen praten en naar te kunnen luisteren.

Gelukkig kan ik me ook prima alleen vermaken, dat was vooral op de basisschool.
Om nog ff verder te gaan: Als er bijvoorbeeld iets van school is, een dagje naar six flags bijvoorbeeld moet ik altijd er altijd zelf achteraan gaan om met iemand mee te kunnen rijden naar de vertrekplaats of zo. Ook bijvoorbeeld met schooldisco's is dat zo, zij zullen het nooit vragen of ik mee ga of mee wil rijden.
Dat is best irritant, want als er dan bijv. nog 1 plaats in de auto is en er zijn 2 mensen die mee willen, zal ik nooit (denk ik) gekozen worden.
Naar de disco hier in het dorp ook, ze hebben het er gewoon over in de klas en zo, maar ze hebben nog niet gevraagd of ik ook niet eens mee wil.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 10:55
Verwijderd
ik heb veel contacten en een aantal echt goede vrienden. ik vind het wel goed eigenlijk, al zouden sommige vriendschappen af en toe wel wat intensiever mogen zijn.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 11:24
Mariekje*
Mariekje* is offline
Niet meer, allemaal oppervlakkig of inmiddels uitgebonjourd.
Reageren

Regels voor berichten